Концентрация по време на шофиране
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
40 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- А.Марчев
- ентусиаст
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 1.02.2010
- Местоположение: Габрово
- Мечтае да кара: E60 М5 Еisenmann RACE exhaust
Re: Концентрация по време на шофиране
Най гадното е като караш да ти звъни телефона е направо полудявам колкото може по бързо го изключвам или ако е спешно говоря бързо и после го хвърлям на седалката а за яденето обичам да си мушкам нещо докато бръмкам
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Концентрация по време на шофиране
cargo22 написа:ogata написа:Както и да се кара - трябва да се мисли и волана да се държи с ДВЕ (2) ръце
ПП. Като казвам да се мисли ... не да се мисли за някви тъпотии, а да се "предвижда" следващият момент.
Колега да те питам ти патуваш ли често на дълги разтояния?
Да, при това - често. Това дали ще държиш волана с две ръце зависи от скоростта, трафика, както и пътя. Не може при 200 км/ч да ти лъщи часовника на 12 часа на волана, дясната ръка да ти е на подлакътника и ти да се взираш кво пише на радиото . Относно мисленето - просто е въпрос на интуиция и преценка. Наблюдаваш не само колата пред/зад теб, а като цяло поведението на 2-3 коли пред/зад тях. Гледаш си огледалата и други дребни работи.
Относно мисленето давам пример. Има хора дето на кръстовище, при зелен светофар и липса на коли отсреща , натискат газта с идеята "да го хлъзнат" тоя завой, само дето може да има пешеходци и ако има - се получават излишни инфарктни ситуации, а понякога и кофти случки. Или пък някой дето са на 500 метра от светофара, виждат, че е зелено и газ до ламарината и минават на ярко червено или пак се получава някоя неприятна случка. Има много примери ... най-вече в града.
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- Project_2501
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 10.07.2013
Re: Концентрация по време на шофиране
ogata написа:cargo22 написа:ogata написа:Както и да се кара - трябва да се мисли и волана да се държи с ДВЕ (2) ръце
ПП. Като казвам да се мисли ... не да се мисли за някви тъпотии, а да се "предвижда" следващият момент.
Колега да те питам ти патуваш ли често на дълги разтояния?
Да, при това - често.
За двете ръце на волана - след първите 100-150 километра някак си заемам по енергийно ефективна поза и преставам да държа волана с две ръце. А след първите 300км за деня превключвам на мозъчен автопилот и честичко се осъзнавам, че не знам кога и как съм изминал последните 100-150 километра... Концентрация нулева, когато си станал в 6, за да изминеш 300 километра, да работиш напрегната работа цял ден и след това да се прибереш вкъщи в 10-11.
Re: Концентрация по време на шофиране
В такъв случай колега, най-вероятно позицията ти на шофиране не е правилна.
При правилно настроена седалка, когато не си легнал и не си си изпънал краката стигайки педалите едвам едвам, най-удобно е шофирането с 2 ръце.
Да, при големи разстояния имаш нужда да смениш нещо но пак променяш леко позицията и си караш с 2 ръце.
В града и аз карам тузарски с часовника на 12ч, по-удобно ми е заради честата смяна на предавки но иначе - 3 без 15.
При правилно настроена седалка, когато не си легнал и не си си изпънал краката стигайки педалите едвам едвам, най-удобно е шофирането с 2 ръце.
Да, при големи разстояния имаш нужда да смениш нещо но пак променяш леко позицията и си караш с 2 ръце.
В града и аз карам тузарски с часовника на 12ч, по-удобно ми е заради честата смяна на предавки но иначе - 3 без 15.
Live it like you Love it
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8328
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Концентрация по време на шофиране
blqsu4ko написа:В града и аз карам тузарски с часовника на 12ч, по-удобно ми е заради честата смяна на предавки но иначе - 3 без 15.
"тузарската" беше модерно 94-та година, сега с една ръка отгоре на волана е "селската"
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Концентрация по време на шофиране
Браат, ръката на 12 часа, 4-та с газ до долу и "I'VE GOT THE POWAAAAA"
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Концентрация по време на шофиране
Вин Дизел сериозно е облъчил набор 85-92г.
- fizzy
- Потребител
- Мнения: 37
- Регистриран на: 31.08.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E31
- Детайли за колата: 520i 24V автомат
Re: Концентрация по време на шофиране
Аз съм млад шофьор и съм карал само няколко пъти извънградско, но винаги с повишено внимание! Музиката и разговорите с пасажерите не ми пречат, ама шибания телефон! Понякога ми е идело да го хвърля през прозореца, точно като карам сички се сещат за мен! И на мен също са ми интересни тея дето тръгват да изпреварват в такива рискови моменти и на мен ми се е налагало почти да спирам на двулентов път само щото някъв с Хюндай се мъчи да изпревари. Друго лошо впечатление ми направи, че дори и да карам с превишена скорост винаги ще има някой олигофрен дет да ми се нерви. Защо така? Само да спечелите няколко минути повече и нажежавате обстановката на пътя
Re: Концентрация по време на шофиране
vicho написа:blqsu4ko написа:В града и аз карам тузарски с часовника на 12ч, по-удобно ми е заради честата смяна на предавки но иначе - 3 без 15.
"тузарската" беше модерно 94-та година, сега с една ръка отгоре на волана е "селската"
Иронично го казах, незнам дали разбра..
Live it like you Love it
- ///M Power
- старши ентусиаст
- Мнения: 4216
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Концентрация по време на шофиране
Project_2501 написа:ogata написа:cargo22 написа:ogata написа:Както и да се кара - трябва да се мисли и волана да се държи с ДВЕ (2) ръце
ПП. Като казвам да се мисли ... не да се мисли за някви тъпотии, а да се "предвижда" следващият момент.
Колега да те питам ти патуваш ли често на дълги разтояния?
Да, при това - често.
За двете ръце на волана - след първите 100-150 километра някак си заемам по енергийно ефективна поза и преставам да държа волана с две ръце. А след първите 300км за деня превключвам на мозъчен автопилот и честичко се осъзнавам, че не знам кога и как съм изминал последните 100-150 километра... Концентрация нулева, когато си станал в 6, за да изминеш 300 километра, да работиш напрегната работа цял ден и след това да се прибереш вкъщи в 10-11.
Разбирам те колега, редовно и на мен ми се случва, ставаш рано отиваш някъде на 100-200-300 км, цял ден работиш там, и вечерта се прибираш пак същите км., тук найситна ще ти помогне само някоя правилна стойка зад волана и колкото се може по-комфортна кола.През 100 км сприране за сокчета/вода/кола и ВЦ.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
40 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани