превклучване със газ

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1242
Регистриран на: 28.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с Adaptive Drive
Мечтае да кара: F06 с B58

превклучване със газ

Мнение от 100imenov » 09 Сеп 2007, 0:15

Не мога да усетя дали има ефект от превключването на скоростите със газ говора като се превключи примерно от 2-ра на 3-та без да се врища газта до колкото знам малко повече се натоварва съединитела

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 525
Регистриран на: 3.05.2003
Местоположение: София

Мнение от BMW_325i » 09 Сеп 2007, 13:11

не само съединителя се натоварва ами всичко :D
ако го правиш както трябва не е голям проблем обаче ;)

ПП. При превключването не трябва да качиш 1000рпм :mhihi:
Евала на тунинга! Тунинговайте при нас!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1481
Регистриран на: 23.09.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc

Мнение от _BoBI_ » 09 Сеп 2007, 18:40

аз не виждам кой знае какъв смисал от това спецялно ;) но всеки си знае

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1242
Регистриран на: 28.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с Adaptive Drive
Мечтае да кара: F06 с B58

Мнение от 100imenov » 09 Сеп 2007, 20:44

ми по пътя на логоката превключването трябва да става по-бързо

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 09 Сеп 2007, 21:12

Превключването от по-ниска на по-висока предавка със подаване на газ е силно непрепоръчително поради няколко прости факта, а именно:
1. Когато превключваш от по-ниска на по-висока предавка оборотите на двигателя при включване са по-ниски от тези на предишната предавка и следователно умишленото им повишаване само предизвиква триене във съединителя което е чиста загуба на енергия, износване на съединителя.
2. При това положение синхронизатора на предавката която се включва се натоварва допълнително което води до по-бързото му износване, забавеното включване на скоростта (поради факта че синхронизатора му трябва повече време да изравни скоростите на въртене на първичния и вторичния вал).
3. Получава се един силен удар от предаването на енергията на въртящия се маховик към трансмисията, главното предаване, колелата. Този удар подлага всичко по пътя си на големи натоварвания...като се почне от демпферните пружини на съединителя/маховика, мине се през скоростната кутия, каретата на кардана, висящ лагер, главно предаване, диференциал, карета на полувалове и всичко това само за едно КВИК :mhihi:

не се занимавайте с глупости!

По добре се стремете към подаване на газ при връщане на предавки и натискането на 3-те педала с двата крака, което би ви улеснило доста при екстремно шофиране когато ви се налага хем да намалявате хем да преминете на по-ниска предавка като се елиминира ефекта на блокирането на двигателните колела ;)

успех и дерзайте! Аз всеки ден се тренирам на техники докато шофирам дори служебните баничарки :mhihi:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1242
Регистриран на: 28.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с Adaptive Drive
Мечтае да кара: F06 с B58

Мнение от 100imenov » 10 Сеп 2007, 12:12

10x за infoto а за подаване на газ при връштане на предавките задалжително :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 827
Регистриран на: 7.08.2007
Местоположение: Sofia

Мнение от AcOrP » 23 Окт 2007, 16:41

Аз имам едно питана също. Примерно карам на 2-ра 5 оборота при включването на трета ако не подавам газ оборотите на празен ход примерно са 800 а оборотите след включването на 3-та ще са доста по високи в този случей не е ли по-добре да се подава газ такаче оборотите да съвпаднат с тези които ще са след включване на предавката.Правилни ли са ръсажденията ми ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 5.10.2007

Мнение от andy_forresite » 23 Окт 2007, 19:55

Ти говориш за забавено превключване и в този случай е по-добре да не чакаш да падат оборотите на тихи, ами да подадеш газ до към 3500 оборота някъде. Зависи от предавателните числа. Но от такова бавно превключване няма никакъв смисъл. Все едно да караш по инерция с 80 и да питаш трябва ли да подам малко газ за да включа на 4-та или 3-та. Скоростта ще влезе. Все пак има синхронизатори. Но ако си шофьор на МАК (американски камиончета некви) ако не нацелиш точните обороти ще има хррррРрРРРРРрРр... За скоростната кутия и за комфорта ако щеш при возенето е по-добре да свикнеш да улучваш оборотите. БМВ-тата имат оборотомери и запомняш на коя предавка при еди си колко оборота с колко км/ч върви и така...

луд с палатка
Аватар
Мнения: 1159
Регистриран на: 17.03.2007
Местоположение: Sofia
Кара: Хората да залягат
Детайли за колата: кихащо кабрио

Мнение от ТУРБО » 11 Ное 2007, 18:30

Зависи от шофера,аз като си правя зарни дръпки винаги превключвам без да връщам газта,обаче го правя толкова бързо че оборотите не се качват повече от 500-600 и има ефект.Даже хора се ме питали дали е автоматик :lol: .Разбира се колата страда доста,но това си е по собствена преценка! ;)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 11.01.2003
Местоположение: Caracciola-Karussell

Мнение от bravo » 12 Ное 2007, 1:41

ТУРБО написа:Зависи от шофера,аз като си правя зарни дръпки винаги превключвам без да връщам газта,обаче го правя толкова бързо че оборотите не се качват повече от 500-600 и има ефект.Даже хора се ме питали дали е автоматик :lol: .Разбира се колата страда доста,но това си е по собствена преценка! ;)

Аз идиот ли съм или не ви разбирам просто...
Такова нещо в моторспорта като превключване без да отпуснеш газта за мили секунда поне няма,освен ако не говорим за СМГ или ДМГ или ала-бала...
Пенчев ви обясни всичко на дълго и широко или четете или...
ТУРБО сигурен съм че не превключваш по бързо от Пенчев, с твоя метод и по скоро наистина ти приплъзва съединителя....
Само за инф... полусъединител в спортното каране не съществува...
Защо? Износване,натоварване и се губи няй вече време. Целта е да сложиш коне на асвалта а не да ги шкуриш вътре в съединителя :idea:
Най-мразя да съм прав!!!

луд с палатка
Аватар
Мнения: 1159
Регистриран на: 17.03.2007
Местоположение: Sofia
Кара: Хората да залягат
Детайли за колата: кихащо кабрио

Мнение от ТУРБО » 12 Ное 2007, 8:29

bravo написа:
ТУРБО написа:Зависи от шофера,аз като си правя зарни дръпки винаги превключвам без да връщам газта,обаче го правя толкова бързо че оборотите не се качват повече от 500-600 и има ефект.Даже хора се ме питали дали е автоматик :lol: .Разбира се колата страда доста,но това си е по собствена преценка! ;)

Аз идиот ли съм или не ви разбирам просто...
Такова нещо в моторспорта като превключване без да отпуснеш газта за мили секунда поне няма,освен ако не говорим за СМГ или ДМГ или ала-бала...
Пенчев ви обясни всичко на дълго и широко или четете или...
ТУРБО сигурен съм че не превключваш по бързо от Пенчев, с твоя метод и по скоро наистина ти приплъзва съединителя....
Само за инф... полусъединител в спортното каране не съществува...
Защо? Износване,натоварване и се губи няй вече време. Целта е да сложиш коне на асвалта а не да ги шкуриш вътре в съединителя :idea:

Незнам от кой превключвам по бързо но има ефект-робвано(време на 400м.)
Изображение

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook