Задно предаване VS 4x4 при зимно каране, сняг.

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Задно предаване VS 4x4 при зимно каране, сняг.

Мнение от MaXimal » 14 Дек 2007, 23:29

Кое е по-безопасно според вас при зимно шофиране на сняг да речем в градски условия.

Лека кола със задно предаване и ХУБАВИ зимни гуми или 4х4, джип с ПОИЗНОСЕНИ зимни гуми.

Моите наблюдения.
Плюсове на леката кола с хубави гуми.
По-малко спирачен път.
По-добре управление при завиване.
Минуси:
Потегляне


При джипа
Плюсове:
По-добро потегляне на сняг.

Минуси:
При завиване като няма сцепление си тръгва настрани и нищо не може да го спре, същото и при спиране.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 11.01.2003
Местоположение: Caracciola-Karussell

Мнение от bravo » 15 Дек 2007, 3:03

ми ти вече си казал как е :mhihi:
доста е субективно всичко защото "износени" е относително понятие :uups:
така или иначе 4х4 има предимство само на хлъзгав терен пред задното така че...но естествено с износени гуми и 6х6 да си все си летиш :help:
Най-мразя да съм прав!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 15 Дек 2007, 9:06

Ето още неща дето се сетих :)


При Е87 на мокър сняг тракшън контролът си върши чудесно работата, минимално поднасяне в завой.


А при Х3 с износени гуми и тракшъна не помага като инерцията го поднесе на някъде.
Изображение

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 15 Дек 2007, 10:02

Служебния Еспейс Куадра (4х4) миналата зима го качвах на Копитото с никакви гуми. Нагоре всичко беше окей, никакво буксуване, затъване или проблеми с изкачването, но на връщане... олеле ужас... За нормално зимно каране, най-добре е 4х4 с читави гуми. :D
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 15 Дек 2007, 10:19

Точно това ми е идеята - нямаш ли хубави зимни гуми на сняг нищо не можеш да направиш.
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Мнение от DrivinGGoD » 15 Дек 2007, 11:40

За съжаление в България хората си мислят че като автомобила им е с пълноприводно задвижване са безсмъртни и зимните гуми не са необходими(на Банско на 8ми забелязах не един SUV с летни гуми)...Това е един от най-големите недостатъци на високопроходимите автомобили че създават изкуствено усещане за неуязвимост което в много случаи е подвеждащо...Не казвам че не са добри и че не са направени за доста по-тежки условия,но трябва да се знае че и те имат лимит и стигнеш ли го можеш да изпаднеш в много по-тежка ситуация от колкото ако се надцениш с лека кола...

При всички положения обаче пълноприводното задвижване е много по-добро при тежки пътни условия с намалено сцепление от задвижване само на единия мост...Въпреки това задвижването на задния мост е много забавно...Аз с удоволствие бих се радвал на управлението и на двата типа задвижване но оборудвани с необходимите за сезона аксесоари (отлични зимни гуми и вериги за всеки случай при един задвижващ мост,и отлични зимни гуми и лопата и вериги при пълноприводно задвижване пак за всеки случай...)

Задвижването на 4те колела ,в зависимост от системата за разпределение на въртящия момент може да бъде изключително ефективна и да доставя огромно удоволствие зад волана.Тя позволява наличие на необходимото сцепление непрекъснато което води до перфектна водимост и управляемост съчетани с доста висока сигурност...Това обаче както казах се постига само с отлично разпределение и контролиране на въртящия момент...Както се уверихме на Банско преди седмица калпаво 4х4 може така да се заклещи че дори кола с един задвижван мост да е по-проходима :mhihi: Така че ако SUV-a не е оборудван с необходимите блокировки на диференциалите (Land Rover,Mercedes G и т.н.) или пък с електронно контролиран възел разпределящ подавания въртящ момент между двете оси и между левите и десните колела (BMW X-Drive,Subaru,Mitsubishi и т.н.) положението може да стане плачевно вместо да ви донесе удоволствие от прекарването в снега.

При задното предаване знаете как е...Едно 25% шперче,добри гуми и let the fun begin...

Не случайно не включвам в словоизлиянията си FWD коли,защото според мен единствения им плюс е сцепната маса на предните колела която позволява да се пренесе по-голяма теглителна сила при потеглане при понижено сцепление...Но от друга страна липсата на бликировка на диференциала (в повечето случаи) и отвратителното разпределение на масите и теглителната сила управляемостта и водимостта са на много ниско ниво...
Последна промяна DrivinGGoD на 15 Дек 2007, 11:53, променена общо 2 пъти
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Мнение от Sharo » 15 Дек 2007, 11:42

в Бояна при първите снегове гледах 5-10 мин един съсед с джип без гуми как се мъчи да излезе на мръсната ръчка и нестав ли нестава ... накрая го помолих да отбие за малко аз да мина, че бързах и с М-ката на 2ра си минах без проблеми ....
та нямаш ли гуми и калъф ли си нищо не ти помага
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 15 Дек 2007, 12:35

Sharo написа:та нямаш ли гуми и калъф ли си нищо не ти помага

Калъф, некалъф, без гуми си за никъде.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Мнение от Sharo » 15 Дек 2007, 13:31

err0r написа:
Sharo написа:та нямаш ли гуми и калъф ли си нищо не ти помага

Калъф, некалъф, без гуми си за никъде.


аз бях с летните бре
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 15 Дек 2007, 14:29

Сега с нови зимни гуми Х3ката стана малко снегоринче ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 12.12.2006
Местоположение: София

Мнение от Alehandro » 15 Дек 2007, 14:51

Всъщност значи с добри зимни гуми и задното е достатъчно ... :?: ... да караш нормално в София и околностите например ... или да идеш до Банско ... :idea:
Lope De Vega

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 15 Дек 2007, 14:55

Alehandro написа:Всъщност значи с добри зимни гуми и задното е достатъчно ... :?: ... да караш нормално в София и околностите например ... или да идеш до Банско ... :idea:


За в града няма да имаш проблеми, до банско не знам.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 12.12.2006
Местоположение: София

Мнение от Alehandro » 15 Дек 2007, 15:05

Ами защото тук чета че си е ОК, а в съседната тема че трябва чувалчетас пясък - доста неизгодна ситуация ... аз също в драгалевци бях свидетел 5-тица Е39 да не може да качи баир и да копае със задните колела ... това не бих го нарекъл много славно проявяване, докато едно Поло например си изпърпори и нищо не го спря ... човека с Е39-ката трябваше да отбие, незнам какво прави - дали включва или не АРС-то но не можа да качи и остави колата доста време там ... всъщност тази система помага ли или не ... защото ми се е случвало да седя на място в такава 5-ца и да не можем да мръднем, защото и 2-те колела боксуват и АРС-а пищи и не ги върти ... като се изключи без много газ май е по-добре ... зависи и от наклона ... въобще ми се струва че коли или само с предно или само със задно са си уязвими зимата по един или друг начин ...

Споделяйте опит - не пестете коментари - няма нищо срамно - никой не е стабилен на сняг ...
Lope De Vega

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Мнение от DrivinGGoD » 15 Дек 2007, 18:50

Естествено че пълноприводните схеми са най-проходими при лошо сцепление...Това обаче е само когато имаме подходящо разпределение на двигателната сила...При схема с отворени диференциали на мостовете и посредата когато едно от колелата забуксува колата остава на място...
Между предното и задното разликата е в натоварването на осите...При задвижване от задната ос разпределението на теглото е отлично,стабилността е гарантирана както и управляемостта но при наличие на ниско сцепление може да се получи невъзможност за потегляне поради по-ниското натоварване на предната ос ..При предното този фактор е по-добър и за това при потегляне по хлъзгав наклон е възможно с кола с предно предаване да потеглите по-успешно...Тук обаче идва момента че при изкачване поради наклона на пътя се получава пренасяне на маса назад и може да се окаже че предницата ще олекне а задницата ще получи необходимата сцепна маса за да потегли безпроблемно...И тук нещата са на кантар...
Да обясня по ясно и общо разпределението на масата-при два еднакви като тегло автомобили (например 1500кг.) при този със задното предаване масата е разпределена по-равно (50/50) поради изтегления назад мотор и скоростна кутия,наличието на диференциал,полуоси,по-сложно окачване и по-изтеглено назад положение на пътниците и купето.При тази с предното поради съсредоточаването на всички възли около предните колела (скоростна кутия,диференциал,полуоси,по-сложно окачване и т.н.) и поради тази причина предницата се натоварва а задницата олеква и получаваме разпределение около 60/40 което ще рече че имаме 900кг на предните колела и 600 на задните.И така когато натоварената с 900кг.двигателна ос на колата с предно и натоварената с 750кг. двигателна ос на задното предаване се поставят на един и същи баир при едни и същи условия естествено предното тръгва по добре...
Но само на теория...До сега с добри зимни гуми и шпер никой с предно предаване не съм виждал да ме минава и да се движи по-бързо и стабилно от мен в снега...Не съм закъсвал никъде и никой баир не ме е затруднил...А съм ходил къде ли не в какви ли не условия...

Всички изказани дотук неща се отнасят за добре подготвени шофьори с умения и стаж и за отлично оборудван автомобил...При това положение само може да се съди обективно за способностите на даден автомобил или схема за задвижване...Ако се качи някой калидко нещата може да са съвсем различни...

И тук ще кажете ма я по на нашенски...Ми колите с предно предаване са по лесни за каране от слаби шофьори,по трудно излизат от контрол без да искаш но пък са по-неоправяеми (т.е. загуби ли сцепление предната ос оправяне почти няма докато не хване някъде здрава земя)...Колите със задно предаване са по предвидими за опитни шофьори,по-лесно се овладяват но пък и могат да подведат неопитен шофьор и да го докарат до неприятни инциденти...4х4то е подходящо за всякакви условия и шофьори...много предвидимо и много трудно за изкарване от пътя обаче тръгне ли неконтролируемо работата е лоша...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 12.12.2006
Местоположение: София

Мнение от Alehandro » 15 Дек 2007, 22:06

Много уместен и точен отговор благодаря - а какво ще рече шпер диференциал (прощавайте на невежия) ...

П.С. сетих се за още един ефект на задното - когато съм карал кола със задно внимавам доста на завой със сняг и лед като например днес (15.12.2007) защото съм наблюдавал следната тенденция - поради по-леката предница (за разлика от кола с предно) и поради неприводността на предните колела се получава че завивам, но задните колела ме бутат направо, въпреки че съм с нормални (качествени) зимни гуми - това разбира се при сняг и лед ... особено неприятно е ако има наклон надолу, но дори по равен път се случва без да съм калпав шофьор (близо 10г. с множество сменени автомобили и над 2 000 000км. стаж без ПТП)...
Lope De Vega

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook