Шпер май му казвахте...

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 10.12.2007
Местоположение: Пловдив

Мнение от didich » 05 Мар 2008, 10:39

аз съм за отбора на компотите :mhihi:
Не насилвайте нещата, просто вземете по-голям чук!

no comment!!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

е30

Мнение от KPETEH » 26 Май 2008, 1:55

Нещо не ми се спи. Пък се и позамислих, та си рекох да споделя. :mhihi:

Що аджеба не се врътка толко без щпер.
Принципа е следния:
За да накараш задницата да ходи настрани трябва да изгубиш сцепление. Това става като накараш гумите да се превъртат. При колите без шпер превърта гумата с по-малко сцепление, тоест вътрешната на завоя. След като това се случи, трябва да накараш и другата гума да загуби сцепление. Това става по два начина. Или слагаш шпер и двете гуми губят сцепление моментално или взимаш завоя по рязко за да увеличиш центробежните сили и с помощта на едната гума да буташ колата навън и напред. При вторияя вариант, трябва да бъдеш много бърз и прецизен с геврека, за да не стане некой гаф с някой от бордюрите(има разлика при коли с хидравлика и такива без). При колите без шпер дрифта трае по кратко, поради връщането на волана респективно изправянето на автомобила посока улицата и намаляване на центробежната сила, външната гума зацепва и за вас остава звука от превъртането на вътрешната гума до момента в който решите, че няма повече смисъл и върнете газта. Пълни кръгове или донъти без шпер е трудна работа и всичко зависи от точно подаване на газта и работа с волана - демек от шофьора. Трябва усет за момента при които колата притежава от двете сили. Важно е също и числото на диференциала, естествено и настроиката на колата - твърда задница, стабилизиращи щанги, разпределение на тежестта. (е36 = 50:50, е30 = ? :mhihi: :bowdown: )

П.С.
Тия без шпер могат да пробват да използват една сатра изхабена задна гума и тя да им бъде външна на завоя, тоест да променят сцеплението и по дефолт. Аз не съм пробвал, щото шпер-а си е истинския вариант, ама треа първо м50, че да мога първо да дигам 200 :lol: . Лека и умната.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 208
Регистриран на: 15.03.2008
Местоположение: плевен
Кара: е39
Мечтае да кара: м6

Мнение от go6o82 » 04 Сеп 2008, 21:14

абе чесно казано шпера понякога когато вали доста ми изправя сетивата досата!ама на право без да въртя волана,ана сухо,мокро, подавам лаи аповечко газ и става змиорака. :D .моят е 25 %

ентусиаст
Аватар
Мнения: 971
Регистриран на: 17.03.2008
Местоположение: Тюркистан
Пол: Мъж
Кара: 'Е36'
Мечтае да кара: e92 m3

Мнение от Garribaldi » 04 Сеп 2008, 23:23

bmwdriver написа:Без шпер можеш да врътнеш само едно кръгче и то трудно.Просто не
става.Окачването на Е36 е много различно от Е30 и не позволява
въртене без наличието на шпер диференциал.

Не съм съгласен колега !!! и с 316-ка и с 320-ка без шпер си дрифтя доста яко и забавно ссс повече от 1 кръгче ;)
А иначе и аз се замислям за шпер :P
rrrrryyyyyymmmmm...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E39 530d sport

Мнение от Spectral » 05 Сеп 2008, 20:23

Моята 320-ка е без шпер и като и сложа 2-ра я скъсвам от пързаляне. Нали все спорите, че ис-са много добра кола бил, щом е така значи на 2-ра може да си върти спокойно и когато го направиш в завоя тя тръгва още по лесно. Пробвай го дори от място ако искаш - 1-ра пускаш от 5000-6000 оборота като си с прав волан, после 2-ра и я усукваш.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 2.07.2007
Местоположение: на доста места
Пол: Мъж
Кара: BMW 320i, Nissan Silvia
Мечтае да кара: Е60 М5, 135tii

Мнение от drift2g » 06 Сеп 2008, 23:57

Абе и без шпер става. Даже и 2-те колела въртят само трябва да имаш малко усет към колата ;) :mhihi: Още не съм видял БМВ което да не може да прави пергели, така ше кажа на колегата да не са от4айва ами да си тренира да скъса 2-3 4ифта гуми и ше се нау4и :mhihi:
Fuck life before life fucks you!!!
Изображение
Красота и изящество на материала

http://www.youtube.com/watch?v=zPHuq_QFido Е46 + карач= :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 386
Регистриран на: 2.08.2008

Мнение от bmw 318 is » 14 Окт 2008, 23:01

аз моята една вечер се мъчих да я пергрля и направо се изложих 1ва газ уж превурта пък не се пергели задницата направо избутва предницата сякаш сам на лед завивам пак колата продължава напред на тва какво му се вика дали се чуда не е ли от гумите 245/40 17ки че и хубав граифер имат мама му стара :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Мнение от bscsystem » 04 Ное 2008, 17:15

изключваите ги тия ASC-ta :mhihi:

Аз се чудя как да не ми поднася вие се чудите как да поднася :mhihi:

Това съвсем сериозно в завос с една идея повече гас и съм в дискотеката, а от зад съм със зимни гуми и съм дизел....
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

Дружба Дринк Тийм
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 25.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Само на БИРА !

Мнение от dizle » 04 Ное 2008, 17:24

най-лесно ще разбереш дали имаш шпер като вдигнеш колата накрик така че едната гума да е в въздуха а другата на земята... след което се опитай да я завъртиш и ако не можеш значи имаш шпер, ако ли пък не по пътя на логиката би следвало да нямаш :)
ИзображениеИзображение

Слабите се стремят към порядъка, силните владеят xаоса! Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1926
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Re: Аиде

Мнение от BMWMHartge » 07 Ное 2008, 10:15

dqvola666 написа:Аиде виж това: http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=45381 и се разберете несто с ДЕДАТА шпер ли е не ли и виж какво са писали останалите прочети всички мнения внимателно. Защото на плочката на щпера трябва да има "S". Или легни под твоита и гледай. :twisted:

Темата или мнението, което търсите, не съществува
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Мнение от dokie » 21 Дек 2008, 1:12

Приключих аз с дрифтовете... нямам шпер, но това не ми попречи да направя едно 180-градусово и бордюр ... на лед със летните 225-ци:
завой 90-тина градуса, наклон, чист лед (-5 градуса) 60-тина километра в час и газ на 2-ра в завоя... на едната страна беше яко, ама малко повечко навих волана и ме изхвърли на другата страна и в резултат: джанта, тампони отпред, евентуално накрайник (кормилен) - казват не могло да е от това, ама го нямаше преди; предна броня, халоген + СРАМ :uups: - сега вече само си търся някоя пистичка да е широко без бордюри и като сложа пак летните гуми ще се уча да карам... Предното глези, но и колите със задно са по-тежички отзад и по-лесно сучат на заледено... на кола с предно с еднакви гуми отпред и отзад няма завъртане без ръчна... предницата излита и тогава задницата по нея, но сама - само с прецакани гуми (сега) успявам :mhihi:
Кажете къде мога да "тренирам" нашироко без да преча на трафик - да не е път даже, ама да е асфалт... софийско... пернишко...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Мнение от Feanor » 21 Дек 2008, 9:53

dokie написа:Приключих аз с дрифтовете... нямам шпер, но това не ми попречи да направя едно 180-градусово и бордюр ... на лед със летните 225-ци

Ти си намерил къде и с какво... :roll:
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 384
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW Е36 330d

Мнение от vanko_5 » 24 Дек 2008, 22:34

Незнам ами моята е30 2.4 дизелче са вратка вие с тез мощни коли неможете

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 28.01.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: е30 м10б18,е36 м52б20

Мнение от тъчи » 29 Дек 2008, 12:32

dizle написа:най-лесно ще разбереш дали имаш шпер като вдигнеш колата накрик така че едната гума да е в въздуха а другата на земята... след което се опитай да я завъртиш и ако не можеш значи имаш шпер, ако ли пък не по пътя на логиката би следвало да нямаш :)


Забрави да кажеш,че колата трябва да е на свободна и добре подпряна :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 384
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW Е36 330d

Мнение от vanko_5 » 29 Дек 2008, 16:40

Не на скорост беше ако невярваш ела виж

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook