Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- BULL3T
- ентусиаст
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: Уроци по дрифт
Що си мислиш че имам лепенка на форума върху колата!
Схаро е прав там пише всичко,даже няма нужда да пишете просто четете!
Последна промяна BULL3T на 25 Авг 2010, 0:16, променена общо 1 път
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
- IGRATA
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 76
- Регистриран на: 10.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е46 много бързоооо...
- Мечтае да кара: БМВ Е46 G-power...
Re: Уроци по дрифт
И аз съм сагласен с колегата BULL3T за зимата....
аз ли4но бях така през зимата е най лесно е има си и минуси и плюсове,защото си е много хлъзгаво,но все пак придобиваш някаква представа и после ти е по-лесни4ко лятно време :):):):):):):):):):):):):):):):)
аз ли4но бях така през зимата е най лесно е има си и минуси и плюсове,защото си е много хлъзгаво,но все пак придобиваш някаква представа и после ти е по-лесни4ко лятно време :):):):):):):):):):):):):):):):)
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Уроци по дрифт
Колега, не са нужни някакви много големи умения, за да овладееш колата при ненадейно поднасяне. Общото правило е, че като ти поднесе, контрираш с волана (ако по принцип не стискаш силно волана, има вероятност да ти се изплъзне от ръцете и да се контрира сам, което е в същността на дрифта, понеже човек не е в състояние да контрира толкова бързо, когато се налага), натискаш съединител, поднасянето се овладява, но после трябва да внимаваш с камшичния удар, да не те завърти пък в другата посока, което ако си караш с нормална скорост по завоите е по-малко вероятно да се случи. В никакъв случай по време на поднасянето не натискай спирачка, защото ще поднесе още повече (това всъщност е една от основните техники - braking drift). Понякога пък се налага да оставиш колата да се завърти, за да избегнеш инциденти. Така е с човека от клипа, който си дал. Колата му поднесе, той не успя да контрира достатъчно ефикасно, при което поднасянето го отведе в другото платно. Ако беше оставил колата да се завърти, и да натисне спирачки, можеше да не се стигне до там, ИЛИ да дръпне ръчната, за да ускори завъртането още повече. Такава ситуация съм виждал на нашият полигон, тук в Русе. По този начин едно момче се спаси от удар в друга кола. Както са ти казали другите колеги, намери си хубаво място за тренировки, и започвай практика.
- jakson
- ентусиаст
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Уроци по дрифт
Dirty M5 driveR написа:Колега, не са нужни някакви много големи умения, за да овладееш колата при ненадейно поднасяне. Общото правило е, че като ти поднесе, контрираш с волана (ако по принцип не стискаш силно волана, има вероятност да ти се изплъзне от ръцете и да се контрира сам, което е в същността на дрифта, понеже човек не е в състояние да контрира толкова бързо, когато се налага), натискаш съединител, поднасянето се овладява, но после трябва да внимаваш с камшичния удар, да не те завърти пък в другата посока, което ако си караш с нормална скорост по завоите е по-малко вероятно да се случи. В никакъв случай по време на поднасянето не натискай спирачка, защото ще поднесе още повече (това всъщност е една от основните техники - braking drift). Понякога пък се налага да оставиш колата да се завърти, за да избегнеш инциденти. Така е с човека от клипа, който си дал. Колата му поднесе, той не успя да контрира достатъчно ефикасно, при което поднасянето го отведе в другото платно. Ако беше оставил колата да се завърти, и да натисне спирачки, можеше да не се стигне до там, ИЛИ да дръпне ръчната, за да ускори завъртането още повече. Такава ситуация съм виждал на нашият полигон, тук в Русе. По този начин едно момче се спаси от удар в друга кола. Както са ти казали другите колеги, намери си хубаво място за тренировки, и започвай практика.
Колега значи на 100 % никой неможе да овладее колата . Аз имах напредвид точно камшичния удар . Когато задницата започне да играе ту ляво , ту дясно и неможе да влезне в пътя . Спирачката помага донякъде но ако се натиска минимално и ако имаш достатъчно пространство то ще спреш без да се удариш или ще намалиш дотолкова , че да спре това явление .
- BULL3T
- ентусиаст
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: Уроци по дрифт
Dirty M5 driveR написа:Колега, не са нужни някакви много големи умения, за да овладееш колата при ненадейно поднасяне. Общото правило е, че като ти поднесе, контрираш с волана (ако по принцип не стискаш силно волана, има вероятност да ти се изплъзне от ръцете и да се контрира сам, което е в същността на дрифта, понеже човек не е в състояние да контрира толкова бързо, когато се налага), натискаш съединител, поднасянето се овладява, но после трябва да внимаваш с камшичния удар, да не те завърти пък в другата посока, което ако си караш с нормална скорост по завоите е по-малко вероятно да се случи. В никакъв случай по време на поднасянето не натискай спирачка, защото ще поднесе още повече (това всъщност е една от основните техники - braking drift). Понякога пък се налага да оставиш колата да се завърти, за да избегнеш инциденти. Така е с човека от клипа, който си дал. Колата му поднесе, той не успя да контрира достатъчно ефикасно, при което поднасянето го отведе в другото платно. Ако беше оставил колата да се завърти, и да натисне спирачки, можеше да не се стигне до там, ИЛИ да дръпне ръчната, за да ускори завъртането още повече. Такава ситуация съм виждал на нашият полигон, тук в Русе. По този начин едно момче се спаси от удар в друга кола. Както са ти казали другите колеги, намери си хубаво място за тренировки, и започвай практика.
Колега много нагледно си обяснил всичко и теорията ти е безупречна!!!Но на мен ми стана това със 130 км/ч и отоврен диф,докато държах газ-та всичко беше наред и овладях колата(но само така си мислех дрифта си е продължавал) като пуснах газта стана камшичен удар и колата се завъртя като ритната в задния калник от слон!!!
За това първото правило което си извадих е че отворен диф повече никога,този диференциал е нещо невъзможно за конторл в критични ситуации. Второ никога не пускай газта ако колата ти занесе с висока скорост без да го очакваш,да не говорим за СПИРАЧКА,ТОВА Е ЖЕСТОКА ГРЕШКА ПРИ НЕЖЕЛАН ДРИФТ!!!!
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Уроци по дрифт
BULL3T написа:Dirty M5 driveR написа:....
Колега много нагледно си обяснил всичко и теорията ти е безупречна!!!Но на мен ми стана това със 130 км/ч и отоврен диф,докато държах газ-та всичко беше наред и овладях колата(но само така си мислех дрифта си е продължавал) като пуснах газта стана камшичен удар и колата се завъртя като ритната в задния калник от слон!!!
....
Lift off oversteer - става с по-голяма скорост на входа на завой, като си махнеш крака от педала на газта
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- BULL3T
- ентусиаст
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: Уроци по дрифт
Boyadjiev написа:BULL3T написа:Dirty M5 driveR написа:....
Колега много нагледно си обяснил всичко и теорията ти е безупречна!!!Но на мен ми стана това със 130 км/ч и отоврен диф,докато държах газ-та всичко беше наред и овладях колата(но само така си мислех дрифта си е продължавал) като пуснах газта стана камшичен удар и колата се завъртя като ритната в задния калник от слон!!!
....
Lift off oversteer - става с по-голяма скорост на входа на завой, като си махнеш крака от педала на газта
Да и това Lift off oversteer ми коства една прекрасна кола,дали шпер щеше да ме спаси?
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
- kalin_peev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 217
- Регистриран на: 20.04.2009
- Местоположение: гр. Генерал Тошево
- Пол: Мъж
- Кара: е 39 525 тдс 11.98г
Re: Уроци по дрифт
http://vbox7.com/play:8180c40d?ref=nf ето вижте жената така се прави
- delas_328
- ентусиаст
- Мнения: 1044
- Регистриран на: 27.08.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 24 Клапанова гад!!!
- Мечтае да кара: М3 Е36 3.2
- BULL3T
- ентусиаст
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: Уроци по дрифт
delas_328 написа:Това е супер монтаж
Монтаж е макар и адски добър!!!
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
- jakson
- ентусиаст
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Уроци по дрифт
BULL3T написа:Dirty M5 driveR написа:Колега, не са нужни някакви много големи умения, за да овладееш колата при ненадейно поднасяне. Общото правило е, че като ти поднесе, контрираш с волана (ако по принцип не стискаш силно волана, има вероятност да ти се изплъзне от ръцете и да се контрира сам, което е в същността на дрифта, понеже човек не е в състояние да контрира толкова бързо, когато се налага), натискаш съединител, поднасянето се овладява, но после трябва да внимаваш с камшичния удар, да не те завърти пък в другата посока, което ако си караш с нормална скорост по завоите е по-малко вероятно да се случи. В никакъв случай по време на поднасянето не натискай спирачка, защото ще поднесе още повече (това всъщност е една от основните техники - braking drift). Понякога пък се налага да оставиш колата да се завърти, за да избегнеш инциденти. Така е с човека от клипа, който си дал. Колата му поднесе, той не успя да контрира достатъчно ефикасно, при което поднасянето го отведе в другото платно. Ако беше оставил колата да се завърти, и да натисне спирачки, можеше да не се стигне до там, ИЛИ да дръпне ръчната, за да ускори завъртането още повече. Такава ситуация съм виждал на нашият полигон, тук в Русе. По този начин едно момче се спаси от удар в друга кола. Както са ти казали другите колеги, намери си хубаво място за тренировки, и започвай практика.
За това първото правило което си извадих е че отворен диф повече никога,този диференциал е нещо невъзможно за конторл в критични ситуации. Второ никога не пускай газта ако колата ти занесе с висока скорост без да го очакваш,да не говорим за СПИРАЧКА,ТОВА Е ЖЕСТОКА ГРЕШКА ПРИ НЕЖЕЛАН ДРИФТ!!!!
Колега , аз малко се омотах ... Някой иакзва : занесе ли ти колата пускаш газта и тя влиза в пътя , пък ти казваш да не я пускам ... ? Това за кола със задно предаване ли става въпрос ?
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Уроци по дрифт
Ммм най-добре е съединител да ти кажа честно, защото много газ = завъртане и с гъза напред, връщането на газта може да не ти хареса много, защото аз поне го използвам тоя приом за поднасяне - когато колата е на предела, точно преди да поднесе (разбира се трябва и да е в обороти) аз връщам газта рязко, след което веднага я забождам в пода, което довежда до една... пулсация, ако мога да го нарека, на отнемане и след това прииждане на сила към задните колела и колата е на врати. Разбира се поднасянето става сравнително плавно де, ама ... съединител с повечето ситуации е най-добре...
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- jakson
- ентусиаст
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Уроци по дрифт
Ами логично е ... Да пуснеш газта е г/д като да дръпнеш ръчна точно когато колата се чуда дали да занесе . Значи тръгне ли да ми занася и да става опасно си натискам съединителя и непипам спирачката ?! Аз преди бях с едни измислени гуми и колко неволни дрифтове ставаха с тях . Особенно при ляв завой когато трябва да тръгнеш по-рязако . 1 път тръгнах супер нормално обаче се завъртях на 180 ' добре , че беше вечер и нямаше коли , а тези които минаваха бяха доста очудени какво става ... Както тръгва нормално една кола и изведнъж се завърта и вскички пък аз вътре 2 пъти повече и така ... Това е важен съвет за газта . Досега винаги съм знаел , че трябва да се пусне газта когато стане напечено и , че колата сама си влиза в пътя . Говоря за задно предаване . Това е било голяма грешка ....
- BULL3T
- ентусиаст
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: Уроци по дрифт
jakson написа:Ами логично е ... Да пуснеш газта е г/д като да дръпнеш ръчна точно когато колата се чуда дали да занесе . Значи тръгне ли да ми занася и да става опасно си натискам съединителя и непипам спирачката ?! Аз преди бях с едни измислени гуми и колко неволни дрифтове ставаха с тях . Особенно при ляв завой когато трябва да тръгнеш по-рязако . 1 път тръгнах супер нормално обаче се завъртях на 180 ' добре , че беше вечер и нямаше коли , а тези които минаваха бяха доста очудени какво става ... Както тръгва нормално една кола и изведнъж се завърта и вскички пък аз вътре 2 пъти повече и така ... Това е важен съвет за газта . Досега винаги съм знаел , че трябва да се пусне газта когато стане напечено и , че колата сама си влиза в пътя . Говоря за задно предаване . Това е било голяма грешка ....
На мокро,не пускай газта докрай ,ако ти занесе и си със шпер или заварка,с отоворения може и да пуснеш,ако не е заключил.Както и да е,идеята ми е,ако дифа ти е заключил не пускай газта защото колата прави камшик.Ако си със шпер с високи проценти на заключване или със заварка,ако натиснеш съединител става по-зле защото колата продължава да се носи, само че вече не можеш да я контролираш с газта. Абе всичко е до опит,ако успееш да я удържиш,успееш,ако не Каквото и да правиш избягвай при неочакван дрифт да пускаш газта или да натискаш другите педали,щото караме стари коли и не е ясно кога дифовете заключват.
Говоря само за задно,предното отдавна съм го изключил като сигурно предаване,при екстремни ситуации...Там ако дадеш газ иправяш предницата,но може да я прейзправиш и да забиеш колата в другата посока!Ако даваш газ в завой и колата ти занесе(недозавие)пускаш газта и чакаш да захапят гумите.
Аз лично препоръчвам на всички нови шофьори,ако имат възможност да отидат на писта,например калояново и да покарат малко екстремно. Карането на писта учи адски много,подобрява реакциите на пътя и помага за опознаване на колата.Аз добих тотално различно виждане за предното след един ден каране на калояново!!!Тогава разбрах че предното не става...но все пак всеки със свойте предпочитания. Имам познати които не могат да свикнат да карат задно и да владеят кола със задно.
Изтърканите задни гуми учат много също! Аз благодарение на почти изтъркани гуми се научих да разбирам кога точно ми заключва отоворения диф,и се оказа че е много по често от колкото си мислех,особено на сухо.Но всичко е до опит.Аз например очаквам с адско нетърпение зимата,не само защото ще откачам на витоша. Ще опозная още по-добре задното през зимата.Приготвил съм 4 зимни гуми и шпер и тепърва ще разбирам какво е да караш задно през зимата,защото със шпер или отворен диф има голяма разлика при зимно каране.
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
- jakson
- ентусиаст
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Уроци по дрифт
ами с обикновен диф съм . с предавателно число 3.45 . само това знам .
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани