баналните неща

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 10 Мар 2003, 11:19

Скоро научих много интересна техника. Тя е повече за черни пътиша но върши работа и на асфалт. Значи ако при влизането в завоя колата understeer-ва леко ама много леко се натиска спирачката-колкото леко да хванат предните колела. Но да ви кажа пробвал съм го само с предно с една Алфа 164 която хич не иска да завива. А иначе с бавареца такива проблеми нямам. Тези стари 5-ици дори и да поднесат трябва само леко да ги насочиш и сами намират пътя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 521
Регистриран на: 18.01.2003
Местоположение: Sofia

Мнение от Viktor » 10 Мар 2003, 23:48

Pulna GLUPOST , VERNO e!!!!
Ne se borete s kolata. Kato sko4i6 na taq spira4ka , da ne bi da spre6 be???
Q mani ti teq raboti , ni6to podobno .
Vse edno da se samoobieme , stoto taka ili ina4e vse nqkoga se umreme:))

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 11.05.2002
Местоположение: space

Мнение от bip » 25 Мар 2003, 19:02

BMW_POWER написа:Един колега беше слушал лекция на Юта Клайндшмит в Испания. Едно от нещата, които тя е казала е:
Усетите ли, че изпускате колата от контрол - не се борете напразно. Така само губите време. Яко спирачка каквото и да става и така до пълното спиране на автомобила.


neshto propuskate mom4eta :lol:
toia s~vet ako vi se struva t~p na4i prosto ne se otnasia za vas :wink:
t.e. znaete kakvo da napravite pri razli4ni situacii
mnogo ot tiah ve4e sa vi se slu4vali - drugi ste s~nuvali i po-tozi na4in otrabotili. :lol:
fakt e oba4e 4e mnogo shofiori ne stigat dori do stremeja k~m s~v~rshenstvo ~ ako te taka ili inak niamat dob~k kontrol nad kolata
togava e bezmisleno da se opitvat da praviat kakvoto
i da e osven naistina da natisnat spira4kite i taka da izbegnat eventualni po-golemi problemi ~
primera s sprelia pred vas, spirkata otdiasno i vr~hlitashtia tir otliavo beshe dob~r.
ta s~veta prosto ne e za vas :lol:
inak sigurno e mnogo dob~r ako priemem 4e e otpraven k~m vsi4ki shofiori :wink:
~karmapa chenno~

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 21.02.2002
Местоположение: Варна, България

Мнение от cj » 25 Мар 2003, 20:29

В такива моменти нямаш много време за размисъл. Всичко си е жив рефлекс. Действията са резултат от вътрешна интуиция, усет към колата и пътната обстановка, както и задължително се подпомагат от предварително набраната (в процеса на шофиране, преди възникване на "препядствието") информация за конкретната ситуация.

...ха сега, някой проследи ли ми мисълта?! :)
2007 Субару Импреза STi
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 11.05.2002
Местоположение: space

Мнение от bip » 25 Мар 2003, 20:34

to4no zatova se vt~lpiava da se natiska spira4kata : neka tova da e p~rvia reflex :
zashtoto si spomniam kak~v beshe moia p~rvi reflex pri karaneto na kolelo i zavivaiki k~m edno d~rvo :
STONED: nikvi dvijenia : 4elen udar : :lol: da ne mi se nadiava 4ovek 4e moga da karam :wink:
~karmapa chenno~

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 26 Мар 2003, 17:54

CJ го каза много точно. И точно тук опитът си казва тежката дума. Аз най-трудно се научих да не натискам спирачката до дупка. Това почти винаги е фатално. Разбира се прри появата на опасност кракът ми веднага отива на спирачката но самото й задействане става само ако аз реша. И мога да ви кажа че това ме е спасявало от много катастрофи. Аз точно затова обичам мощните коли защото могат да те "извадят" от инфарктни ситуации.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 23.02.2003
Местоположение: СОФИЯ

Мнение от Pafone » 01 Апр 2003, 22:59

Бил съм в инфарктни ситуации няколко пъти и само някаква вътрешна интуиция и късметът са ми помагали....обаче определено трябва хубаво да си слушал доста ,да си го осъзнал и да можеш да го прилагаш и на практика....ама всичко си е до това колко си свикнал на колата и дали а чувстваш... е съдя по себе си поне....като карам Аудито може и да го овладея като ми поднесе,ама ако карам на някой познат Фиата приемрно трудно да успея да се справя с рискова ситуация ....
BMW е колата :)

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 02 Апр 2003, 13:20

първо относно съвета на гозпожица Юта:засега няма световен шампион жена,че тя да дава акъл как да се кара.второ:не знам дали знаете,но Юта кара само ралита и то в пустинята:за там съм съгласен.че може спокойно да си нацепиш спирачки и да чакаш да се забиеш в следващата дюна,избор нямаш така или иначе.но,струва ми се,за пътя е напълно неприложимо.
то по тая логика никой не би трябвало да завършва състезанията във формула1:там толкова пъти колите им поднасят или недозавиват,че те ако всеки път натискаха спирачки до дупка,вместо да овладяват(кога успешно,кога не) колата,не ми се мисли.....
иначе шофирането(не карането)на автомобил е въпрос на много практика и усет,който не съм сигурен,че може да се придобие.имам приятели,които са големи мераклии да карат и се стараят,но не могат да усетят колата при превключване,каму ли като им поднесе и те правят точно това,което не трябва:бият яко спирачки или въртят на обратната страна волана.имам и други приятели,които без да имат никакъв опит след няколко месеца започват да чустват колат вс еповече.не знам на какво се дължи,обаче с първия вид се изпотявам при 110 км/ч,при втория(особено ако са карали повече години)и при 180 си гледам спокойно.може би този усет,наистина си е вроден или може би зависи и от нагласата на хората,не мога да си го обясня,факт е(със съвсем малко изключения),че хората които се интересуват какви процеси протичат в колата,когато дърпаме и натсискаме ръчки и лостове като че ли по-бързо се учат.
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

Предишна

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook