Time Attack - Калояново

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от DrivinGGoD » 11 Май 2011, 16:09

Риташ съединителя на Тайм Атак :shock: ? Защо правиш това ако мога да попитам :roll: :?:

Колкото до това, че е имало модифицирани коли до 2000 куб.см. можеш ли да ми кажеш кои и какво им е било модифицирано, че лично аз и колегите сме правили прегледите и не съм видял такава кола в стриит?
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от (bubsa) » 11 Май 2011, 16:35

Я кажи в кои коли се съмняваш колега?!Какви нередности си забелязъл?

ПС Защо наистина си ритал съединителя? :shock:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: ваноса да пее одата на радостта

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от Avramov » 11 Май 2011, 16:42

"ритането" се прави с цел да вдигнеш оборотите на двигателя изкуствено без да сваляш една предавка. Честа практика в Световния рали шампионат, особено в клас S2000, където се използва след по-бавни завои. При коли с турбо прави чудеса тази техника (уточнявам, че го правя м/у завоите, а не в самите тях). В моя случай ми помага да вкарам колата в оптимални обороти преди дългата права. От този сезон гледам, че и "батковците" го правят на късите прави.

Колкото до модифицираните аз лично разбрах за два пилени двигателя(и двата се приближават повече до към 2500см^3), като на едната купето било орязано половината за да се олекоти. Не познавам кой знаеш колко хора по форума и не искам да се карам и обвинявам никой. Който го е направил го е направил за себе си. При положение, че времената са ни безкрайно близки, това говори достатъчно за техните шофьорски умения.
Aim to be the best, live with the rest!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от (bubsa) » 11 Май 2011, 16:46

Колега някой те е заблудил жестоко по повод на ритането на съединителя :confused:
Кажи номерата на колите в които се съмняваш!
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: ваноса да пее одата на радостта

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от Avramov » 11 Май 2011, 16:52

(bubsa) написа:Колега някой те е заблудил жестоко по повод на ритането на съединителя :confused:



Например Colin McRae и Richard Burns, който първи обясняват техниката и ползват поне според мен доста успешно.
Aim to be the best, live with the rest!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 307
Регистриран на: 21.03.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 328i Мойта, e53 Семейната
Мечтае да кара: 635i e24, 850i e31
Детайли за колата: Истинската 328ца

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от kokali praa vsiakvi » 11 Май 2011, 17:03

Avramov написа:"ритането" се прави с цел да вдигнеш оборотите на двигателя изкуствено без да сваляш една предавка. Честа практика в Световния рали шампионат, особено в клас S2000, където се използва след по-бавни завои. При коли с турбо прави чудеса тази техника (уточнявам, че го правя м/у завоите, а не в самите тях). В моя случай ми помага да вкарам колата в оптимални обороти преди дългата права. От този сезон гледам, че и "батковците" го правят на късите прави.

Колкото до модифицираните аз лично разбрах за два пилени двигателя(и двата се приближават повече до към 2500см^3), като на едната купето било орязано половината за да се олекоти. Не познавам кой знаеш колко хора по форума и не искам да се карам и обвинявам никой. Който го е направил го е направил за себе си. При положение, че времената са ни безкрайно близки, това говори достатъчно за техните шофьорски умения.


Тая работа ми изглежда бош-лаф, раота ! И ритането и модификациите . Ама, "вие си знаете" :mhihi:
Жените биват два вида : 1. Слабички 2. Убавки... И с броя на цилиндрите е подобно ...
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от DrivinGGoD » 11 Май 2011, 17:28

Това с ритането на съединителя... нещо... :dunno: Не съм чувал и виждал състезатели да го правят... А съм гледал бая WRC и S2000... :roll:

А и това кои коли са били модифицирани и изрязвани все още ми е интересно... Може и ние нещо да сме пропуснали...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 238
Регистриран на: 7.01.2009
Местоположение: Исперих
Пол: Мъж
Кара: Е46,Е36,Е30
Мечтае да кара: F30 M3 по крабрежната на Рио де Жанейро
Детайли за колата: http://www.facebook.com/pages/Alex-Burdin/87277582105

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от Alex_Burdin » 11 Май 2011, 21:22

Avramov написа:
(bubsa) написа:Колега някой те е заблудил жестоко по повод на ритането на съединителя :confused:



Например Colin McRae и Richard Burns, който първи обясняват техниката и ползват поне според мен доста успешно.

Батко :D на мощна кола примерно с керамика ако риташ съединител няма да постигнеш нищо друго освен да му е%еш майката.
Дай видео с Колин че аз съм му голям фен и твърдя че няма такова в което той да обеснява че се рита съединител :idea: аз от години се интересувам от доста техники на каране и подрбно изучавам и изпробвам всякакви техники на каране грип и дрифт ама осен на старата ли лада със 70 газови коня няма много приложения. Въобще може да ритнеш съединителя при тотална липса на мощност обаче това си е пилотска грешка защото добрия пилот е подготвения пилот вместо да риташ съединителя е трябвало да предвидиш че ще ти се наложи повече обороти и да превключиш на по ниска предавка просто :idea:
Според мен си се заблудил :winky: .
Дам което ми напоня за един спор отпреди години ме обвиниха че постояно съм ритал съединителя :| малко нагледно доказателство че всичко е до здраво даване на газ и управление
държа да отбележа че превклюването преди завоя пак е без съединител :mhihi:
http://vbox7.com/play:09c42055

ако досаждам просто ми изтрийте мнението че много се паля от такива спорове :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от (bubsa) » 11 Май 2011, 21:38

Как ще досаждаш бе човек?!!
Идеята на темата е да споделиме опит :idea: А мненията на доказлите се карачи са полезни на всички(или поне за мен)!Кофтито е,че малко хора се включват в първата интересна и смислена тема в раздела в последно време :confused:

ПС Имам един въпрос :oops: Тая лява ръка никога ли не я ползваш? :mhihi:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1480
Регистриран на: 29.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от BULL3T » 11 Май 2011, 22:40

Alex_Burdin написа:
Avramov написа:
(bubsa) написа:Колега някой те е заблудил жестоко по повод на ритането на съединителя :confused:



Например Colin McRae и Richard Burns, който първи обясняват техниката и ползват поне според мен доста успешно.

Батко :D на мощна кола примерно с керамика ако риташ съединител няма да постигнеш нищо друго освен да му е%еш майката.
Дай видео с Колин че аз съм му голям фен и твърдя че няма такова в което той да обеснява че се рита съединител :idea: аз от години се интересувам от доста техники на каране и подрбно изучавам и изпробвам всякакви техники на каране грип и дрифт ама осен на старата ли лада със 70 газови коня няма много приложения. Въобще може да ритнеш съединителя при тотална липса на мощност обаче това си е пилотска грешка защото добрия пилот е подготвения пилот вместо да риташ съединителя е трябвало да предвидиш че ще ти се наложи повече обороти и да превключиш на по ниска предавка просто :idea:
Според мен си се заблудил :winky: .
Дам което ми напоня за един спор отпреди години ме обвиниха че постояно съм ритал съединителя :| малко нагледно доказателство че всичко е до здраво даване на газ и управление
държа да отбележа че превклюването преди завоя пак е без съединител :mhihi:
http://vbox7.com/play:09c42055

ако досаждам просто ми изтрийте мнението че много се паля от такива спорове :mhihi:


Да бе знаем за твойте техники! Отваряне на врата по време на дрифт,дъпране на ръчна 360 и после на дрифт директно влизаш в завоя,изпреварвания на дрифт и тн... :mhihi: Шегувам се да не се убидиш :winky:

Стана ми интересно как ще дигнеш оборотите на една кола като ритнеш съеднителя и какво ще стане,като го ритнеш,щото имам чувството че не знаете какво е керамичен съединител и как се кара с него?
Изображение
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: ваноса да пее одата на радостта

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от Avramov » 12 Май 2011, 9:52

Ами аз съм си написал ама кой да чете.

При липсата почти изцяло на съединител, който не успях да сменя преди събора, какво трябва да направя според вас и какво би станало на моите стокови 150 коня на вала(едва ли са и толкова) като ритна съединителя? Мислите ли че не ми е пределно ясно, че трябва да върна на втора преди въпросния завой и че не съм се опитал. На правата си вкарвах 4та и съответно връщах 3та почти винаги без да ползвам това чудо на техниката наречено "съединител". Така съм преценил, че ще загубя по-малко време, така съм го направил.

И аз познавам 1-2ма професионални рали пилота, който са се доказали не само в България, а и в Европа. С навигатора на Петър Солберг си говорихме около 1 час за това как карали по другите асфалтови тресета в Европа и каква е разликата с това в България. А дали знаете, че Митко Илиев е карал голф 2ка(която в последствие става и първата му състезателна кола) и че майка му не е присъствала на нито едно негово състезание. Колкото за това, че в С2000 го използват съм 200% убеден, тъй като съм го виждал с очите си в Шкода С2000(мисля че няма смисъл да казвам в каква разцветка и кой я управлява). На излизане от остър завой на 2ра съединителя се рита два пъти и на третия се вкарва 3та.

ПП: За пореден път казвам, че не искам да се карам и да убеждавам никой в нещо което аз знам или не знам! Ако всички карахме и използвахме едни и същи методи и техники на каране нямаше да е толкова интересно.
Aim to be the best, live with the rest!
Изображение

кавалер-монтьор
кавалер-монтьор
Аватар
Мнения: 2515
Регистриран на: 11.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: леки BMW-та :):):)
Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от gazzzar » 12 Май 2011, 10:07

Хммм,
Не оспорвам това, което си написъл, но само ще се пробвам малко логично да помисля на глас... Влизаш в завоя на втора...... стигаш апекса....от там започваш да ускоряваш.....оборотите отиват в лютеницата и точно тогава ти започваш да помпаш на съединителя, вместо да забодеш третата....хммм, та това си е чисто губене на ценно време, в момента, в който ти си се напомпал на съединителя губиш ускорение, това е все едно умишлено да искаш да караш на регулатор, в тоя момент просто нищо не се случва :kuku:
Наиситина не разбирам логиката, ще се радвам ако в някой материа, клипче, учебник и тн. ни посочиш описание на тази техника....
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3.... 8) 8) 8)
Изображение
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: ваноса да пее одата на радостта

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от Avramov » 12 Май 2011, 10:20

gazzzar написа:Хммм,
Не оспорвам това, което си написъл, но само ще се пробвам малко логично да помисля на глас... Влизаш в завоя на втора...... стигаш апекса....от там започваш да ускоряваш.....оборотите отиват в лютеницата и точно тогава ти започваш да помпаш на съединителя, вместо да забодеш третата....хммм, та това си е чисто губене на ценно време, в момента, в който ти си се напомпал на съединителя губиш ускорение, това е все едно умишлено да искаш да караш на регулатор, в тоя момент просто нищо не се случва :kuku:
Наиситина не разбирам логиката, ще се радвам ако в някой материа, клипче, учебник и тн. ни посочиш описание на тази техника....


И пак не ме разбрахте! Точно обратното съм написал. Влизам на 3та там, въобще на цялата писта не връщам никъде до 2ра(искаше ми се, но уви техниката не ми позволяваше :mhihi: ). Не карам никъде в "лютеницата" напротив. След десния, който взимам на 3та, оборотите ми падат на моменти до под 3000( а всички знаем че М50Б20 там е гроб). До началото на правата ми остават 4 леви завоя, нали така, като първия е силно да се нарече завой, но все пак го има. Преди втория ритам веднъж, преди предпоследния на супер късата права ритам още веднъж и влизам в предпоследния завой с пълна газ, стъпвам на десния бордюр преди последния завой леко връщам за последния завой и ляв на спирачка съвсем леко и излизам на правата.
Aim to be the best, live with the rest!
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от DrivinGGoD » 12 Май 2011, 10:42

Колегата ясно те пита за рали пилотите, които цитираш :winky: Ти как караш си преценяваш сам, но определено карането на трета с "ритане" на съединителя не е правилно... Интересно ми е как си решил, че рали и т.н. пилоти карат с такава "техника"... Най-малкото защото на повечето "бегачки" предавките им са така подредени, че разликата в оборотите между тях е по няколко стотин оборота в минута и винаги има подходяща такава за всеки завой и права ;) Ритането на съединителя освен ударно натоварване на силовото предаване нищо друго не прави, особено безсмислено е при коли с достатъчно сила, обороти и добре подбрани предавки :twisted: Ама не твърдя, че знам много за карането, нито, че много го мога, ама съм гледал, слушал и изчел много...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

кавалер-монтьор
кавалер-монтьор
Аватар
Мнения: 2515
Регистриран на: 11.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: леки BMW-та :):):)
Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от gazzzar » 12 Май 2011, 10:56

....а и по между другото....С2000 и колито от ВРЦ са със секвенционални кутии.....съединител йок ;)....използва се само при стартирането ;) :winky:

PS: Един онборд на Франсоа Дювал....ясно се вижда превключването в Шкодата....никъде не се чува изкуствено форсиране на мотора посредсвом помпане на съединителя....който в тази кола не се използва за превкючване между предавките....

http://www.youtube.com/watch?v=UTqbtdEegSA
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3.... 8) 8) 8)
Изображение
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook