таралеж или крайното стъпало на вентилатора
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- maxy
- Потребител
- Мнения: 34
- Регистриран на: 2.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318i, 98г, 1,9
Колеги помагайте спря изведнъж да духа каквото и да било , дали топло дали студено. въпроса е дали е таралежа и как да разбера?
- unikalen88
- старши ентусиаст
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
- maxy
- Потребител
- Мнения: 34
- Регистриран на: 2.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318i, 98г, 1,9
да вобще не духа и то изведнъж спря през деня си работеше и после вечерта пускам и нема никой. иначе климатика си включва ама...
- maxy
- Потребител
- Мнения: 34
- Регистриран на: 2.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318i, 98г, 1,9
свалих въпросния таралеж и изглежда читав има ли вариант да се провери дали е заминал или ?? не е толкова трудно но аз си разглобих половината кола най много пречи въздуховода махнете ли го няма проблем да стигнете до таралежчето.
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
semo написа:Колеги дане отварям нова тема изкам да питам на някои слу4вало ли му се е както си духа студено и като спра на място по4ва да духа топло.А като тръгна пак запо4ва даси духа студено
Колега така, както описваш нещата ако си на работищ климатик и в движение ти духа студено, а на място топло значи 90% имаш проблем с управлението на перката или самата перка / те вървят заедно /, другия вариант е мръсен радиатор и на място да е по слабо обдухването и да вдига високо налягане компресора, в следствие на което да го гаси датчика за високо налягане.
Провери си на място с пусната климатик дали изобщо работи перката.
Има варианти и да работи на по слаба степен те са 6 степени и ако управлиенто не пуска високите степени пак да се бъзика.
Ако си от София аз утре ще обикалям на сам на там мога да ти я проверя. Пиши на Л.С
- pazokolarov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Тази тема не е завършена все още. Защо ли?
От личен опит мога да заявя, че смяната на този таралеж от аджамия (любител на техниката) с подръчни средства и САМ е просто абсурдно!!!
Пробвах да махна таралежа за да си почистя изпарителя на климатика (единствения достъп до изпарителя е възможен само от дупката на таралежа, без да се дупчи нещо по корпуса на климатика). Борих се три часа сам като грешен дявол, но стигнах само до моторчето на клапата, но не можах да го освободя от лостчето му за да го извадя. Въздуховода е перфектен гард за тази процедура
В ТИС-а е описана добре цялата процедура:
1. Сваля се жабката (сравнително елементарна процедура).
2. Сваля се плоскстта, която затваря простраството между дъното на жабката и купето и държи изхода на въздуховода.
3. Сваля се блока за управление на климатроника. От там се бърка за да се освободи въздуховода и да се махне. Маха се и една гъбеста изолация около въздуховода.
4. Сваля се моторчето на клапата, като преди това трябва да се разсъедини от лостчето, което движи клапата и се освобождава един стопор. (Държи се на 2 болтчета с дупка тип "еврейска звезда")
5. Разсъединява се кабела на таралежа, развиват се двете болтчета и се вади таралежа.
Преди да го сложите може да използвате възможността да си дезинфикцирате изпарителя на климатроника.
6. Сглобяването е в обратния ред.
Ако някой го е правил това сам на Е46 фейслифта (пък и преди него май е същото) - свалям му шапка!
Някой ако знае как точно се маха управляващия блок на климатроника нека да подскаже. В ТИС-а го дават че се вади с две планки с чопчета. Аз нямах оригиналните и се помъчих с едни, които ми останаха от едно Сони, но напълно безуспешно . Нямам представа как се държи за конзолата за да му измисля нещо. Ако някой има снимка на блока нека да я постне тук.
Трудност ми е и освобождаването на лостчето на клапата от моторчето.
Бях се заредил и с фотоапарата да правя едно полезно DIY , но -уви - следващият път.
От личен опит мога да заявя, че смяната на този таралеж от аджамия (любител на техниката) с подръчни средства и САМ е просто абсурдно!!!
Пробвах да махна таралежа за да си почистя изпарителя на климатика (единствения достъп до изпарителя е възможен само от дупката на таралежа, без да се дупчи нещо по корпуса на климатика). Борих се три часа сам като грешен дявол, но стигнах само до моторчето на клапата, но не можах да го освободя от лостчето му за да го извадя. Въздуховода е перфектен гард за тази процедура
В ТИС-а е описана добре цялата процедура:
1. Сваля се жабката (сравнително елементарна процедура).
2. Сваля се плоскстта, която затваря простраството между дъното на жабката и купето и държи изхода на въздуховода.
3. Сваля се блока за управление на климатроника. От там се бърка за да се освободи въздуховода и да се махне. Маха се и една гъбеста изолация около въздуховода.
4. Сваля се моторчето на клапата, като преди това трябва да се разсъедини от лостчето, което движи клапата и се освобождава един стопор. (Държи се на 2 болтчета с дупка тип "еврейска звезда")
5. Разсъединява се кабела на таралежа, развиват се двете болтчета и се вади таралежа.
Преди да го сложите може да използвате възможността да си дезинфикцирате изпарителя на климатроника.
6. Сглобяването е в обратния ред.
Ако някой го е правил това сам на Е46 фейслифта (пък и преди него май е същото) - свалям му шапка!
Някой ако знае как точно се маха управляващия блок на климатроника нека да подскаже. В ТИС-а го дават че се вади с две планки с чопчета. Аз нямах оригиналните и се помъчих с едни, които ми останаха от едно Сони, но напълно безуспешно . Нямам представа как се държи за конзолата за да му измисля нещо. Ако някой има снимка на блока нека да я постне тук.
Трудност ми е и освобождаването на лостчето на клапата от моторчето.
Бях се заредил и с фотоапарата да правя едно полезно DIY , но -уви - следващият път.
- pit55
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 179
- Регистриран на: 23.08.2006
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: бос през тръни
- Детайли за колата: 325TDS комбинезон, 728i
Колега за конзолата се държи с четири метални пластини (две отгоре и две отдолу). Трябва да пъхнеш нещо тънко и плоско от двете страни на управлението и да дърпаш. Дърпай здраво защото пластините са много корави.
- spower
- ентусиаст
- Мнения: 1499
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
колега няма нищо трудно само да вмъкна 80% от един майстор са му само инструментите останалите 20 % са познанията, на мен за пръв път като ми се наложи да смъкна таралежа мн зор видях, но си купих един подходящ комплект със еврейски звезди и накрайници , от който единия е гъвкав и с него без проблемно достигнах трудните места, отделно да добавя, че не съм смъквал въздуховода само го надигнах леко за да имам достъп ... така че смело смъквайте жабките и залягайте отдолу с фенерче и еврейска звездичка в ръце
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: https://bit.ly/3fQigcM
- pazokolarov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Махал ли си моторчето на клапата или директно вадиш куплунга на таралежа?
И самия таралеж при това положение излиза ли?
И самия таралеж при това положение излиза ли?
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Само откачаш моторчето от стойката и го дръпваш леко на страни заедно с въздуховода без да откачаш нищо и вадиш буксата на таралежа и самия таралеж излиза.
Много е лесно не знам защо толкова му се плашите на тоя таралеж по смело действаш и си готов аз моя го сминих за 30 минути като единствено ползвах удължение на гедорето да отвия винтовете на таралежа.
Е малко е кофти щото трябва да се навреж под жабката ама не е болка за умиране.
Много е лесно не знам защо толкова му се плашите на тоя таралеж по смело действаш и си готов аз моя го сминих за 30 минути като единствено ползвах удължение на гедорето да отвия винтовете на таралежа.
Е малко е кофти щото трябва да се навреж под жабката ама не е болка за умиране.
- spower
- ентусиаст
- Мнения: 1499
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
[quote="oci"]Само откачаш моторчето от стойката и го дръпваш леко на страни заедно с въздуховода без да откачаш нищо и вадиш буксата на таралежа и самия таралеж излиза.
Много е лесно не знам защо толкова му се плашите на тоя таралеж по смело действаш и си готов аз моя го сминих за 30 минути като единствено ползвах удължение на гедорето да отвия винтовете на таралежа.
Е малко е кофти щото трябва да се навреж под жабката ама не е болка за умиране.[/quot
колегата ме е изпреварил само е зор докато развиеш таралежа , ако си с неподходящ инструмент аз ползвам гъвкав удължител светни и едно фенерче да ти свети, че е кофти със светлината даже, ако имаш някоя 12Волтова лампа да я включиш в запалката пак става и да си сложиш отдолу под таблото докато работиш..
Много е лесно не знам защо толкова му се плашите на тоя таралеж по смело действаш и си готов аз моя го сминих за 30 минути като единствено ползвах удължение на гедорето да отвия винтовете на таралежа.
Е малко е кофти щото трябва да се навреж под жабката ама не е болка за умиране.[/quot
колегата ме е изпреварил само е зор докато развиеш таралежа , ако си с неподходящ инструмент аз ползвам гъвкав удължител светни и едно фенерче да ти свети, че е кофти със светлината даже, ако имаш някоя 12Волтова лампа да я включиш в запалката пак става и да си сложиш отдолу под таблото докато работиш..
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: https://bit.ly/3fQigcM
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
- Rundev
- младши ентусиаст
- Мнения: 736
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: мадамите да крещят :)
Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора
Така като чета май и мен ме сполетя същото преди малко....... Отивам за риба всичко е тип топ,след 3 часа паля колата и нечувам вентилатора и нищо недуха... управлението си работи подгрява ми задния прозорец обаче нечувам вентилатор и нищо недуха...... та въпросния таралеж ли е ?
- majstorapetkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 422
- Регистриран на: 21.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора
Ако въобще не иска да светне панела на климатроника, все едно е изкл. може и предпазител, но ако не се управлява от бутоните е "таралежа".
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани