Въпрос от Vento (dir.bg) за спеца от Дарукар..

Извадка на най-добрите теми от форумите на BMWPower-BG.net. Форумът е само за четене!

Модератор: cww

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

Въпрос от Vento (dir.bg) за спеца от Дарукар..

Мнение от LandShark » 17 Фев 2002, 14:53

Въпроса който Vento от dir.bg клубовете ми изпрати по емайла е:

"Колата е на един мой бивш учител и настоящ много добър приятел. Колата е стара - БМВ 318 Е30 - май е '87г.:

1. Започнало да върви по-малко, да гори доста повече, а на празех ход като загрее - "клати" оборотите. Иначе моторът работи доста добре за състоянието си. НА 170.000 реални (май) км е. За мен това 90% е от ламбдата или евентуално от някой топлинен датчик или датчик по инжекцията. Ама най-вече съм склонен да мисля, че е ламбдата. Какво ще кажеш? Мисля да го закарам на KTS в Бош сервиза в Пловдив - добър е! Ако е от лабдата - каква е оригиналната - Бош ли е и колко струва? Може ли да се сложи евентуално английска за по-евтино или не?
2. Слагат му АРАЛ масло, което според мен не е подходящо. Ти какво би препоръчал. Братовчед ми е официален вносител на Fina за БГ, според мен е по добре. Или какво друго - Castrol полусинтетика или минерално...?
3. Нещо му сменяли маслото на диференциала (не знам що) и сега виел. Какво масло е най-подходящо да налеем в диференциала и какво в скоростите.
4. Светят му ония лампи по инспекциите - как да ги нулирам сам (дай ми оня линк, че го загубих) или е по-добре в сервиз да ми ги нулират. Май свети само INSPECTION, а ония долу май не светят. Това станало 2-3000км. след като сменил маслото и му ги нулирали. Може ли пък да не е подходящо маслото?!
5. Свети лампата за износени предни накладки. Какво да правя - дали да сложа хубави нови накладки (какви и колко пари са - "Феродо"?! да или не) или да я изолирам да не свети?!
6. Отпред му сложили много ниски гуми (да речем 195/50-15" ), отзад много високи (да речем 205/60-15" ). Това проблем ли е (освен теоретичните проблеми за всяка кола) конкретно за това БМВ?
Иначе колата като цяло не е лоша, обаче й е сменян нещо борд-компютъра. Не знам що... А, да - има и едно реле като за Лада - булгарско или руско. Не знам за какво е сложено. Прилича ми на такова, дето управлява генератора, ама не съм сигурен... "


Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 14.02.2002
Местоположение: София

отг::Въпрос от Vento (dir.bg) за спеца от Дарукар..

Мнение от Support » 17 Фев 2002, 15:16

Колата е на един мой бивш учител и настоящ много добър приятел. Колата е стара - БМВ 318 Е30 - май е '87г.:

1. Започнало да върви по-малко, да гори доста повече, а на празех ход като загрее - "клати" оборотите. Иначе моторът работи доста добре за състоянието си. НА 170.000 реални (май) км е. За мен това 90% е от ламбдата или евентуално от някой топлинен датчик или датчик по инжекцията. Ама най-вече съм склонен да мисля, че е ламбдата. Какво ще кажеш? Мисля да го закарам на KTS в Бош сервиза в Пловдив - добър е! Ако е от лабдата - каква е оригиналната - Бош ли е и колко струва? Може ли да се сложи евентуално английска за по-евтино или не?


Най-добре да си направиш диагностика за да се определи ТОЧНО проблема - не е напълно сигурно че е ламбда сондата. Какъв вид е пише на самата ламбда сонда - следващата е препоръчително да е същата. Трябва да имаш предвид че при смяна на ламбда сондата, за да работи компютъра добре, е необходимо да се изчисти от грешки от старата и да се кодира новата. А това се прави изключително от нас и нашите дилъри. Това е. Диагностикът ни е превъзходен, може да си запишеш час по телефона. Личният телефон на диагностика е 088/328210 - Христо Бохотски.

2. Слагат му АРАЛ масло, което според мен не е подходящо. Ти какво би препоръчал. Братовчед ми е официален вносител на Fina за БГ, според мен е по добре. Или какво друго - Castrol полусинтетика или минерално...?

Много по-добро е Fina от Арал, особено като имаш и роднина вносител. Дали да е синтетично/полусинтетично или минерално зависи основно от джоба, а и от състоянието на двигателя. Кастрол GTX3 Magnatech също е добро масло, Кастрол RS за 318-ската просто няма смисъл - прекалено скъпо за този мотор.

3. Нещо му сменяли маслото на диференциала (не знам що) и сега виел. Какво масло е най-подходящо да налеем в диференциала и какво в скоростите.


Най-вероятно ще трябва да се търси нов диференициал. Ремонт - не се препоръчва, не излиза сполучливо. Значи най-вероятно са сменили маслото с неподходящо - за БМВ диференциал само масло MSP, което го има при нас в Дарукар и при дилърите ни също. Ако се сложи друго масло - до 1000 км започва да вие. За скоросите най-подходящо е TQD-ATF (за автоматици и ръчни), иначе на самата скоростна кутия отдолу от дясната страна пише (лепенка) какво масло се препоръчва за конкретната скоростна кутия.

4. Светят му ония лампи по инспекциите - как да ги нулирам сам (дай ми оня линк, че го загубих) или е по-добре в сервиз да ми ги нулират. Май свети само INSPECTION, а ония долу май не светят. Това станало 2-3000км. след като сменил маслото и му ги нулирали. Може ли пък да не е подходящо маслото?!

Нулирането на инспекцията е безплатна услуга в Дарукар. Не пробвай сам - става скъпо.

5. Свети лампата за износени предни накладки. Какво да правя - дали да сложа хубави нови накладки (какви и колко пари са - "Феродо"?! да или не) или да я изолирам да не свети?!

Обикновено се сменя с нов датчик и нови накладки. Оригинални. Изолиранито на датчика не е препоръчително.

6. Отпред му сложили много ниски гуми (да речем 195/50-15"), отзад много високи (да речем 205/60-15"). Това проблем ли е (освен теоретичните проблеми за всяка кола) конкретно за това БМВ?

Ако няма ABS не е проблем. Така просто по-бързо ще ти отиде предницата с тези ниски гуми.

Иначе колата като цяло не е лоша, обаче й е сменян нещо борд-компютъра. Не знам що... А, да - има и едно реле като за Лада - булгарско или руско. Не знам за какво е сложено. Прилича ми на такова, дето управлява генератора, ама не съм сигурен...


Без коментар...

Назад към Полезна информация

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook