Софтуер
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- tazzboy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 30.11.2011
- Местоположение: Македония
- Пол: Мъж
- Кара: 525d M-Sport
Re: Софтуер
Колеги
снощи разглеждах нцс-а, кое как (човърчкав) и след като скенирах с инпа гледам сменил съм дата на производство на колата в IKE-то (пише 18.12.2013
) и езика ми се е сменил на немски (на таблото и MID-а)
След четене и търсене в нета езика го върнах на английски с нцс-а, но датата на производство остана същата. В нцс-а барах само в IKE и LCM модулите, но не знам точно кво съм направил щото нцс-а ми беше на немски. След тва инсталирах го на английски
. Сега, след грешката дето направих, гледам че може да се манипулира дата на производство на колата (в ике-то), а от когато я купих колата пишеше производство 2002, но въсушност колата е произведена 2001 год. и километрите на ике-то и на таблото ми се разминават с 6 км. Това го разбирам че и преди колата е "човърчкана" от друг, но не го направил както трябва. Скенирах и с навкодер и дава ми грешки повече од преди (на IHKA,AB,MID,..RLS CSU модулите). Искам да сменам реалната дата на производство и км дето ми са на таблото да ги пише в ике-то. Някои да помогне
п.п ето и прикачени файлове





п.п ето и прикачени файлове
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- bobi_81xx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 462
- Регистриран на: 16.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 Sedan 136 Hp
- Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела
Re: Софтуер
tazzboy написа:Колегиснощи разглеждах нцс-а, кое как (човърчкав) и след като скенирах с инпа гледам сменил съм дата на производство на колата в IKE-то (пише 18.12.2013
) и езика ми се е сменил на немски (на таблото и MID-а)
След четене и търсене в нета езика го върнах на английски с нцс-а, но датата на производство остана същата. В нцс-а барах само в IKE и LCM модулите, но не знам точно кво съм направил щото нцс-а ми беше на немски. След тва инсталирах го на английски
. Сега, след грешката дето направих, гледам че може да се манипулира дата на производство на колата (в ике-то), а от когато я купих колата пишеше производство 2002, но въсушност колата е произведена 2001 год. и километрите на ике-то и на таблото ми се разминават с 6 км. Това го разбирам че и преди колата е "човърчкана" от друг, но не го направил както трябва. Скенирах и с навкодер и дава ми грешки повече од преди (на IHKA,AB,MID,..RLS CSU модулите). Искам да сменам реалната дата на производство и км дето ми са на таблото да ги пише в ике-то. Някои да помогне
![]()
п.п ето и прикачени файлове
С NCS-са не бива игра

- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Софтуер
С нцс километри не се пипат 

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- tazzboy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 30.11.2011
- Местоположение: Македония
- Пол: Мъж
- Кара: 525d M-Sport
Re: Софтуер
Направих грешка признавам си, но питането е как да оправам нещата.. Километрите и не ме дразнат толкова, повече датата на производство, и като гледам може да се смени (говорим за IKI модула), на друго место в инпата не гледам реални км на колата. С навкодера някои модули не комуницират,
и както казах че и преди е барано (не от мен). И незнам дали съм обркал нещо, но колата не съм карал и страх ме е да не излезне точката под км на таблото.

- Archangel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2337
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20 с ръкавици
- Мечтае да кара: Spitfire
Re: Софтуер
Някой може ли да сподели има ли възможност да се прочете с ДИС или Експерт версията на софта на колата, и кога е инициализирана. Второто е по-важното.
Също така, ровичкалите старите Евро стандарти - по-старите стандарти има ли възможност да са с по-стара версия на софта, която да маха част от функциите на по-нови коли - примерно автоматична смяна на това откъде дърпа въздух климатроника, темпомата?
Също така, ровичкалите старите Евро стандарти - по-старите стандарти има ли възможност да са с по-стара версия на софта, която да маха част от функциите на по-нови коли - примерно автоматична смяна на това откъде дърпа въздух климатроника, темпомата?
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
- mumford
-
320ci
-
- Мнения: 581
- Регистриран на: 26.05.2006
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: M52B20TU и 760Li
Re: Софтуер
mumford написа:mumford написа:mumford написа:bobi_81xx написа:mumford написа:Защо не мога да вляза в CAR MEMORY и KEY MEMORY ?
излиза ми постоянно това съобщение
http://www.youtube.com/watch?v=w#t=46
Дал ли си на контакт Колега,има ли индикация ,че е свързана главата?
Да, на контакт е. В другите менюта влизам без тези 2. Да свързана е
![]()
![]()


Последна промяна mumford на 02 Яну 2014, 22:16, променена общо 1 път
- tazzboy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 30.11.2011
- Местоположение: Македония
- Пол: Мъж
- Кара: 525d M-Sport
Re: Софтуер
UPDATE: Колата я оправих. С точна дата на производство. Има мнооого информации на google-а
Жалко дето никой от тук не помогна... Коментарите от типа: не си играй когато не знаеш, не помагат.. весели празници на всички. 


- NikVanov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1031
- Регистриран на: 9.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;
Re: Софтуер
Колега tazzboy, напиши как точно се справи. И аз търсих в мрежата, но не можах да открия решението.
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Софтуер
tazzboy написа:UPDATE: Колата я оправих. С точна дата на производство. Има мнооого информации на google-аЖалко дето никой от тук не помогна... Коментарите от типа: не си играй когато не знаеш, не помагат.. весели празници на всички.
И ти като типичен форумец ( българин ) също няма споделиш. Хвала на таквиз форумци , ето за това сме на това дередже

- tazzboy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 30.11.2011
- Местоположение: Македония
- Пол: Мъж
- Кара: 525d M-Sport
Re: Софтуер
Колеги, повече време минавах в гаража (с PC-то) и четейки чужди страни и не видях какво сте писали. Но, да започнам..
- Какво и да правите не съм отговорен за изхода, т.е ако обркате нещо сами сте го направиле
- Направете си BACKUP на оригиналните ви файлове, за ако нещо обркате, да може да върнете настройките
- Ако не сте направиле BACKUP (като мен), factory settings е винаги на располагане, но после трябва да настройвате и кодирате пак, за да направите колата по вашия вкус.
- За factory settings или фабрични настройки са отговорни файловете във фолдера DATEN, който се намира във C:/NCSEXPER
- Като първо да изяснам че съм объркал модула KMBI, по точно IKE-то което управява таблото и централната конзола. За мое щастие беше само това объркано.
- Върнал съм модула по фабрички настройки, за това и ми се е сменил езика от английски на немски. Другото дето ми смени е дата на производство на колата на 18.12.2013 год. т.е. "денешна дата"
Но, след 2 дни четене и гледане, разбрах как работи NCS-а, почти, щото NCS е доста сложена програма. Датата на производство я гледах (сменена) с INPA на модула IKE. След неуспешни опити с NCS-а да я променам, ми дойде идея. Ако NCS я чете "денешната дата" от лаптопа ми когато кодирам IKE-то, тогава ще сменам датата на лаптопа с дата на производство на колата ми. И,... УСПЕХ
Сега в INPA-та показва точната дата на производство на колата
Езика беше по лесно да се промени, като само маркирах английски език (беше маркиран немски), с NCS Dummy, и след това кодирах пак IKE-то с NCS Expert.
- Файла FSW_PSW.TRC, които се намира в C:/NCSEXPER/WORK, се креира с четене на дадения модула от вас, с NCS Expert. След това FSW_PSW.TRC се чете с NCS Dummy, кадето можеш да чекираш (промениш) какви настройки искаш (внимателно какво правите). Когато "настроиш" файла във NCS Dummy, натискаш Export FSW/PSW, което прави файл FSW_PSW.MAN (.MAN=manipulate) във фолдера C:/NCSEXPER/WORK, с който кодираш модула. Може да се кодира само с лоадиране на Expertmode в NCS-а, или с профила на Revtor.
- За успешно кодиране, мислам че трябва и всички програми (INPA,NCS,NavCoder...) да работат, и да знаете и вие да "работите" с тях, хубаво е всички датотеки да ви са апдейтнати (за това не съм сигурен, моите не бяха), щото може да бъде лошо.
- Тъва е многу многу кратко обяснение за четене и кодиране на модули и работа с NCS Expert!
... аз не съм експерт с програмите за кодиране на BMW, но за сега (като нов) се справям, така че не сте дължни да ме слушате...
!!!Мой съвет е да прочетете хубаво в интернета и да разбирате какво правите, а за това трябва да знаете английски задолжително!!!
В google може да потърсите:
- Dummies Guide to Basic coding with NCS Expert
- NCS Dummy - Taking the expert out of NCS Expert
В youtube:
BMW Coding with NCS Expert
от тук ще имате идея как нататак...
ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ НА ВСИЧКИ 
- Какво и да правите не съм отговорен за изхода, т.е ако обркате нещо сами сте го направиле

- Направете си BACKUP на оригиналните ви файлове, за ако нещо обркате, да може да върнете настройките
- Ако не сте направиле BACKUP (като мен), factory settings е винаги на располагане, но после трябва да настройвате и кодирате пак, за да направите колата по вашия вкус.
- За factory settings или фабрични настройки са отговорни файловете във фолдера DATEN, който се намира във C:/NCSEXPER
- Като първо да изяснам че съм объркал модула KMBI, по точно IKE-то което управява таблото и централната конзола. За мое щастие беше само това объркано.
- Върнал съм модула по фабрички настройки, за това и ми се е сменил езика от английски на немски. Другото дето ми смени е дата на производство на колата на 18.12.2013 год. т.е. "денешна дата"



- Файла FSW_PSW.TRC, които се намира в C:/NCSEXPER/WORK, се креира с четене на дадения модула от вас, с NCS Expert. След това FSW_PSW.TRC се чете с NCS Dummy, кадето можеш да чекираш (промениш) какви настройки искаш (внимателно какво правите). Когато "настроиш" файла във NCS Dummy, натискаш Export FSW/PSW, което прави файл FSW_PSW.MAN (.MAN=manipulate) във фолдера C:/NCSEXPER/WORK, с който кодираш модула. Може да се кодира само с лоадиране на Expertmode в NCS-а, или с профила на Revtor.
- За успешно кодиране, мислам че трябва и всички програми (INPA,NCS,NavCoder...) да работат, и да знаете и вие да "работите" с тях, хубаво е всички датотеки да ви са апдейтнати (за това не съм сигурен, моите не бяха), щото може да бъде лошо.
- Тъва е многу многу кратко обяснение за четене и кодиране на модули и работа с NCS Expert!
... аз не съм експерт с програмите за кодиране на BMW, но за сега (като нов) се справям, така че не сте дължни да ме слушате...
!!!Мой съвет е да прочетете хубаво в интернета и да разбирате какво правите, а за това трябва да знаете английски задолжително!!!
В google може да потърсите:
- Dummies Guide to Basic coding with NCS Expert
- NCS Dummy - Taking the expert out of NCS Expert
В youtube:
BMW Coding with NCS Expert
от тук ще имате идея как нататак...


- NikVanov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1031
- Регистриран на: 9.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;
Re: Софтуер
Колега, радвам се, че успя (Само думата ,,креира'' не разбирам какво значи). Методът за смяна на датата е доста оригинален (може да си и първият, който го прилага). Интересно как след връщане на днешната дата на компа в софтуера на колата се запазва сменената, вероятно си я записал във файла на NCS. Сигурно има начин това да се направи и директно с някоя от програмите, ако някой колега знае как нека да пише. За английския си прав, естествено, но ако знаеш и немски- още по-добре.
Честити празници и на теб, жив и здрав да си!
Честити празници и на теб, жив и здрав да си!
- tazzboy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 30.11.2011
- Местоположение: Македония
- Пол: Мъж
- Кара: 525d M-Sport
Re: Софтуер
Думата "креира" означава - is creating (making), или прави/създава.. файл...
И както казах, тъва дето аз го писах е много кратко обяснение. Иначе има много да се знае/чете за работа с NCS. За другите програми е малко по просто. Но въсе пак треба да се внимава какво се сменя.
За датата на производство, дето я смених, подчертвам че е за модула IKE, за другите модули/компютери не мога да твърда че могат да се сменят датите (нямам пробвано, а и другите ми модули са ОК). На файла FSW_PSW.TRC когато отворих с NCS Dummy, разбрах че е дадено да записва "current date" демек "денешна дата". Имаше и възможност да се чекира година на производство, но така не искаше да я приеме. За това го направих тъва със смена на датата на PC-то, и беше успешно.
Просто обяаснение е:
- четеш модула (създава файл FSW_PSW.TRC в C:/NCSEXPER/WORK)
- отвараш файла с NCS Dummy, и настройваш къвото и да е
- създаваш файл FSW_PSW.MAN в C:/NCSEXPER/WORK с NCS Dummy
- кодираш модула с NCS Expert
Аз користам програмите: INPA, NCS-Expert, NCS Dummy и NavCoder.
Програмата NCS Dummy е със превод да английски, и така се работи по леко с нея. Иначе трябва да ползваш google translate.
С NavCoder-а примерно си кодирах дневните светлини (дълги на 30%)
И както казах, тъва дето аз го писах е много кратко обяснение. Иначе има много да се знае/чете за работа с NCS. За другите програми е малко по просто. Но въсе пак треба да се внимава какво се сменя.
За датата на производство, дето я смених, подчертвам че е за модула IKE, за другите модули/компютери не мога да твърда че могат да се сменят датите (нямам пробвано, а и другите ми модули са ОК). На файла FSW_PSW.TRC когато отворих с NCS Dummy, разбрах че е дадено да записва "current date" демек "денешна дата". Имаше и възможност да се чекира година на производство, но така не искаше да я приеме. За това го направих тъва със смена на датата на PC-то, и беше успешно.
Просто обяаснение е:
- четеш модула (създава файл FSW_PSW.TRC в C:/NCSEXPER/WORK)
- отвараш файла с NCS Dummy, и настройваш къвото и да е
- създаваш файл FSW_PSW.MAN в C:/NCSEXPER/WORK с NCS Dummy
- кодираш модула с NCS Expert
Аз користам програмите: INPA, NCS-Expert, NCS Dummy и NavCoder.
Програмата NCS Dummy е със превод да английски, и така се работи по леко с нея. Иначе трябва да ползваш google translate.
С NavCoder-а примерно си кодирах дневните светлини (дълги на 30%)
- bohcho
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 313
- Регистриран на: 26.03.2012
- Местоположение: Tryavna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
- Детайли за колата: ебати бавареца :)
Re: Софтуер
bohcho написа:Здравейте колеги , за да не пускам 11242456 тема за диагностика , днес ми дойде бмв скенер 1.36 използвам го през усб с aten uc-232A задал съм ком порта инсталирал съм скенера от цд-то и ми изписва следната грешка без значение дали кабела е закачен на колата или не. Моля помогнете ако знаете какво да направя.... Изчетох доста инсталирах импа и едибейса остава включен но уви.
Проблема е решен , след дълго лутане отворих кутийката и видях , че има разпоен елемент ... Най вероятно е кабела е бил правен петък 2 мин. преди края на работния ден , запоих го и всичко си тръгна.
Понеже за първи път се занимавам с нещо подобно , някой може ли да обясни или ако има някакво описание как се роботи с бмв скенер 1.3.6 да сподели.
интересува ме главно:
Дневни светлини , зануляване на сервизни интервали , активиране на някой глезотийки , разшифроване на кодовете от сканирането.
Днес след като сканира и изкара грешките ми генерира ЛОГ файл как да го разчета и след като изчистих грешките по принцип ги пишеше в две графи , но останаха сега само в първата. Това нормално ли е?
- NikVanov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1031
- Регистриран на: 9.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;
Re: Софтуер
Колега tazzboy, мисля, че трябва да използваш и DIS. Ако я нямаш, пиши ми на л.с. да ти пратя една-две.
- tazzboy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 30.11.2011
- Местоположение: Македония
- Пол: Мъж
- Кара: 525d M-Sport
Re: Софтуер
NikVanov написа:Колега tazzboy, мисля, че трябва да използваш и DIS. Ако я нямаш, пиши ми на л.с. да ти пратя една-две.
колега имам и DIS v57, но не ми е инсталиран. Първо искам тие програми да разгледам. Мерси въсе пак.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани