За преобръщането на колите

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

За преобръщането на колите

Мнение от vankatagsi » 27 Май 2010, 23:41

Засягам тази тема, първо защото мисля че не е разисквана, второ защото много хора карат колите си на ръба, правят се всякакви дрифтове, влючително и тн "арабски" и много малко хора се замислят над това дали автомобилът няма да се обърне...? По принцип е прието че това е почти невъзможно да се случи, но дали наистина е така? Хубаво е всеки да се включи с случки и мнения, които може и да не са свързани с БМВ, но да са по-темата.Ето малко клипове като тема за размисъл, където се вижда че дори и подготвени автомобили са склонни към преобръщане на равен път :dunno: Аз лично мисля че ще се получи добра тема и дискусия, а ако модераторите сметнат че няма да е така, нека я заключат и/или изтрият.

http://www.vbox7.com/play:1e554d13
http://www.vbox7.com/play:71128ed5
http://www.vbox7.com/play:d1bd17b1 - На 1:50 и 2:38
http://www.vbox7.com/play:cec297b7
http://www.vbox7.com/play:90b0e191
http://www.vbox7.com/play:63edd326 - 1:20 - 1:35
http://www.youtube.com/watch?v=LcM9hkWrImU - новите високотехнологични автомобили
Последна промяна vankatagsi на 24 Юни 2010, 18:33, променена общо 2 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 320i
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M42B18
M54B22

Re: За преобръщането на колите

Мнение от streetz » 28 Май 2010, 10:11

Преди доста години пред очите ми се преобърна Кадет просто защото шофьора сви рязко волана .. скоростта беше около 100 км/ч. И до ден днешен не мога да си обясня как се получи тоя номер - предните гуми сякаш се забиха в асфалта, задницата се вдигна и цялата кола се превъртя във въздуха. Добре че имаше ролбар, та шофьора се отърва леко ..
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 802
Регистриран на: 16.07.2009
Пол: Мъж

Re: За преобръщането на колите

Мнение от driver69 » 28 Май 2010, 17:35

За последните две имам отговор за себе си - центробежната сила. И черокито, и полското фиатче са високи. Това ги прави малко или много нестабилни в завой. Фиата поне видях как застана перпендикулярно на пътя и тогава се обърна - скоростта беше висока за толкова лека кола, при това с висок център на тежестта.
Третият клип. Според мен десните гуми на Е30-ката изгубиха контакт с пътя преди завоя(потъване на асфалта може да е имало) и шофьора не го усети, продължи, зави и еи го... Обърна се. Ясно е защо се обърна, когато беше на две гуми.
Клип номер две. Според мен има обратен наклон на завоя. Не малък. От там вече...
За първия нямам обяснение. Наклони се много ли, не знам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: За преобръщането на колите

Мнение от Rainbow » 29 Май 2010, 14:16

Първият е интересен за дискусия, при условие че шофьора е нает за това /професионалист/ + го направи на равен път :roll:
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 30.11.2008
Местоположение: софия
Кара: тук там

Re: За преобръщането на колите

Мнение от азззз » 31 Май 2010, 11:46

това последното клипче с фиатчето направо кърти :mhihi:

FiRe WaLK WiTh Me !
Аватар
Мнения: 4203
Регистриран на: 23.03.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: винаги с усмивка :)
Детайли за колата: 316is touring - Виолетка

Re: За преобръщането на колите

Мнение от SpUd3r » 03 Юни 2010, 10:15

стоковите коли хубаво се преобърнаха, ма двете е30ки подготвени и те се преобърнаха :shock:
Tux0 Ca !
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: За преобръщането на колите

Мнение от vankatagsi » 03 Юни 2010, 10:26

spdrrk0 написа:стоковите коли хубаво се преобърнаха, ма двете е30ки подготвени и те се преобърнаха :shock:


Странно е че дори и стоковите коли се преобръщат, би трябвало да се сметнати за всякакви ситуаций, а пък за подготвение да не говорим, но при тях вероятно камбер наклоните са много променени, гумите държат много и то вече като няма на къде и се обръща.... предполагам това е логиката. Темата беше всеки да сподели за устойчивостта на автомобила си, как и до колко е си е правил експерименти с усточивостта на автомобила и дали са последвали подобни ситуаций...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: За преобръщането на колите

Мнение от ивчо » 03 Юни 2010, 11:39

Абе един познат караше 124,после си взел Голф 2 :mhihi: ,и вика там дето с Мерца влизал със 80,с Голфа минал със 60,и го беше претаванил!
Специално за "кубчето на смъртта" (Черокито) не знам ко се чудите!?
За е30-ките,ми те повечето караха толкоз малоумно,че даже не чудно защо се въртяха тез коли!
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: За преобръщането на колите

Мнение от akula » 07 Юни 2010, 15:13

стария крайморски път балчик- топола- с е23то съм карал с над 100, изобщо не се усеща (то по принцип се все едно седиш на едно място с тоя камион), и не предполагах че карам с толкоз докато не погледнах километража, голф 3 и шкода комби (не октавия, неква друга беше) и 80 си се усещаха малко кофти.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: За преобръщането на колите

Мнение от vankatagsi » 07 Юни 2010, 16:18

akula написа:стария крайморски път балчик- топола- с е23то съм карал с над 100, изобщо не се усеща (то по принцип се все едно седиш на едно място с тоя камион), и не предполагах че карам с толкоз докато не погледнах километража, голф 3 и шкода комби (не октавия, неква друга беше) и 80 си се усещаха малко кофти.


Всичко добре, ама незнам какво общо имаше с темата......

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Бургас

Re: За преобръщането на колите

Мнение от r3s1s74nc3 » 09 Юни 2010, 22:33

мисля че главната причина , подготвените коли да се обрьщат , е голямото олекотяване на купетата , заедно с лек наклон на завоя . Каквото щеш окачване сложи , няма как да те залепи за асфалта , при преместване на тежестта с такива големи скорости . 1-вото клипче , не мисля че ако го беше направил с купе или седан това щеше да стане .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 12.04.2006
Местоположение: Пловдив

Re: За преобръщането на колите

Мнение от DJJonny » 09 Юни 2010, 22:54

Всичко е въпрос на ситуация/състояние на асфалта/центробежна сила/физика/късмет :bowdown:
Дори имаше някъде клипче кадето обръщат и коли със системи против обръщане :dunno:
Ако неможеш да караш, НЕДЕЙ! Уважавай живота на другите ако не ти пука за твоя.
АЗ КАРАМ СПОРЕД ПРАВИЛНИКА ЗА ДВИЖЕНИЕ. А ВИЕ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1480
Регистриран на: 29.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R

Re: За преобръщането на колите

Мнение от BULL3T » 25 Юни 2010, 2:02

Аз за това не карам високи коли и не обичам джипове!

Искам да ви кажа само едно! Високата гума може да обърне кола! Колкото по-нископрофилна и по голяма е джантата толкова по-малък риск от обръщане!
Изображение
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 27.02.2011
Местоположение: гр.софия
Пол: Мъж
Кара: е 36 купе
Мечтае да кара: С ВРАТИТЕ НАПРЕД

Re: За преобръщането на колите

Мнение от van4ote » 03 Мар 2011, 0:43

ако ти е писано да се обарнеш ще се обарнеш пък после ще се чудиш как е станало един път видях една г класа как се обърна пред очите ми и то от место беше навил пълен волан да прави обратен завой и като му даде газ както си беше на гуми отскочи и директно по таван без да се търкаля от вътре изкочиха едни без вратове и първоначално викаха бегай ше гръмне а след малко почнаха кво гледаш бе еииии бегай от тука
"ВАНЧОТЕ" качество на разумна цена

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: За преобръщането на колите

Мнение от vankatagsi » 09 Мар 2011, 14:40

van4ote написа:ако ти е писано да се обарнеш ще се обарнеш пък после ще се чудиш как е станало един път видях една г класа как се обърна пред очите ми и то от место беше навил пълен волан да прави обратен завой и като му даде газ както си беше на гуми отскочи и директно по таван без да се търкаля от вътре изкочиха едни без вратове и първоначално викаха бегай ше гръмне а след малко почнаха кво гледаш бе еииии бегай от тука

:mhihi:

Има нещо вярно в това. Имало е случай уж нестабилни коли да се пързалят на врати с висока скорост и не се обръщат, а други със смешна скорост се претаванват :dunno:

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook