Съвети за зимното шофиране

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Съвети за зимното шофиране

Мнение от Rainbow » 07 Дек 2007, 17:34

Здравейте на всички :) , та направо да преминавам към въпроса , а именно аз (а и 1 колега от квартала) ни е първа зима с баварци ( за мене и с кола де :mhihi: ) та се чудяя само с бмв ли е толкова зор да го вкараш в пътя да караш с вратите напред? Като гледам по пътя само баварките въртим и сучим като луди (със зимни гуми съм и както и пише , с изключен АSC ). За пример днес 5 минути не мога да изляза от един паркинг , то не бе буксуване не бе чудо ( бтв не знам защо , но накрая с ASC-то излязох по-лесно .... ) или пък качвам едно баирче с около 10-15 см сняг , като са минавали 10-20 коли преди мене , без рязка газ или спирачка с около 20-30 км/ч и пак се почва якото въртене (те ми заякнаха ръцете , станах като японците на дрифтовете ((в смисъл таман го изправя и пак , само че на другата посока))) . И след това споделяне искам да попитам нещо аз ли бъркам или ??? Вярно и другите коли от време на време запецват или се завъртат , но бмв-тата доста или поне Е36 , за по-новите не знам и не говоря ( почвам да си мисля как ми викаха "а кола със задно зимата забрави" , въпреки че не съм съгласен де ... ) . Все пак човек се кефи на дрифтовете , но не и на постоянните и на тези , които не сме ги искали :) . Та ще е хубаво да дадете някои друг съвет , като хора с повече стаж . За инфото карам компакт , автоматик , 140 коня ( не знам дали автоматика повлиява , но си карам на Direct и на икономична :) , а и съм чувал , че окачването или нещо друго беше не съм много сигурен , е от Е30 и за това има повече склонности към тези изпълнения , но все пак :) ). Благодаря и ще очаквам отговорите ви , че тук в балкана не е работа =] .
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 592
Регистриран на: 24.04.2006
Местоположение: София и оклолията
Пол: Мъж

Мнение от dqvola666 » 08 Дек 2007, 14:45

Гледаи ся мнението ми е несериозно :mhihi: мисля си че ти бъркаш повечето тук се стремят да дрифтят да им поднася колата а не да я карат по релсите :winky: . Абе най-вероятно не е в теб грешката а ние сме се сбъркали опа чакаи да не говоря от името на другите АЗ съм се сбъркал. На мен като трагне да ми боксува и такива ми ти работи пък ми се налага да мина през някви преспи и: на 1-ва без газ на полу-съединител и повечето пъти успявам да не боксувам а нямам никви АСЦ-та и такиви глупости. :mhihi: Та от мен толкоз ама нека се изкаже някои по компетентен от мен че аз съм :kuku: :banghead: . :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Мнение от Rainbow » 08 Дек 2007, 17:30

Мерси за съвета , но полусъединител няма как да вкарам ( автоматик :) ) , иначе и аз се кефя на дрифтинга не ме разбирай погрешно , но се кефя на дрифтинга , който аз правя нарочно ! , не който правя без да съм го искал :) и все пак съм отворен и към други мнения =] .
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1067
Регистриран на: 8.07.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от denko » 08 Дек 2007, 21:38

Като не искаш да се въртиш пускаш си онаа модерната система с много букви даже не я знам как се пише
а като имаш автомат можеш да дадеш на 3-та преполагам че е с 4 скорости и да я караш агаля агаля тоест с малко гас или без гас
каде е опасно
а за по сигорно намери 2 големи бордюра и си ги сложи в багажника
безотказен метод ! :mhihi:
"Класиката" за един е Скрап за Друг !!!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 11.01.2003
Местоположение: Caracciola-Karussell

Мнение от bravo » 09 Дек 2007, 13:15

аз нямам абсолютно никакъв опит с автоматик и немога да кажа. Нормално е че задницата да я вкараш в пътя ти коства повече усилия от колкото евентуално предницата (предно предаване), но все пак затова караме БМВ . Защото сме влюбени в тази динамика която придава задното, нячина по който слага конете на асфалта и така нататък.
Комакта е по късичък и допълнително и автоматик, ако имаше шпер няй вероятно щеше да излизаш по лесно от паркингите.
Всеки случей ако си привърженик на по спортното каране , липста на съединител номожеш да я замениш с нищо. :uups:
Най-мразя да съм прав!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Мнение от Rainbow » 09 Дек 2007, 13:39

Дам за шпера съм съгласен , лично видях как търках само дясната гума ... Еми щом е тей ще се пускаме на бързия :) и ще си дигаме адреналина явно :D , а като поодъртеем и съберем пари може се метнем и на Х5 ( кога ли ще е ?! :D ) .
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 09 Дек 2007, 19:40

а гумите какви са ;) ?
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Мнение от Rainbow » 10 Дек 2007, 9:07

Гумите естествено са зимни запазени (не чисто нови , но с достатъчно грайфер , semperio ) .
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Re: Съвети за зимното шофиране

Мнение от Feanor » 10 Дек 2007, 10:37

Rainbow написа:бтв не знам защо , но накрая с ASC-то излязох по-лесно ....

Е то това му е идеята на ASC-то, колега. :mhihi: Ако не искаш постоянни дрифтове, можеш да си караш на включено, пък да го изключваш когат' ти е кеф. ;)
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 1.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F34 320d, F21 120xd

Мнение от dmblagoev » 10 Дек 2007, 11:32

В книжката пише,че ако караш в дълбок сняг е добре да се изключват системите (asc,dsc).При последния сняг успях да се прибера чак когато изключих dsc-то,живея над Драгалевци :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Мнение от Rainbow » 10 Дек 2007, 18:00

dmblagoev написа:В книжката пише,че ако караш в дълбок сняг е добре да се изключват системите (asc,dsc).При последния сняг успях да се прибера чак когато изключих dsc-то,живея над Драгалевци :mhihi:

Точно за това го бях изключил , но както каза колегата Feanor може би това му е работата (дори и на сняг ((леко си противоречат пичовете от бмв ама ...))) :)
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

хх

Мнение от klintan66 » 12 Дек 2007, 23:24

всички тройки са така. с 5 ца се решава проблема.говоря от личен опит. колегата е прав ...бурдюри или чувал с пясък.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 17.02.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: '02 Е46 N42B20; '99 E39 M52B20
Мечтае да кара: ///M

Мнение от Пепинко » 16 Дек 2007, 15:47

:mhihi: Какви са тия бордюри бе колеги :mhihi: Момчето като кара тройка ще го накарате и гуми с шипове да си сложи :lol: И в кои книги ги четете тези работи за DSC-то? Дайте малко и ние да се образоваме :mhihi:

По темата:

Карай си с включено ASC без газ в по-тежки ситуации и гледай като завиваш кога подаваш газта! Като я настъпиш, макар и плавно вътре в завоя много ясно, че ще ти поднася. Натискай плавно и спирачката. След някоя и друга зима ще свикнеш, сега явно още си зелен. Карай бавничко и няма се стряскаш много ;)
Изображение
Realize..
Real eyes..
Real lies..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 27.11.2007
Местоположение: Бургас/Добрич
Пол: Мъж
Кара: E36

Мнение от GarDolf » 16 Дек 2007, 16:58

Отскоро съм собственик на Е36-ца Седан, преди това карах кола с предно. Определено има разлика в поведението на пътя при зимни условия, но като й свикнеш, колата се стабилизира. Според мен чисто-новите зимни гуми вършат идеална работа. Наложи се за малко да я карам с летни гуми на сняг (Pirelli P6000 205/60/R15).. все едно някой друг беше поел управлението, но сега си се движим в синхрон със зимните гуми :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 1.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F34 320d, F21 120xd

Мнение от dmblagoev » 16 Дек 2007, 21:48

[quote="Пепинко"] И в кои книги ги четете тези работи за DSC-то? Дайте малко и ние да се образоваме :mhihi:

Тези който седят в жабката :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook