разни за превключване

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

разни за превключване

Мнение от july`s » 13 Фев 2003, 18:37

1-во двойно амбреиране:
при лоста в положение 'N' се пуска съединителя, след това се превключва по обичайния начин.

приложение:
при камионите :lol:
когато някоя скорост 'неще да влезе' (евентуално малко газ ще помогне)
облекчава при 'upshift' (съединителя и синхронизаторите де)

2-ро междинна газ:
при лоста в положение 'N' се пуска съединителя, след това се подава газ (по усет, иначе идеята е да се изравнят оборотите на двигателя, с тези които ще станат след това)
натиска се съединетеля и се включва предавката

приложение:
при 'downshift', за да не се хапе волана :mha:
'страничния ефект' е пазене на синхронизаторите :yes: (това при положение че наистина се изравнят оборотите)

3-то ползване на друг синхронизатор
нормално превключване, но лоста първо се премества на най-често срещуположната предавка.

п.с. днеска съм малко под пара, тъй-че ако съм написал някоя глупост, ще помоля за влизане в положението :D
<br>
br

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 13 Фев 2003, 19:29

При успешна употреба на междинна газ може да се кара само с десния крак в/у газта и спирачката, съединителя може да се забрави въобще...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

съгласен

Мнение от july`s » 13 Фев 2003, 19:33

идеята пак е да се изравнят оборотите (на двигателя и на кутията)

п.с. аз по едно време ги бях понацелил и поне изключването го правих без съединител, докато не ми стана навик и почнах да дърпам, без да съм с правилните обороти, големо дърпане беше :evil: , ама се усетих и реших да си ползвам съединителя когато трябва :D
<br>
br

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 13 Фев 2003, 20:12

Не би трябвало да не ти излизат скоростите?! Аз навремето си карах Самарата без съединител - само като потеглях за 1ва го натисках... после явно ми се бяха омързеливили синхронизаторите и даже и като почнах пак да го натисках не влизаха предавките чисто, но се оправи след известно време .. :?: :idea:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 269
Регистриран на: 14.05.2002
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: Toyota Celica

Мнение от Ich0 » 20 Мар 2003, 11:15

Всичко ОК ама не ми е ясно едно - при това каране без съединител с междинна газ когато изключвате от определена предавка до неутрална, за да подадете междинната газ, без съединител ли се изключва предишната предавка ? Няма ли да се съсипе нещо ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

абе

Мнение от july`s » 20 Мар 2003, 18:00

аз честно казано не разбрах какво точно питаш:)
при превключването с междинна газ си натискаш съединетиля когато трябва, просто когато си на нулева го пускаш и подаваш газ, после пак го натискаш за да превключиш...

иначе когато боравиш с предваките без да пипаш съединителя, шанса да прецакаш нещо е пропорционален на липсата на опит в това упражнение:)
<br>
br

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 21 Мар 2003, 9:26

Аз на времето си карах почти 6 месеца Самарата без да използвам съединител - само на 1ва при потегляне.. Нищо и нямаше :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 23.02.2003
Местоположение: СОФИЯ

Мнение от Pafone » 01 Апр 2003, 22:54

Е добре де по звука ли познавате кога са изравнени оборотите на двигателя и на скорсотната кутия ?
BMW е колата :)

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 01 Апр 2003, 23:15

Може и така да се каже - аз несъм се замислял по какво определям ... може би някакъв вид усет?!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

pafone...

Мнение от july`s » 02 Апр 2003, 9:49

хубав въпрос:)
съгласен съм с turturelo, че е по-скоро усет
<br>
br

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 4.04.2003
Местоположение: Varna

Мнение от burner » 06 Апр 2003, 0:20

Най лесно става като форсираш мотора. И след като почнат да падат оборотите натискаш леко лоста и той сам си влиза когато се изравнят оборотите на мотора и кутията - това е като искаш да вкараш от по висока към по ниска предавка.
При ускорение няма смисъл да форсираш . Просто дърпаш лоста да изключиш от скорост . В същото време и пускаш газта. Докато оборотите на мотора падат с лек натиск и долу горе като си познаваш колата лоста си влиза сам .... и пак пак Гаааааззззззз!
Изображение

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 06 Апр 2003, 10:35

Преди години карах една служебна Лада и правех следния номер: колата се движи с 50-60 на нулева, натискам лоста с умерено усилие към 2-ра и подавам газ. Като влезе на скорост направо излита!
Внимание: само за служебни коли!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

хехе, за служебни:)

Мнение от july`s » 06 Апр 2003, 21:30

а за лични, подобен ефект се получава с междинна газ, е може и да се понатовари малко съеднителя, но това е контролируемо, според желанието за силата на изстрелването:)
<br>
br

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 28.12.2002
Местоположение: Chicago, IL

Мнение от del_sol_fen » 21 Апр 2003, 9:40

dobre de, hubavo che mozete da karate bez suedinitel, NO vuprosut e che e BEZPOLEZNO mehanicheski!
Suediniteliat se iznosva NAI-MNOGO na purva i posle moze bi na vtora e poveche ot napolovina po-malko, i veche nagore e minimalno, i spored mene pone, niama nikakuv polozitelen efekt. Daaaaaaaaaa, razbiram che triaa maistorluk, ok, no iskah prosto da kaza che ako reshite da kutate suediniteliat, tova ne e nachinut! :shock: :shock: :shock:
inache i az sum se opitval da go pravia, i sum go pravil no ne vinagi stava, i predpolagam che prosto znaeiki che niama "spestitelen effekt na suediniteliat" prosto spriah da se opitvam!
:P

-------
не ме карай да те гоня из всички форуми, пиши на кирилица!
-------
julys
Si Power - Wona Go ???

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 21.02.2002
Местоположение: Варна, България

Мнение от cj » 22 Апр 2003, 18:02

малко размисли за смисълът от превключване без съединител... тази техника се ползва когато използвате левия си крак върху спирачката, а десния - съответно върху газта. Полза ще усетите при необходимост от "downshift" и по-точно ако се налага да спирате яко от висока скорост. Тъй като в днешно време състезателните коли са близки по мощност голяма част от изпреварванията стават под натиска на спирачките. Ето защо колкото по-късно ги натиснете (съответно успеете да спрете на време), толкова по-добро време ще отбележите. Цялата работа при превключване без съединител се състои в съкращаване времето за удряне на спирачки. Вярно е, че при нормално и "ежедневно спортно" каране това време е почти незабелижимо. Но при състезание м/у конкурентоспособни автомобили, при спиране от примерно 250 км/ч, всяка спестена стотна рефлектира върху крайния резултат. Колкото и бърз да сте с левия крак, едва ли ще биете времето за спиране ако крака ви е върху спирачката и не се налага да го местите. Това ви спестява 2-3 стотни ( и то в случай, че сте наистина бърз в преместването). Ако приложите малко математика лесно ще отркието какво предимство в изминато разстояние ви дават тези няколко стотни.
2007 Субару Импреза STi
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
Изображение

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook