ПОДАВАНЕ НА МЕЖДИННА ГАЗ ПРИ СПИРАНЕ

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София

ПОДАВАНЕ НА МЕЖДИННА ГАЗ ПРИ СПИРАНЕ

Мнение от Paskal » 20 Апр 2005, 16:01

Известно е ,че правилното каране изисква подаване на междинна газ при сваляне на предавките.Какво точно имам предвид?Например си напекъл колата на 4-та предавка с пълна газ и идва завой,който е остър и трябва да намалиш бързо.Започвайки да спираш връщаш от 4-та на 3-та и накрая на на 2-ра за да преминеш острия завой на 2-ра.Между всяко превключване на по-долна предвка,едновременно с натискане на спирачки се подава и междинна газ между всяка превключена по-ниска предавка(това означава боравене с тегниката на натискане на газта с пета и едновременно с това спирачка). Така карат всички състезатели! Но защо го правят? Аз си го обяснявам с това че когато спираш и едновременно връщаш по-долна скорост,ако не си подал междинна газ колата става леко нестабилна и гумите блокират.Именно затова и се използва междинната газ-за по-ефективно спиране и запазване на оборотите.Другото което си мисля,че става при подаване на междинна газ е че първичния и вторичния вал на скоростната кутия се уравновесяват и предавките влизат по лесно.Но тук едновременно с междинната газ е нужно и двойно амбреиране.Някои ще кажат за какво са синхронизаторите? Да,точно за да уравновесят валовете но те не са напълно достатъчни и ефективни(особено при нашите стари износени машини) Това са моите разбирания,които не знам доколко са вярни,затова ще бъде добре да обсъдим за какво точно служи междинната газ!
Само да добавя,че междинна газ използват и пилотите в MOTO GP,при всяка върната предавка едновременно със спирането те дават и междинна газ.Това мисля ,че пак се обяснява с оглед на това да не започне да занася задницата при връщане на предавка!
Остави всички зад теб !

младши завивач
Аватар
Мнения: 760
Регистриран на: 1.04.2002

Re: ПОДАВАНЕ НА МЕЖДИННА ГАЗ ПРИ СПИРАНЕ

Мнение от ivo » 20 Апр 2005, 22:09

Paskal написа:...Това мисля ,че пак се обяснява с оглед на това да не започне да занася задницата при връщане на предавка!

Общо вzето да, и zа да се държи в обороти. От двойно амбриране чак не смятам, че има полzа, но по при по-бърzо шофиране като трябва да върна предавка надолу аz например винаги подавам леко междинна гаz и така хем предавката влиzа по-добре и се паzи скоростната кутия, хем не блокират гумите. Това се усеща особено много преz zимата и на мокро. ;)
Е, понякога ги оставяме тия гуми да блокират де... :winky:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

Мнение от july`s » 24 Апр 2005, 22:29

хайде сега ми пратете на лично какво е междинна газ и какво е двойно амбрериане, понеже според моите скромни разбирания едното е допълненение на другото :lol:
<br>
br

младши завивач
Аватар
Мнения: 760
Регистриран на: 1.04.2002

Мнение от ivo » 24 Апр 2005, 23:00

Ами междинна гаz би следвало да е само подаването на гаz с цел вдигане на оборотите докато връщаш на по-ниска предавка(докато е натиснат съединителя), а двойното амбриране да иzвадиш от скорост в неутрална, да отпуснеш съединителя, да подадеш гаz и тогава да включиш по-ниската скорост. Поправете ме ако греша.

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 25 Апр 2005, 9:20

ivo написа:Ами междинна гаz би следвало да е само подаването на гаz с цел вдигане на оборотите докато връщаш на по-ниска предавка(докато е натиснат съединителя), а двойното амбриране да иzвадиш от скорост в неутрална, да отпуснеш съединителя, да подадеш гаz и тогава да включиш по-ниската скорост. Поправете ме ако греша.


* Двойно амбриране: съединител->изключване на предавка->пускане на съединител->натискане на съединител->включване на по-горна предавка (прави се при трансмисии без синхронизатори или с цел да пазиш синхронизаторите)
* Двойно амбриране с междинна газ: съединител->изключване на предавка->пускане на съединител->подаване на газ( с цел изравняване на оборотите преди и след смяната на предавките)->натискане на съединител->включване на по-долна предавка (прави се при трансмисии без синхронизатори или с цел да пазиш синхронизаторите)

Съвсем отделен въпрос е защо състезателите при спиране едновременно с натискането на спирачката дават междинна газ при сваляне на предавките. Тази тема беше дискутирана преди време и, ако ти се занимава, я потърси (аз също бях писал в тая тема).
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 25 Апр 2005, 10:50

Значи от всичко написано дотук излиза, че тая "междинна газ" дето е без двойното амбреиране , т.е. да дадеш малко газ без да си пуснал съединителя все едно нищо не правиш, така ли? :lol:

ЕДИТ: а, да, не е нищо а всъщност се пазиш от нежелано блокиране на двигателните колела, защото и аз съм го чувствал при голяма разлика в оборотите особено на мокро задницата си тръгва...
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 25 Апр 2005, 11:39

b2 написа:Значи от всичко написано дотук излиза, че тая "междинна газ" дето е без двойното амбреиране , т.е. да дадеш малко газ без да си пуснал съединителя все едно нищо не правиш, така ли? :lol:



Как да е нищо, бре. Вдигаш шум, гъзарееш преди кръстовището. :mhihi: :mhihi: :mhihi: :lol: :lol: :lol: :lalala: :lalala: :lalala: :lol: :lol: :lol: :mhihi: :mhihi: :mhihi: Просто не постигаш нужния ефект, а именно изравняване на оборотите на първичния и вторичния вал на скоростната кутия.
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Мнение от DrivinGGoD » 25 Апр 2005, 17:05

Всъщност двойното амбрейране при нормалните автомобили е почти излишно...когато се кара нормално :twisted: !Когато обаче нещата загрубеят ;) то се налага тъй като почти няма автомобил който при желание на идиота зад волана да включи от 3та на 2ра на 80км/ч да "не изреве"!Тогава дори и на нова скоростна кутия синхронизаторите биха се предали и муфите хръкват уекинко ако не се изчака достатъчно а в такъв момент никой не чака!Междинната газ служи само за намаляване на сътресенията при връщане на по-малка,и може и да не е съпроводена от двойно но позволява леко и плавно преминаване от по-голяма на по-малка предавка,тъй като позволява необходимото повишаване на оборотите на двигателя без за това да се използва тежестта на колата и да се получава забавяне или тресене на колата!Междинната газ при спиране най-често се подава с десния крак като едновременно с това се натиска и спирачката на който както му е удобно!Аз го правя с петата газ а с пръстите спирачка,но става главно при БМВ защото педалите са на едно ниво,има коли при които е невъзможно!
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

Петко ///M големия
Аватар
Мнения: 2369
Регистриран на: 1.12.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 330xd / Mini Cooper S

Мнение от BMW///M-ma6inata » 25 Апр 2005, 17:48

Лесно ви е на вас с дългия педал на газта до пода, при мен е невъзможно да ги натисна и двете, педала на газта ми е някъде на нивото на волана, а спирачката до пода :banghead:
Иначе на тоя опел му счупих скоростната кутия от проби, то не беше двойно амбреиране, междинни, секви, и таа първа неще да влезе с над 3км/ч :help:

младши завивач
Аватар
Мнения: 760
Регистриран на: 1.04.2002

Мнение от ivo » 25 Апр 2005, 18:46

BMW///M-ma6inata написа:и таа първа неще да влезе с над 3км/ч :help:

:idea: Първа трябва да подадеш малко гаz докато я включваш и си влиzа екстра като си в движение ;)

Иначе това, zа което говори Сашо с гаzта и спирачката с пръстите се вика heel & toe downshifting, мисля че има във форума писано по темата.

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Мнение от madpetio » 25 Апр 2005, 19:40

На мен тва ми е останало от ГАЗ-ката :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 25 Апр 2005, 21:27

.
Последна промяна steeN на 01 Май 2021, 16:49, променена общо 1 път
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake

Turbo Pilot
Аватар
Мнения: 1628
Регистриран на: 8.07.2004
Местоположение: www.srautobg.com
Пол: Мъж
Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
Мечтае да кара: Това което си карам

Мнение от Cobra » 25 Апр 2005, 22:22

И аз съм се учил на ГАЗ-от там си става навик :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София

Мнение от Paskal » 26 Апр 2005, 11:32

BMW///M-ma6inata написа:Лесно ви е на вас с дългия педал на газта до пода, при мен е невъзможно да ги натисна и двете, педала на газта ми е някъде на нивото на волана, а спирачката до пода :banghead:
Иначе на тоя опел му счупих скоростната кутия от проби, то не беше двойно амбреиране, междинни, секви, и таа първа неще да влезе с над 3км/ч :help:



Затова има спортни педали!!!
Остави всички зад теб !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 870
Регистриран на: 14.01.2004

Мнение от vlad0 » 26 Апр 2005, 12:31

TheBoss написа:
b2 написа:Значи от всичко написано дотук излиза, че тая "междинна газ" дето е без двойното амбреиране , т.е. да дадеш малко газ без да си пуснал съединителя все едно нищо не правиш, така ли? :lol:



Как да е нищо, бре. Вдигаш шум, гъзарееш преди кръстовището. :mhihi: :mhihi: :mhihi: :lol: :lol: :lol: :lalala: :lalala: :lalala: :lol: :lol: :lol: :mhihi: :mhihi: :mhihi: Просто не постигаш нужния ефект, а именно изравняване на оборотите на първичния и вторичния вал на скоростната кутия.


Добре аз усещам по плавно преминаване през предавките при сваляне на прдавките при следния начин:

Съединител-> газ -> предавка на долу -> пускаш съединителя :?:

Аз ли нещо не разбра или говорим за различни неща.

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook