Правилен избор на педал при вероятност от челен удар...

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: Правилен избор на педал при вероятност от челен удар...

Мнение от Alexi » 19 Апр 2010, 21:22

много офтопик се е изписал тука .. енергията е равна на масата по скоростта на квадрат - колкото по бавно се удариш толкова по добре ,като скоростта както виждаме от уравнението е много важна , живота ти може да зависи от 3-4км/ч повече ... но е много по добре да хлътнеш и да се отъркаляш в канавката отколкото челен .. аз съм хлътвал така ,улучих един голям камък и едното ми колело се откъсна и остана там а продължих на 3 гуми ама нищо ми нямаше .. а ако се бях ударил челно надали щях да съм жив ...


Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 16.09.2007
Пол: Мъж
Кара: ги да ядат грудки

Re: Правилен избор на педал при вероятност от челен удар...

Мнение от dimithur » 20 Апр 2010, 20:38

Alexi написа:много офтопик се е изписал тука .. енергията е равна на масата по скоростта на квадрат - колкото по бавно се удариш толкова по добре ,като скоростта както виждаме от уравнението е много важна , живота ти може да зависи от 3-4км/ч повече ... но е много по добре да хлътнеш и да се отъркаляш в канавката отколкото челен .. аз съм хлътвал така ,улучих един голям камък и едното ми колело се откъсна и остана там а продължих на 3 гуми ама нищо ми нямаше .. а ако се бях ударил челно надали щях да съм жив ...


Да формулата е много правилна, но разсъжденията не. Да си припомним третия закон на Нютон - всяко действие, има равно по сила и обратно по посока противодействие. И обикновено дават за пример сблъсъка на 2 топчета как се урдят и се отблъскват назад. Да ама ако едното топче е по голямо, или по засилено (демек има по - голяма кинетична енергия) ще избута другото назад , а то ще продължи да се търкаля напред . При челен удар, тоя с по-леката кола или по-ниска скорост винаги го яде :mhihi:
в една зверилница толерантност е равно на смърт
Н.Хайтов
http://www.youtube.com/watch?v=o7oVw72Bc4Y

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Правилен избор на педал при вероятност от челен удар...

Мнение от steeN » 22 Апр 2010, 10:05

не мога да се съглася...
този с по-тежката кола винаги има предимство, ако двете коли, които се удрят са горе долу от едно и също поколение.
тва уточнение го правя щото старите suv-та са с някви абсурдни шасита, примерно шеви събърбън и ландроувър...

ето как ги виждам аз нещата...
начи да кажем, че пешо си кара Q7... обича дизелите и си е взел v12 tdi, който си тежи на мястото... 2600 кг...
и митака с неговата 3ка тежи 1600 кг... да кажем, че е с 335i (за реалистичност на числата)

начи митака се движи със 80км/ч и удря пешо, който се движи със 40 км/ч...
и двете коли могат да разсеят енергията на удари със 60 км/ч в стена. да примем, че от там нататък си изтеглил късата сламка.
стената е деформируем алуминиев honeycomb (пчелни клетки ли как ще е на бългаски, то си е вид конструкция), уж поема някаква енергия, ама е закачен на 160 тона бетонен блок.
т.е. стандарта за краш тестове на IIHS.

максималната разсеяна енергия е
0.5*m*v^2
за пешо е 0.5*2600*16.67^2 = 361255.57 j
за митака е 0.5*1600*16.67^2 = 222311.12 j

такааа при удара имаме, че кинетичната енергия
на пешо е 0.5*2600*11.11^2 = 160461.73 j
на митака е 0.5*1600*22.22^2 = 394982.72 j

разпределено по-равно на двете коли в идеалния случай... 277722.225 j
в неидеалния повече отива при по-ниската кола заради несъвместимостта при удара.

резултата... пешо излиза и си тръгва (буквално)... митака... за съжаление приключва кариерата си.

http://www.youtube.com/watch?v=6D4xZiuQhOo
http://www.youtube.com/watch?v=JEG_T2LYf88
http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ

естествено малките коли могат и да се направят страшно твърди.
тогава пак зле за теб, щото от еластичния удар ще станеш на омлет ти със сигурност, пък какво значение има какво поражение си нанесъл на другия.
нагледно http://www.youtube.com/watch?v=02eghIfyHP0 . аз искам да съм в с класата, за теб не знам ;)
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin


Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 16.09.2007
Пол: Мъж
Кара: ги да ядат грудки

Re: Правилен избор на педал при вероятност от челен удар...

Мнение от dimithur » 22 Апр 2010, 16:34

Защо ги разпределяш по равно кинетични енергии само не разбрах ? При ситуацията, която си описал, Q7цата ще отлети назад , избутана от 3ката , колкото и невероятно да звучи, ама сам си си направил труда да сметнеш кинетичните енергии :mhihi: Дори и двамата вътре да нямат никакви наранявания от деформациите, тоя в отлетялата кола назад ще изпита много по-голямо ускорение . Съответно може да няма и драскотинка, ама мозъка му ще е станал на пихтия заради прекаленото много G-та ускорение ;)
в една зверилница толерантност е равно на смърт
Н.Хайтов
http://www.youtube.com/watch?v=o7oVw72Bc4Y

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Правилен избор на педал при вероятност от челен удар...

Мнение от steeN » 24 Апр 2010, 10:34

щото ме мъзеше да смятам и импулси след това и опростих нещата доста. това, което исках да покажа е, че просто тежките коли са по-безопасни, защото изискванията които трябва да покрият при челен удар са очевидно по-големи, освен предимството на масата (по-голяма маса = по-голяма инертност).

по закона за запазване на импулса ...

v1 = v2 = (v1*m1 + (-v2)*m2)/(m1+m2) = (2600*11.11 - 1600*22.22)/(1600+2600) = -1.587 m/s ... делта V за тройката очевидно е много по-голямо, т.е. по-голямо ускорение за хората в 3ката.

междо другото хипотезата ти, че катастрофата между две коли е еластичен удар е грешна. това може би би било вярно ако говорим за коли от началото на века, които са правени супер твърди... в последствие са разбрали, че това е много грешен подход. при еластичен удар не се променя кинетичната енергия на системата, което очевидно не е вярно за съвременните коли (идеята на crumple zones)... освен това при високи скорости се смята, че удар между две коли е почти идеално нееластичен... в крайна сметка никой не може да го сметне точно (без някакъв ненормален модел за симулация), но бъди сигурен че да се движиш с по-висока скорост с цел да оцелееш не е печелившата стратегия.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 11.01.2003
Местоположение: Caracciola-Karussell

Re: Правилен избор на педал при вероятност от челен удар...

Мнение от bravo » 25 Апр 2010, 10:30

steeN написа:.....

Абсолютно вярно е това което казва. И се надявам на всички им е станало не само на теория но и нягледно ясно колко е опасен и фатален един челен удар. Разбира се автомобилите от по-ново поколение са много по сигурни от гледна точка на това как се деформират по време на удара и как го абсорбират до голяма степен. Въпроса е според мен в това, че движението по пътищата е абсолютно разнородно и се срещат автомобили то 600кг до над 2-3 тона да не говорим за мотоциклети и камиони. Никога неможем да предвидим с каво превозно средство и в какви условия ше се случи най-лошото. Важно е да се знае, че в автомобилизма челният удар не съществува като понятие. Това което се опита и steeN да онагледи е, че всичко е по-полезно от челен удар. Така, че е адски важно запазване на самоубладание и избягване на ситуацията. Правилен педал няма има правилна реакция. В повечето случеи има малка част от платното, банкете, полето и т.н. която може да използвате. Не чакайте до последно и не разчитайте на уменията или реакцията на другият шофьор. Всичко е във ваши ръце. Решаваща е смелостта ви и точната реакция!
Най-мразя да съм прав!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Правилен избор на педал при вероятност от челен удар...

Мнение от akula » 27 Апр 2010, 18:14

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: баси, тоя смарт отхвърча като топче за пинг понг :shock: :shock: :shock: и на всичко отгоре некви кабелтаци се беха навъртели около врата на манекена- даже и да оцелее от удара, ще умре от задушаване :confused:
абе малката кола ще те закопае, това си е, независимо от технологии и системи за сигурност, деформируеми зони
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34


Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 16.09.2007
Пол: Мъж
Кара: ги да ядат грудки

Re: Правилен избор на педал при вероятност от челен удар...

Мнение от dimithur » 27 Апр 2010, 20:24

akula написа::shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: баси, тоя смарт отхвърча като топче за пинг понг :shock: :shock: :shock: и на всичко отгоре некви кабелтаци се беха навъртели около врата на манекена- даже и да оцелее от удара, ще умре от задушаване :confused:
абе малката кола ще те закопае, това си е, независимо от технологии и системи за сигурност, деформируеми зони


http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY я пак си помисли ;)
в една зверилница толерантност е равно на смърт
Н.Хайтов
http://www.youtube.com/watch?v=o7oVw72Bc4Y

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Правилен избор на педал при вероятност от челен удар...

Мнение от steeN » 28 Апр 2010, 1:18

тука проблема е друг... за това изрично съм уточнил, коли от едно и също поколение. това волво е от годините когато изискванията са били по-ниски... не са правили офсет тест (40% припокриване), а цялата предница (100% припокриване) срещу стена.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin


Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 16.09.2007
Пол: Мъж
Кара: ги да ядат грудки

Re: Правилен избор на педал при вероятност от челен удар...

Мнение от dimithur » 28 Апр 2010, 9:25

steeN написа:тука проблема е друг... за това изрично съм уточнил, коли от едно и също поколение. това волво е от годините когато изискванията са били по-ниски... не са правили офсет тест (40% припокриване), а цялата предница (100% припокриване) срещу стена.


Taка е, просто мисълта ми беше, че особенно у нас, дето 90% от автопарка е от годинтие на Волвото, в една нова малолитражка може да се чувстваш доволно сигурен :lol: Проблема е именно с "отхвърчането" - колата може и да те спаси и да нямаш вътре и драскотина, ама ускорението не прощава ;)
в една зверилница толерантност е равно на смърт
Н.Хайтов
http://www.youtube.com/watch?v=o7oVw72Bc4Y

Предишна

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook