Влизане в завой.../без да си покажеш вратите/

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1190
Регистриран на: 4.04.2003
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW F30 335I xDrive
Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3

Мнение от DEFLEPPARD » 30 Окт 2005, 7:36

а на мен някой ще ми обясни ли следната случка:
кола с предно,голям почти обратен завой но с голям радиус, мокър асфалт, висока скорост (към 160км/ч беше доста близка до граничната), постоянна газ, нещо се разсеях за миг и в самия завой започнах да го изтървам (защото не завъртях волана достатъчно) и в последния момент врътнах рязко волана (което си е чиста глупост по принцип) и колата вместо да излети през мантинелите взе че презави и влезе в пътя ? а колата по принцип си беше на косъм от недозавиването ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 11.01.2003
Местоположение: Caracciola-Karussell

Мнение от bravo » 30 Окт 2005, 20:11

DEFLEPPARD написа:...... и в самия завой започнах да го изтървам ?

незнам какво искаш да кажеш с това :roll:
ако ти е тръгнала предницата с рязко завиване не се постига нищо , според мен си хванал колата в доста ранен стадий , в смисъл че недозавиване не е имало а се е получило както се казва " волана свършва , а завоя не свършва " и гумите са си имали добро всцепление иначе като завиеш рязко площа на гумите спрямо асвалта и посоката на движение намалява и става по-лошо....
според мен си щял да искараш опимално завоя като си продължил , но не е много сигурно.Реагирал си на сигурно , дрифта много често корегира грешки и то с цел да се избегне удар но цената е загуба на скорост и време .........
това ми е мнението , дано съм те разбрал какво имаш в предвид все пак .
Най-мразя да съм прав!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 649
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: Европа
Кара: Е91 325i N53

Мнение от Georgieff » 07 Ное 2005, 15:04

Последно правих проби с моята кола на пътя Доспат-Цигов Чарк - асфалта е перфектен, видимостта голяма.
Значи първото, което е трудно да прецениш, като не познаваш пътя, е каква е подходящата скорост да вземеш един завой - аз гледах под 60 км/ч да не падам в самия завой (разбирай в момента на отпускане на спирачката преди самия завой).
Използвам следната последователност - изнасям се колкото се може повече и си коригирам скоростта ако трябва с отпускане на газта или леко спирачката (червената зона от схемата на [steen]). Точно преди да завъртя волана, за да вляза в завоя, го врътвам леко обратно - това движение помага за пренасянето на масата на колата в правилната посока преди самия завой и когато вече завъртя в правилната посока, колата е пренесла масата и просто завива ( не знам дали сте го пробвали, ама при коли с нормално окачване действа безотказно, не знам как е при спортните окачвания ). В момента на влизане в завоя вече крака ми е на газта и поддържа обротите без да ускорява, иначе скоростта вътре в самия завой намалява и реално излизаш от завоя по-бавно, отколкото си влязъл, което не трябва да става.
В апекса давам газ, като при по-ниските обороти може и докрая, и коригирам евентуално презавиване с волана или ако е прекалено, с лееееко връщане на газта ( но никога рязко и докрая, понеже тогава колата може да презавие рязко ).
Аз карам със стандартните гуми и стандартно окачване, което, както пише в специализираната литература, е подходящо за хора без опит в шофирането.
Досегашния ми опит с нископрофилни (спортни) гуми показва, че можеш да влезеш с по-голяма скорост в завоя с тях, но "изпускат" рязко, и ако не го очакваш, може да се изненадаш неприятно. На мокро нещата са още по-сложни със широките гуми.
Има доста материали по темата из нета, и изводите до които съм стигнал от четене и проби са, че всяка комбинация гуми/окачване/разпределение на масите/мощност... е различна и трябва да знаеш твоята кола горе-долу какво представлява в това отношение, преди да започнеш да си правиш проби, за да можеш и да разбираш какво реално правиш.
Touring & windsurf club

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 17.11.2005
Местоположение: sofia

Мнение от rado323 » 17 Ное 2005, 21:13

колега ти ако нямаш усет ако ще и 6000 схеми да прочетеш и да напишеш пак нищо няма да стане, тия неща се постигат с практика а не с четене

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 18 Ное 2005, 4:01

.
Последна промяна steeN на 31 Дек 2019, 17:21, променена общо 1 път
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 21 Мар 2008, 11:58

с предно или със задно (сходна мощност) се взема завоя по-бързо и защо? някой да знае? :roll: :idea:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1390
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: Кауфланд Варна
Пол: Мъж
Кара: Без книжка.
Мечтае да кара: Тунинг Голф 2-ка с PK номер.
Детайли за колата: Ускорител на елементарни частици.

Мнение от t060 » 21 Мар 2008, 15:43

rado323 написа:колега ти ако нямаш усет ако ще и 6000 схеми да прочетеш и да напишеш пак нищо няма да стане, тия неща се постигат с практика а не с четене

Вярно си е! Трябва да пробваш. В повечето случеи обаче се изтърбушват чаркалаците на колата (ако не е подготвена де). Бягай на най-близкия полигон с 10-20 конуса и приятел с хронометър и почвай тестовете как си най-бърз при минаване на завои
Изображение
От тогава русото не е на мода.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 971
Регистриран на: 17.03.2008
Местоположение: Тюркистан
Пол: Мъж
Кара: 'Е36'
Мечтае да кара: e92 m3

Мнение от Garribaldi » 25 Мар 2008, 20:58

DEFLEPPARD написа:и колата вместо да излети през мантинелите взе че презави и влезе в пътя ? а колата по принцип си беше на косъм от недозавиването ?


ами братле , попринцип с предно предаване като влезеш в завой ако натиснеш спирачка колата става нестабилна ииии отиваш в "мантинелите" ако има такива (да се надяваме че има) има една такава реплика "излизаш от завоя" като дадеш повече газ ии предното предаване издърпва колата напред ии така завива по лесно .. ако си бил със задно предаване (фиииуууу в деретоо) :mhihi: :mhihi:

а отностно темата... пич за кво ти е да караш по бързо на завойте важното е с дрифт да си вземеш завоя да се кефиш на задно предаване и на БМВ ;) (БМВ рулззз)
rrrrryyyyyymmmmm...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 13.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Lafera » 25 Мар 2008, 23:46

Изгледай F1 на Малайзия и гледай как влизат в завоите ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 31.03.2008
Местоположение: България

Мнение от HagPyCaH_Tun » 23 Апр 2008, 8:52

[steeN] написа:Ако се разровиш из нета има доста неща писани. Като, че ли всеобщото мнение е, че кола с лек овърстиър е най-добре. За бавните завой трябва да си на ръба на презавиванено, на бързите на ръба на недозавиването(това се контролира със спирачките и газта, като правиш трансфер на тегло към предния и задния мост). Завоите трябва да се вземат така, че кривата, която чертаеш да е максимално изправена. Като за серия завой важи правилото - бавно влизаш, бързо излизаш. Аз съм до тук с теорията, звучи много лесно, ама на практика не мога да карам :uups:.

Изображение



В случая не е ли от значение и предаването? С бившата ми астра на излизане от завой давах газ и всичко беше ОК..сега с баварката 2 пъти съм давал газ на излизане и 2 пъти щях да се завъртя :)
Vasilen каза:
"Ето къде се намира, в събота заредих 95 на цена 1.47 при условие че на другите бензиностанции беше вече 1.55."(Пуснато на: 27 Сеп 2004, 14:08 ) къде отидоха тези времена..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 19.02.2008
Местоположение: veliko tarnovo/sofiq

Мнение от mitak_88 » 23 Апр 2008, 9:26

колега по принцип аз знам а и така правя...изнасяш се в ляво първоначално и с идвяането на десния завой стесняваш....зависи и какъв наклон има самият завой...


Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
Детайли за колата: mnoo fast ;)

Мнение от Zaho » 23 Апр 2008, 12:46

според мен наи бързо е когато влезеш в завоя с по голяма скорост и колата макар и с задно почва да недозавива и се вкарва в леко презавиване с поддаване на повече газ (за коли с задно )
Аз съм го пробвал но с тази скорост си е малко страшно после сърцето не ми спря да бие 5мин.

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 5.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: каквото намери

Мнение от s0me0ne » 05 Май 2008, 9:52

Това, че проблемите идват от недостатъчна скорост е абсолютно вярно. П.П. карам коли предимно с предно предаване, но с удоволствие бих тествал някое AWD
Последна промяна s0me0ne на 26 Фев 2015, 14:15, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1410
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: на жълтите павета
Кара: на бира и кебапчета
Мечтае да кара: М6-ца кабрио

Мнение от alexsch » 11 Май 2008, 16:07

...колега, замислял ли си се да напишеш една декларация, че си съгласен да станеш донор на органи?!
ненормлен ли си, къв си?! с кола която ОЧЕВИДНО непознаваш да си правиш експерименти с 190-220 км/ч?

Предишна

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook