Шпер май му казвахте...
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
52 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
- svetlaka_rs
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 63
- Регистриран на: 18.10.2008
То ако опира до вуртенето аз и с Астра 1.6 моно инжекция до 3та превъртам ма не е там въпроса Та доколкото аз знам за толкова наболялия ти шпер - с шпер при тръгване с мръсна газ върти едновременно и двете ти задни колелета, а без шпер върти произволно едно от тях. Аз примерно нямам шпер ма с мойта скромна 20ка не мога да тръгна като хората с мръсна газ, камоли да ми е проблем да се въртя на място! И последно както беше казал един колега - "жена и кола не си ли въртят дупето не ми ги хвали"!
Живей...мечтай...карай мечтата си...BMW..
--- BMW - марка немски автомобили, които не са пригодени за движение в дясната лента.
--- BMW - марка немски автомобили, които не са пригодени за движение в дясната лента.
- BMW POWER 520
- Потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 16.03.2009
Шпера е механичен блокаж, който помага на двете задни колела да се въртят едновременно. Слага се про оффроуд на 4х4 за да могат и 4 гуми да се въртят и да върви повече.
Catch me if you can!!!
- BlackManz
- младши ентусиаст
- Мнения: 291
- Регистриран на: 10.05.2005
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: М57
- Мечтае да кара: E31
аз до последно мислех че кола без шпер се пързаля по-лесно.... та нали шпера зацепва 2те колела, което при евентуално поднасяне, гумите въртят с еднаква скорост, получава се т.нар камшик... защото автомобила се стреми да се изправи и да се движи направо.... според мен шпера е добър за драг, но не и за дрифт... ако бъркам моля да ми поправите изкривеното мислене
- ivan_opi
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 227
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас, Лек !
- Пол: Мъж
- Кара: Турбо коли и една 730-ка дизел
- Мечтае да кара: Lamborghini Countach LP5000 SV
BlackManz написа:аз до последно мислех че кола без шпер се пързаля по-лесно.... та нали шпера зацепва 2те колела, което при евентуално поднасяне, гумите въртят с еднаква скорост, получава се т.нар камшик... защото автомобила се стреми да се изправи и да се движи направо.... според мен шпера е добър за драг, но не и за дрифт... ако бъркам моля да ми поправите изкривеното мислене
Когато колата е с Шпер задните и колела зацепват едновременно =>
следователно имаш повече сцепление, НО Когато завартиш Волана .....вече нямаш сцепление !!!
това става поради факта че задницата ти има повече сцепление и се опитва за изпревари предницата на колата ! И като неможе да я изпревари напред ...... тръгва настрани..........
А камшик се получава повече когато си без шпер защото ти се варти едната гума повече от другата и самата кола се опитва да влезе в правия път ....... и както си дрифтираш наляво( примерно) и си контразавил надясно ... мислиш че държиш колата под контрол (Як Дрифт) и изведнъж на колата и хрумва да влезе в правия път и както си контразавил порсто колата ти прави КАМШИК и се обраща в посоката в която контразавиваш
КОЛА БЕЗ ЦИЦИ, Е КАТО ЖЕНА БЕЗ ТУРБО !!!!!
Иван Димитров
My cars :
- BMW E46 330Ci
- NIssan 300ZX Twin Turbo
- BMW E36 318iS Turbo
- BMW E46 323i
- BMW E65 730d
- BMW E28 ///M535i
Иван Димитров
My cars :
- BMW E46 330Ci
- NIssan 300ZX Twin Turbo
- BMW E36 318iS Turbo
- BMW E46 323i
- BMW E65 730d
- BMW E28 ///M535i
това става поради факта че задницата ти има повече сцепление и се опитва за изпревари предницата на колата ! И като неможе да я изпревари напред ...... тръгва настрани
Когато имаме презавиване предните гуми имат повече сцепление от задните, а задницата тръгва под влиянието на редица фактори, но не и заради това, че има повече сцепление.
Освен, ако не сравняваш сцепление на задни гуми при кола със и без шпер.
Когато с кола без шпер пробваме така наречената "power-over" техника и не изпълним всичко перфектно има голяма вероятност вътрешното за завоя колело да започне да превърта, а външното да остане във фрикционните си кръгове (да не превърта).
При кола със шпер, със същата мощност, същият завой, същата скорост и същата техника частично блокираният диф. вече не праща почти цялата мощност към вътрешното колело, а я разпределя по-равномерно между двете задни колела и ако всичко е направено както трябва двете задни гуми излизат извън фрикционните си кръгове (превъртат, приплъзват).При подходяща работа с контролите на колата това приплъзване бива превърнато в "дрифт".
Шпер диференциала позволява и повече контрол повреме на плъзгането, тъй като към двете задни колела се препраща сравнително еднаква мощност, докато при отворен диф. външното колело просто се "суче", а вътрешното превърта и това превъртащо колело доста се затруднява да избута колата от дрифта или да го продължи при желание.
А камшика се получава при грешна работа (като време) с волана. Най-често при подраняване с контрирането, но също така и при ваденето на колата от голям ъгъл и закъсняване с изправянето след това.
- lubaka_320
- младши ентусиаст
- Мнения: 375
- Регистриран на: 11.02.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 2001 e46 325i;е36 Touring
- Мечтае да кара: S50/52
ivan_opi написа:BlackManz написа:аз до последно мислех че кола без шпер се пързаля по-лесно.... та нали шпера зацепва 2те колела, което при евентуално поднасяне, гумите въртят с еднаква скорост, получава се т.нар камшик... защото автомобила се стреми да се изправи и да се движи направо.... според мен шпера е добър за драг, но не и за дрифт... ако бъркам моля да ми поправите изкривеното мислене
Когато колата е с Шпер задните и колела зацепват едновременно =>
следователно имаш повече сцепление, НО Когато завартиш Волана .....вече нямаш сцепление !!!
това става поради факта че задницата ти има повече сцепление и се опитва за изпревари предницата на колата ! И като неможе да я изпревари напред ...... тръгва настрани..........
А камшик се получава повече когато си без шпер защото ти се варти едната гума повече от другата и самата кола се опитва да влезе в правия път ....... и както си дрифтираш наляво( примерно) и си контразавил надясно ... мислиш че държиш колата под контрол (Як Дрифт) и изведнъж на колата и хрумва да влезе в правия път и както си контразавил порсто колата ти прави КАМШИК и се обраща в посоката в която контразавиваш
е аз така захапах един тротоар много жестоко преди време,тва с камшиците не е хубаво,никак даже
и аз на моята е36 това сам забелязал има ли добра гума пожече от 1 пат нестава ама ако е с голям мотор става номера да речем някои щестакbmwdriver написа:Без шпер можеш да врътнеш само едно кръгче и то трудно.Просто не
става.Окачването на Е36 е много различно от Е30 и не позволява
въртене без наличието на шпер диференциал.
52 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани