проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- pApit0
- Потребител
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 9.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i n42b20
- Детайли за колата: e46 318i n42b20 143 h.p.
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
risto416 написа:pApit0 написа:Колеги снощи запалвам колата и се тресеше цялата ... оборотите под 500 .... после изгасна , запалих пак така и на 3тия път запали нормално ... при празен ход и рязко настъпване на педала на газта колата притриса цялата все едно работи на 3 цилиндъра ... бобините съм ги сменил с нови 4те , свещи също ... клапан на картерните газове и 3те маркучи съм сменил с нови ... искам да проверя дали е зацепен мотора но незнам къде във варна. Някаква диагностика която мога сам да направя ?
Колега,ако разбереш от къде е проблема , пиши тук че да се знае. Благодаря.
другата седмица ще ходя пак по "майстори" да я гледат ... ще пиша веднага ако някой пък даде акъл някакъв да дава че като отида на майстор ще ми каже да сменя резервната гума сигурно ...

- Bavarec88
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 29.07.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i
- Мечтае да кара: 330i--> e39 M5/e46 M3 -->e60 M5/e92 M3 --> F10 M5
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колеги, мисля да купувам е46 с н42б20 и газ
Колата е 2003-та всичко и е ок, само ме притеснява двигателя. Струва ми се, че нещо не е наред. Като се запали първите 5 секунди трака все едно е дизел, след това се оправя. Направи ми впечатление, че се усещат и врибраций от мотора.На газ малко се замисля, като тръгва под 1000 оборота, но се развърта добре във високите. Моля някой да даде съвет, къде да ходя на диагностика, четох за тоя валвтроник, че създава много проблеми, къде в София, да му направя диагностика. Въобще струва ли си да се хвърлям в неприятности с този мотор само заради икономията, защото за последните 9 месеца съм изминал 25к км, или да търся по надежден 6-так който ще ми дава 2-3л разход отгоре?
Колата е 2003-та всичко и е ок, само ме притеснява двигателя. Струва ми се, че нещо не е наред. Като се запали първите 5 секунди трака все едно е дизел, след това се оправя. Направи ми впечатление, че се усещат и врибраций от мотора.На газ малко се замисля, като тръгва под 1000 оборота, но се развърта добре във високите. Моля някой да даде съвет, къде да ходя на диагностика, четох за тоя валвтроник, че създава много проблеми, къде в София, да му направя диагностика. Въобще струва ли си да се хвърлям в неприятности с този мотор само заради икономията, защото за последните 9 месеца съм изминал 25к км, или да търся по надежден 6-так който ще ми дава 2-3л разход отгоре?
- azarovlado
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 27.07.2011
- Пол: Мъж
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Вариант едно- с валвтроника спестяваш от горивото и след няколко месеца влизаш в сервиза за "леко" ремонтче за около 200 -300 лева в най-добрия случай. Тоест спестеното го ръсиш за ремонт.
Втори вариант- както казваш взимаш един шестак и се надяваш по-рядко да се срещаш с някой автосервиз, но колата вече не е първа младост и отново очаквай неочакваното.
Изводът е ,че и в двата случая трябва да си вземеш кола с някаква история било то и от познат, за да се сведат до минимум излишните разходи за авточасти. Коли от някакви си непознати, които били "изгубили" сервизната книжка или пък как точно тази кола не се била развалила изобщо не се занимавай и бягай- с такива коли вече е бол
и все ще се намери неяо запазено.
За колата която питаш- аз съм с такъв двигател на газ и наистина е малко калпав мотора, в ниските обороти работи като дизел,обича да харчи масло,проблемен валвтроник ,проблемна верига и много странични консумативи, но като му се посменят разни части взима да заприличва на БМВ

Втори вариант- както казваш взимаш един шестак и се надяваш по-рядко да се срещаш с някой автосервиз, но колата вече не е първа младост и отново очаквай неочакваното.
Изводът е ,че и в двата случая трябва да си вземеш кола с някаква история било то и от познат, за да се сведат до минимум излишните разходи за авточасти. Коли от някакви си непознати, които били "изгубили" сервизната книжка или пък как точно тази кола не се била развалила изобщо не се занимавай и бягай- с такива коли вече е бол


За колата която питаш- аз съм с такъв двигател на газ и наистина е малко калпав мотора, в ниските обороти работи като дизел,обича да харчи масло,проблемен валвтроник ,проблемна верига и много странични консумативи, но като му се посменят разни части взима да заприличва на БМВ


- risto416
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 63
- Регистриран на: 25.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20A
- Мечтае да кара: Х 5
- Детайли за колата: Е46 318i 143к.с.2002г.комби автоматик
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Bavarec88 написа:Колеги, мисля да купувам е46 с н42б20 и газ
Колата е 2003-та всичко и е ок, само ме притеснява двигателя. Струва ми се, че нещо не е наред. Като се запали първите 5 секунди трака все едно е дизел, след това се оправя. Направи ми впечатление, че се усещат и врибраций от мотора.На газ малко се замисля, като тръгва под 1000 оборота, но се развърта добре във високите. Моля някой да даде съвет, къде да ходя на диагностика, четох за тоя валвтроник, че създава много проблеми, къде в София, да му направя диагностика. Въобще струва ли си да се хвърлям в неприятности с този мотор само заради икономията, защото за последните 9 месеца съм изминал 25к км, или да търся по надежден 6-так който ще ми дава 2-3л разход отгоре?
Здрасти колега. Аз имам същия мотор на газ. Проблема с тракането сутрин докато загасне лампата за маслото го реших по следния начин:
Свалих корпуса на масления филтър и отдолу има клапан с пружина в който имаше заседнали пластмаси от счупения (банан) оптегач на веригата (който се чупи в горния край между двете колела на двата вала) или от цедката на маслената помпа и беше блокирал постоянно отворен. След като ги извадих клапана започна да си върши работата и сега като я запаля сутрин ,лампата за маслото гасне почти веднага след като е запалил двг и това тракане като дизел изчезна. Дано съм бил полезен.
- ibonev
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 9.09.2015
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Ето и моят проблем с N42(B18) без газова
От 2-3 седмици ми прави номер - в движение и на място от време на време светва лампата на акумулатора и колата притреперва. Тези дни обаче започна освен това, в доста случаи таблото буквално да полудява и по-скоро стрелката за оборотите - рязко нагоре-надолу и в повечето случаи колата гасне. До днес просто изключвах и палех без проблеми. Но сега нямаше палене, а продължаваха да светят лампите за блокажа и накладките. Помислих, че нещо компютъра се е бъгнал, но като грешка излиза: Current Fault - P0335 (Powertrain. Crankshaft Position Sensor A Circut), Pending Fault - P0015 - Powertrain, "B"Camshaft Position-Timing Over-Retardet (Bank 1); Pending...-P0366 - Powertrain Camshaft Position "B" Circut Ranre/Performance (Bank 1).
Свалих буксата на снимката, която се оказа отвътре омаслена без видими външни течове -
Така карах до сервиза без никакви проблеми освен, че при подаване на повече газ двигателя бучеше доста по-силно.
Извадих тази джаджа (Solenoid valve (SOLV) според програмата). След това почистих буксата с парцал и ВД40 и я сложих отново.
Отново колата работи както и без буксата - нормално , но с бучене при по-голям натиск на газта.
Въпрос - А сега накъде
Грешките, които излизат касаят най-лявата букса, погледнато отпред, а не тази, която разкачих. Дано проблема да не във въпросния Соленоид, защото по предварителна информация цифрите там са страшни 

От 2-3 седмици ми прави номер - в движение и на място от време на време светва лампата на акумулатора и колата притреперва. Тези дни обаче започна освен това, в доста случаи таблото буквално да полудява и по-скоро стрелката за оборотите - рязко нагоре-надолу и в повечето случаи колата гасне. До днес просто изключвах и палех без проблеми. Но сега нямаше палене, а продължаваха да светят лампите за блокажа и накладките. Помислих, че нещо компютъра се е бъгнал, но като грешка излиза: Current Fault - P0335 (Powertrain. Crankshaft Position Sensor A Circut), Pending Fault - P0015 - Powertrain, "B"Camshaft Position-Timing Over-Retardet (Bank 1); Pending...-P0366 - Powertrain Camshaft Position "B" Circut Ranre/Performance (Bank 1).
Свалих буксата на снимката, която се оказа отвътре омаслена без видими външни течове -
Така карах до сервиза без никакви проблеми освен, че при подаване на повече газ двигателя бучеше доста по-силно.
Извадих тази джаджа (Solenoid valve (SOLV) според програмата). След това почистих буксата с парцал и ВД40 и я сложих отново.
Отново колата работи както и без буксата - нормално , но с бучене при по-голям натиск на газта.
Въпрос - А сега накъде


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ibonev
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 9.09.2015
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Днес на моменти светват лампите за блокажа и накладките, но не гасне двигателя...малко по-късно ще видя дали пак има масло по буксата на т.нар. соленоид (ако не бъркам-онова нещо дето влиза при вануса
)

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
здравейте имам 318 , 143к.с, газ , 2001г. и имам следния проблем колата не пали , сякаш не и достига гориво , сутринта пали а после като се покара спира да пали и трябва да я бутам за да запали , дали е от бензиновата помпа ?
- niko8926
- Потребител
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: 22.11.2015
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: е46 318и
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте, колеги
Можете ли да ме насочите какво да направя да си реша следния проблем:
След близо 15к км. без проблеми и главоболия неделя колцата реши да пали и да не държи обороти, тресе се на около 500 об. и гасне. Грешката която записва е camshaft sensor outlet, при размяна на двата датчика пак записва същата грешка също така и при смяна на датчика пак записва същата грешка и показанията на датчика си стоят едни и същи ~163 !
при изтриване на грешката и палене колата заработва добре за около 3 сек. хах и при подаване на газ се чува само бооо, бооооо и гасне... гърми в смукателите ( леко) Преди около 2500 км. минах от масло 10в40 на 5в40, може ли това да е проблема (да е повлиало на обтегача
) Планувам след работа да й смъкна капака на клапаните и да видя дали не е мръднала нещо и да й сменя датчика на коляновия вал. Ако някой знае как да прозвъня кабелите до компа ще съм му много благодарен 

Можете ли да ме насочите какво да направя да си реша следния проблем:
След близо 15к км. без проблеми и главоболия неделя колцата реши да пали и да не държи обороти, тресе се на около 500 об. и гасне. Грешката която записва е camshaft sensor outlet, при размяна на двата датчика пак записва същата грешка също така и при смяна на датчика пак записва същата грешка и показанията на датчика си стоят едни и същи ~163 !



- overclock
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 9.07.2005
- Местоположение: София
- Кара: E36 316 96', Е46 316 03'
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Обтегача на веригата сменяван ли е? Ако не е има вероятност да е прескочил зъб на веригата. Проблема не е в датчика. Той само ти "казва" какво е положението на вала. Виж и водача на веригата.
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!
- risto416
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 63
- Регистриран на: 25.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20A
- Мечтае да кара: Х 5
- Детайли за колата: Е46 318i 143к.с.2002г.комби автоматик
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
колата заработва добре за около 3 сек. хах и при подаване на газ се чува само бооо, бооооо и гасне... гърми в смукателите
Това "бооооооо"ми звучи като на прехвърлил зъб,зъби на веригата, неправилно газоразпределение(дано да греша). Успех може да провериш как са зацепени валовете,и т.н.
Това "бооооооо"ми звучи като на прехвърлил зъб,зъби на веригата, неправилно газоразпределение(дано да греша). Успех може да провериш как са зацепени валовете,и т.н.

- ibonev
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 9.09.2015
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
niko8926 написа:Здравейте, колеги![]()
Можете ли да ме насочите какво да направя да си реша следния проблем:
След близо 15к км. без проблеми и главоболия неделя колцата реши да пали и да не държи обороти, тресе се на около 500 об. и гасне. Грешката която записва е camshaft sensor outlet, при размяна на двата датчика пак записва същата грешка също така и при смяна на датчика пак записва същата грешка и показанията на датчика си стоят едни и същи ~163 !при изтриване на грешката и палене колата заработва добре за около 3 сек. хах и при подаване на газ се чува само бооо, бооооо и гасне... гърми в смукателите ( леко) Преди около 2500 км. минах от масло 10в40 на 5в40, може ли това да е проблема (да е повлиало на обтегача
) Планувам след работа да й смъкна капака на клапаните и да видя дали не е мръднала нещо и да й сменя датчика на коляновия вал. Ако някой знае как да прозвъня кабелите до компа ще съм му много благодарен
Същото бучене имах ... с нерви свалих единия датчик на разпределителните (за който показваше грешка освен за коляновия вал) и го почистих от нагара. Това бучене изчезна, но сега на моменти около 2500 оборота за секунда прекъсва двигателя и светва лампата за акумулатора, като пусна газта си продължава нормално. Понякога го прави по сто пъти на ден, понякога 2 дни нищо. Засега мисля да сменя датчика на коляновия вал (все тази грешка излиза), но дали наистина не е прескочило нещо

P.S. за N42b18 говоря

- ibonev
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 9.09.2015
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Това излиза при мен. Преди малко едвам се прибрах от протеста пред Съдебната...светна цялото табло и изгасна. След няколко десетки опити за запалване, потеглих. Пред нас изчистих грешките, но утре мисля наистина да сменя датчика на коляновия вал като за начало.
Fault log report
=================================================
Vehicle VIN: Not present
Vehicle Manufacturer: Unknown
Vehicle Calibration ID: 000001430396
000007516195
Current Fault Log
------------------
P0011: "A" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1)
P0335: Crankshaft Position Sensor A Circuit
P0366: Camshaft Position Sensor "B" Circuit Range/Performance (Bank 1)
P1161: [BMW] Fuel Trim Additve Bank 2 High
[Chrysler] HO2S Heater Control Circuit Bank 2 Sensor 2
[Dodge] HO2S Heater Control Circuit Bank 2 Sensor 2
[Jeep] HO2S Heater Control Circuit Bank 2 Sensor 2
[Seat/Audi/Volkswagen] Manifold Temp.Sensor Circ. Open/Short to B+
P1159: [BMW] Fuel Trim Additve Bank 1 High
[Chrysler] HO2S Cross Counts Bank 2 Sensor 2
[Hyundai] Variable Intake Motor Malfunction
[Dodge] HO2S Cross Counts Bank 2 Sensor 2
[Jeep] HO2S Cross Counts Bank 2 Sensor 2
Pending Fault Log
------------------
ECU reports no pending faults
Historic Fault Log
------------------
ECU reports no historic faults
Other discovered fault codes
(possibly pending, current or manufacturer specific)
----------------------------------------------------
ECU reports no other fault codes logged
End of report.
Fault log report
=================================================
Vehicle VIN: Not present
Vehicle Manufacturer: Unknown
Vehicle Calibration ID: 000001430396
000007516195
Current Fault Log
------------------
P0011: "A" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1)
P0335: Crankshaft Position Sensor A Circuit
P0366: Camshaft Position Sensor "B" Circuit Range/Performance (Bank 1)
P1161: [BMW] Fuel Trim Additve Bank 2 High
[Chrysler] HO2S Heater Control Circuit Bank 2 Sensor 2
[Dodge] HO2S Heater Control Circuit Bank 2 Sensor 2
[Jeep] HO2S Heater Control Circuit Bank 2 Sensor 2
[Seat/Audi/Volkswagen] Manifold Temp.Sensor Circ. Open/Short to B+
P1159: [BMW] Fuel Trim Additve Bank 1 High
[Chrysler] HO2S Cross Counts Bank 2 Sensor 2
[Hyundai] Variable Intake Motor Malfunction
[Dodge] HO2S Cross Counts Bank 2 Sensor 2
[Jeep] HO2S Cross Counts Bank 2 Sensor 2
Pending Fault Log
------------------
ECU reports no pending faults
Historic Fault Log
------------------
ECU reports no historic faults
Other discovered fault codes
(possibly pending, current or manufacturer specific)
----------------------------------------------------
ECU reports no other fault codes logged
End of report.
- ZALMAN
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 8.09.2012
- Местоположение: Свищов
- Пол: Мъж
- Кара: F01 - E70 LCI - e92 LCI
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
ibonev написа:
Същото бучене имах ... с нерви свалих единия датчик на разпределителните (за който показваше грешка освен за коляновия вал) и го почистих от нагара. Това бучене изчезна, но сега на моменти около 2500 оборота за секунда прекъсва двигателя и светва лампата за акумулатора, като пусна газта си продължава нормално. Понякога го прави по сто пъти на ден, понякога 2 дни нищо. Засега мисля да сменя датчика на коляновия вал (все тази грешка излиза), но дали наистина не е прескочило нещо
P.S. за N42b18 говоря
Имам същия проблем с лампата на акумулатора и губене на мощност (прекъсва двигателя) за секунда и веднага се оправя.
Нов ми е алтернатора и дебитомера. Дайте съвет откакво може да е. Предстоят ми около 2500км и не знам да тръгвам ли с този проблем.?
- niko8926
- Потребител
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: 22.11.2015
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: е46 318и
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Вчера смених датчика на КВ и проверих дали е зацепен двигателя и всичко е наред, но пак не иска да работи... пак прекъсва пука и тръгва да се форсира и сега си мисля, че може да смуче от някъде въздух, но едвали защото стоиностите на датчика (на изпускателя) са едни и същи 163!
Обтегача е нов "оригинален на БМВ" за такъв ми го продадоха, но е по-мек от този който смъкнах ... довечера ще сменя и обтегача да видим какво ще стане
Сега в главата ми се зароди идея за трансплантация на друг двигател
Обтегача е нов "оригинален на БМВ" за такъв ми го продадоха, но е по-мек от този който смъкнах ... довечера ще сменя и обтегача да видим какво ще стане

Сега в главата ми се зароди идея за трансплантация на друг двигател

- overclock
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 9.07.2005
- Местоположение: София
- Кара: E36 316 96', Е46 316 03'
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
ZALMAN написа:ibonev написа:
Същото бучене имах ... с нерви свалих единия датчик на разпределителните (за който показваше грешка освен за коляновия вал) и го почистих от нагара. Това бучене изчезна, но сега на моменти около 2500 оборота за секунда прекъсва двигателя и светва лампата за акумулатора, като пусна газта си продължава нормално. Понякога го прави по сто пъти на ден, понякога 2 дни нищо. Засега мисля да сменя датчика на коляновия вал (все тази грешка излиза), но дали наистина не е прескочило нещо
P.S. за N42b18 говоря
Имам същия проблем с лампата на акумулатора и губене на мощност (прекъсва двигателя) за секунда и веднага се оправя.
Нов ми е алтернатора и дебитомера. Дайте съвет откакво може да е. Предстоят ми около 2500км и не знам да тръгвам ли с този проблем.?
Ако имаш и грешка за датчик колянов вал, направо го сменявай (само оригинален). Датчика пробива, буксата се омаслява и не прави контакт.
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани