За спиране с двигателя

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 28 Юни 2007, 12:51

аз ще кажа какво се получава при мене ... имаме една права с такъв един мазен асвалт и хлъзгав ... с 100 на спирачката колкото може , предните почват да правят тър таг :mhihi: и колата общо почва да спира ... като вкарвам малки скорости така че да преквикват задните гуми (който иначе си въртят ) спирачния път намалява . Без контакт АБС-а не работи при яки спирачки блокират предните само , тоя тест го правя за около 2 метра да не изкривя гумите . Сменял съм спирачна течност със промиване на системата .. накладки има ... мисля спирачките да са на ред :roll: :help:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: Egham/Sofia/Pazardzhik
Пол: Мъж
Кара: Маратонки, Citroen Xsara, E60, E39

Мнение от s » 28 Юни 2007, 20:56

ОФФФФФФ
[Georgi] написа:Аз като бях на изпит по кормуване преди доста години, един пич който караше след мен (на ЗИЛ-а) от 3-та включи на задна. Просто не знам как я уцели, ама ние се возихме в каросерията на една скамейка и се преобърнахме, някой даже по 2-3 пъти. Като по чудо никой не изпадна, понеже кантовете бяха достатъчно високи...

на тоя пич му се е откачила ръката той трябва да има ебати ръката че да вкара задна от 2ра на ЗИЛ с един преател пробвахме на лада от 3та и двамата неможем да вкараме два три пъти пробвахме и накрая влезе и каза ХРАЗЗЗЗ и после с бутане до тях и като я качихем на стенд-а(баща му има сервиз) срокостната кутия имаше доста сериозна цепнатина

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1583
Регистриран на: 8.02.2006
Местоположение: София

Мнение от WilliamsF1Team » 30 Юни 2007, 15:31

1net написа:
В никакъв случай не казвайте, че с двигателя и спирачка се спира по-бавно. Това е все едно да си натиснал спирачка и същевременно още една сила да те дърпа да спираш.
....
Аз съм твърдо ЗА двигателната спирачка... ;) .

ей тука някъде се крие истината.....
Въпрос: Ако наковеш спирачките ама яко задните ти гуми блокират ли?
Все си мисля че трябва да блокират ако всичко е наред... малко след предните, но трябва да блокират. Наистина не знам, затова те питам.

И сега, ти говориш за допълнителна спираща сила идваща от двигателя. ОК, но ако със спирачката си оползотворил всичкото сцепление на гумите, тази сила не може да ти помогне да спреш, защото спирането иска сцепление, а то всичкото е заминало заради спирачката. Примера който даваш ме кара да си мисля че задните ти спирачки са прекалено слаби (или не натискаш достатъчно), което значи че в твоя случай, можеби спирането с двигател ще те спре по-бързо защото задните ти спирачки не са достатъчно силни.... но за това трябва да ми отговориш на въпроса горе.

супер, ще се окаже че има доза истина в това спиране с двигател, но продължавам да твърдя 3 неща (засега)
1. при изрядна спирачна система, когато можете да блокирате всички гуми (ако решите), двигателя не може да помогне.
2. спирането с двигател определено е по-безопасно защото пречи на колелата да блокират
3. гумите са много по-важни за спирането.... спирачките са пре-достатъчно силни

Е какъв е смисъла да набия спирачките яко... :?: :roll: Натискам ги дотолкова, че да не завлачат нито задвижващите нито другите 2 колела. Няма смисъл да спирам с двигателя при положение, че са ми блокирали колелата. Затова и написах, че ако не си свикнал с автомобила, който управляваш по-добре си спирай само със спирачка.
В отговор на трите ти твърдения ще кажа следното:
1. При блокиране на всички гуми не само двигателя не може да ти помогне ами и Господ не може да ти помогне, ако не се осъзнаеш да върнеш спирачката.
2. Абсолютно съм съгласен, но и спирачката си казва своето...
3. Гумите са важни, но не са ПО-ВАЖНИ. По-важно е умението да боравиш с педали, скорости, както и да усещаш колата. Не я ли усещаш си си потенциален труп. А тази прекомерна сила на спирачките понякога пречи. ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 20.10.2007

Мнение от BLACKSHARK » 28 Окт 2007, 17:07

Във форумите се пише задължително на кирилица! В противен случай мненията ви ще бъдат изтрити без предупреждение!
нема ядове ..стига да си с верига а не с ремЪк ;)

Kiril Atanasov Ivanov
Аватар

Re: За спиране с двигателя

Мнение от Kiril Atanasov Ivanov » 09 Дек 2007, 13:01

Eratosten написа:Интересува ме дали е вредно за двигателя да убивам скоростта чрез него. Например, карам на 5-та с 120км/ч и включвам на 4-та без газ, да намаля скоростта, при което оборотите, примерно от 3000, стават на 4000. Това вредно ли е за двигателя или не?

Не приятелю, това не е вредно за двигателя когато се възползваш от възможностите му умерено и плавно. Сам знаеш, че при всеки пълен оборот на коляновият вал има обределени моменти в които изпускателния/те клапан/и на всеки цилиндър се отваря/т . От там става баланса и дисбаланса на налягането в цилиндъра/ите когато си върнал газта, което обаче не вреди нито на цилиндъра/ите, нито на буталото/ата, нито на сигментите, нито на главата и всичко по нея, нито , на смазването, нито на охлаждането. От гледна точка на това няма проблеми.
Не така стои обаче въпросът с аксеалното натоварване и износване на основните лагери на коляновият вал. Това е валидно както при рязкото отнемане на газта, така и при рязкото и подаване . Всъщност убеден съм, че всичко това много добре го знаете. Просто не сте мислили за това до сега.
Смятам , че отговора който ти дадох е точно за поставения въпрос от теб (конкретно за двигателя).
А за останалите колеги ще кажа как и кога аз се възползвам от "двигателната спирачка" :
- когато шофирам по магистралата с 240км/ч и преди да навляза в поредния лек завой, тогава отпускам газта и карам на "двигателна спирачка" до като скороста ми стане според преценката ми безопасна за завиване която за мен е около 200-210км/ч.
Но да отбележа, че никога в завой не използвам "феродово спиране", както и повече от 50% "двигателно спиране".
- Също така отнемам скороста "двигателно"когато карам в града и приближавам място нужно ми за спиране (каквото и да е то);
В заключение само ще ви кажа, че няма нещо което да е вредно за автомобила по време на движение стига действията ни да бъдат плавни и добре обмислени. Агресивния начин на експлоатиране не води до добри резултати. Ако искаш да караш бързо добре направи го. Ако искаш да спираш бързо добре направи го. Обаче всичко това го прави така, че да пазиш машината. Пази я ти за да те пази и тя.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 1.10.2006

Мнение от niko1912 » 27 Яну 2008, 22:26

не съм специалист,но често пътувам през Шипка(не с bmw) и добре,че е двг.спирачка иначе до Габрово не се диша от миризма на феродо.

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 4.02.2008

Мнение от vex » 04 Фев 2008, 15:49

Идеята на колегата 1net до колкото разбирам е, че спирачките са изчислени за оптимално спиране при всякакви ситуации. Замисляли сте се защо спирачното усилие не е еднакво на предните и на задните колела? При едно спиране, тежеста на колата се пренася напред и ако спирачното усилие на задните е в повече те ще блокират много по лесно от предните. В случая на кола със задно предаване, много лесно можете да си блокирате задните гуми точно със свалане на по ниска предавка, или едновременното натискане на спирачка (изнасяне тежеста напред) и подаване на повечко газ, ще доведе до изгубване на сцеплението на задните гуми с асфалта.
Та с няколко думи, аз също ползвам двигателя като спирачка, но ако ми се наложи рязко да спра по една или друга причина, двигателя неможе да ми даде това спирачно усилие което ще ти дадат самите спирачки (тук не говорим за блокиране на колела, а за оптимално спиране дори и с помоща на АБС).
В ежедневното каране, двигателното спиране помага за по бавното износване на спирачките (накладки или дискове), както и тяхното прегряване от прекомерно използване, а не толкова за по добро спиране.

...много писах.. дано не ви досадих, и до някъде да сум успял да ви обясня гледната точка :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1180
Регистриран на: 4.08.2004
Местоположение: София - Център
Пол: Мъж

Мнение от Space » 04 Фев 2008, 16:09

vex, ти всеки път като на рали ли караш, че толкова ти блокират колелата? :twisted:
_!_

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 4.02.2008

Мнение от vex » 04 Фев 2008, 16:26

Space написа:vex, ти всеки път като на рали ли караш, че толкова ти блокират колелата? :twisted:


Или ще си говорим някви неща, или ще си се заяждаме за думите? Ако двигателя подобрявал спирането на колата, за какво са ни спирачки изобщо? И да не би всички вие да карате като на рали че слизате на по ниска предавка че аджеба спирачките ви немогат да ви спират толкова добре колкото двигателя?
Ако имаш да кажеш нещо по темата - ок, ако ли не... по добре си го запази за себе си. Ако смяташ, че не съм прав - има си начини. Както и да е...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1114
Регистриран на: 11.06.2005
Местоположение: у селото на белото

Мнение от Мишу » 04 Фев 2008, 17:03

tuka ima ебати терористите вие се чудите как да ги чупите тези коли аз личко спирам само с спирачката това с мотора си е жив мазохизъм жив и здрав да е съединитела и ремъци и скорости баси ако всеки ден така ръчкаш колата не ми се мисли -ако не е кола под наем разбира се :P

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1180
Регистриран на: 4.08.2004
Местоположение: София - Център
Пол: Мъж

Мнение от Space » 04 Фев 2008, 19:39

vex написа:
Space написа:vex, ти всеки път като на рали ли караш, че толкова ти блокират колелата? :twisted:


Или ще си говорим някви неща, или ще си се заяждаме за думите? Ако двигателя подобрявал спирането на колата, за какво са ни спирачки изобщо? И да не би всички вие да карате като на рали че слизате на по ниска предавка че аджеба спирачките ви немогат да ви спират толкова добре колкото двигателя?
Ако имаш да кажеш нещо по темата - ок, ако ли не... по добре си го запази за себе си. Ако смяташ, че не съм прав - има си начини. Както и да е...


Ако си беше направил труда да прочетеш цялата тема нямаше да си толкова ненаясно с нещата ;) Мотора подпомага супер много спирачките и те не се товарят толкова. Няма да ти обяснявам повече, само ще те замоля да четеш по-внимателно и да не се обаждаш неподготвен :winky:

Който твърди, че мотора се съсипва, или каквото и да е лошо от ползването му при намаляване, или спиране - хал хабер си няма от тия неща и по-добре да не се изразява в друга освен въпросителна форма по тая тема, или поне да слуша какво му говорят другите ;)
_!_

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 11.01.2003
Местоположение: Caracciola-Karussell

Мнение от bravo » 05 Фев 2008, 22:15

Момчета ... не съм бога на спортното каране, но и аз да си кажа мнението въпреки че темата е дискутирана във форума безброй пъти до сега.

Първо вие неможе да достигнете до единно мнение защото говорите за различни ситуаций.
Неможе един да говори за блокиране на колела, а друг за слизане по Шипка.

Аз ще дам опример с моята кола (е30) в "спортен" режим на каране до колкото може да се нарече той такъв.

Спортен режим.
1. От мотора на автомобила зависи и оборотите при които са му максималните коне. Максимални коне ще рече че мотора разполага с максимума на силата си. Това от своя страна ще рече че в този диапазон на обороти автомобила се контролира най-лесно за защото отговаря най-бързо и точно на газта.
2. Скоростите на автомобила за това са измислени за да можем да го държим постоянно в полезните и пълноценните за него обороти.
3. Когато шофираме на границата неможе да си позволим мотора да не е необходимите обороти.
4. Затова когато наближаваме завой и се движим прекалено бързо за него трябва да намалим скороста си, съответно трябва и да свалим на по-ниска предавка за да останем в така ценните ни полезни обороти.
5. След като говорим за спортно каране, означава че се движим сравнително бързо и при смяна на по ниска предавка трябва да пуснем и съединитела макс бързо, защото в противен случей докато свалим една предавка само и сме го изправили завоя.
6. Пуснем ли бързо съединитела и сме със задно, задницата е по лека , няма достатъчно грип и колелата блокират.
7. При рали карането се използва такова блокиране за да се извади колата от равновесие и да се "настрои" -така да се каже за следващия завой. ТУК се вижда как не безизвестния Патрик Снайерс използва този похват за влизане в завой.
Разбира се тук говорим за сравнително бавен завой и сравнително ниска предавка, точно тогава задните гуми блокират истински и се използва поднасянето на колата.
8. Когато трябва да свалим обаче на 4та или на 3та е по трудно да преплъзнат гумите но не и невъзможно. Разбира се при едно преплъзване на гумите от 5та на 4та на 3та би имало няколко проблема.
Първо че когато преплъзват гумите те не спират пълноценно и второ, ако карате на гранизата автомобила си и сте със редочен в наближаващия завой и започвате да сваляте предавките и сваляте на 4та (160км да речем) и задните гуми защото не са загрели (или са износени)или има фракция на трасето или неравност и т.н. преплъзнат се получава много, много неприятно. Може да излетите от пистата, може да се разконцентрирате преди завоя или най-малкото няма да успеете да спрете навреме преди завоя....
Затова в такива случеи когато не е желателано преплъзването на задните гуми, при сваляне на по ниска предавка се подава междинна газ.Разбира се моторната спирачка неможе да ни помогне да спрем достатъчно бързо и се налага да спираме в същото време и със нормалната спирачка. Спирането и поддаването на газ в един момент се усъществява посредством няколко различни техники (които също са обсъждани heel&toe) Съответно действието на спирачката може да варира от успокоително до натисната почти на максимум в зависимост от това колко бързо трябва да спрете преди завоя, колко предавки трябва да смените и т.н.
Както вече 1netказа мотора неможе да ви помогне да спрете по-бързо. Когато спирачките са достатъчно добри и спират достатъчно добре следващият важен параметър за спирането е гумата защото когато тя достигне границата си на всцепление минава в преплъзване и нищо неможе да и попречи.
Ако спрете само със спирачката от 160 да речем и преди завоя набиете втора, първо рискувате да ви блокират още по яко гумите второ съществува опасност да го префорсирате.

В градски условия.

В градски усповия се движим далеч от оборотите кадето са конете на колата. Движим се по скоро в оборотите където е въртящия момент.Затова не е необходимо да подавате междинна газ или непременно да спирате с мотора. Но когато спирате с мотора пестите от накладки и дискове, пестите бензин и имате пак на разположение точните за ситуацията обороти.
При едно продължително спускане е най-удачно да се свалят предавките и паралелно да се помага със спирачка, защото в противен случей накладките няма как да издържат такова натоварване.

.....със сигурност не съм обяснил всичко по най-добия начин затова очаквам въпросите :lol:
Най-мразя да съм прав!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E30 оригинал
Мечтае да кара: недокосната Е30

Re: За спиране с двигателя

Мнение от x-ekutor » 15 Фев 2008, 9:13

Eratosten написа:Интересува ме дали е вредно за двигателя да убивам скоростта чрез него. Например, карам на 5-та с 120км/ч и включвам на 4-та без газ, да намаля скоростта, при което оборотите, примерно от 3000, стават на 4000. Това вредно ли е за двигателя или не?


:mhihi: за двигателя няма проблем,само че трябва да превключиш плавно и само с по една скорост надолу.Иначе ако превключиш с 2 надолу скоростната кутия ще започне да се тресе,а ако по случайност ръчнеш от трета задна вместо първа например ще трябва да си търсиш скоростната кутия някъде по пътя.Ако ме питаш мен ползвай си спирачките,а не скоростната кутия за намаляване на скоростта.И без това накладките са с пъти по евтини от съединителя :lol:
А и по нашите пътища карат такива "гении",че ако кара зад теб спира само ако види индикацията на спирачките на този пред него да светят.А това със спиране чрез предавките няма как да се получи,нали се сещаш :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 3.12.2004
Местоположение: София

Мнение от 1net » 18 Фев 2008, 15:52

bravo , АМИН :bowdown:
брех тая тема не ще да умира :)
x-ekutor, не си прав. При яко спиране можеш и 4 предавки да върнеш накуп, стига да ползваш междинна газ в правилния момент. Много пъти е дискутирано дали от 4-та примерно на 1-ва се слиза 4-3-2-1 или 4-1 и да ти кажа след всички аргументи които съм изчел че и пробвал даже, няма разлика. Опира да лични предпочитания. Аз лично предпочитам 4-1 защото докато изреждам предавки ми е трудно да потдържам спиране на ръба... това са си 2-3 секунди и 15-тина движения.
Нито за кутията нито за вдигателя е проблем да се слиза от 4-та на 1-ва стига да изпълните междинната газ правилно, а при 4-1 междинната газ или отпускането на съединителя се оставят за края на спирането.
Даже съм се усещал да правя следното: 4-та, спирачки и съединител, и едвам едвам припомпвам газта докато се боря да съм на границата на спиране. след като наближа края на спирането, чак тогава последно ритване на газта, първа и внимателно зацепване на съединителя докато отпускам спирачката. Получава се, че отпускайки спирачката, оставям за момент двигателя да довърши плавно спирането. Това много кратко време ми дава възможност да си преместя крака на газта.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1390
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: Кауфланд Варна
Пол: Мъж
Кара: Без книжка.
Мечтае да кара: Тунинг Голф 2-ка с PK номер.
Детайли за колата: Ускорител на елементарни частици.

Мнение от t060 » 18 Фев 2008, 16:26

1net написа:....

Прав си колега! Но мисля, че и x-ekutor има право. Представи си че си спираш с двигателя обаче зад тебе кара няк'ъв джигит като тия с тировете по пътя за Калотина (сиреч 140-160 на 50 см от твоята задна броня) и ако не види светлини от спирачки колата ти от 4 ще стане с 2 врати, а ако е с 2 ще стане на мотоциклет :!: ДАНО НЕ СЕ СЛУЧВА НА НИКОЙ
П.С. 1net нищо лично не се обиждай, спирайте както искате, стига да спрете навреме!
Изображение
От тогава русото не е на мода.

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook