Задно предаване VS 4x4 при зимно каране, сняг.

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Мнение от Sharo » 16 Дек 2007, 2:18

Alehandro написа:Много уместен и точен отговор благодаря - а какво ще рече шпер диференциал (прощавайте на невежия) ...



влез в е30 подфорума и там във важните теми отгоре има ожяснено на дълго .. ще я познаеш темата по заглавието .. нещо от сорта беше ...
шпера от А до Я
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 11.01.2003
Местоположение: Caracciola-Karussell

Мнение от bravo » 16 Дек 2007, 14:56

Sharo написа:
err0r написа:
Sharo написа:та нямаш ли гуми и калъф ли си нищо не ти помага

Калъф, некалъф, без гуми си за никъде.


аз бях с летните бре

абе теб те знаем че не си калъф споко :mhihi:
ама си прав де има много който пробвад директно с пълна газ, но то тва ние залегнало в народопсихологията ;)
Аз съм го казвал много пъти. Друго нещо което е важно е че в СФ асфалта е отврат, излъскан е като стъкло, аз в софия се парзалям на сухо с е30та макар и с нови гуми както си искам, а тук лелеее газ,съединител,ръчна няма братче, в най добрия случей все едно съм без шпер едната гума тръгва само.
И като заключение, в книгите за спортно шофиране пише "когато гумите не са наред, нищо не е наред" .
Всеки един сетъп на окачване, при всяка стъпка от настройката се замерват пак гумите, темература на 3 места, налягане, износване и т.н.
Гумите са контакта ни с асвалта и усещат върху себеси всички сили които действат на автомобила и ако не са наред :evil:
За това много ми е драго да дискутираме тук, за гуми и изобщо поведение на автомобила, защото само това е начина човек да е безопасен на пътя, като изпробва границите, като експериментира,изследва и т.н.
Не както казвате карал той СУВ-то цяло лято и ся вика аз съм с 4х4 и хиляда блокажа, тва нов джип бе еееей струваше €€€€€€ не му трябват зимни гуми :evil:
Най-мразя да съм прав!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1095
Регистриран на: 21.04.2004
Местоположение: Norge
Пол: Мъж
Кара: е21

Мнение от magareto_yori » 22 Дек 2007, 16:21

абе аз миналата зима я изкарах с всесезонни 215/45 от най ефтините,пълни боклуци бяха,ама проблеми нямах,само дето тръгвах на 2-ра :mhihi: това със шпер.за тея модерните сув-ове не мога да кажа,ама като ги гледам как фър4ат по канафките :mhihi: ама те и американосите са едни шофьори ;) единствената кола която съм карал в сняг и върви сев едно няма сняг това е едно субару леоне 89 набор.това е изруд.миналата седмица имаше към 30см сняг и онова си върви се едно няма нищо :shock: това е за предно С ШПЕР ;) оба4е много се зарадвах като видях че макар и с предно дифа (огромен)и ск кутия са разположени на зад като на кола със задно.хитро
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 27 Дек 2007, 16:51

Предно, задно, 4х4 нямаш ли хубави(под хубави имам предвид и не износени) нищо не помага.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Мнение от Sharo » 27 Дек 2007, 17:12

и гледайте да не са ви напомпани гумите повече от на финстоун ...
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 27 Дек 2007, 17:13

От опит с нови но летни гуми на Митсубишито ни знам ,че пълноприводни автомобили с не добри гуми са си направо опасна работа в сравнение с автомобил с предно или задно при аналогичен случай :idea: С обикновен автомобил,човек не си позволява волности и се придвижва полека ,но с джипките става много гадно :shock: Изведнъж цялата машина литва настрани,ходи я спирай или вкарвай в пътя :evil: Имаш крава - пиеш млЕко са казали хората :lol:


Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 27 Дек 2007, 17:45

Penchev написа:От опит с нови но летни гуми на Митсубишито ни знам ,че пълноприводни автомобили с не добри гуми са си направо опасна работа в сравнение с автомобил с предно или задно при аналогичен случай :idea: С обикновен автомобил,човек не си позволява волности и се придвижва полека ,но с джипките става много гадно :shock: Изведнъж цялата машина литва настрани,ходи я спирай или вкарвай в пътя :evil: Имаш крава - пиеш млЕко са казали хората :lol:


Георги Пенчев



Кофтито е, че и в повечето случай джиповете са тежки и като тръгне настрани... иди овладявай :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

e30

Мнение от KPETEH » 31 Дек 2007, 14:44

П.С. сетих се за още един ефект на задното - когато съм карал кола със задно внимавам доста на завой със сняг и лед като например днес (15.12.2007) защото съм наблюдавал следната тенденция - поради по-леката предница (за разлика от кола с предно) и поради неприводността на предните колела се получава че завивам, но задните колела ме бутат направо, въпреки че съм с нормални (качествени) зимни гуми - това разбира се при сняг и лед ... особено неприятно е ако има наклон надолу, но дори по равен път се случва без да съм калпав шофьор (близо 10г. с множество сменени автомобили и над 2 000 000км. стаж без ПТП)...


Спирачки натискаш ли? Карал ли си шкода 120л на лед в завой? :mhihi:

На мен такива неща ми се случват само когато поискам. Винаги знам какво ще направи колата...
За снега: Важно е да има килограми на задвижващия мост и гуми с приличен грайгер. на задното винаги могат да помогнат хора на задните седалки, докато предното си трябват вериги. Аз обаче имам 4 зимни гуми и вериги и лопата и сак с железа... и нямам страх от никъв сняг :D

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 22.11.2006

Мнение от player » 04 Яну 2008, 17:23

DrivinGGoD написа:Между предното и задното разликата е в натоварването на осите...При задвижване от задната ос разпределението на теглото е отлично,стабилността е гарантирана както и управляемостта но при наличие на ниско сцепление може да се получи невъзможност за потегляне поради по-ниското натоварване на предната ос ..При предното този фактор е по-добър и за това при потегляне по хлъзгав наклон е възможно с кола с предно предаване да потеглите по-успешно...Тук обаче идва момента че при изкачване поради наклона на пътя се получава пренасяне на маса назад и може да се окаже че предницата ще олекне а задницата ще получи необходимата сцепна маса за да потегли безпроблемно...И тук нещата са на кантар...
Да обясня по ясно и общо разпределението на масата-при два еднакви като тегло автомобили (например 1500кг.) при този със задното предаване масата е разпределена по-равно (50/50) поради изтегления назад мотор и скоростна кутия,наличието на диференциал,полуоси,по-сложно окачване и по-изтеглено назад положение на пътниците и купето.При тази с предното поради съсредоточаването на всички възли около предните колела (скоростна кутия,диференциал,полуоси,по-сложно окачване и т.н.) и поради тази причина предницата се натоварва а задницата олеква и получаваме разпределение около 60/40 което ще рече че имаме 900кг на предните колела и 600 на задните.И така когато натоварената с 900кг.двигателна ос на колата с предно и натоварената с 750кг. двигателна ос на задното предаване се поставят на един и същи баир при едни и същи условия естествено предното тръгва по добре...
Но само на теория...До сега с добри зимни гуми и шпер никой с предно предаване не съм виждал да ме минава и да се движи по-бързо и стабилно от мен в снега...Не съм закъсвал никъде и никой баир не ме е затруднил...А съм ходил къде ли не в какви ли не условия...


Наистина при предното,ако наклона стане по-голям и улеква предницата.Като днеска гледам един с Фиат Крома тръгва ад катери баира,обаче стигна вече до края му и спря.Точно накрая му наклон става по-стръмен.

И един камион Виетнамка тръгна по-същия наклон и го качи без да го усети.Само,че беше включил задния блокаж,как даде повече газ и двете гуми отзад почват заедно да копат снега.

имам и един въпрос към теб,за системите,които имитират блокаж.АSR- Мерцедес или АSC при БМВ.

Понеже и с тези системи понякога имат проблем със тръгване колите.
Та да питам-като са сложени тези системи за блокаж(електронен) не е ли мислено с цел,ако тръгваш с по-малко газ да ти помага(щото някой път и с малко газ не иска да отлепи,ако няма никви електронни блокажи),от колкото някой си мислят,че като има блокаж(електронен)и мачкат газта колко може и за това да не им помага.
И другото което е според мен,че 60-65% тръгването зависи от гуми,а останалите % от самия шофьор.А не толко предно или задно предаване.
Последна промяна player на 04 Яну 2008, 21:12, променена общо 2 пъти

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 22.11.2006

Мнение от player » 04 Яну 2008, 17:24

DrivinGGoD написа:Между предното и задното разликата е в натоварването на осите...При задвижване от задната ос разпределението на теглото е отлично,стабилността е гарантирана както и управляемостта но при наличие на ниско сцепление може да се получи невъзможност за потегляне поради по-ниското натоварване на предната ос ..При предното този фактор е по-добър и за това при потегляне по хлъзгав наклон е възможно с кола с предно предаване да потеглите по-успешно...Тук обаче идва момента че при изкачване поради наклона на пътя се получава пренасяне на маса назад и може да се окаже че предницата ще олекне а задницата ще получи необходимата сцепна маса за да потегли безпроблемно...И тук нещата са на кантар...
Да обясня по ясно и общо разпределението на масата-при два еднакви като тегло автомобили (например 1500кг.) при този със задното предаване масата е разпределена по-равно (50/50) поради изтегления назад мотор и скоростна кутия,наличието на диференциал,полуоси,по-сложно окачване и по-изтеглено назад положение на пътниците и купето.При тази с предното поради съсредоточаването на всички възли около предните колела (скоростна кутия,диференциал,полуоси,по-сложно окачване и т.н.) и поради тази причина предницата се натоварва а задницата олеква и получаваме разпределение около 60/40 което ще рече че имаме 900кг на предните колела и 600 на задните.И така когато натоварената с 900кг.двигателна ос на колата с предно и натоварената с 750кг. двигателна ос на задното предаване се поставят на един и същи баир при едни и същи условия естествено предното тръгва по добре...
Но само на теория...До сега с добри зимни гуми и шпер никой с предно предаване не съм виждал да ме минава и да се движи по-бързо и стабилно от мен в снега...Не съм закъсвал никъде и никой баир не ме е затруднил...А съм ходил къде ли не в какви ли не условия...


Наистина при предното,ако наклона стане по-голям и улеква предницата.Като днеска гледам един с Фиат Крома тръгва ад катери баира,обаче стигна вече до края му и спря.Точно накрая му наклон става по-стръмен.

И един камион Виетнамка тръгна по-същия наклон и го качи без да го усети.Само,че беше включил задния блокаж,как даде повече газ и двете гуми отзад почват заедно да копат снега.

имам и един въпрос към теб,за системите,които имитират блокаж.АSR- Мерцедес или АSC при БМВ.

Понеже и с тези системи понякога имат проблем със тръгване колите.
Та да питам-като са сложени тези системи за блокаж(електронен) не е ли мислено с цел,ако тръгваш с по-малко газ да ти помага(щото някой път и с малко газ не иска да отлепи,ако няма никви електронни блокажи),от колкото някой си мислят,че като има блокаж(електронен)и мачкат газта колко може и за това да не им помага.
И другото което е според мен,че 60-65% тръгването зависи от гуми,а останалите % от самия шофьор.А не толко предно или задно предаване.
Последна промяна player на 04 Яну 2008, 21:14, променена общо 2 пъти

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 22.11.2006

Мнение от player » 04 Яну 2008, 17:26

DrivinGGoD написа:Между предното и задното разликата е в натоварването на осите...При задвижване от задната ос разпределението на теглото е отлично,стабилността е гарантирана както и управляемостта но при наличие на ниско сцепление може да се получи невъзможност за потегляне поради по-ниското натоварване на предната ос ..При предното този фактор е по-добър и за това при потегляне по хлъзгав наклон е възможно с кола с предно предаване да потеглите по-успешно...Тук обаче идва момента че при изкачване поради наклона на пътя се получава пренасяне на маса назад и може да се окаже че предницата ще олекне а задницата ще получи необходимата сцепна маса за да потегли безпроблемно...И тук нещата са на кантар...
Да обясня по ясно и общо разпределението на масата-при два еднакви като тегло автомобили (например 1500кг.) при този със задното предаване масата е разпределена по-равно (50/50) поради изтегления назад мотор и скоростна кутия,наличието на диференциал,полуоси,по-сложно окачване и по-изтеглено назад положение на пътниците и купето.При тази с предното поради съсредоточаването на всички възли около предните колела (скоростна кутия,диференциал,полуоси,по-сложно окачване и т.н.) и поради тази причина предницата се натоварва а задницата олеква и получаваме разпределение около 60/40 което ще рече че имаме 900кг на предните колела и 600 на задните.И така когато натоварената с 900кг.двигателна ос на колата с предно и натоварената с 750кг. двигателна ос на задното предаване се поставят на един и същи баир при едни и същи условия естествено предното тръгва по добре...
Но само на теория...До сега с добри зимни гуми и шпер никой с предно предаване не съм виждал да ме минава и да се движи по-бързо и стабилно от мен в снега...Не съм закъсвал никъде и никой баир не ме е затруднил...А съм ходил къде ли не в какви ли не условия...


Наистина при предното,ако наклона стане по-голям и улеква предницата.Като днеска гледам един с Фиат Крома тръгва да катери баир,обаче стигна вече до края му и спря.Точно накрая наклон му става по-стръмен.

И един камион Виетнамка тръгна по-същия наклон и го качи без да го усети.Само,че беше включил задния блокаж,как даде повече газ и двете гуми отзад почват заедно да копат снега.

имам и един въпрос към теб,за системите,които имитират блокаж.АSR- Мерцедес или АSC при БМВ.

Понеже и с тези системи понякога имат проблем със тръгване колите.
Та да питам-като са сложени тези системи за блокаж(електронен) не е ли мислено с цел,ако тръгваш с по-малко газ да ти помага(щото някой път и с малко газ не иска да отлепи,ако няма никви електронни блокажи),от колкото някой си мислят,че като има блокаж(електронен)и мачкат газта колко може и за това да не им помага.
И другото което е според мен,че 60-65% тръгването зависи от гуми,а останалите % от самия шофьор.А не толко предно или задно предаване.
Последна промяна player на 04 Яну 2008, 21:13, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 30.11.2007
Местоположение: Лондон/София
Пол: Мъж
Кара: на слепо
Мечтае да кара: какъвто и да е Хаман

мнение

Мнение от BMW_Carnivor3 » 04 Яну 2008, 19:09

Моето мнение е че по-добре да спира като хората и да тръгва с малко лашкане ако се наложи отколкото да неможеш да спреш като ти се наложи ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 22.11.2006

Мнение от player » 04 Яну 2008, 19:51

сори за 3-ното съобщение,системата се сбъга нещо удеве.Нека модераторите изтрият две.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 802
Регистриран на: 28.01.2008

Мнение от mityo105 » 19 Фев 2008, 13:05

Цяла зима се движа с Егъл ф1!Който не знае туй е спортната шарка на Гууд Иър.Колата е А6 куатро.Не че не мога да си позволя гуми, ама там кадето живея сняг има толко рядко че ми се вижда безмислено малко.Както и да е.Както казаха колегите по горе коли с задвиьване на 2та моста създават усещане за сигурност което може да ти изиграе лоша шега.Въпреки това обаче тази зима падна доста сняг и се наложи да покарам повечко с мойта колица и мога да кажа че проблеми не съм имал никакви.Всичко си зависи от шофера.Най тежко е спирането и трябва да го преценяваш по отдалечко щото с тая шарка нема никой.Като изклучим това е страшен фън.По леки баири нагоре си се суркам от край до край на пътя на 3та с 30-40.Имам приятел с 530хд 2007 с мн яки зимни гуми.Той просто не може да се наслади на това защото колата се засилва адски мн с тия гуми и си требе голям майсторлък да опазиш 100 и няколко хиляди лева:)Карал съм 2 години задно на сняг и мога да кажа че куатро е 100 пъти по приятно и сигурно за дрифт през зимата от което и да е задно(на асфалта е точно обратното:), дори и да не си с добри гуми, стига да умееш да владееш достатачно добре автомобила и да не се увличаш прекалено мн.Не казвам че не трябват зимни гуми но лично за мене в един сняг от 10 15 см е мн по весело с летни гуми.Това си е лично мое мнение и предпочитание и не ангажирам никой с него!

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Мнение от DrivinGGoD » 21 Фев 2008, 10:49

mityo105 написа:Цяла зима се движа с Егъл ф1!Който не знае туй е спортната шарка на Гууд Иър.Колата е А6 куатро.Не че не мога да си позволя гуми, ама там кадето живея сняг има толко рядко че ми се вижда безмислено малко.Както и да е.Както казаха колегите по горе коли с задвиьване на 2та моста създават усещане за сигурност което може да ти изиграе лоша шега.Въпреки това обаче тази зима падна доста сняг и се наложи да покарам повечко с мойта колица и мога да кажа че проблеми не съм имал никакви.Всичко си зависи от шофера.Най тежко е спирането и трябва да го преценяваш по отдалечко щото с тая шарка нема никой.Като изклучим това е страшен фън.По леки баири нагоре си се суркам от край до край на пътя на 3та с 30-40.Имам приятел с 530хд 2007 с мн яки зимни гуми.Той просто не може да се наслади на това защото колата се засилва адски мн с тия гуми и си требе голям майсторлък да опазиш 100 и няколко хиляди лева:)Карал съм 2 години задно на сняг и мога да кажа че куатро е 100 пъти по приятно и сигурно за дрифт през зимата от което и да е задно(на асфалта е точно обратното:), дори и да не си с добри гуми, стига да умееш да владееш достатачно добре автомобила и да не се увличаш прекалено мн.Не казвам че не трябват зимни гуми но лично за мене в един сняг от 10 15 см е мн по весело с летни гуми.Това си е лично мое мнение и предпочитание и не ангажирам никой с него!


Заради такива "специалисти" като тебе дето са се качили на въздесъщото куатро и си мислят че не им трябват зимни гуми ако падне само малко сняг са ни такива катастрофите,смъртността и т.н.Карайте и се не бойте...те на другите колите им са по-меки и като ги изтрещите ще ги утрепете тях а на вас нищо няма да ви има...Евала...ти си един страхотен пример за подражание...Аз понеже не карам толкова скъпа кола и нямам възможност да рискувам да си счупя колата заради собствената си глупост и си купих 4 чисто новички гумета...а ти като спестиш 100 000лв. от зимни гуми си купи догодина новото А6 и пак го карай с летни гуми...След написаното от теб направо се чувствам "балък"...Трепайте се като искате...само гледай да не ме удряш мене като не успееш да спреш или да завиеш с твойто невероятно Куатро...
Ето още едно доказателство че катастрофите и смъртността по пътищата ни се дължи само и единствено на селската ни психика....докато е така ще измираме...
Последна промяна DrivinGGoD на 21 Фев 2008, 13:18, променена общо 1 път
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook