Равносметката xd/d
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- BMW///M-ma6inata
- Петко ///M големия
-
- Мнения: 2369
- Регистриран на: 1.12.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330xd / Mini Cooper S
Re: Равносметката xd/d
Еее, точно днес я вкарах в бокса за разкрасяване, чакайте ме малко 

Re: Равносметката xd/d
И аз съм на разположение.
Само някой да каже къде има хубави наклони и е относително безопасно.
Ще направим и клипчета
Само някой да каже къде има хубави наклони и е относително безопасно.
Ще направим и клипчета

Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- mitaka7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Равносметката xd/d

Какво става тук?

- slavyan5
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 14.02.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330xi
- Мечтае да кара: F25 X3 35i
Re: Равносметката xd/d
Нека и аз се изкажа от Х-фронта.
Аз също доста се колебах и си мислех, че ще ме е яд, че по-трудно се пързаля, но още в момента, който сложих гуми за 1500 лева осъзнах, че истинско пързаляне няма да има ако не искам пак да купувам гуми през месец. Аз мога пак от време на време да я приплъзна на някой остър завой, за малко фън, но до сега не съм успял да държа дълъг дрифт с нея без сняг. Честно казано, на мен този малко фън ми е напълно достатъчен. Чудя се колко от вас карат скъпи Е46-ци, със скъпи носачи, и скъпи гуми, и си позволяват да правят истински дрифтове, каквито правят с Е30-ки по писти.
Аз и само със задно да карах, би ме било страх да го правя, за да не си съсипя гумите и колата.
От друга страна според мене ползата е голяма. Не разбирам защо всички говорят само за 4х4 задвижването, като това не е единствената разлика. Х-версията е с доста по-здраво окачване, струва ми се по-бронирано отдолу, и това което на мен най-много ми харесва, доста по-висока е. Според този сайт, разликата е цели 32 мм.
330xi - 141 мм - http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=227458
330i - 109 мм - http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=227469
Според мен за българските пътища, подсиленото окачване и по-големият просвет са много големи плюсове целогодишно, а не само зимата.
Друг много добър плюс, който не видях да споменавате е системата за подпомагане при спускане на наклон. Не знам как със задно изкачвате, ама как спускате? Аз преди няколко дни имах шанса да го изпробвам на един много стръмен и заледен наклон на връщане от Боянското ханче. Обикновено на такъв наклон, ако натиснеш спирачка се пързаляш и ако натиснеш газ, пак се пързаляш, въобще доста са трудни. Пускам системата, обаче, и оставям на първа или втора и колата сама се движи. Сама дава газ и спирачка на всяко едно колело поотделно за да запази перфектен баланс и да не можеш да се отклониш от пътя. Много се изкефих.
Ще кажете защо не си взема джип? Е да ама аз искам и да е бърза колата, а бърз и хубав джип е много пари, за това за сега се задоволявам и с X-drive 3-ка, живот и здраве един ден новата Х3 35i.
Кола със задно, не съм притежавал, само с предно и сега близо година този X-drive. За цялото това време допълнителните разходи са, че съм сменил една течност, май на раздатка (не помня точно как се наричаше, но тези без 4х4 не я сменят), за около 30 лева и това е. Така като гледам от темата за разход, разликата е много относителна, защото всяка кола е различна, но не виждам повече от литър разлика с общото мнение. Но не мога да направя директно сравнение.
Никого не се опитвам да убеждавам, просто споделям, защо след много четене реших да си взема Х. И какво много ме е впечатлило.
Едно нещо ще ви кажа. За тези 10-тина месеца нито веднъж не съм си казал "леле, как ме е яд сега, че не съм със задно", но поне 20 пъти се съм си казал "леле, добре, че съм със Х, че иначе не знам какво щях да правя".
В крайна сметка, ако има сбирка за въртене на сняг, кажете кога и къде ще е. Аз с радост, ако мога, ще дойда да направим няколко сравнения по различни наклони и други препятствия.
Аз също доста се колебах и си мислех, че ще ме е яд, че по-трудно се пързаля, но още в момента, който сложих гуми за 1500 лева осъзнах, че истинско пързаляне няма да има ако не искам пак да купувам гуми през месец. Аз мога пак от време на време да я приплъзна на някой остър завой, за малко фън, но до сега не съм успял да държа дълъг дрифт с нея без сняг. Честно казано, на мен този малко фън ми е напълно достатъчен. Чудя се колко от вас карат скъпи Е46-ци, със скъпи носачи, и скъпи гуми, и си позволяват да правят истински дрифтове, каквито правят с Е30-ки по писти.

От друга страна според мене ползата е голяма. Не разбирам защо всички говорят само за 4х4 задвижването, като това не е единствената разлика. Х-версията е с доста по-здраво окачване, струва ми се по-бронирано отдолу, и това което на мен най-много ми харесва, доста по-висока е. Според този сайт, разликата е цели 32 мм.
330xi - 141 мм - http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=227458
330i - 109 мм - http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=227469
Според мен за българските пътища, подсиленото окачване и по-големият просвет са много големи плюсове целогодишно, а не само зимата.

Друг много добър плюс, който не видях да споменавате е системата за подпомагане при спускане на наклон. Не знам как със задно изкачвате, ама как спускате? Аз преди няколко дни имах шанса да го изпробвам на един много стръмен и заледен наклон на връщане от Боянското ханче. Обикновено на такъв наклон, ако натиснеш спирачка се пързаляш и ако натиснеш газ, пак се пързаляш, въобще доста са трудни. Пускам системата, обаче, и оставям на първа или втора и колата сама се движи. Сама дава газ и спирачка на всяко едно колело поотделно за да запази перфектен баланс и да не можеш да се отклониш от пътя. Много се изкефих.

Ще кажете защо не си взема джип? Е да ама аз искам и да е бърза колата, а бърз и хубав джип е много пари, за това за сега се задоволявам и с X-drive 3-ка, живот и здраве един ден новата Х3 35i.

Кола със задно, не съм притежавал, само с предно и сега близо година този X-drive. За цялото това време допълнителните разходи са, че съм сменил една течност, май на раздатка (не помня точно как се наричаше, но тези без 4х4 не я сменят), за около 30 лева и това е. Така като гледам от темата за разход, разликата е много относителна, защото всяка кола е различна, но не виждам повече от литър разлика с общото мнение. Но не мога да направя директно сравнение.
Никого не се опитвам да убеждавам, просто споделям, защо след много четене реших да си взема Х. И какво много ме е впечатлило.
Едно нещо ще ви кажа. За тези 10-тина месеца нито веднъж не съм си казал "леле, как ме е яд сега, че не съм със задно", но поне 20 пъти се съм си казал "леле, добре, че съм със Х, че иначе не знам какво щях да правя".

В крайна сметка, ако има сбирка за въртене на сняг, кажете кога и къде ще е. Аз с радост, ако мога, ще дойда да направим няколко сравнения по различни наклони и други препятствия.

Последна промяна slavyan5 на 07 Яну 2012, 13:19, променена общо 1 път
- slavyan5
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 14.02.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330xi
- Мечтае да кара: F25 X3 35i
Re: Равносметката xd/d
До сега не съм имал проблем с коловози. В моя квартал не се получават много, а ако има гледам да не карам в тях, а върху средата и крайната част.
А иначе по темата, намерих преди малко в една друга тема от форума много интересен документ за разликите между Х и не-Х.
Направо са построили на ново колата за да го направят тва 4х4:
http://forum.e46fanatics.com/attachment ... 1287020766

А иначе по темата, намерих преди малко в една друга тема от форума много интересен документ за разликите между Х и не-Х.
Направо са построили на ново колата за да го направят тва 4х4:

http://forum.e46fanatics.com/attachment ... 1287020766
Последна промяна slavyan5 на 09 Яну 2012, 15:03, променена общо 1 път
- mitaka7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Равносметката xd/d
От тук насетне само по същество, иначе темата няма да е бъде. Не забравяйте, че това е технически форум.
Re: Равносметката xd/d
Ами освен да благодаря на модераторите за това, че отключиха темата.
Та конкретно. В събота отделих време, за да намеря тестова права както си говорихме и да се съберем и да направим клипчета.
Аз намерих улицата, която хем да е права без проблеми, хем да не е нещо брутално.
Става въпрос за улица с име "Поп Евстати Витошки". Намира се зад Боянско ханче, до Боянската църква. Отсечката между ул. Младост и ул. Сговорна дружина.
Ето и снимка на мястото от горната страна, когато го изкачих:

Надявам се да се придържаме към темата, защото отделих време да намеря нещо, за да тестваме и темата да бъде малко поизчистена от офтопика и отново отключена, за което благодаря на модераторската намеса.
Та конкретно. В събота отделих време, за да намеря тестова права както си говорихме и да се съберем и да направим клипчета.
Аз намерих улицата, която хем да е права без проблеми, хем да не е нещо брутално.
Става въпрос за улица с име "Поп Евстати Витошки". Намира се зад Боянско ханче, до Боянската църква. Отсечката между ул. Младост и ул. Сговорна дружина.
Ето и снимка на мястото от горната страна, когато го изкачих:

Надявам се да се придържаме към темата, защото отделих време да намеря нещо, за да тестваме и темата да бъде малко поизчистена от офтопика и отново отключена, за което благодаря на модераторската намеса.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Re: Равносметката xd/d
Днес, точно заради задното добре се окопах 
Предницата, по наклона се свлече към края на пътя, волана напълно навит, а задните гуми я бутат напред и надолу.
С предното или 4х4 предните гуми дърпат в посоката, в която искаш да отидеш..

Предницата, по наклона се свлече към края на пътя, волана напълно навит, а задните гуми я бутат напред и надолу.
С предното или 4х4 предните гуми дърпат в посоката, в която искаш да отидеш..
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Равносметката xd/d
Ако си бил с натисната спирачка , може да са блокирали предните колела.
Също така при спускане на "моторна спирачка" задните колелата забавят , не бутат напред .
Също така при спускане на "моторна спирачка" задните колелата забавят , не бутат напред .
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Равносметката xd/d
JTD написа:Ами освен да благодаря на модераторите за това, че отключиха темата.
Та конкретно. В събота отделих време, за да намеря тестова права както си говорихме и да се съберем и да направим клипчета.
Аз намерих улицата, която хем да е права без проблеми, хем да не е нещо брутално.
Става въпрос за улица с име "Поп Евстати Витошки". Намира се зад Боянско ханче, до Боянската църква. Отсечката между ул. Младост и ул. Сговорна дружина.
Ето и снимка на мястото от горната страна, когато го изкачих:
Надявам се да се придържаме към темата, защото отделих време да намеря нещо, за да тестваме и темата да бъде малко поизчистена от офтопика и отново отключена, за което благодаря на модераторската намеса.
Изглежда добре,въпреки че мако повечко сняг мисля ,ще е още по-добре,просто в момента с температурата която държи,замръзва и няма сняг а направо лед,и тогава е наистина кофти...но


bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Равносметката xd/d
Тази вечер в квартала бутах два мерцедеса(по различно време), от които единия беше 4matic - разбрах го докато буксуваше. Между другото толкова здраво бутах, че на единия му изпука задния капак и леко се изкриви. Точно по тази причина не съм сигурен, че искам да се пробвам на тези експериментални наклони. Ще взема да закъсам и да ме изкривите отвсякъде от бутане.
Но определено има интерес да видя xd-то в действие, още по-добре едно d за база за сравнение.
А този наклон от снимката, няма проблем да се качи. Стига да не се наложи да спреш посредата.

А този наклон от снимката, няма проблем да се качи. Стига да не се наложи да спреш посредата.

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Равносметката xd/d
На снимката сложното ми се вижда дълбокия сняг извън коловозите , а именно дълбокия сняг е най-големия проблем на задното .
Ще е добре да се види .
Ще е добре да се види .
Re: Равносметката xd/d
Аз съм показал и казал точно къде.
Предложение за събота около 13 часа, хем да не е много рано, хем да не е късно, хем да е през почивен ден.
А снимката изглежда малко лъжливо. Отначало бях отгоре и ме беше страх да се спусна, защото не бях сигурен дали ще може да спра при необходимост. В този момент се сетих за системата, която ти помага при спускане по такъв път и я активирах. Светеше постоянно и тракаше колата, но беше перфектно балансирана. На никъде не пое неочаквано и се справи идеално, бих казал перфектно даже.
На място като видите наклона ще стане малко по-ясно
Най-близката част на пътя, където съм снимал е нещо, което го изрових докато кача баира, защото последните 10 метра излязоха най-корави и предните гуми ми хвърляха сняг на стъклата от страни, а задните правеха снежко назад.
Та аз предложих нещо конкретно и време и място.
Остава само сериозни хора, които ще се отзоват да се позабавляваме 10-20 минути и да направим няколко клипчета.
п.п. Без излишен спам по темата, моля.
Предложение за събота около 13 часа, хем да не е много рано, хем да не е късно, хем да е през почивен ден.
А снимката изглежда малко лъжливо. Отначало бях отгоре и ме беше страх да се спусна, защото не бях сигурен дали ще може да спра при необходимост. В този момент се сетих за системата, която ти помага при спускане по такъв път и я активирах. Светеше постоянно и тракаше колата, но беше перфектно балансирана. На никъде не пое неочаквано и се справи идеално, бих казал перфектно даже.
На място като видите наклона ще стане малко по-ясно

Най-близката част на пътя, където съм снимал е нещо, което го изрових докато кача баира, защото последните 10 метра излязоха най-корави и предните гуми ми хвърляха сняг на стъклата от страни, а задните правеха снежко назад.

Та аз предложих нещо конкретно и време и място.
Остава само сериозни хора, които ще се отзоват да се позабавляваме 10-20 минути и да направим няколко клипчета.
п.п. Без излишен спам по темата, моля.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Равносметката xd/d
Gqbriel написа:много са ниски и в един момент се събира сняг пред бронята и тогава SUV-а си казва неговото
Е точно SUV-овете не са особено по-високи, а и системите им са много далеч от такава на джип с втори лост.
А по повод това, за което спорихме за подкартерната защита, имах предвид за такава от край до край, която е метална(солидна) и перфорирана. Не частични детайли, които уж пазят нещо, а при удар, детайла отдолу се криви по формата на протектора.
За събота мен ме устройва 13:00 - близо ми е и ще дойда стига да не е много сложна метрологичната обстановка.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани