Отговор на въпроса: Защо БМВ???

Извадка на най-добрите теми от форумите на BMWPower-BG.net. Форумът е само за четене!

Модератор: cww

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Отговор на въпроса: Защо БМВ???

Мнение от madpetio » 24 Фев 2003, 10:02

Повечето от вас са виждали това, чели са го. Доста от ентусиастите тук не ровят в итернет и не разбират много от компютри, други, като мен, не са в час с английския език. За това първо да БЛАГОДАРИМ на ati за превода, после да прочетем малко от историята на една велика фирма...



Оскар Уайлд веднъж казал, че имал по-скоро елементарен вкус:
“Винаги взимам само най-доброто”

Този цитат не само описва манталитета на нашите клиенти, той описва един особен начин на живот.

Нас, Alpina, една малка, но добра автомобилна фирма, тези клиенти ни мотивират да произвеждаме автомобили за малък брой познавачи, притежаващи деликатен вкус и усет към изключителното, не желаещи да карат кола, която да бие прекалено много на очи. Ние вярваме, че тези избрани клиенти са една от причините за успеха на Alpina. Тези хора с вкус към най-новото в техниката и притежаващи особена дарба да различават истината от илюзията, ни вдъхновяват да разработваме автомобили, които са едни от най-добрите в света.

Понеже ние държим повече на видимо съдържание, отколкото на разлика във външния вид, ние доставяме базовите модели само и изключително от БМВ, една величествена марка, една от най-добрите и най-развитите в технически аспект.

Друга причина за постоянния успех на нашата марка са уникалните ни взаимоотношения с БМВ, взаимоотношения, съществуващи повече от 35 години. Чрез тази интелектуална и емоционална връзка към един голям производител на високотехнологични автомобили ние имаме перфектно съчетан начин на мислене. Резултатът на сътрудничеството ни е БМВ Alpina, автомобили, които да покажат начин на живот.

История на емблемата на Alpina:
От ляват страна има една тръба с двоен входен канал и един колянов вал отдясно. В началния стадии на емблемата вместо колянов вал имало разпределителен вал - съществена част от двигателя с вътрешно горене. Емблемата показва, че Alpina е производител, който поставя голям акцент на перфектната комбинация между плавната работа на двигателя и неговата мощ. В този си вид емблемата съществува повече от 25 години.

Историята на Alpina

1961 – Бъркхард Бовензипен, син на др. Ръдолф Бовензипен, основател на бюрото по машини към Alpina, започва разработката на двукамерен карбуратор на Вебер за новото БМВ 1500.

1964 – Двигателите с монтиран двукамерен карбуратор, произведен от младия студент в фабриката на баща му, намират голямо одобрение не само в пресета. БМВ и легендарният Паул Г. Ханеман също подвръждават високото качество на продуктите на Alpina. Коли на БМВ с части от Alpina запазват пълната си гаранция.

1965 – Основаване на компанията Букарт Бовенсиген на първи януари в Кауфбойрен с осем работника.

1967 – Името Alpina печели слава с неповторимото ново лого, съдържащо фабрична марка и печат за качество.

1968 – Alpina започва участието си в състезания със среден клас автомобили, бележещо началото на неоспорвана поредица от успехи. Пилотите Дерек Бел, Харалд Ертл, Джеймс Хънт, Джаки Икс, Ники Лауда, Брайън Мюр и Ханс Щук се появяват в списъците на заплати на Alpina.

1970 – Alpina печели Европейската купа в клас среден автомобил, 24-часовото състезание в Спа и немския шампионат.

1971 – Alpina убеждава БМВ, че е необходима ултралека версия на автомобила БМВ 3.0 CS, за да останат конкурентоспособни в средния клас състезателни автомобили. БМВ назначава Alpina за ръководител на проекта за свръхлекото купе 3.0 CSL. Участието на Alpina в този автомобил, официално предлаган от БМВ, може да се забележи по 20 цоловите джанти в класически дизайн на Alpina.

1973 – Дерек Бел, Харалд Ертл, Ники Лауда и Брайън Мюр претендират с БМВ и Alpina за титлата в Европейският шампионат. Ники Лауда поставя нов рекорд в средния клас със свръхлекото купе на БМВ Alpina в 6 часовото състезание на Нюрбургринг.

Петролната криза тресе автомобилната индустрия. Alpina преживява тези трудни времена без загуби. Това се дължи не само на доброто има на фирмата, но и на бързата й и гъвкава реакция на пазарните условия и чуството за тясна принадлежност на служителите към компанията. Alpina разработва двигатели за обикновени автомобили за улицата, които са икономични и мощни едновременно.


1975 – Alpina сключва договори за дистрибуция с избрани партньори на БМВ. Отворени са и представителства в Швейцария и Великобритания.

1977 – Дитер Квестер след невероятна борба с Ягуар Coupe, което е любимец на вестниците, става шампион в средния клас с БМВ Alpina 3.5 CSL. След приключването на този успешен сезон Alpina се оттегля от състезания за 10 години за да насочи пълното си внимание към разработването на коли за улицата.

1978 – Alpina представя три напълно собствени разработки в Lake Garda. БМВ Alpina B6 2.8 е 3-ка с 6-цилиндров двигател – по това време базовия модел на БМВ се предлага единствено с 4-цилиндъра. Този двигател в един сравнително изискан автомобил води до напълно ново усещане при шофиране. БМВ Alpina B7 Turbo, базирано на 5-та серия е най-бързия автомобил в своя клас. С максималната си мощност от 300 к.с. БМВ Alpina B7 Turbo Coupe се нарежда до най-мощните спортни Coupe-та на света. Всички двигатели на Alpina са с напълно електронно запалване, представляващи новост в автомобилостроенето.

1979 – Alpina стъпва на японския пазар. Договорката е, че 2000-ната кола Alpina ще бъде продадена в Япония в годината 2000.

1981 – Немското списание “ Auto, Motor und Sport” ораганизира заедно с Shell маратон, целящ изминаването на максимален брой километри с колкото се може по-малко гориво. 3-литровия автомобил все още не е актуалена тема, но БМВ 318i Alpina побеждава в своя клас с разход от 2,672 литра на 100 километра.

1983 – Alpina е официално регистрирана, като автомобилен производител в немската федерлана агенция за регестриране на МПС.

1985 – Alpina започва монтажа на катализатори към своите двигатели. Трябва да обърнем внимание на факта, че Alpina е единствения производител, който монира катализатори с метален долен слой, а не с керамичен, както го произвеждат всички останали производители по това време. Години по-късно тази технология започва да се появява в други високотехнологични автомобили.

1987 – Немският шампионат за автомобили от среден клас привлича вниамнието на много хора с нововъедението на Бъркард Бовензипен. Елен Лор, Анди Бовензипен, Фабиан Гиройз, Петър Оберндорфер и Кристиан Данер няколко пъти побеждават въпреки голямата конкуренция с БМВ Alpina M3 в А-група. Тогава за пръв път се монтира катализатор на на състезателен автомобил БМВ Alpina M3 А група, който по-късно става задължителен за всички участници в шампионата.

1988 – Поради малкият капацитет на производство на фирмата, тя трябва да се реши на кой дял от производството да се постави акцент – този на моторния спорт или на производството на автомобили за улицата. Alpina избира второто и се сбогува с моторния спорт в края на годината.

1989 – Alpina представя БМВ Alpina B10 Bi-Turbo и обира овациите на публиката. Пол Фрер, много известен журналист и състезател, пише в списание “Road&Track” за новата Alpina: “За мен това е Колата.... Аз мисля, че това е най-добрият автомобил с 4-ри врати на света.”

1990 – Alpina се разширява. Междувременно броят на работещите за Alpina е нараснал на 120 души. Строи се нова административна сграда и хале за монтаж.

1992 – Alpina е първият производител на света, който пуска скоростна кутия с електорнен съединител, наречена Alpina Shift-Tronic. Отказването от съединителя става лесно, имайки предвид динамичните показатели на новата 6-степенна скоростна кутия.

1993 – Alpina представя Swith-Tronic. Тази скоростна кутия представя нови измерения за спортно шофиране с автоматична скоростна кутия. С възможността шофьора сам да избира предавката, Alpina се надява да привлече вниманието на заклетите фенове на ръчната скоростна кутия. Една от екстрите на новата Alpina Swith-Tronic е възможността за смяна на предавката с помощта на лопатки, интегрирани в задната част на кормилото.

1995 – Alpina представя Supercat – електрически затоплян катализатор с метален слой – в новото БМВ Alpina B12 5,7 E-Kat. Отново Alpina е първият производител, монтиращ новата система серийно в автомобилите си. Тази система е резултат от съвмеснтана работа на Alpina с БМВ и EMITEC и още тогава колите, снабдени с нея, са били с 80% по-чисти от предвидените за следващата година норми.

1999 – Започва нова ера: Alpina представя в Женева първия си дизелов автомобил в 35-годишната си история – БМВ Alpina D10 Biturbo. Тази кола, създадена в сътрудничество с БМВ, е най-мощният дизелов автомобил на света в средния клас.

Назад към Полезна информация

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook