баналните неща

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

баналните неща

Мнение от july`s » 19 Фев 2003, 19:00

абе то това е по-скоро за училище, а не за майсторлък, ама нейсе:)

1) при занасяне на предницата в завой (конкретно говоря за ниска скорост и върху лед), волана се връща в изправено състояние, за да се възстанови сцеплението на гумите с настилката (лед-а) и тогава пак се завива в нужната посока, ама по-бавно:) (спирачките трябва да са пуснати, поне в момента, в който гумите гледат накъде вървят, иначе няма да се възстанови сцеплението)

2) да се помни, че сцеплението на двигателните гумите с пътя, е най-голямо, когато газта се подава толкоз, че движението да е равномерно (тука има един момент със разпределението на масите, обаче ако се знае тоз момент и се използва, то четящия тез работи трябва да ни обучава:)

ами, допълвайте, това поне да стане отправна точка (даже първата:) за другите вече майсторски теми
<br>
br

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1756
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Мнение от BMW_POWER » 20 Фев 2003, 9:17

Един колега беше слушал лекция на Юта Клайндшмит в Испания. Едно от нещата, които тя е казала е:
Усетите ли, че изпускате колата от контрол - не се борете напразно. Така само губите време. Яко спирачка каквото и да става и така до пълното спиране на автомобила.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 21.02.2002
Местоположение: Варна, България

Мнение от cj » 20 Фев 2003, 10:15

BMW_POWER написа:Един колега беше слушал лекция на Юта Клайндшмит в Испания. Едно от нещата, които тя е казала е:
Усетите ли, че изпускате колата от контрол - не се борете напразно. Така само губите време. Яко спирачка каквото и да става и така до пълното спиране на автомобила.


Това изказване съм го срещал няколко пъти. Според мен, обаче, разминаването с реалността се дължи на факта, че тази мисъл се отнася за шофиране на писта... няма дървета, малък шанс за наличие на пешеходци и .т.н
2007 Субару Импреза STi
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
Изображение

младши завивач
Аватар
Мнения: 760
Регистриран на: 1.04.2002

Мнение от ivo » 20 Фев 2003, 10:35

cj написа:
BMW_POWER написа:Един колега беше слушал лекция на Юта Клайндшмит в Испания. Едно от нещата, които тя е казала е:
Усетите ли, че изпускате колата от контрол - не се борете напразно. Така само губите време. Яко спирачка каквото и да става и така до пълното спиране на автомобила.


Това изказване съм го срещал няколко пъти. Според мен, обаче, разминаването с реалността се дължи на факта, че тази мисъл се отнася за шофиране на писта... няма дървета, малък шанс за наличие на пешеходци и .т.н


Абсолютно съм съгласен. "Яко спирачка каквото и да става" може да важи когато изхвърчиш от пистата с ХХХ км/ч, но иначе :nono: ... :wink:

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1756
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Мнение от BMW_POWER » 20 Фев 2003, 11:19

Всеки има право на мненине, както и всеки си има стил на каране. Що се отвася до германката - тя само по "писти" кара ... :wink:

младши завивач
Аватар
Мнения: 760
Регистриран на: 1.04.2002

Re: баналните неща

Мнение от ivo » 20 Фев 2003, 13:44

july`s написа:...тука има един момент със разпределението на масите, обаче ако се знае тоз момент и се използва, то четящия тез работи трябва да ни обучава...


:mha: :mha: :mha: :yes: :wink: :bchug:

july`s написа:1) при занасяне на предницата в завой (конкретно говоря за ниска скорост и върху лед), волана се връща в изправено състояние, за да се възстанови сцеплението на гумите с настилката (лед-а) и тогава пак се завива в нужната посока, ама по-бавно (спирачките трябва да са пуснати, поне в момента, в който гумите гледат накъде вървят, иначе няма да се възстанови сцеплението)


Съгласен съм напълно! Е, друг е въпроса, че при по-висока скорост, докато изправиш волана, хванат гумите и намалиш и плавно завиеш вече може да си изхвърчал извън пътя (е точно тогава важи това за яко спирачките). Според мен, ако считаме "вратите напред" за кеф, то поднасянето на предницата е точно обратното :roll: :wink: .
Виж на лед/сняг е много готино и ефекто използването на най-важната екстра на колата с предно - ръчнатааа :!: :twisted:, особено когато говориме за паркиране пред блока или обръщане на 180* на много тясна уличка. То аз така се паркирам напоследък на заледеното - идвам си спокойно по уличката, обаче после ръчна, 180*, задна и си влизам в мястото. Гаранция, че по този начин тотално изправяте на нокти съседа, до чиято кола се паркирате :lol: (естествено, че трябва доста да се внимава, щото мен ако некой кандидат-пилот ми счупи колата докато върти ръчни на паркинга :arrow: :bang: ) :wink:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 14.02.2003
Местоположение: София

Мнение от TurboDizelKombi » 20 Фев 2003, 14:26

На няколко пъти ли я изтегляш ръчната или теглиш докрай (плавно или рязко).
Тя мойта лови само на най-горно положение та сигурно няма да се получи.

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 20 Фев 2003, 14:26

имаше едно изказване на Ники Лауда,че най-голямата грешка на шофьорите при занасяне на колата била стремежа да останат на пътя,като най-често свършват в насрещното.По-правилно(когато има възможност разбира се,да не тръгне сега някой да гази пешеходците в града,вместо да подпре леко този пред него :D ) било да нацепиш спирачки и да спреш в канавката/мантинелата,защото тогава счупенето(одраскана кола или леко изкривяване или счупване по ходовата част) възлизало често на много по-малка стойност,отколкото да се буфнеш в ТИР-а насреща.Баща успешно използвал тази маневра на заледен участък на прохода петрохан,когато след един завой той вижда,че камион е закъсал и вече 4 коли са се нанизали в него.Той изправил волана,спирачка и през канавката в полето.излязъл и зачакал някой да го измъкне.докато чакал още 2 коли излизащи от завоя виждат катастрофата,опитват се да заобиколята,а наляво,а надясно защото колите им поднасят и хоп в последния в колоната.един от тези шофьори слязъл,видял баща ми да си пуши на здрвата си кола посред полето,отишъл и му казал:"момче,да се бях сетил и аз да изляза в полето.15 години чакам за тая кола,преди 4 дни я взех,виж я сега на какво прилича"след 2 часа минал снегорин,който закачил колата на баща ми с въже,издърпили я,видяло се,че няма нищо потрошено и той,за разлика от другите,макар и със закъснение продължил пътя си.
та ето демонстрация на правилото,че когато има човек възможност по-добре сам да си вкара колата(ако е неизбежен удара)в канваката,отколкото тя сама да влезе в нея,в следствие на удара с някой друг уачастник.
айде,че много се отплеснах

Вече кара БМВ
Вече кара БМВ
Аватар
Мнения: 1187
Регистриран на: 18.10.2002
Местоположение: Козлодуй
Кара: Двуглава ламя.

Re: баналните неща

Мнение от Един » 20 Фев 2003, 14:36

july`s написа: (тука има един момент със разпределението на масите, обаче ако се знае тоз момент и се използва, то четящия тез работи трябва да ни обучава:)


Ами в такъв случай да започвам :lol:
Без да претендирам че разбирам точно (в смисъл математиката ) преразпределението на масите да споделя и своя опит (от вчера) - вървиш по правата, преди завоя рязко пускаш газта (започва спиране с двигателя и се натоварва предницата) и въртиш волана и олекналата задница започва да поднася. Проблема е че съм с предно, много бързо губя скорост и почти нямам контрол.
На сняг/лед става при около 30 км/ч, на мокро - при около 45-50. На сухо не смея да пробвам.
Преди да монтирате нещо "спортно" на автомобила си, поинтересувайте се поне за какъв спорт е.

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1756
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Мнение от BMW_POWER » 20 Фев 2003, 16:24

Има едни елементарни неща, за които просто човек трябва да е подготвен. Веднъж един идиот пред мен спря (не му работеха стоповете-тази катастрофа съм я забравил за анкетата :wink: ). Насреща идваха коли, а вдясно беше автобусна спирка. И аз без да се замислям си го зачешах заднишката. А идиота после ме пита - защо не ме заобиколи?????? С челен удар или през хората на спирката - го питам аз. Другото беше едно учебно филмче по немските канали. Когато ви се изпречи ремарке на ТИР (опази Боже), много хора се стремят да минат между колелата на прицепа и тези на влекача. Нагледно показаха какво се получава с една Застава. Колата мина, но без покрива. А при същата скорост я забиха в колелетата и тя само се поомачка.
Но в края на краищата добрият шофьор е не този, който умее да излиза от ситуации, а този, който не ги допуска.
Желая лек и безавариен път на всички!

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 20 Фев 2003, 22:54

BMW_POWER написа:Едно от нещата, които тя е казала е:
Усетите ли, че изпускате колата от контрол - не се борете напразно. Така само губите време. Яко спирачка каквото и да става и така до пълното спиране на автомобила.


Аз несъм много съгласен с това ... опита и глупостите, които съм правил ме навежда на мисълта, че в повече от 80% от случайте на някаква инфарктна ситуация или просто отърване на автомобила има какво да се направи ... Повечето хора се панират и единствения начин, за който се сещат е педала по средата, а той не винаги е най-доброто решение ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1689
Регистриран на: 7.09.2002
Местоположение: Пловдив
Кара: е30 316, е36 328, ф30 335, ф32 428
Мечтае да кара: и да му е спокойно

Мнение от Babuna » 22 Фев 2003, 0:36

:? Mnooogo slab shofior sum zna4i !!!! :oops:
Priu purvata mi gonka ebah mamata na prednata dqsna djanta :(.
CCFL и LED ангелски очи, М пакети за е36/е39/е46/е60/е61/е90/е91/е93/е93/f10/f30/x5 спортни окачвания, спортни генерации, колектори и много други!
OРИГИНАЛНИ ПАРКИНГ СЕНЗОРИ по 39 лв!
Стъкла за фаровете на BMW e46 всички модификации - 45 лв, за BMW e39 фейслифт 79 лева - край на проблема с мътните напукани фарове
М-tec броня пълен за БМВ е36 пълен комплект - 129 лв
M-tec 2 предна броня за БМВ е46 седан,туринг - 189 лв
M-tec предна броня за БМВ е39 - 189 лв
MOTUL 6100 10w-40 Synergie 5 литра - 49.99 лева - МОТУЛ И КАСТРОЛ 100% оригинални на най-ниски цени в БГ
CCFL ANGEL EYES - 49,99 лв
0889 22 66 88

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 30.01.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34
Мечтае да кара: E34

Мнение от ACCELERATOR » 07 Мар 2003, 2:08

Вместо да слушате Юта Клайншмид по-добре потренирайте малко на заснежен път. Така при ниска скорост може да се придобие опит, а изринатия отстрани сняг поема удара, ако стане нещо. За предпочитане е да се кара нощем, защото лесно можеш да разбереш дали има кола зад завоя - просто виждаш светлините. Аз карам по пътя Симеоново - Бистрица - Железница, който през зимата след як снеговалеж е доста подходящ. Няколко съвета за предно (за съжаление нямам много опит със задно, но като гледам има много фенове на БМВ, които карат коли с предно по финансови причини като мен ;-)): преди остър завой на заснежено ръката на ръчната, защото като поднесе предницата наистина е неприятно и докато се пресегнеш до ръчната вече си в преспата ;-).Ако поднесе предницата, ръчната се чуква съвсем леко и бързо, това е достатъчно, иначе колата ще се завърти (не става дума за обратни завои, там се задържа повече, но пак се пуска преди да си взел завоя, защото винаги колата продължава да поднася после още от инерцията).
В завоя воланът не се задържа в някое положение, а да се движи постоянно в двете посоки (завиваш - контрираш веднага, завиваш - контрираш и т.н.). Това е когато колата е на границата на поднасянето, най-често на сухо и мокро. Така се реагира много по-бързо и точно на поднасяне. При поднасяне се контрира, което повечето хора го правят инстинктивно, но майсторството е в това, кога ще почнеш да връщташ волана обратно - повечето хора правят това твърде късно, пак заради инстинктите си, и се забиват в насрешното/мантинелата при съответно десен/ляв завой. Затова волана трябва да започне да се върти обратно още преди да е спряло поднасянето, и точно това трябва да се тренира, защото да контрира всеки може, но после закъснява.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 30.01.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34
Мечтае да кара: E34

Мнение от ACCELERATOR » 07 Мар 2003, 2:08

PS: След като влезете в завоя яко газ, но това си го знаете, нали :lol:
PPS: Не знам откаде ми дойде за Юта, но това си е типично женски съвет: стане ли нещо, пускаш волана и натискаш спирачките :shock:


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 07 Мар 2003, 7:27

BMW_POWER написа:Едно от нещата, които тя е казала е:
Усетите ли, че изпускате колата от контрол - не се борете напразно. Така само губите време. Яко спирачка каквото и да става и така до пълното спиране на автомобила.


АБСОЛЮТНА ГЛУПОСТ!
че кой е казал че боренето ще е напразно??? аз веднаж съм изпускал Е30 от контрол, като загубих тракшън и с 4-те гуми но я овладях! Ако бях натиснал яко спирачка каквото и да става и така до пълното спиране на автомобила, щеше да има мнооого работа по колицата щото с около 80км/ч щеше да влети право в едно дърво след завоя...
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook