2 sekonds rule
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
43 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Sharo
- старши ентусиаст
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
е кое не му разбра ... в линка си пише всичко ...
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
Не съм за извинението, дори не съм се и засегнал, това горе ти го написах нарочно, защото наистина отстрани изглежда гадничко.
Нека не го правим на въпрос, пито-платено.
По темата - две-секундното правило според мен би трябвало да влезе в закона. Дори да стане три-секундно. На който не му се чете уикипедията - малко инфо:
Между две коли на един и същи път трябва да има две секунди разлика. Тоест ако аз мина покрай маркер на пътя (стълб, петно, знак, каквото и да е), а ian190 кара зад мен, той би трябвало да мине покрай същия маркер след не по-малко от две секунди. Това важи за всякакви скорости. Идеята е, че за две секунди всеки ще може да отреагира, ако водача пред него промени ситуацията, отколкото ако караме броня до броня.
Две-секундното правило важи за идеални пътни условия и автомобили в идеално състояние при всякакви скорости. Състоянието на нашите пътища и болшинството автомобили е мнооооого далеч от идеално, затова за България правилото трябва да стане четири-секундно, поне.
Нека не го правим на въпрос, пито-платено.
По темата - две-секундното правило според мен би трябвало да влезе в закона. Дори да стане три-секундно. На който не му се чете уикипедията - малко инфо:
Между две коли на един и същи път трябва да има две секунди разлика. Тоест ако аз мина покрай маркер на пътя (стълб, петно, знак, каквото и да е), а ian190 кара зад мен, той би трябвало да мине покрай същия маркер след не по-малко от две секунди. Това важи за всякакви скорости. Идеята е, че за две секунди всеки ще може да отреагира, ако водача пред него промени ситуацията, отколкото ако караме броня до броня.
Две-секундното правило важи за идеални пътни условия и автомобили в идеално състояние при всякакви скорости. Състоянието на нашите пътища и болшинството автомобили е мнооооого далеч от идеално, затова за България правилото трябва да стане четири-секундно, поне.
има и други неписани правила.
на всеки 6 секунди е нужно да се поглеждат всички огледала за обратно виждане.
Плюс това при движение на пътя има ситуация и спешност
ситуация-това е примерно Фил си кара пред мене и натиска спирачката.
спешност- Аз натискам спирачката, за да предотвратя сблъсък.
Лошото е когато се появи спешност, без да сме видели ситуацията(разсейване), тогава катастрофата е почти 100%.
Затова 100% концентрация на пътя.
Вместо от КАТ да правят някви такива образователни програми, те щели да взимат книжките.Тъпо е някакси, такова изказване.
на всеки 6 секунди е нужно да се поглеждат всички огледала за обратно виждане.
Плюс това при движение на пътя има ситуация и спешност
ситуация-това е примерно Фил си кара пред мене и натиска спирачката.
спешност- Аз натискам спирачката, за да предотвратя сблъсък.
Лошото е когато се появи спешност, без да сме видели ситуацията(разсейване), тогава катастрофата е почти 100%.
Затова 100% концентрация на пътя.
Вместо от КАТ да правят някви такива образователни програми, те щели да взимат книжките.Тъпо е някакси, такова изказване.
- Feanor
- ентусиаст
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
ian190 написа:на всеки 6 секунди е нужно да се поглеждат всички огледала за обратно виждане.
Извинявай, ти представяш ли си го това? Пробвай се да караш така 10 мин, ама гледай да е някъде без движение по-добре.
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- Feanor
- ентусиаст
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Ъхъ, да, добре... да задам друг въпрос тогава: ти имаш ли представа колко са 6 секунди?
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
стига, че вече ме дразниш
колко км имаш стаж, колко км пробег без ПТП
отговори си на тия въпроси първо и после ме питай колко са 6сек.
започни като си купиш часовник, той щи каже най-добре колко са, ма него питай щот няма да ти отговори.
пак ме питай после нещо друго.
той светлъо от ХИПОДИЛ им го каза хубаво:
"ОЛИГОФФФФЛЕН"
колко км имаш стаж, колко км пробег без ПТП
отговори си на тия въпроси първо и после ме питай колко са 6сек.
започни като си купиш часовник, той щи каже най-добре колко са, ма него питай щот няма да ти отговори.
пак ме питай после нещо друго.
той светлъо от ХИПОДИЛ им го каза хубаво:
"ОЛИГОФФФФЛЕН"
- Дилян Пенчев
- E30 Fanatic!
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Аз може да не гледам през 6 секунди огледалата, но докато карам особенно в градски условия го правя почти постоянно!
И волно или неволно установявам че винаги знам всяка кола около мен кояот се движи къде се намира и преценявам инстинктивно с каква скорост се движи, какви маневри е направила преди това и евентуално каква маневра е най-вероятно да предприеме!
А на извънградско гледам огледалата много по-рядко, но там понеже не съм толкова нащрек и с периферното зрение забелязвам всяка промяна в средното огледало и пак успявам да следя всичко!
А задължително преди всяко престрояване "преглеждам" всички огледала!
И въпреки всичко, и въпреки километрите който имам навъртяни за недългия си шофьорски стаж при всяка една ситуация която съм останал разсеян или невнимателен има последствия!
Единия път бях уморен и не прецених завоя който идваше и реализирах ПТП в каменна стена, а втория път си ровичках по касетофона и си отклоних погледа при положение че пред мен светофара светна зелено и се движех със 60 км/ч, всичко стана за миг и пак беше късно да реагирам! В лентата пред мен автомобила не можа да тръгне на зелено щото угасна и аз разсеян и умислех не прецених добре ситуацията опитвайки се да избегна препятствието и когато установих че е невъзможно поради наличието на автомобили около мен реших да опитам да спра но беше късно - реализирах ПТП със доста ниска скорост но беше достатъчна и при удара ъгълче в ъгълче щетите не бяха сранително леки!
И волно или неволно установявам че винаги знам всяка кола около мен кояот се движи къде се намира и преценявам инстинктивно с каква скорост се движи, какви маневри е направила преди това и евентуално каква маневра е най-вероятно да предприеме!
А на извънградско гледам огледалата много по-рядко, но там понеже не съм толкова нащрек и с периферното зрение забелязвам всяка промяна в средното огледало и пак успявам да следя всичко!
А задължително преди всяко престрояване "преглеждам" всички огледала!
И въпреки всичко, и въпреки километрите който имам навъртяни за недългия си шофьорски стаж при всяка една ситуация която съм останал разсеян или невнимателен има последствия!
Единия път бях уморен и не прецених завоя който идваше и реализирах ПТП в каменна стена, а втория път си ровичках по касетофона и си отклоних погледа при положение че пред мен светофара светна зелено и се движех със 60 км/ч, всичко стана за миг и пак беше късно да реагирам! В лентата пред мен автомобила не можа да тръгне на зелено щото угасна и аз разсеян и умислех не прецених добре ситуацията опитвайки се да избегна препятствието и когато установих че е невъзможно поради наличието на автомобили около мен реших да опитам да спра но беше късно - реализирах ПТП със доста ниска скорост но беше достатъчна и при удара ъгълче в ъгълче щетите не бяха сранително леки!
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече ))
Така е разсейването е лошо, особено когато си добър, в смисъл усещаш нещата си позволяваш волности.
Аз за сега имам ПТП-та със съвсем малка скорост и то единствено и само заради разсейване.Повече Не.
На магистралата карам със 180км към Ябланица и преди правешкият тунел, въобще не съм очаквал, без да гледам в огледалата нещо ме настига със страшна скорост и ме минава за секунди. направо ме изби студена пот. сигурно караше с 300, една 911-ка.
А има и други правила. винаги когато натискаш спирачката да поглеждаш за стотна има ли някой зад тебе, когато задминаваш някой да гледаш в огледалото му шофъорското дали гледа назад и да се ориентираш по траекторията му, това е особено опасно когато изпреварваш някой с висока скорост, а той не гледа в огледалата и се престрои.
Това важи особено при трактори по междуградски пътища да се гледа главата на тракториста на къде гледа напред, наляво или надясно, защото една маневра на 90 градуса на ляво ще е смъртоносна.предполага се че на където гледа натам ще кара
Винаги да се опитаме да предполагаме траекторията на другите автомобилисти.
Мисля че така ще е по безопасно.
Аз за сега имам ПТП-та със съвсем малка скорост и то единствено и само заради разсейване.Повече Не.
На магистралата карам със 180км към Ябланица и преди правешкият тунел, въобще не съм очаквал, без да гледам в огледалата нещо ме настига със страшна скорост и ме минава за секунди. направо ме изби студена пот. сигурно караше с 300, една 911-ка.
А има и други правила. винаги когато натискаш спирачката да поглеждаш за стотна има ли някой зад тебе, когато задминаваш някой да гледаш в огледалото му шофъорското дали гледа назад и да се ориентираш по траекторията му, това е особено опасно когато изпреварваш някой с висока скорост, а той не гледа в огледалата и се престрои.
Това важи особено при трактори по междуградски пътища да се гледа главата на тракториста на къде гледа напред, наляво или надясно, защото една маневра на 90 градуса на ляво ще е смъртоносна.предполага се че на където гледа натам ще кара
Винаги да се опитаме да предполагаме траекторията на другите автомобилисти.
Мисля че така ще е по безопасно.
43 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани