Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Искам да помоля всички да се отнасят по-сериозно с темата...
Сега по същество, иска ми се всички ясно да разберат, че е несериозно да се говори за дрифт или за стабилно поведение на автомобила, ако той е неизправен, както каза колегата... Мисля, че всички са наясно, че при наличие на неподходящи за сезона гуми, изпуснали амортисьори и т.н. фактори говорещи за несериозно отношение, всички правила и теории нямат никаква приложимост... Един такъв автомобил е непредвидим преди настъпването на някаква нестабилност и неконтролируем след това... Така, че за каквито и да било неща да си говорим тук, с един такъв автомобил на пътя те са неприложими...
От там нататък вече, при положение, че всичко в автомобила е изрядно, може да се говори по-сериозно за това какво и кога се прави и как различните подобрения по него влиаят на поведението му при различни ситуации...
Общи правила има, но те са само основата на дрифта/бързото пилотиране. Те дават първоначалните насоки, след които идва ред на шофьора/пилота да опознае автомобила си в "стерилни" условия, да разбере неговите способности около граничните стойности на сцеплението... Общо взето в темата са написани някой вярни и някой грешни неща, които в една ситуация биха били спасяващи, а в друга пагубни за контрола над автомобила...
Принципно, както казах, е хубаво всеки един човек, като пише нещо да го е правил или поне да е опитвал и то след като е убеден, че в голям процент познава техниката, с която разполага и знае до къде се простират възможностите и... Само така всеки сам може да си направи изводи за това кое как се получава и защо... Едва тогава може наистина да разбере съветите, дадени тук например, и да ги приложи на практика със сравнително голям успех... Без това само ще си говорим празни приказки, които няма да са полезни никому...
Сега по същество, иска ми се всички ясно да разберат, че е несериозно да се говори за дрифт или за стабилно поведение на автомобила, ако той е неизправен, както каза колегата... Мисля, че всички са наясно, че при наличие на неподходящи за сезона гуми, изпуснали амортисьори и т.н. фактори говорещи за несериозно отношение, всички правила и теории нямат никаква приложимост... Един такъв автомобил е непредвидим преди настъпването на някаква нестабилност и неконтролируем след това... Така, че за каквито и да било неща да си говорим тук, с един такъв автомобил на пътя те са неприложими...
От там нататък вече, при положение, че всичко в автомобила е изрядно, може да се говори по-сериозно за това какво и кога се прави и как различните подобрения по него влиаят на поведението му при различни ситуации...
Общи правила има, но те са само основата на дрифта/бързото пилотиране. Те дават първоначалните насоки, след които идва ред на шофьора/пилота да опознае автомобила си в "стерилни" условия, да разбере неговите способности около граничните стойности на сцеплението... Общо взето в темата са написани някой вярни и някой грешни неща, които в една ситуация биха били спасяващи, а в друга пагубни за контрола над автомобила...
Принципно, както казах, е хубаво всеки един човек, като пише нещо да го е правил или поне да е опитвал и то след като е убеден, че в голям процент познава техниката, с която разполага и знае до къде се простират възможностите и... Само така всеки сам може да си направи изводи за това кое как се получава и защо... Едва тогава може наистина да разбере съветите, дадени тук например, и да ги приложи на практика със сравнително голям успех... Без това само ще си говорим празни приказки, които няма да са полезни никому...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- ivan1590
- младши ентусиаст
- Мнения: 341
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i, E30 318
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Когато поднесе и пуснеш волана не съм сигурен, че волана сам ще се контрира и колата ще започне дрифт.
Може при някакви определени настройки на окачването и да се получи, но според мен по вероятно е да се завърти на 360 градуса.
Може при някакви определени настройки на окачването и да се получи, но според мен по вероятно е да се завърти на 360 градуса.
- jakson
- ентусиаст
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
ivan1590 написа:Когато поднесе и пуснеш волана не съм сигурен, че волана сам ще се контрира и колата ще започне дрифт.
Може при някакви определени настройки на окачването и да се получи, но според мен по вероятно е да се завърти на 360 градуса.
А как колата се стабилизира, след като вече прави камшици ? С волана ?
- SpUd3r
- FiRe WaLK WiTh Me !
- Мнения: 4203
- Регистриран на: 23.03.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: винаги с усмивка :)
- Детайли за колата: 316is touring - Виолетка
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Еми аз пускам педала и волана и се изправя. Преди като не бях махнал едната пружина на шпера, трябваше да пускам газта малко-по плавно, защото като си с ъгъл и я пуснеш изведнъж и правеше камшик наобратно
Tux0 Ca !
- ivan1590
- младши ентусиаст
- Мнения: 341
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i, E30 318
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Нещо не се разбрахме.
По горе в темата един колега беше написал, че прави дрифт като завива в посоката на завоя , дава газ или ръчна или нещо друго и когато колата поднесе -пуска волана и той сам се законтря.
Според мен ако пуснеш волана той ще се изправи до неутрално положение и колата ще продължи да се върти , като в зависимост от скоростта , която има има може да се завърти и няколко пъти около оста си.
А за газта -никога не я отнемам рязко, когато ми поднесе-доста време ми трябваше да свикна да не го правя .
По горе в темата един колега беше написал, че прави дрифт като завива в посоката на завоя , дава газ или ръчна или нещо друго и когато колата поднесе -пуска волана и той сам се законтря.
Според мен ако пуснеш волана той ще се изправи до неутрално положение и колата ще продължи да се върти , като в зависимост от скоростта , която има има може да се завърти и няколко пъти около оста си.
А за газта -никога не я отнемам рязко, когато ми поднесе-доста време ми трябваше да свикна да не го правя .
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Волана се връща сам, но не върши сам цялата работа Задължително трябва да имате контрол над него и да нанасяте необходимите корекции...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- jakson
- ентусиаст
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Колеги, вижте на какво попаднах: http://www.vbox7.com/play:7bbbb8c062
Забелязва се, че шофьора работи в повечето време само с волана, пуска газта само когато стане дебела работата.
Забелязва се, че шофьора работи в повечето време само с волана, пуска газта само когато стане дебела работата.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
jakson написа:Колеги, вижте на какво попаднах: http://www.vbox7.com/play:7bbbb8c062
Забелязва се, че шофьора работи в повечето време само с волана, пуска газта само когато стане дебела работата.
Не го гледай тоя, има застраховка за поне 100 000Е
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- M3 E92
- младши ентусиаст
- Мнения: 546
- Регистриран на: 31.03.2009
- Пол: Мъж
- Кара: го по тъч линията на живота..
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Аз съм я изпускал неволно (режим DS, изключено DTC - електронно LSD) в снежно време с предполагаеми 60км/ч (100км/ч по табло), пускам газта и не пипам спирачката, ляв камшик, право към бордюра (~60 градуса, естествено вече си мисля най-лошото, сърцето ми е в гърлото), пълен десен, като в момента, в който захапе, наобратно пълен ляв (добре, че има хидравлика, че не ми се мисли какви щяха да бъдат последиците) - това се повтаря 2-3 пъти, докато накрая скоростта не падне на 20-30км/ч и я вкарвам в пътя
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
пускането на газта цялостно при ниска скорост може да те оправи, при по-високи обаче камшика ще бъде мн рязък и няма да можеш да countersteer. същото е като да ти се спука гума с ниска скорост, пускаш гаста и коригираш с волана, ок обаче ако спукаш с над 150 пускането на гаста цялостно е с крайно неблагоприятна прогноза. както каза drivinggod някой от изброените неща могат да са верни, но могат и да се окажат грешни според ситуацията и скоростта.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
http://www.youtube.com/watch?v=Y6BfQhnbZ0Y
Ето видеото на Алекс. Който не е гледал да хвърли един поглед. Не че с гледане се учи много, но се добива представа как трябва да изглежда цялото упражнение. Нещата се получават с много каране.
Оставя волана да се контрира сам, но това не значи, че може да кара цялата писта с ръце в джобовете Някой трябва да определи "границите" на дрифта, и това е само пилота боравейки умело с волана, педалите и скоростите. Общо взето нещата опират изключително много до усета върху машината, и човек докато не седне да го изпита няма как да знае какво е.
За връщането на газта - абсолютно съгласен, че при малки скорости е допустимо (и все пак всеки трябва да определи за себе си кое е малка скорост. Аз примерно разбирам 50-60). Но при висока скорост е много кофти. Така закамшичва, че ти се струва невъзможно да я вкараш в пътя, като в доста случаи реално НЕ успяваш. Тръгвала ми е на сух асфалт със 110-120, на мокър асфалт по магистрала със 120. В първия случай просто контрирах със стабилна газ. Във втория пуснах газта и ми трябваха 3-4 камшика из всички ленти, че да я изправя (междувременно скоростта естествено пада, но и при 70-80 е не по-малко обезпокоително). Всичко е до рефлекси и умения, които човек развива с течение на времето.
jakson, сега е зимно време. Ако има къде да отидеш да покараш спокойно не пропускай възможността да го направиш. На сняг нещата са доста по-"меки" и ще имаш възможност да понаучиш това-онова - поднасяне на излизане от завой (съответно как да контрираш навреме и как да не позволиш да те удари камшика), арабски дрифт (как да владееш камшика) и т.н. На асфалт нещата са си сериозни, особено със слаба кола като твоята. Но невъзможни неща няма. Щом имаш ентусиазъм, време и средства, единствената пречка пред това да се научиш ще е само ако не си за тая работа. Нека си го кажем честно - има хора, на които просто не им се отдава. И колкото повече един човек знае докъде му стигат възможностите, толкова по-добре е за него и околните.
Ето видеото на Алекс. Който не е гледал да хвърли един поглед. Не че с гледане се учи много, но се добива представа как трябва да изглежда цялото упражнение. Нещата се получават с много каране.
Оставя волана да се контрира сам, но това не значи, че може да кара цялата писта с ръце в джобовете Някой трябва да определи "границите" на дрифта, и това е само пилота боравейки умело с волана, педалите и скоростите. Общо взето нещата опират изключително много до усета върху машината, и човек докато не седне да го изпита няма как да знае какво е.
За връщането на газта - абсолютно съгласен, че при малки скорости е допустимо (и все пак всеки трябва да определи за себе си кое е малка скорост. Аз примерно разбирам 50-60). Но при висока скорост е много кофти. Така закамшичва, че ти се струва невъзможно да я вкараш в пътя, като в доста случаи реално НЕ успяваш. Тръгвала ми е на сух асфалт със 110-120, на мокър асфалт по магистрала със 120. В първия случай просто контрирах със стабилна газ. Във втория пуснах газта и ми трябваха 3-4 камшика из всички ленти, че да я изправя (междувременно скоростта естествено пада, но и при 70-80 е не по-малко обезпокоително). Всичко е до рефлекси и умения, които човек развива с течение на времето.
jakson, сега е зимно време. Ако има къде да отидеш да покараш спокойно не пропускай възможността да го направиш. На сняг нещата са доста по-"меки" и ще имаш възможност да понаучиш това-онова - поднасяне на излизане от завой (съответно как да контрираш навреме и как да не позволиш да те удари камшика), арабски дрифт (как да владееш камшика) и т.н. На асфалт нещата са си сериозни, особено със слаба кола като твоята. Но невъзможни неща няма. Щом имаш ентусиазъм, време и средства, единствената пречка пред това да се научиш ще е само ако не си за тая работа. Нека си го кажем честно - има хора, на които просто не им се отдава. И колкото повече един човек знае докъде му стигат възможностите, толкова по-добре е за него и околните.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
На сняг и на сухо нещата седят по доста различен начин от към боравене с волана, не се надявайте на сняг сам да завива
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Boyadjiev написа:не се надявайте на сняг сам да завива
Кажи просто, че искаш да ти покажа как става
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Dirty M5 driveR написа:Boyadjiev написа:не се надявайте на сняг сам да завива
Кажи просто, че искаш да ти покажа как става
Моля те, покажи ми понеже никога не съм карал на сняг
Коловози, а- у заледено, тинтири минтири... разчитай сама да си завие
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Е много ясно, че по коловозите няма да стане. Аз ти говоря за равномерна снежна покривка, била тя утъпкана или не. На лед също съм пързалял и се получава.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани