heel & toe downshifting

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

младши завивач
Аватар
Мнения: 760
Регистриран на: 1.04.2002

heel & toe downshifting

Мнение от ivo » 13 Фев 2003, 13:33

Вижте http://www.turnfast.com/tech_driving/dr ... ltoe.lasso - там има още няколко интересни статии за performance driving

--
"The heel-toe downshift is a fundamental technique to driving fast through corners. During a heel-toe downshift, you'll be steering with the left hand, shifting with the right hand, clutching with the left foot, and working both the brake and gas pedals with the right foot -- all at exactly the same time..."

"Heel&toe downshift е фундаментална техника за бързо каране през завои. По време на heel&toe downshift въртите волана с лявата ръка, сменяте скорост(на по-долна скорост) с дясната, натискате съединител с левият крак и работите едновременно със спирачката и газта с десният крак -- всичко това едновременно..."

(всъщност спирачката се натиска с пръстите на десния крак (toes), а газта с петата (heel), но май по-добре прочетете сами, щото точно в момента нямам време да превеждам :wink: )

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

че то това не е ли междинна газ?

Мнение от july`s » 13 Фев 2003, 14:00

на мене баш на токова ми мяза :D
<br>
br

Вече кара БМВ
Вече кара БМВ
Аватар
Мнения: 1187
Регистриран на: 18.10.2002
Местоположение: Козлодуй
Кара: Двуглава ламя.

Мнение от Един » 13 Фев 2003, 14:15

Ами да де, само дето е в малко октоподски вариант... :mha: :mha:
Преди да монтирате нещо "спортно" на автомобила си, поинтересувайте се поне за какъв спорт е.

младши завивач
Аватар
Мнения: 760
Регистриран на: 1.04.2002

Re: че то това не е ли междинна газ?

Мнение от ivo » 13 Фев 2003, 14:20

july`s написа:на мене баш на токова ми мяза :D


Има нещо такова :wink: . Всъщност не знам какво точно се разбира под "меджинна газ", но това се използва само при сменяне на скорост надолу при обикновенна кола със синхронизирани скорости и е задължителна техника при състезания с такива коли. "Междинна газ" май ще бъде когато не трябва само да се вдигнат оборотите при натиснат съединител, ами когато трябва да се вкара в неутрална, да се даде газ и след това да се вкара в скорост (използва се при някои състезателни несинхронизирани кутии и при супер стари камиони и коли).

Ето цитат от един us форум за смисъла от тази техника:

"As to why you want to use it on a modern syncromesh car...a syncromesh car only matches the gear box to engine speed, not the other way around. If you're engine speed has dropped down to idle speed during a hard braking from high speed for entry into a turn, the synchro's will match the gearbox to the engine but when you let out the clutch the rear wheels will suddenly declerated to match the engine speed - can you spell "instant oversteer"? That's why you double clutch with a synchro box. If you drive like 99% of the people on the roads today, no, you don't need to double clutch. If you drive fast and like to enter turns fast, you will do it better by rev matching...aka double clutching...which is best accomplished with heel and toe. "

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 13 Фев 2003, 23:07

тази техника ми е много добре позната:моята кола има навика през лятото(сега не го прави и нямам идея защо) да губи центровката на малките обороти и когато изключвам и се нареждам на светофар винаги държа трите педала едновреммено :D :D
относно американсия текст:не можах да разбера какво точно имат предвид с double clutching.в смисъл наближаваш завоя,тръгваш да превключваш и натискаш съединителя и после какво?пускаш го както е в неутрално положение и пак го натискаш за да вкараш предавка или му даваш и междинна газ?
и друг въпрос:при съзтезателните автомобили с несинхронизирани(или полусинхронизирани) скоростни кутии не става ли превключването без участието на съединителя или аз се бъркам,т.е. при тези автомобили няма подаване на межднинна газ,както е при старите камиони?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 21.02.2002
Местоположение: Варна, България

Мнение от cj » 14 Фев 2003, 10:26

Целта на тази техника е да не се стресира автомобила (съответно и неговото поведение) и да се спомогне за по-добро разпределяне на тежестта върху купето. Освен това, една добре отработена техника се отразява положително по отношение амортизацията на двигател, съединител и т.н.
Възможна и една модофикация - тъй като при мен разположението на педалите е малко неудобно за "пръсти-пета" аз правя друго - с лявата част на ходилото (или по-точно възглавничката) натискам спирачката, а с дясната, чрез посукващо движение (без да местя петата) чуквам газта колкото е необходимо.
2007 Субару Импреза STi
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 27.01.2003

Мнение от Cult Society » 19 Фев 2003, 10:39

Целта да се сменят скоростите с двойно амбреиране е една, а плюсовете много...
състезателите карат с двойно амбреиране за да не блокират гумите при отпускането на съединителя при минаване на по-ниска предавка, тъй като двигателите са с висока компресия и блокират колелата докато се изравнят оборотите. (както беше обяснено по горе в темата).

Тук не бива да се бъркат понятията "междинна газ" и "двойно амбреиране"!

междинна газ се ползва при несинхронизирани ск. кутии за да се изравнят оборотите на дв. и ск. кутия при преминаване на по-ниска предавка, докато дв. амбреиране се ползва при спортно каране и то не само по завои.........

Който иска да да се убеди да пробва - карате на трета с 3 000 об/мин.
пускате газта и започвате да спирате леко, изключвате от скорост, ПУСКАТЕ съединителя, подавате газ, Натискате съединителя минавате на втора и пак го пускате......втора влиза като топул нож в масло по този начин, като усешане на лоста а и го няма характерното придърпване при минаване на по-ниска предавка, което всеки избягва като задържа съединителя.

Аз не карам бегачки като вас - имам Голф 1.3 (не ми пречи да съм фен на БМВ) но определено карам само и единствено с двойно амбреиране.
Предимства :

1. Не се товари съединителя
2. Не се товарят синхронизаторите на ск. кутия
3. При лоши условия - лед, сняг,дъжд - не блокират дв. колела

С удоволствие сам готов да покажа на някой който се интересува
:D

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook