е46 320д 150 кс охлажда на място
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: е46 320д 150 кс охлажда на място
На празен ход да сваля температура си е баш проблем! Не казвам голям проблем, но определено е неизправност!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Maxmadness
- ентусиаст
-
- Мнения: 1151
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320Cd. `04 Kawasaki z1000 `11
Re: е46 320д 150 кс охлажда на място
Ако може някой да сподели каква е нормалната работна температура на Е46 320d?
"The Lion does not need the whole world to fear him, only those nearest where he roams"
A.J DARKHOLME
A.J DARKHOLME
Re: е46 320д 150 кс охлажда на място
ivoaudi написа:На празен ход да сваля температура си е баш проблем! Не казвам голям проблем, но определено е неизправност!
Таратанци.
Толкова и си се занимавал с дизели, очевидно.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- cgm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: 21.02.2005
- Пол: Мъж
- Кара: Е46, Е91
- Детайли за колата: БМВ 320д '02
БМВ 320д '07
БМВ 318и '09
Re: е46 320д 150 кс охлажда на място
JTD написа:garfield90 написа:Здравейте! Днес направих теста за около 60 км Стара Загора - Казанлък.Има си голям байр и голямо спускане.На равен участък колата поддържаше 87 градуса, на гонене 160-180 88 - 89 някакъде.По нагорнище със постоянна скорост 88-89 а на спускане падаше до 82 градуса. Това всичко на пуснато парно . Та сега някой може ли да сподели какъв е проблем.Все пак термостата е около 100-105 лв на Билщайн чисто нов и отваря на 88 градуса и е на около 3-4 месеца.Температура на въздуха около 0-1 градуса. На място за около 5 мин свали температура от 87 до 81 стрелката не мръдна но предполагам, че ако бях изчакал някоя друга минутка щеше да помръдне. А първия път когато я видях да мърда точно беше достигнала средата но в последствие разбрах, че средата не е 90 градуса а почва от около 75-80 и може за това да е помръднала. Но според мен въпреки това би трябвало да дозагрее до работна температура, а не да я свали. Както и по надолнище не трябва да пада под 88 или 87 да кажем ( да кажем че 1 градус не е фатален)
Нямаш абсолютно никакъв проблем.
Карай си колата и не се филмирай.

- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: е46 320д 150 кс охлажда на място
JTD написа:ivoaudi написа:На празен ход да сваля температура си е баш проблем! Не казвам голям проблем, но определено е неизправност!
Таратанци.
Толкова и си се занимавал с дизели, очевидно.
Успокой се и дишай бе човек, не е необходимо, а и никой не те задължава да джафкаш след всяко мое мнение, уверявам те, че не съм ти изял аз десертът

9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- luizov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: е46 320д 150 кс охлажда на място
NGneer4eto написа:luizov написа:Според мен проблема е във водната помпа. Не прави добър дебит когато колата е на свободна, понеже се върти бавно. Имал съм такъв проблем самоче на е36 компакт тдс - бях сложил една помпа от тея с металните перки. А самата форма на оригиналната с пластмасовата турбинка е съвсем друга и прави далеч по добър дебит.
Колега, как ако водната помпа не прави добър дебит двигателят ще се преохлажда? В това няма никаква логика. Отделно дизелът не се кара на свободна и не вярвам колегата да го прави. Дори и да го прави няма връзка.
Сега ще ви кажа къде е логиката на моето мнение, и пак казвам - минал съм през този проблем.
Караш си колата (в движение е) и дебита е добър, пуснал си си парното и духа топло. Сега обаче какво става като спреш (примерно на светофар)-парното е включено, но дебита не е достатъчен и радиаторчето изстива (не духа топло), от там пада и температурата. Като казвам че дебита не е добър нямам впредвид, че помпата не си върши работата, върши я но не както оригиналната. Моята помпа беше чисто нова обаче с някаква турбинка дето все едно някой я е правил в час по трудово (иначе беше маркова). След смяна на водната помпа с оригинална (с пластмасова турбинка) в колата постоянно си беше африка

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място
ivoaudi написа:... Просто казвам, че е абсолютно ненормално работейки моторът на празен ход да охлажда...
Освен пак да ти кажа таратанци, друго не мога да направя.
Най-много с твоите мнения да вкараш човека в излишни разходи. Друго няма да направиш.
За това отговарям, за да го предпазя от такива грешни мнения, които нямат общо с реалността. Ако не се пробваш да набуташ човека с грешно мнение от което може да произхождат грешни разходи, то нямаше да ми дреме какво казваш и щях просто да го пропусна. Така, че ако искаш го считай, че ти си ми изял кекса.

Казах ти, като си нямал вземане-даване с дизели, просто си замълчи. Защото не помагаш в случая, а точно обратното.

Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- rmwest
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 2.09.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 530D e60
- Мечтае да кара: m6 :D
Re: е46 320д 150 кс охлажда на място
термостата ти е менте нещо!няма как и в движение да пада под 88-а казваш стига 82.не е фатално но не е нормално. колега JTD не знам какъв дизел караш но 530 ката и цял ден да я оставя на място си държи 92-94 не казвай че е нормално че звучи малко смешно-хем работи хем е по студен,нещо в физиката тоя закон го няма,има си триене и горене отделя топлина-не отделя ли- нещо в охладителната система не е наред!
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
- danzel-jtd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 16.06.2012
- Кара: Audi 1.9 tdi;BMW e46 320da 12.2002
Re: е46 320д 150 кс охлажда на място
Антифриз има ли или го губи?
Не е важно да блъскаш във фитнеса, важно е как и с какво!
- DiGital
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: е46 320д 150 кс охлажда на място
Всичко е наред, като се пусне парното се пуска клапата + моторчето за циркулация на водата и се включва вътрешния кръг, получава се топлоотделяне през радиаторчето на парното вътре.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: е46 320д 150 кс охлажда на място
Абе наред било, глупости! Дори JTD отлично знае, че парното в колите ни работи благодарение на ИЗЛИШЪК топлина отделен по време на работа на ДВГ! Няма дизел, няма мизел, газ, бензин, мазут, каквото и да гори оня ми ти мотор имаме излишък от топлина, който ползваме и за парно. Излишък от топлина имаме дори и на празен ход! Наред ли е охладителната система мотора си държи стриктно температурата и точка! Най - лошото е, че JTD изобщо не е глупав, а напротив, ами просто не умее да каже едно простичко "извинявайте, сгреших". Спорът стана абсолютно излишен - изстивал на празен ход мотора и това било нормално
То по таз вълшебна логика оня ми ти мотор няма никога да достигне работна температура на празен ход. Ъъъъъъъ
На всичкото отгоре могат 200 човека тук да си постнат данните от бордовете и да се види, че всички до един си държат температура нормално и изобщо да не се занимаваме с глупости. Както и да е, оставям колегата JTD да си каже последната дума в спора, че за него туй си е животоспасяващо.


9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- garfield90
- Потребител
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: 6.02.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320д 150 к.с
Re: е46 320д 150 кс охлажда на място
Нека се включа и аз
Колата на свободна не я карам. Когато ви казах, че е мръднала стрелката наляво беше тъкмо достигнала центъра но в последствие разбрах, че това не са 90 а 75 градуса. Някой може ли да сподели своята температура на 320д 150, понеже до тук само 2ма ми казаха техните но и 2те с 6 цилиндрови и се преполага, че греят малко повече. Днес пак я пробвах, държи между 87-88 много рядко 89. Благодаря

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място
DiGital написа:Всичко е наред, като се пусне парното се пуска клапата + моторчето за циркулация на водата и се включва вътрешния кръг, получава се топлоотделяне през радиаторчето на парното вътре.
Именно. Ама ходи обяснявай на лаика, който никога не е правил дизелови двигатели как се случва при тях.
Всеки един съвременен дизел при температура под 0 градуса навън и пуснато парно да топли купето на макс, количеството отделена топлина през радиаторчето на парното е по-голямо от количеството топлина произвеждана от двигателя. => двигателя се охлажда.
Ама трябва да имаш малко акъл и малко повече опит с тези неща, за да може да дадеш мнение, което да не е във финансов ущърб на автора на темата.
В момента в който парното се спре, то двигателя няма да се охлажда, а отново ще започне да грее.
Ама трябва да четете обяснението на колегата и да разбирате как работят нещата, а не да бръщолевите глупости, без извинение.

garfield90 написа:Днес пак я пробвах, държи между 87-88 много рядко 89. Благодаря
Точно това показва, че термостата ти работи идеално и при тази външна температура просто наблюдаваш началната точка на отварянето му, което е достатъчно за поддържане на тази гранична температура.
Направи си следния експеримент и сам ще се убедиш.
Пускаш скритото меню и гледаш температурата. В момента когато стигне точно 75 градуса, стрелката застава на средата. Пусни в този момент вентилатора на парното на макс и ще видиш, че ще охлади колата много бързо. След това го спри и ще видиш, че започва да грее отново двигателя. Ако това не става, това означава, че нямаш хубаво отопление на купето. При 75 градуса на двигателя, при 0 температура на въздуха и средна сила на вентилатора, то температурата на изходящия въздух от духалките трябва да ти бъде с около 4-5 градуса под тази на антифриза. Ако е по-ниска, то имаш проблем с отоплението, което от собствена страна може да се хване и по не охлаждането на мотора при този режим на работа.
Ама както казах не трябва да бръщолевиш небивалици по форумите, а трябва да си се занимавал с тези неща, за да дадеш компетентно мнение по принцип.

Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- garfield90
- Потребител
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: 6.02.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320д 150 к.с
Re: е46 320д 150 кс охлажда на място
Благодаря колега ! Ще го пробвам утре и пак ще пиша. А иначе като го пуснах да духа на студено и почна да прави 89-90-91 зависи от натоварването на автомобила
.

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място
garfield90 написа:Благодаря колега ! Ще го пробвам утре и пак ще пиша. А иначе като го пуснах да духа на студено и почна да прави 89-90-91 зависи от натоварването на автомобила.
Именно. Когато колата работи на място и не се ползва отоплението, то има излишък на топлина, която ти сгрява антифриза.
В момента когато пуснеш отоплението на макс, то колата не може да произвежда толкова топлина и радиаторчето на парното започва да охлажда антифриза.
И сега ще го обясня по-технически защо така се получава, пък белкем е полезно за някой.
Един 2 литров дизел на място харчи около 0.6л/ч. В това количество нафта с съдържа около 6.5 кВч енергия, която може да се преобразува.
От тези 6.5 кВч енергия ни трябват около 30% за поддържането на самия двигател в работен режим на празен ход под формата на КПД.
Та ако вземеш 6.5 кВч и махнеш 30%, то излиза, че за самата работа на двигателя отиват около 2 кВч енергия. Остават другите 4.5 кВч да отидат някъде, нали така? Та ако сме мега смели и предположим, че ще имаме 100% преобразуване в топлина при 100% КПД, то максималната енергия за затоплянето на антифриза би била 4.5 кВч теоретично, при идеални, невъзможни условия.
Е да, ама едно радиаторче на парното при около 85 градуса на антифриза и 0 градуса околна температура, има отдавана мощност от порядъка между 5 и 6 кВч. Демек самото радиаторче може да отдели да кажем 5.5 кВч енергия, ама реално имаш теоретично гориво за производството на 4.5 кВч енергия. И какво следва в този момент?
А реално един съвременен дизелов двигател с директно впръскване губи около 25% в топлинна загуба. Или тотално от 6.5 кВч енергия в количеството изразходвана нафта, то горе долу под 2 кВч енергия в загряването на антифриза, когато колата работи на място. Ами при средно около 5.5 кВч мощност на радиатора на парното, то всеки с глава на раменете може да разбере кога един такъв двигател би загрял сам то 88-90 градуса на място, при пуснато парно на макс. Сега да не навлизаме в допълнителна полемика в това, че реално отделяната енергия от радиаторчето на парното е променлива величина, спрямо разликата между антифриза и околна температура, ама идеята е ясна в крайна сметка.
Хайде няма нужда да продължавам и да отварям очите на хората с данни, че по принцип информацията е едно от скъпите неща в наше време.

Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани