Шпер май му казвахте...

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 18.10.2008

Мнение от svetlaka_rs » 27 Яну 2009, 4:06

То ако опира до вуртенето аз и с Астра 1.6 моно инжекция до 3та превъртам ма не е там въпроса :) Та доколкото аз знам за толкова наболялия ти шпер - с шпер при тръгване с мръсна газ върти едновременно и двете ти задни колелета, а без шпер върти произволно едно от тях. Аз примерно нямам шпер ма с мойта скромна 20ка не мога да тръгна като хората с мръсна газ, камоли да ми е проблем да се въртя на място! И последно както беше казал един колега - "жена и кола не си ли въртят дупето не ми ги хвали"! :) :twisted:
Живей...мечтай...карай мечтата си...BMW..:)

--- BMW - марка немски автомобили, които не са пригодени за движение в дясната лента.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 16.03.2009

Мнение от BMW POWER 520 » 19 Мар 2009, 11:01

Шпера е механичен блокаж, който помага на двете задни колела да се въртят едновременно. Слага се про оффроуд на 4х4 за да могат и 4 гуми да се въртят и да върви повече.
Catch me if you can!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 291
Регистриран на: 10.05.2005
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: М57
Мечтае да кара: E31

Мнение от BlackManz » 25 Юни 2009, 0:52

аз до последно мислех че кола без шпер се пързаля по-лесно.... та нали шпера зацепва 2те колела, което при евентуално поднасяне, гумите въртят с еднаква скорост, получава се т.нар камшик... защото автомобила се стреми да се изправи и да се движи направо.... според мен шпера е добър за драг, но не и за дрифт... ако бъркам моля да ми поправите изкривеното мислене :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 227
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас, Лек !
Пол: Мъж
Кара: Турбо коли и една 730-ка дизел
Мечтае да кара: Lamborghini Countach LP5000 SV

Мнение от ivan_opi » 25 Юни 2009, 8:50

BlackManz написа:аз до последно мислех че кола без шпер се пързаля по-лесно.... та нали шпера зацепва 2те колела, което при евентуално поднасяне, гумите въртят с еднаква скорост, получава се т.нар камшик... защото автомобила се стреми да се изправи и да се движи направо.... според мен шпера е добър за драг, но не и за дрифт... ако бъркам моля да ми поправите изкривеното мислене :mhihi:

Когато колата е с Шпер задните и колела зацепват едновременно =>
следователно имаш повече сцепление, НО Когато завартиш Волана .....вече нямаш сцепление :mhihi: :mhihi: :mhihi: !!!
това става поради факта че задницата ти има повече сцепление и се опитва за изпревари предницата на колата ! И като неможе да я изпревари напред ...... тръгва настрани.......... :twisted: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
А камшик се получава повече когато си без шпер защото ти се варти едната гума повече от другата и самата кола се опитва да влезе в правия път ....... и както си дрифтираш наляво( примерно) и си контразавил надясно ... мислиш че държиш колата под контрол (Як Дрифт) и изведнъж на колата и хрумва да влезе в правия път и както си контразавил порсто колата ти прави КАМШИК и се обраща в посоката в която контразавиваш :confused:
КОЛА БЕЗ ЦИЦИ, Е КАТО ЖЕНА БЕЗ ТУРБО !!!!!
Иван Димитров
Изображение
My cars :
- BMW E46 330Ci
- NIssan 300ZX Twin Turbo
- BMW E36 318iS Turbo
- BMW E46 323i
- BMW E65 730d
- BMW E28 ///M535i

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Мнение от TheDriver » 09 Юли 2009, 22:37

това става поради факта че задницата ти има повече сцепление и се опитва за изпревари предницата на колата ! И като неможе да я изпревари напред ...... тръгва настрани

Когато имаме презавиване предните гуми имат повече сцепление от задните, а задницата тръгва под влиянието на редица фактори, но не и заради това, че има повече сцепление.
Освен, ако не сравняваш сцепление на задни гуми при кола със и без шпер.
Когато с кола без шпер пробваме така наречената "power-over" техника и не изпълним всичко перфектно има голяма вероятност вътрешното за завоя колело да започне да превърта, а външното да остане във фрикционните си кръгове (да не превърта).
При кола със шпер, със същата мощност, същият завой, същата скорост и същата техника частично блокираният диф. вече не праща почти цялата мощност към вътрешното колело, а я разпределя по-равномерно между двете задни колела и ако всичко е направено както трябва двете задни гуми излизат извън фрикционните си кръгове (превъртат, приплъзват).При подходяща работа с контролите на колата това приплъзване бива превърнато в "дрифт".
Шпер диференциала позволява и повече контрол повреме на плъзгането, тъй като към двете задни колела се препраща сравнително еднаква мощност, докато при отворен диф. външното колело просто се "суче", а вътрешното превърта и това превъртащо колело доста се затруднява да избута колата от дрифта или да го продължи при желание.
А камшика се получава при грешна работа (като време) с волана. Най-често при подраняване с контрирането, но също така и при ваденето на колата от голям ъгъл и закъсняване с изправянето след това.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 11.02.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 2001 e46 325i;е36 Touring
Мечтае да кара: S50/52

Мнение от lubaka_320 » 16 Юли 2009, 17:54

ivan_opi написа:
BlackManz написа:аз до последно мислех че кола без шпер се пързаля по-лесно.... та нали шпера зацепва 2те колела, което при евентуално поднасяне, гумите въртят с еднаква скорост, получава се т.нар камшик... защото автомобила се стреми да се изправи и да се движи направо.... според мен шпера е добър за драг, но не и за дрифт... ако бъркам моля да ми поправите изкривеното мислене :mhihi:

Когато колата е с Шпер задните и колела зацепват едновременно =>
следователно имаш повече сцепление, НО Когато завартиш Волана .....вече нямаш сцепление :mhihi: :mhihi: :mhihi: !!!
това става поради факта че задницата ти има повече сцепление и се опитва за изпревари предницата на колата ! И като неможе да я изпревари напред ...... тръгва настрани.......... :twisted: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
А камшик се получава повече когато си без шпер защото ти се варти едната гума повече от другата и самата кола се опитва да влезе в правия път ....... и както си дрифтираш наляво( примерно) и си контразавил надясно ... мислиш че държиш колата под контрол (Як Дрифт) и изведнъж на колата и хрумва да влезе в правия път и както си контразавил порсто колата ти прави КАМШИК и се обраща в посоката в която контразавиваш :confused:


е аз така захапах един тротоар много жестоко преди време,тва с камшиците не е хубаво,никак даже :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 384
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW Е36 330d

Мнение от vanko_5 » 04 Сеп 2009, 19:57

bmwdriver написа:Без шпер можеш да врътнеш само едно кръгче и то трудно.Просто не
става.Окачването на Е36 е много различно от Е30 и не позволява
въртене без наличието на шпер диференциал.
и аз на моята е36 това сам забелязал има ли добра гума пожече от 1 пат нестава ама ако е с голям мотор става номера да речем някои щестак

Предишна

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook