е46 320д 150 кс охлажда на място

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от ivoaudi » 04 Яну 2016, 1:26

На празен ход да сваля температура си е баш проблем! Не казвам голям проблем, но определено е неизправност!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1151
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E46 320Cd. `04 Kawasaki z1000 `11

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от Maxmadness » 04 Яну 2016, 6:43

Ако може някой да сподели каква е нормалната работна температура на Е46 320d?
"The Lion does not need the whole world to fear him, only those nearest where he roams"
A.J DARKHOLME

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от JTD » 04 Яну 2016, 15:06

ivoaudi написа:На празен ход да сваля температура си е баш проблем! Не казвам голям проблем, но определено е неизправност!

Таратанци.
Толкова и си се занимавал с дизели, очевидно.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 306
Регистриран на: 21.02.2005
Пол: Мъж
Кара: Е46, Е91
Детайли за колата: БМВ 320д '02
БМВ 320д '07
БМВ 318и '09

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от cgm » 04 Яну 2016, 16:26

JTD написа:
garfield90 написа:Здравейте! Днес направих теста за около 60 км Стара Загора - Казанлък.Има си голям байр и голямо спускане.На равен участък колата поддържаше 87 градуса, на гонене 160-180 88 - 89 някакъде.По нагорнище със постоянна скорост 88-89 а на спускане падаше до 82 градуса. Това всичко на пуснато парно . Та сега някой може ли да сподели какъв е проблем.Все пак термостата е около 100-105 лв на Билщайн чисто нов и отваря на 88 градуса и е на около 3-4 месеца.Температура на въздуха около 0-1 градуса. На място за около 5 мин свали температура от 87 до 81 стрелката не мръдна но предполагам, че ако бях изчакал някоя друга минутка щеше да помръдне. А първия път когато я видях да мърда точно беше достигнала средата но в последствие разбрах, че средата не е 90 градуса а почва от около 75-80 и може за това да е помръднала. Но според мен въпреки това би трябвало да дозагрее до работна температура, а не да я свали. Както и по надолнище не трябва да пада под 88 или 87 да кажем ( да кажем че 1 градус не е фатален)

Нямаш абсолютно никакъв проблем.
Карай си колата и не се филмирай.


:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от ivoaudi » 04 Яну 2016, 17:45

JTD написа:
ivoaudi написа:На празен ход да сваля температура си е баш проблем! Не казвам голям проблем, но определено е неизправност!

Таратанци.
Толкова и си се занимавал с дизели, очевидно.


Успокой се и дишай бе човек, не е необходимо, а и никой не те задължава да джафкаш след всяко мое мнение, уверявам те, че не съм ти изял аз десертът :mrgreen: Просто казвам, че е абсолютно ненормално работейки моторът на празен ход да охлажда толкова много, че чак стрелката да се отклони. Сещаш се това е под 75 градуса, при температура както е казал колегата -5, до 0. Какво следва от това, че при -20, 25 трябва да забие стрелката в ляво и ти на това му казваш нормално...No coment. В движение колата се държи абсолютно нормално, съгласен, но на празен ход, не и ти самия съм уверен, че го разбираш, но просто спориш. Каква е тази твоята мания да се заяждаш не те разбирам.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от luizov » 04 Яну 2016, 18:05

NGneer4eto написа:
luizov написа:Според мен проблема е във водната помпа. Не прави добър дебит когато колата е на свободна, понеже се върти бавно. Имал съм такъв проблем самоче на е36 компакт тдс - бях сложил една помпа от тея с металните перки. А самата форма на оригиналната с пластмасовата турбинка е съвсем друга и прави далеч по добър дебит.


Колега, как ако водната помпа не прави добър дебит двигателят ще се преохлажда? В това няма никаква логика. Отделно дизелът не се кара на свободна и не вярвам колегата да го прави. Дори и да го прави няма връзка.


Сега ще ви кажа къде е логиката на моето мнение, и пак казвам - минал съм през този проблем.
Караш си колата (в движение е) и дебита е добър, пуснал си си парното и духа топло. Сега обаче какво става като спреш (примерно на светофар)-парното е включено, но дебита не е достатъчен и радиаторчето изстива (не духа топло), от там пада и температурата. Като казвам че дебита не е добър нямам впредвид, че помпата не си върши работата, върши я но не както оригиналната. Моята помпа беше чисто нова обаче с някаква турбинка дето все едно някой я е правил в час по трудово (иначе беше маркова). След смяна на водната помпа с оригинална (с пластмасова турбинка) в колата постоянно си беше африка :yes: . Няма абсолютно никаква логика в следствие на термостат, ако колата е в движение и държи нормална температура, то температурата да пада като е на място.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от JTD » 04 Яну 2016, 18:23

ivoaudi написа:... Просто казвам, че е абсолютно ненормално работейки моторът на празен ход да охлажда...

Освен пак да ти кажа таратанци, друго не мога да направя.
Най-много с твоите мнения да вкараш човека в излишни разходи. Друго няма да направиш.
За това отговарям, за да го предпазя от такива грешни мнения, които нямат общо с реалността. Ако не се пробваш да набуташ човека с грешно мнение от което може да произхождат грешни разходи, то нямаше да ми дреме какво казваш и щях просто да го пропусна. Така, че ако искаш го считай, че ти си ми изял кекса. :mhihi:
Казах ти, като си нямал вземане-даване с дизели, просто си замълчи. Защото не помагаш в случая, а точно обратното. :yes:
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 2.09.2010
Пол: Мъж
Кара: 530D e60
Мечтае да кара: m6 :D

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от rmwest » 04 Яну 2016, 19:24

термостата ти е менте нещо!няма как и в движение да пада под 88-а казваш стига 82.не е фатално но не е нормално. колега JTD не знам какъв дизел караш но 530 ката и цял ден да я оставя на място си държи 92-94 не казвай че е нормално че звучи малко смешно-хем работи хем е по студен,нещо в физиката тоя закон го няма,има си триене и горене отделя топлина-не отделя ли- нещо в охладителната система не е наред!

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 16.06.2012
Кара: Audi 1.9 tdi;BMW e46 320da 12.2002

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от danzel-jtd » 04 Яну 2016, 19:30

Антифриз има ли или го губи?
Не е важно да блъскаш във фитнеса, важно е как и с какво!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от DiGital » 04 Яну 2016, 20:26

Всичко е наред, като се пусне парното се пуска клапата + моторчето за циркулация на водата и се включва вътрешния кръг, получава се топлоотделяне през радиаторчето на парното вътре.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от ivoaudi » 04 Яну 2016, 21:25

Абе наред било, глупости! Дори JTD отлично знае, че парното в колите ни работи благодарение на ИЗЛИШЪК топлина отделен по време на работа на ДВГ! Няма дизел, няма мизел, газ, бензин, мазут, каквото и да гори оня ми ти мотор имаме излишък от топлина, който ползваме и за парно. Излишък от топлина имаме дори и на празен ход! Наред ли е охладителната система мотора си държи стриктно температурата и точка! Най - лошото е, че JTD изобщо не е глупав, а напротив, ами просто не умее да каже едно простичко "извинявайте, сгреших". Спорът стана абсолютно излишен - изстивал на празен ход мотора и това било нормално :kuku: То по таз вълшебна логика оня ми ти мотор няма никога да достигне работна температура на празен ход. Ъъъъъъъ :kuku: На всичкото отгоре могат 200 човека тук да си постнат данните от бордовете и да се види, че всички до един си държат температура нормално и изобщо да не се занимаваме с глупости. Както и да е, оставям колегата JTD да си каже последната дума в спора, че за него туй си е животоспасяващо.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 6.02.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 320д 150 к.с

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от garfield90 » 04 Яну 2016, 22:02

Нека се включа и аз :) Колата на свободна не я карам. Когато ви казах, че е мръднала стрелката наляво беше тъкмо достигнала центъра но в последствие разбрах, че това не са 90 а 75 градуса. Някой може ли да сподели своята температура на 320д 150, понеже до тук само 2ма ми казаха техните но и 2те с 6 цилиндрови и се преполага, че греят малко повече. Днес пак я пробвах, държи между 87-88 много рядко 89. Благодаря

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от JTD » 05 Яну 2016, 1:13

DiGital написа:Всичко е наред, като се пусне парното се пуска клапата + моторчето за циркулация на водата и се включва вътрешния кръг, получава се топлоотделяне през радиаторчето на парното вътре.

Именно. Ама ходи обяснявай на лаика, който никога не е правил дизелови двигатели как се случва при тях.

Всеки един съвременен дизел при температура под 0 градуса навън и пуснато парно да топли купето на макс, количеството отделена топлина през радиаторчето на парното е по-голямо от количеството топлина произвеждана от двигателя. => двигателя се охлажда.
Ама трябва да имаш малко акъл и малко повече опит с тези неща, за да може да дадеш мнение, което да не е във финансов ущърб на автора на темата.
В момента в който парното се спре, то двигателя няма да се охлажда, а отново ще започне да грее.
Ама трябва да четете обяснението на колегата и да разбирате как работят нещата, а не да бръщолевите глупости, без извинение. :kuku:

garfield90 написа:Днес пак я пробвах, държи между 87-88 много рядко 89. Благодаря

Точно това показва, че термостата ти работи идеално и при тази външна температура просто наблюдаваш началната точка на отварянето му, което е достатъчно за поддържане на тази гранична температура.
Направи си следния експеримент и сам ще се убедиш.
Пускаш скритото меню и гледаш температурата. В момента когато стигне точно 75 градуса, стрелката застава на средата. Пусни в този момент вентилатора на парното на макс и ще видиш, че ще охлади колата много бързо. След това го спри и ще видиш, че започва да грее отново двигателя. Ако това не става, това означава, че нямаш хубаво отопление на купето. При 75 градуса на двигателя, при 0 температура на въздуха и средна сила на вентилатора, то температурата на изходящия въздух от духалките трябва да ти бъде с около 4-5 градуса под тази на антифриза. Ако е по-ниска, то имаш проблем с отоплението, което от собствена страна може да се хване и по не охлаждането на мотора при този режим на работа.

Ама както казах не трябва да бръщолевиш небивалици по форумите, а трябва да си се занимавал с тези неща, за да дадеш компетентно мнение по принцип. :yes:
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 6.02.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 320д 150 к.с

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от garfield90 » 05 Яну 2016, 1:28

Благодаря колега ! Ще го пробвам утре и пак ще пиша. А иначе като го пуснах да духа на студено и почна да прави 89-90-91 зависи от натоварването на автомобила :).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от JTD » 05 Яну 2016, 1:44

garfield90 написа:Благодаря колега ! Ще го пробвам утре и пак ще пиша. А иначе като го пуснах да духа на студено и почна да прави 89-90-91 зависи от натоварването на автомобила :).

Именно. Когато колата работи на място и не се ползва отоплението, то има излишък на топлина, която ти сгрява антифриза.
В момента когато пуснеш отоплението на макс, то колата не може да произвежда толкова топлина и радиаторчето на парното започва да охлажда антифриза.
И сега ще го обясня по-технически защо така се получава, пък белкем е полезно за някой.
Един 2 литров дизел на място харчи около 0.6л/ч. В това количество нафта с съдържа около 6.5 кВч енергия, която може да се преобразува.
От тези 6.5 кВч енергия ни трябват около 30% за поддържането на самия двигател в работен режим на празен ход под формата на КПД.
Та ако вземеш 6.5 кВч и махнеш 30%, то излиза, че за самата работа на двигателя отиват около 2 кВч енергия. Остават другите 4.5 кВч да отидат някъде, нали така? Та ако сме мега смели и предположим, че ще имаме 100% преобразуване в топлина при 100% КПД, то максималната енергия за затоплянето на антифриза би била 4.5 кВч теоретично, при идеални, невъзможни условия.
Е да, ама едно радиаторче на парното при около 85 градуса на антифриза и 0 градуса околна температура, има отдавана мощност от порядъка между 5 и 6 кВч. Демек самото радиаторче може да отдели да кажем 5.5 кВч енергия, ама реално имаш теоретично гориво за производството на 4.5 кВч енергия. И какво следва в този момент?
А реално един съвременен дизелов двигател с директно впръскване губи около 25% в топлинна загуба. Или тотално от 6.5 кВч енергия в количеството изразходвана нафта, то горе долу под 2 кВч енергия в загряването на антифриза, когато колата работи на място. Ами при средно около 5.5 кВч мощност на радиатора на парното, то всеки с глава на раменете може да разбере кога един такъв двигател би загрял сам то 88-90 градуса на място, при пуснато парно на макс. Сега да не навлизаме в допълнителна полемика в това, че реално отделяната енергия от радиаторчето на парното е променлива величина, спрямо разликата между антифриза и околна температура, ама идеята е ясна в крайна сметка.
Хайде няма нужда да продължавам и да отварям очите на хората с данни, че по принцип информацията е едно от скъпите неща в наше време. :wave:
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook