Фатални грешки и ситуации при шофиране - как да ги избегнем?

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от Alexi » 26 Юли 2011, 12:49

ОФФ:а защо ти младеж нямащ книжка ,имаш самочувствието да се изказваш в тема за грешки при шофиране - акъла ми не го побира ... :ОФФ
никой не споменава несъобразената скорост - то че се превишава е ясно ,но усета колко точно е сравнително безопасно идва след доста опит , познаване на автомобила и адекватно реагиране пътните условия в момента .. при последното ми ходене до Варна при проливен дъжд имаше 3 коли на отиване и 2 на връщане в канавката - 4 от тях бяха нови ,като собственика им явно си е мислел че щом има тракшън нови гуми и т.н. физичните закони за него не важат .. единия с чисто нов нисан кашкай или както там се чете - направо ми дожаля за него .. цункал челно канавката след аквапланинг ,колата беше тоталка .. той седи на дъжда изпаднал в шок и я гледа ...
зимата нещата са още по зле че масово се кара с износени или летни гуми

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от DrivinGGoD » 26 Юли 2011, 12:51

Спирачната система на един автомобил е така изчислена, че максимално ефективно да достига и да надхвърля спирачното усилие необходимо за най-бързо спиране при конкретните условия на сцепление... С връщането на предавките по-скоро до някъде помагате на спирачките и те не се натоварват толкова... Спирачната сила генерирана от спирачките на един автомобил е много по-голяма от тази на неговия двигател... Т.е. най-ефективното спиране се генерира от спирачките и по никакъв начин няма да спрете по-добре ако връщате предавките, а само ще ги улесните малко... В повечето случаи по-скоро в екстремна ситуация може да ви обърка връщането на предавките отнемайки вниманието ви от самото спиране и управление...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от DrivinGGoD » 26 Юли 2011, 12:52

Alexi написа:ОФФ:а защо ти младеж нямащ книжка ,имаш самочувствието да се изказваш в тема за грешки при шофиране - акъла ми не го побира ... :ОФФ
никой не споменава несъобразената скорост - то че се превишава е ясно ,но усета колко точно е сравнително безопасно идва след доста опит , познаване на автомобила и адекватно реагиране пътните условия в момента .. при последното ми ходене до Варна при проливен дъжд имаше 3 коли на отиване и 2 на връщане в канавката - 4 от тях бяха нови ,като собственика им явно си е мислел че щом има тракшън нови гуми и т.н. физичните закони за него не важат .. единия с чисто нов нисан кашкай или както там се чете - направо ми дожаля за него .. цункал челно канавката след аквапланинг ,колата беше тоталка .. той седи на дъжда изпаднал в шок и я гледа ...
зимата нещата са още по зле че масово се кара с износени или летни гуми


:yes:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1003
Регистриран на: 14.12.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: дърто Е30
Мечтае да кара: моята си,ама с неограничен бюджет

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от SPEED_GABROVO » 26 Юли 2011, 12:58

Знаех си ,че ще има такива реакции,че нямам книжка и за кво се бъркам в темата,но това което съм го написал смятам,че е правилно,ако не, ме поправи вместо да ме хокаш,че се меся. ;)
BMW не е просто марка автомобили,а начин на живот.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от Alexi » 26 Юли 2011, 13:03

прочети внимателно мнението на Drivinggod и ще разбереш къде грешиш

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от Alexch » 26 Юли 2011, 13:10

DrivinGGoD написа: няма да спрете по-добре ако връщате предавките, а само ще ги олесните малко...


Какво значи "по-добре" и "улесните"? Искаш да кажеш, че при едно и също спирачно усилие, с връщане на предавки и без връщане, спирачният път е един и същ ли?! :wave:
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1003
Регистриран на: 14.12.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: дърто Е30
Мечтае да кара: моята си,ама с неограничен бюджет

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от SPEED_GABROVO » 26 Юли 2011, 13:13

Alexi написа:прочети внимателно мнението на Drivinggod и ще разбереш къде грешиш

Прочетох го 2 пъти,разбирам,че в екстремна ситуация просто натискаме спирачката,както бях написал и аз,че със връщане на скорости няма да постигнем по-добро спиране,като едва ли ще имаме време при екстремно спиране,най вече може да се разконцентрираме,общо взето съм прав,ако съдя по това мнение на Драйвингод . :dunno:
BMW не е просто марка автомобили,а начин на живот.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от Alexi » 26 Юли 2011, 13:17

Alexch написа:
DrivinGGoD написа: няма да спрете по-добре ако връщате предавките, а само ще ги олесните малко...


Какво значи "по-добре" и "улесните"? Искаш да кажеш, че при едно и също спирачно усилие, с връщане на предавки и без връщане, спирачният път е един и същ ли?! :wave:

при изправна спирачна система - да .. спирачното усилие на мотора е нищожно в сравнение със спирачките ,най много да загубиш ценни милисекунди посягайки към ск. лост

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от DrivinGGoD » 26 Юли 2011, 13:39

Alexch написа:
DrivinGGoD написа: няма да спрете по-добре ако връщате предавките, а само ще ги олесните малко...


Какво значи "по-добре" и "улесните"? Искаш да кажеш, че при едно и също спирачно усилие, с връщане на предавки и без връщане, спирачният път е един и същ ли?! :wave:


Точно така ;)
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 1.02.2010
Местоположение: Габрово
Мечтае да кара: E60 М5 Еisenmann RACE exhaust

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от А.Марчев » 26 Юли 2011, 15:42

Дано не се случва на никой това "екстремно" спиране :paranoid:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от Dirty M5 driveR » 26 Юли 2011, 17:20

Не сте разтъкували добре това, което написах. Аз екстремни спирания не съм имал, затова не коментирам какво бих направил. Имал съм така да се каже по-сериозни спирания (то спирания е грешно казано, за "намаляния" трябва да си говорим) - примерно 150-60 на извънградски път. Ако трябва да намаля/спря възможно най-бързо, то вероятно и аз ще скоча с двата крака на спирачката.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 15.12.2010
Пол: Мъж
Кара: ///M43
Мечтае да кара: в изтребителната авиация
Детайли за колата: компот в сливов цвят

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от _galio_ » 28 Юли 2011, 7:46

понеже сега скачах по спирачките зад един голф тройка кабрио, да отправя един апел - тая маркировка не е защото някой не е имал какво да прави, толкова народ кара по средата между лентите, че няма как да не се случват инциденти ... а в бамбито още мирише на гуми :)
лошите шофери отиват в ада ... добрите - докъдето им стигне бензинът

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от Dirty M5 driveR » 28 Юли 2011, 17:58

_galio_ написа:понеже сега скачах по спирачките зад един голф тройка кабрио, да отправя един апел - тая маркировка не е защото някой не е имал какво да прави, толкова народ кара по средата между лентите, че няма как да не се случват инциденти ... а в бамбито още мирише на гуми :)


:mhihi: То е смешно, че направо жалко как масово не умеят да си държат лентата, и съответно при нужда от маневра да си подадат мигача и да действат. Аз такова поведение и от патрулка съм виждал - кара си униформения в средна лента, наближава кръстовище, и без мигач прави ляв завой :mhihi:

Друга фатална грешка се прави на легналите полицай и пешаходните пътеки. Толкова ли е трудно да се минава с 5-10км/ч през легналите, както е в реда на нещата?! Защо да си чупим колите, и да застрашаваме живота на пешаходците? То от масовото им незачитане вече да не смееш да спреш на легнал и да пуснеш човека да мине, щото току виж някой малоумник мине със 50-60 покрай теб и го отнесе... Случвало ми се е преминавайки през легнал, да присветна на един бус на кръстовището, да минава, и отдясно!!! на мен да профучи кола с поне 50, като едва не се удари в буса...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от acho.rs » 28 Юли 2011, 18:52

Много хубава тема :yes:
Хареса ми това за изключването от скорост... Както е казал колегата по-горе - не го правете, освен вече съвсем преди да спрете на светофар... Нищо не ви пести (напротив), а така се лишавате от един от органите, чрез които имате контрол над автомобила - газта контролираща двигателя, а от там и двигателните колела... Когато изключите от скорост двигателя е отделен от колелата, работи на празен ход с богата горивна смес и харчи гориво, докато при т.нар. режим на принудителен празен ход (двигателя се върти с обороти над тези на празен ход от колелата, когато е зацепен за тях през предавателната кутия на скорост) не консумира гориво докато не подадете газ ;). Да не говорим, че като изключите от скорост при по-несъвършените коли климатика, сервото на спирачките и на волана не работят толкова ефективно...

- това е вярно , донякъде . Аз съм убеден че при леки наклони и скорост ДО 130 км/ч и не е мокро/хлъзгаво може напълно спокойно да си освободиш от скорост . При по-леки наклони "моторната спирачка" убива инерцията . Под 1200-1300 оборота се включва и ДВГто и разхода вече не е нула .
При дълго спускане по инерция (около 2-3км) засекох разход от 1.0 на 323и с пуснат килматорник - на 4 цилиндров мотор едва ли ще е повече от 0,7л . За това си мисля , че понякога е удачно да оставиш колата да се носи , най-малкото на такива като моята със къси предавки (на 5та със 100км/ч съм над 2600 оборота) които намаляват и при най-голямото спускане .
Забравете и за измислицата, че предното предаване "изтегля" от завоя и дори да ви тръгне само подавате газ и всичко е наред... Тръгне ли колата към недозавиване подаването на газ само влошава нещат

- е те това го научих по трудния начин . Тъй като имах много малко опит със задно и бях свикнал на послушното Ауди , на Черни Връх (мокро) ме изнервиха с терикатско престройване и изрязах 1ва и 2ра - при около 4500 оборота на 2ра колата тръгна стремително на ляво (в насрещното) и тогава по навик пуснах рязко газта - :nono: :nono: :nono: последва страшно танцуване по булеварда и цял късмет че в 9 сутринта нямаше коли пред мене .
В момента работим по една програма за организиране на курсове по безопасно и майсторско шофиране съвместно от BMW Клуб България и училище за шофиране Driving Skills. Надявам скоро това да бъде факт и да може всеки един желаещ от вас да се включи и да научи нещо полезно като усъвършенства своите умения зад волана...

- това много хора го чакаме :yes:
-при недозавиване - НЕ навивайте волана още. Това в никакъв случай няма да помогне, напротив. Борете се с недозавиването - изправяйте волана постепенно, ползвайте спирачка чак при изправен волан.

- ако си с предно , задължително натискаш съединителя :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от acho.rs » 28 Юли 2011, 19:05

Dirty M5 driveR написа:
vicho написа:в интерес на истината си сгрешил :paranoid:

при такива ситуации ПРОСТО СПИРАШ, а не губиш време да търсиш 2-ра скорост :mhihi:


Ми ако човек може да свали предавка и да спре едновременно и то достатъчно бързо, това е оптималния вариант. На мен ми се е налагало са спирам бързичко, и винаги без замисляне съм посягам към лоста, и с двата крака на трите педала :mhihi: и не съм съжалявал. Вярно, че има ситуации дето практически няма време за предавки, но когато може използването им е само плюс.

Вичо е прав - няма никакво време за губене да смениш скорост :idea: Натискаш яко спирачката и под 50км/ч и съединителя . Проста сметка - 100км/ч остават 40 метра до удар - 100км/ч са 28 м/с . Ти за да свалиш една скорост ще загубиш минимум 0,8 секунди - това са около 20 метра баце - за тия 20 метра по-добре да си натискал спирачката , а не да си рискувал ПОДНАСЯНЕ на задницата с набиване от 5та на 3та при 100км/ч . Конкретно за случая - при 100 км/ч и 40 метра до удар - ако човека е сменил предавка е НЕВЪЗМОЖНО да е избегнал удара,пък и 5-6 метра да остават ! Нещо от условията не е вярно ;)
Основно правило за добро поведение на колата -> хубави гуми отпред, по-скапани отзад...
Да не се допуска, скапани отпред, хубави отзад ;)

- баце недей така . Не съм убеден , че е грешно но да речем че аз карам така - с изпилени задни зимни и нови предни летни Мишелинки и без АСЦ. Това го правя с единствена цел да бия по някоя метла на при тръгване и да свиквам на презавиване , което вероятно ще дойде зимата . В движение по пътища , още не ми се случвало в завой да изпусна колата (освен случая по-горе , но това беше първите дни) .
Да кажат специалистите дали е по-добре отзад да си с галоши а отпред със хубави .
Последна промяна acho.rs на 28 Юли 2011, 19:14, променена общо 1 път

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook