Превключване на скоростите по време на изпреварването
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
"Ние" тука в България не сме като тия от 1 месец в Германия Я не се прави на интересен ! Все едно па не си карал из БГ ? Има една единствена магистрала и едно подобие на такава с дупки в най-лявата лента. Всичко друго е 2рокласен път с дупки и малки прави, ограничена видимост от всичките растения по пътя... На 5та ще изпреварвам, даже на 6та, ама защото съм с БМВ, ако бях с голф тогава можеше да върна предавка, даже 2 !
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- makaveli316
- младши ентусиаст
- Мнения: 472
- Регистриран на: 18.01.2011
- Местоположение: Freiburg/Плевен/Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: 320d E46 2002г.
- Мечтае да кара: 2010 e92 335i
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
Boyadjiev написа:"Ние" тука в България не сме като тия от 1 месец в Германия Я не се прави на интересен ! Все едно па не си карал из БГ ? Има една единствена магистрала и едно подобие на такава с дупки в най-лявата лента. Всичко друго е 2рокласен път с дупки и малки прави, ограничена видимост от всичките растения по пътя... На 5та ще изпреварвам, даже на 6та, ама защото съм с БМВ, ако бях с голф тогава можеше да върна предавка, даже 2 !
Не съм карал в Бг колега, дори нямам Бг книжка, живял съм 11 години в Италия и не съм имал възможност да карам в Бг и съм от 1 месец в Германия по любовни причини, за жените всякакви лудости се правят , но както и да е.
Относно темата, много сложно го изкарахте с тези предавки, поне аз такава "сложност" не съм забелязал....
Като покарам из Бг другия месец, ще кажа пак, може и да си върна думите назад
Chris Rock: "There's black people, and there's niggas and the niggas have got to go"
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
няма голяма разлика между карането в италия и българия
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- makaveli316
- младши ентусиаст
- Мнения: 472
- Регистриран на: 18.01.2011
- Местоположение: Freiburg/Плевен/Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: 320d E46 2002г.
- Мечтае да кара: 2010 e92 335i
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
steeN написа:няма голяма разлика между карането в италия и българия
Е батка, зависи къде, примерно на юг си го знаем, там е цигания и по градовете също има дупки, ама пак зависи, но извънградски има страшни пътища.
Аз от Рим до Фрайбург карах 900 км и Торино-Милано май беше магистралата е просто невероятна. Сигурно беше 80км само прав път и 3-4 ленти и ко ти кажа, ако не беше жената да свири като аларма, щях много да я напъна баварката да я пробвам .
Chris Rock: "There's black people, and there's niggas and the niggas have got to go"
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
естествено не говорим за магистрали "всеки" може да кара по магистралите.
в първото мнение на темата е описана ситуацията...
в първото мнение на темата е описана ситуацията...
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- makaveli316
- младши ентусиаст
- Мнения: 472
- Регистриран на: 18.01.2011
- Местоположение: Freiburg/Плевен/Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: 320d E46 2002г.
- Мечтае да кара: 2010 e92 335i
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
steeN написа:естествено не говорим за магистрали "всеки" може да кара по магистралите.
в първото мнение на темата е описана ситуацията...
Да де, ясно, с две думи трябва да си скиор в Бг измежду тия дупки.
Chris Rock: "There's black people, and there's niggas and the niggas have got to go"
- tuningmaniac
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 18.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: печка без кюнец
Re:
centara написа:...Да речем колата се движи на четвърта предавка и с 5750 оборота. Двигателят развива мощност:
450Nm*2*pi*96=270 kW (общо взето колкото показва графиката)
*96 са оборотите в секунда при 5750 об/мин
На колелата се предават 270*1,235=333 kW....
Извинявавай колега, но скоростната кутия не умножава ли въртящия момент? Конските сили си остават едни и същи през цялото време. В смисъл такъв, теоретически без никакви загуби трябва при 200нм на коляновия вал и предавка 1,235 да имаш 200нм х 1,235 на колелата = 247нм? Т.е. конски сили на колелата = конски сили на коляновия вал - 15-17% загуби, въртящ момент = въртящ момент на коляновия вал х предавка ?
Извинете ме, ако греша.
- Betrayer
- Мнения: 96
- Регистриран на: 13.07.2008
- Местоположение: Банкя
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E9 CSL Batmobile
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
Оле тука се намесиха инжинерите Мойто скромно мнение е, че трябва да се вкара по-малка скорост (бързо), така хем ще ускори да изпревари много по лесно, хем ще спре по-добре ако се наложи прекратяване на изпредварването.
"With power up to 321hp and a six speed gearbox, the EVO will launch from 0-100km/h for 5,4sec and nudge with 260km/h on the German autoban!"
- А.Марчев
- ентусиаст
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 1.02.2010
- Местоположение: Габрово
- Мечтае да кара: E60 М5 Еisenmann RACE exhaust
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
Баща ми ( инструктор е ) винаги ми е казвал като изпреварвам 1 по надолу задължително е ако разликата е огромна спрямо мен и автомобила предмен естествено ,че само мигач и в лево , а има и случей в който не достига поуера например си на 4-та тръгваш да изпреварваш и даваш 3-та и амеее
Имам един познат който кара хонда сивик 1.4 + АГУ и освен ,че връща една по-надолу ами и превключва на бензин ,че няма поуер
Имам един познат който кара хонда сивик 1.4 + АГУ и освен ,че връща една по-надолу ами и превключва на бензин ,че няма поуер
- SpUd3r
- FiRe WaLK WiTh Me !
- Мнения: 4203
- Регистриран на: 23.03.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: винаги с усмивка :)
- Детайли за колата: 316is touring - Виолетка
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
аз на а-класата спирах климатика
Tux0 Ca !
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
А.Марчев написа:Имам един познат който кара хонда сивик 1.4 + АГУ и освен ,че връща една по-надолу ами и превключва на бензин ,че няма поуер
И ние познаваме един със същия проблем само че с мицубиши колт
+1 за 1 надолу
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- CtrlAltDel
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 24.04.2008
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
Поправете ме ако бъркам, обаче е от огромно значение дали говорим за бензин или дизел, а повечето не конкретизират за какво говорят. При изпреварване е доста важен въртящия момент, който при дизела е в доста по-ниски обороти. Мисля че някой по-рано се опитваше точно това да каже, но не беше казал че кара дизел - а каза че като изцеди колата почти до край, и после като свали една предавка и колата тръгва по-бързо. А това е именно заради повечето нютони в ниски обороти и ти се струва че на малко по-ниски обороти ускоряваш повече.
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
В цялата тема не се разбира кой за какво говори . Абсолютно всеки един модел автомобил е различен. За разликата пък - дизел/атмосферен бензин да не говорим .
Всеки нормален шофьор си знае колата при какви скорости в какви обороти е и на там е лесно - според ситуацията . 316ка при 90 км/ч може да се наложи да върне от 5та на 3та , 320д спокойно може да пропусне смяната ... и те така .
- когато някой обясни нагледно и ясно нещата , неминуемо някой казва как е по книгите , обяснява научно за да се стигне накрая до същото - не е шия , ами е врат
Колата ускорява когато има мощност - мощност има във високите обороти - това е най-важното . При средностатистическо старо бензиново БМВ , най-добре да се върне на 4000 оборота за да имаш ускорение до 6000 когато не е зле да превключиш . Ако върнеш на долна скорост на която си с 5000 оборота , пак ще се ускориш , но много бързо после трябва да сменяш пак скорост и се губи ефекта .
За дизелите пък - може тягата им да идва на 2000 оборота , но на 5та с 2000 оборота не си особено бърз и трябва да върнеш малко "зъби" . Отделно и предавките са различно дълги ... Най-добре ако всеки пита за точно определена кола .
Например аз казвам за моята - при нормално каране по двулентов път с 90-100 на 5та (2400-2500 оборота) , когато искам максимално да съм бърз връщам на 3та с междинна газ (около 4200 оборота) . Реално колата ми си стига 90% от тягата на 2000 оборота , но това не означава че на 5та с 2000 оборота (около 80 км/ч) съм максимално бърз поради това , че имам тяга
Всеки нормален шофьор си знае колата при какви скорости в какви обороти е и на там е лесно - според ситуацията . 316ка при 90 км/ч може да се наложи да върне от 5та на 3та , 320д спокойно може да пропусне смяната ... и те така .
колко пъти ще го дъвчим това... конете не ускоряват, въртящият момент ускорява. не трябва никакви коне да слагаме на асфалта
- когато някой обясни нагледно и ясно нещата , неминуемо някой казва как е по книгите , обяснява научно за да се стигне накрая до същото - не е шия , ами е врат
Колата ускорява когато има мощност - мощност има във високите обороти - това е най-важното . При средностатистическо старо бензиново БМВ , най-добре да се върне на 4000 оборота за да имаш ускорение до 6000 когато не е зле да превключиш . Ако върнеш на долна скорост на която си с 5000 оборота , пак ще се ускориш , но много бързо после трябва да сменяш пак скорост и се губи ефекта .
За дизелите пък - може тягата им да идва на 2000 оборота , но на 5та с 2000 оборота не си особено бърз и трябва да върнеш малко "зъби" . Отделно и предавките са различно дълги ... Най-добре ако всеки пита за точно определена кола .
Например аз казвам за моята - при нормално каране по двулентов път с 90-100 на 5та (2400-2500 оборота) , когато искам максимално да съм бърз връщам на 3та с междинна газ (около 4200 оборота) . Реално колата ми си стига 90% от тягата на 2000 оборота , но това не означава че на 5та с 2000 оборота (около 80 км/ч) съм максимално бърз поради това , че имам тяга
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
ок. ето ти прост въпрос тогава.
мощността на гумите (и на вала) при (примерно) 6000 оборота на 1ва, на 2ра, на 3та и т.н. е една и съща (на произволна кола)... как тъй става, че колата ускорява по-бързо на 3та вместо на 5та със същите обороти ?
мощността на гумите (и на вала) при (примерно) 6000 оборота на 1ва, на 2ра, на 3та и т.н. е една и съща (на произволна кола)... как тъй става, че колата ускорява по-бързо на 3та вместо на 5та със същите обороти ?
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
'Щото зъбните колела на различните предавки са с различна големина...
Т.е., вярно е само за вала, не и за колелата.
Т.е., вярно е само за вала, не и за колелата.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани