Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
xerial написа:Dimitroff написа:Внимавай с този пик от 1600 оборота...точно там и е тежко на колата да я рита ремап-а силно
Е не аз не учаквам че на 1600 колата ще тегли .. да почне да развърта. Приятната промяна с новия софт е че колата е мн по-жива в ниските именоо около 1600....
А Ванка ако не се лъже ти ми беше споменавал за генерации преди че ги правели някъде или се бъркам ?
П.п разхода с новия софт е с 1л отгоре9,5 по борд при 8.4-5 преди смяната

Аз още си чакам тест драйва да знаеш..за генерацията,мисля че се сещам кой е и имам едно ходене при него - страшен тип просто - и знае какво прави...
Аз също съм замислил ремап пролетта ,имам едно питане относно К§Н филтрите - то въздух хубаво,но има и друго ,не пропуска ли,повече едри частици и не идва ли в повече въздух при ниски обороти - при над 2000 ясно има пик,но преди това


При ремапа - кое е по-добре,да се сложи филтъра преди или след него с цел изчисляване (не съм запознат ,поправете ме ако греша) ,количеството въздух при различните обороти - определено няма да е като с нормален филтър

Фил - какво целиш с генерацията - по-бързо отвеждане на изгорелите газове - ясно,но при дизела може ли да окаже - осезаемо влияните

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- xerial
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
За генерацията аз съм с изтърбушени катализатори но без резонатори и определено си мисля че една една нова права генерацийка
ще е нещо хубаво за колицата пък и звук ще има (колкото и да е кът при дизел). Осезаемо чак незнам но си мисля че ще облекчи доста особено при по-сериозен мап.
А за КН нямам преки впечатления , но според доста хора които го ползват ако се спазват указанията за употреба , няма никакви грижи с пропускливостта. А пък за се захрани подобаващо тая кола и трябва достатъчно количество въздух, но да видим де...
На една 320ка Д с КН с мап вървеше по зле от колкото с нормален филтър, незнам каква беше причината но факт.

А за КН нямам преки впечатления , но според доста хора които го ползват ако се спазват указанията за употреба , няма никакви грижи с пропускливостта. А пък за се захрани подобаващо тая кола и трябва достатъчно количество въздух, но да видим де...
На една 320ка Д с КН с мап вървеше по зле от колкото с нормален филтър, незнам каква беше причината но факт.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
xerial написа:За генерацията аз съм с изтърбушени катализатори но без резонатори и определено си мисля че една една нова права генерацийкаще е нещо хубаво за колицата пък и звук ще има (колкото и да е кът при дизел). Осезаемо чак незнам но си мисля че ще облекчи доста особено при по-сериозен мап.
А за КН нямам преки впечатления , но според доста хора които го ползват ако се спазват указанията за употреба , няма никакви грижи с пропускливостта. А пък за се захрани подобаващо тая кола и трябва достатъчно количество въздух, но да видим де...
На една 320ка Д с КН с мап вървеше по зле от колкото с нормален филтър, незнам каква беше причината но факт.
За звук забрави

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- xerial
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Gqbriel написа:xerial написа:За генерацията аз съм с изтърбушени катализатори но без резонатори и определено си мисля че една една нова права генерацийкаще е нещо хубаво за колицата пък и звук ще има (колкото и да е кът при дизел). Осезаемо чак незнам но си мисля че ще облекчи доста особено при по-сериозен мап.
А за КН нямам преки впечатления , но според доста хора които го ползват ако се спазват указанията за употреба , няма никакви грижи с пропускливостта. А пък за се захрани подобаващо тая кола и трябва достатъчно количество въздух, но да видим де...
На една 320ка Д с КН с мап вървеше по зле от колкото с нормален филтър, незнам каква беше причината но факт.
За звук забравиаз бях с права генерация
Ясно ми е


- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
xerial написа:Gqbriel написа:xerial написа:За генерацията аз съм с изтърбушени катализатори но без резонатори и определено си мисля че една една нова права генерацийкаще е нещо хубаво за колицата пък и звук ще има (колкото и да е кът при дизел). Осезаемо чак незнам но си мисля че ще облекчи доста особено при по-сериозен мап.
А за КН нямам преки впечатления , но според доста хора които го ползват ако се спазват указанията за употреба , няма никакви грижи с пропускливостта. А пък за се захрани подобаващо тая кола и трябва достатъчно количество въздух, но да видим де...
На една 320ка Д с КН с мап вървеше по зле от колкото с нормален филтър, незнам каква беше причината но факт.
За звук забравиаз бях с права генерация
Ясно ми еаз съм доволен от звука и сега по принцип... 6така вади доста приличен звук за дизел
Всъщност звука на дизела може да се попромени, но само след инвестиция в крайно гърне...въпроса е дали изобщо си заслужава - хубавите гърнета са цифра, а крайният резултат...е да кажем в най-добрия случай задоволителен.
Хинт: 4 цилиндровите изобщо да не се захващат - няма смисъл !

- slavyan5
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 14.02.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330xi
- Мечтае да кара: F25 X3 35i
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
xerial написа:Здравейте колеги,
След като смених софта на колата с последния такъв, реших пак (след като явно съм имал преди съдейки по вървежа сега) да си ремапна колицата...
Аз също искам да клагам K&N конусен филтър и мап, за това исках да попитам: има ли смисъл първо да сменя софта до най-новия и после да чипвам, защото чип върху най-нов софт е по-добре? Или той целия софт се презаписва при чипването и слагане на последна версия се обезмисля? Как стоят нещата?

- xerial
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
slavyan5 написа:xerial написа:Здравейте колеги,
След като смених софта на колата с последния такъв, реших пак (след като явно съм имал преди съдейки по вървежа сега) да си ремапна колицата...
Аз също искам да клагам K&N конусен филтър и мап, за това исках да попитам: има ли смисъл първо да сменя софта до най-новия и после да чипвам, защото чип върху най-нов софт е по-добре? Или той целия софт се презаписва при чипването и слагане на последна версия се обезмисля? Как стоят нещата?
До колкото аз разбирам нещата - новия софт е по-добър поради факт че е оптимизиран и следователно ЕКУто управлява ДВГ по ефективно... най-малкото са премахнати разни бъгове и пропуски...
Колкото до мапа отново по мои разбирания и естествено си зависи от мапера - смяната на софта се проявява в това че той пипа картите на вече съществуващия софт като задава други стойности и параметри и образно казва колко да надува, колко и кога да впръска гориво, колко въздух и т.н.
Според мен е добре да се провери с коя версия на софта си от коя година, ако е някоя от последните може не си заслужава, но пък от друга страна нищо не губиш , напротив.
- slavyan5
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 14.02.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330xi
- Мечтае да кара: F25 X3 35i
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Добре, някой може ли да ме светне как да видя с кой софтуер съм аз и дали може някъде по рамата да видя кой е най-новия софт излезнал за моя модел? 

- xerial
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
slavyan5 написа:Добре, някой може ли да ме светне как да видя с кой софтуер съм аз и дали може някъде по рамата да видя кой е най-новия софт излезнал за моя модел?
Трябва ти ДИС за да видиш версията и годината в която последно е пипан..
- slavyan5
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 14.02.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330xi
- Мечтае да кара: F25 X3 35i
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
xerial написа:slavyan5 написа:Добре, някой може ли да ме светне как да видя с кой софтуер съм аз и дали може някъде по рамата да видя кой е най-новия софт излезнал за моя модел?
Трябва ти ДИС за да видиш версията и годината в която последно е пипан..
А къде мога да видя, коя е най-новата версия за моя модел, за да знам, дали трябва да update-вам?
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Пак с ДИС.
П.с. Гледайки въпросите, който задаваш - силно ти препоръчвам да не го правиш сам
П.с. Гледайки въпросите, който задаваш - силно ти препоръчвам да не го правиш сам

- xerial
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Опа Момци 
Да споделя впечатленията си от вече мапната + КН колица
Най-напред ще започна с това, че преди да тръгнете да правите каквото и да е.... Убедете се че колата се намира в изправно състояние, без належащи чарколяци за смяна и всичко функционира безупречно!!
Защо започвам с това ли .... - защото в събота когато трябваше да се прави Мапа се оказа след случайна проверка (все пак исках да проверя дали маслото и антифриза са ОК
) че ремъка ми скъсан почти на половина... и това не беше никак най-големия проблем! За да се скъса за по малко от 10 000 КМ то определено има причина! Загледахме се внимателно и видяхме че една от ролките не е в"редичка" с останалите и обтегача е дал фира.....
Филма - всички ролки долу, алтернатор долу, хидравлична помпа долу за да се освободи достатъчно място за работа и смяна на обтегача и ролката...но трилъра продължава
пръта на ролката не може да се изкара тъй като е клеясъл. Както и да само майстора си знае как го е изкарал и какво му е коствало за което
С нов обтегач, ролка и ремък - колицата отново мъркаше
КН филтър - аз лично се убедих в това дали има смисъл или не от подобен филтър е.. има СМИСЪЛ определено!
Днес колата се мапна - всичко протече гладко и бързо
За моя радост мапера се оказа прав : " Колицата ще откачи сега много приятно" му бяха думите
Така и стана! А с нетърпение очаквам крайният резултат след като софта се адаптира напълно и сработи с всички модули и компоненти.
Та с 2 думи - направете обстоен оглед на колата преди да се хващате на хорото, за няма после
Колата се чувства в момента - доста пъргава, има тяга /няма дим
и определено идеята беше да не се издевателства върху колата с агресивен или назобан мап.
Поздрави а аз си
с кеф сега 

Да споделя впечатленията си от вече мапната + КН колица

Най-напред ще започна с това, че преди да тръгнете да правите каквото и да е.... Убедете се че колата се намира в изправно състояние, без належащи чарколяци за смяна и всичко функционира безупречно!!
Защо започвам с това ли .... - защото в събота когато трябваше да се прави Мапа се оказа след случайна проверка (все пак исках да проверя дали маслото и антифриза са ОК

Филма - всички ролки долу, алтернатор долу, хидравлична помпа долу за да се освободи достатъчно място за работа и смяна на обтегача и ролката...но трилъра продължава



С нов обтегач, ролка и ремък - колицата отново мъркаше

КН филтър - аз лично се убедих в това дали има смисъл или не от подобен филтър е.. има СМИСЪЛ определено!
Днес колата се мапна - всичко протече гладко и бързо

За моя радост мапера се оказа прав : " Колицата ще откачи сега много приятно" му бяха думите


Така и стана! А с нетърпение очаквам крайният резултат след като софта се адаптира напълно и сработи с всички модули и компоненти.
Та с 2 думи - направете обстоен оглед на колата преди да се хващате на хорото, за няма после

Колата се чувства в момента - доста пъргава, има тяга /няма дим

Поздрави а аз си


- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
НАЙ-НАКРАЯ И ТИ СЕ ПРЕСТРАШИ
Сега ще видиш, че изобщо не си си познавал колата




Si non confectus, non reficiat.
- vladobosh
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 133
- Регистриран на: 12.04.2011
- Местоположение: В. Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 320d 2001г.
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
xerial написа:Опа Момци
Да споделя впечатленията си от вече мапната + КН колица![]()
Най-напред ще започна с това, че преди да тръгнете да правите каквото и да е.... Убедете се че колата се намира в изправно състояние, без належащи чарколяци за смяна и всичко функционира безупречно!!
Защо започвам с това ли .... - защото в събота когато трябваше да се прави Мапа се оказа след случайна проверка (все пак исках да проверя дали маслото и антифриза са ОК) че ремъка ми скъсан почти на половина... и това не беше никак най-големия проблем! За да се скъса за по малко от 10 000 КМ то определено има причина! Загледахме се внимателно и видяхме че една от ролките не е в"редичка" с останалите и обтегача е дал фира.....
Филма - всички ролки долу, алтернатор долу, хидравлична помпа долу за да се освободи достатъчно място за работа и смяна на обтегача и ролката...но трилъра продължавапръта на ролката не може да се изкара тъй като е клеясъл. Както и да само майстора си знае как го е изкарал и какво му е коствало за което
![]()
![]()
С нов обтегач, ролка и ремък - колицата отново мъркаше![]()
КН филтър - аз лично се убедих в това дали има смисъл или не от подобен филтър е.. има СМИСЪЛ определено!
Днес колата се мапна - всичко протече гладко и бързо![]()
За моя радост мапера се оказа прав : " Колицата ще откачи сега много приятно" му бяха думите![]()
![]()
Така и стана! А с нетърпение очаквам крайният резултат след като софта се адаптира напълно и сработи с всички модули и компоненти.
Та с 2 думи - направете обстоен оглед на колата преди да се хващате на хорото, за няма после
Колата се чувства в момента - доста пъргава, има тяга /няма дими определено идеята беше да не се издевателства върху колата с агресивен или назобан мап.
Поздрави а аз сис кеф сега
Здравей, колега! Моля те пиши едно Л.С. къде направи интервенцията и на каква цена, въпреки че за моята (320д, 136к.с.) цената ще е друга. Махна ли катализаторите? Аз съм от Търново и се чудя къде да направя упражнението

- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 791
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Здравейте колеги и аз искам да споделя моя опит с така наречения ремап. Карам 330цд 204 коня,ръчни скорости,определено съм впечатлен от това което може тази кола...Приятно съм изненадан от мапера (няма да споменавам имена) преди въобще да започне интервенцията момчето поне 2 часа проверява колата за евентуални проблеми и чак след като се увери че всичко е ок пристъпи към "наливането" на новите настройки ,направихме няколко теста с различни видове настройки при максимално възможните ДОПУСТИМИ стоиности се окоза че съединителя просто няма да издържи затова малко редуцирахме мощноста ,момчето каза че след като го сменя с нов няма проблем да ми "доналее" остатъка. Чесно казано колата стана доста неприятна ,обаче за тея които искат да те надбягат
... С К и Н филтър съм и с премахнат катализатор след турбото. Искам да поздравя мапера и да му благодаря. Със здраве на всички
и както някой беше казал по горе в темата направиш ли ремап едва линякога ще караш без него






Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани