Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 9.12.2011
Мечтае да кара: SR-71 Blackbird

Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП

Мнение от MonsteR » 04 Фев 2012, 21:59

kokoko написа:харата от гтп нямат вина че колата е дръпнала масло от кулера които в следствие на износено турбо се е напълнил с масло .при засмукано масло мотора вдига компресията неимоверно и това води до кривини по биелите а от там ;счупени биели,бутала и т,н, просто си наблудаваите колите дали харчат масло , ако забележите да подпипват повечко масло вземете мерки с турбините и без друго на 150 к.с, слабички мурботата :yes:


Баш това е, турбото е засмукало масло от кулера и го е нагнетило в цилиндрите, гледали сме го тоя филм. Маслото гори неконтролируемо и при висока температура и дюзите стават на сладолед, цилиндри, биели, лала. .. не знам от къде е засмукала масло ама това е причината за случката... Сега спокойно виж колко ще излезе ремонта и го обсъди с ГТП пункта... ако не искат предполагам че можеш да заведеш съдебен иск някакъв срещу тях....

.. и коко хората имат вина, ако сам си я беше стопил щеше да си е той виновен, ама да ти тестват на максимални обороти колата не мисля че го има някъде като предписание...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП

Мнение от Gqbriel » 04 Фев 2012, 22:18

MonsteR написа:
kokoko написа:харата от гтп нямат вина че колата е дръпнала масло от кулера които в следствие на износено турбо се е напълнил с масло .при засмукано масло мотора вдига компресията неимоверно и това води до кривини по биелите а от там ;счупени биели,бутала и т,н, просто си наблудаваите колите дали харчат масло , ако забележите да подпипват повечко масло вземете мерки с турбините и без друго на 150 к.с, слабички мурботата :yes:


Баш това е, турбото е засмукало масло от кулера и го е нагнетило в цилиндрите, гледали сме го тоя филм. Маслото гори неконтролируемо и при висока температура и дюзите стават на сладолед, цилиндри, биели, лала. .. не знам от къде е засмукала масло ама това е причината за случката... Сега спокойно виж колко ще излезе ремонта и го обсъди с ГТП пункта... ако не искат предполагам че можеш да заведеш съдебен иск някакъв срещу тях....

.. и коко хората имат вина, ако сам си я беше стопил щеше да си е той виновен, ама да ти тестват на максимални обороти колата не мисля че го има някъде като предписание...


Едва ли го има написано при максимални обороти ,а за цената на ремонта - по евтино е нов двигател - и съвет към колегата ,ако се случи така - по-добре мисли за нещо от сорта 6 в редица :mhihi:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 4.02.2012
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320D 150k.s. 2002

Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП

Мнение от light123 » 04 Фев 2012, 22:59

Благодаря на всички за мненията и коментарите. Затварям темата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП

Мнение от Alexi » 04 Фев 2012, 23:20

има го написано в наредбата за измерване на димност ,прегледа е протекъл правилно просто турбото се е счупило за това се е пържил 20 сек на макс( и доста над макс) обороти не че човека е давал толкова време газ :banghead:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 21.01.2008
Местоположение: Самоков
Пол: Мъж
Кара: F15

Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП

Мнение от mutata85 » 05 Фев 2012, 0:13

Колеги автоматик,(не дай си боже)как се гаси в такъв случай ...........E46 330d 2003г.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП

Мнение от b00st » 05 Фев 2012, 0:29

тва се казва да не минеш гтп.
било е въпрос на време просто да здаде тва турбо, не ти е виновен прегледа. а и все пак в БЕЛИТЕ държави годишните прегледи са точно затова :!:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП

Мнение от slitter » 05 Фев 2012, 0:32

Пичове, искам да ви кажа, че се побъркахте с тези 4000 оборота. Са, наистина е много гадна случката да ти се строши колата, знам колко боли, щото съм трошил мотор и после съм го поправял на старата ми бавария, макар да беше бензинов го направих на мармалад от прегряване и не минах само с глава, но това е друга тема, казвам го просто защото разбирам колко е гадно чувството. Колкото до самата случка, колкото и да е неприятно да го кажа, но тези от пункта нямат вина. Може би просто е било редно ти да си този, който подава газта, а не служителя на пункта!!! Е в тва е грешката - ква им е работата на тях изобщо те да се качват в колата като работата им е да гледат в уредите отвън!??? В крайна сметка и ти да беше, вероятно при теб щеше да се случи. Тия 4000 оборота по принцип не са никакъв проблем. Държа да отбележа, че на диагностика с ДИС има тестове за турбото, които те принуждават да държиш колата в 4000 оборота, за да премине теста на турбото успешно, в противен случай те връща за повторение. При по-новите дори не се налага да подаваш газ, а колата само се изфорсирва до 4000 оборота и държи толкова време, колкото е необходимо. Има хора, които идват специално, за да им правя диагностика на турбото и аз самия ги карам да си форсират колите, за да мога качествено да им изтествам турбините. След тази тема ще се замисля дали да го правя в бъдеще, защото може спокойно да ме обвинят после, че съм им строшил колите, макар не аз да седя и не по мое желание да се налага това - просто програмата и теста го изисква. Или ако не друго поне ще предупреждавам и те да си преценяват. Е тва е проблема на тия дизели стари. Много са си готини коллите, ама са били като са били нови. Купуваме ги амортизирани на милион километра, а пише , че са на 150 к и после се чудиме защо и какво и търсиме някой да ни е виновен. Според мен който и да си купува дизел втора ръка е редно да си приготви едни пари за рециклаж на турбото и ГНП-то предварително. Форумът е залят от теми за проблемни дизели. Просто се чудя как изобщо си ги купува човек, а нафтата в бг хем е гадна, хем е скъпа, въобще не излиза по-евтино да се возиш от бензина, а постоянно спиш в сервиза и се набутваш с пари. По тази причина познавам хора, които не искат и да чуят за БМВ, щото са страдали, ама не щото са лоши колите, а защото са купени амортизирани до дупка!!! И последно един съвет към колегата - не се занимавай да го поправяш тоя двигател, ами си купи един нов, направи си хубав тест на новото турбо с другия мотор и си свиркай и по-скоро провери дали няма да можеш да изкопчиш нещо от застахователите, макар да не ми се вярва! Успех и дано минеш тънко, а най-тънко ще минеш с нов двигател!
Последна промяна slitter на 05 Фев 2012, 0:51, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП

Мнение от JTD » 05 Фев 2012, 0:37

zBoost написа:нищо ръгни му на твойто 330xd 3>1ва с 3-4000 да видиме кво кат е дизел :mhihi:
като ще се гаси на скорост да беше сложил хитрягата 4-та 5та колата пак щеше да угасне.

Ама ти май вярно си вярваш.
Ами че ако ми щукне и реша да го гърча под 4500 не падам.
Земи помисли пак. :mhihi:

Както казах това са официални данни и теста за димност се прави на максимални обороти. Това е.
Просто "двигателя" (образно казано) се е счупил тогава. Нищо повече. Не търсете под вола теле и да носите от 100 кладенеца вода, за да оправдаете случката.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП

Мнение от b00st » 05 Фев 2012, 1:08

абе ти закво си противоречиш немога да разбера? хем в предишния пост обесняваше как 5-6000 оборота са фатални после, те се ръчкат дизелите държат на обороти и над 4500 редовно. в крайна сметка мотора е умрял образно казано от обороти не от друго. айде да видим моя бензинов мотор как ще умре като го държиш 20 сек на 5-6000 оборота? вземи ти помисли малко :wave:
мн си повервахте с тия 30d печки, направо състезателни мотори ги изкарахте.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП

Мнение от JTD » 05 Фев 2012, 1:56

zBoost написа:абе ти закво си противоречиш немога да разбера? хем в предишния пост обесняваше как 5-6000 оборота са фатални после, те се ръчкат дизелите държат на обороти и над 4500 редовно. в крайна сметка мотора е умрял образно казано от обороти не от друго. айде да видим моя бензинов мотор как ще умре като го държиш 20 сек на 5-6000 оборота? вземи ти помисли малко :wave:
мн си повервахте с тия 30d печки, направо състезателни мотори ги изкарахте.

Човек, хайде малко прочети. Да, над 6000 оборота идват нанагорно вече. Все едно при теб да го докараш до към 9-10к :mhihi:
Пак казвам 4500 (дори и до 5000 в по-редки случаи) оборота са си съвсем нормално и един двигател в нормална кондиция абсолютно нищо няма да му стане.
Ако не вярваш ще ти го доказвам колкото пъти пожелаеш.
А по описание на колегата двигателя му се е счупил от топлинно натоварване, може би съчетано с обороти. Това е довело до пораженията, които ги описва. Ако опише, че буталата (и главата) изглеждат само като разтопени, а не цели и натрошени това означава, че единствената повреда е настъпила в следствие от неправилно горене.
Много добре знам как изглеждат и двата вида чупене. Последното ми правене на двигател е от един драг и пича на 7200 от 2-ра на 3-та не вкарва 3-та а от бързината вкарва отново 1-ва и става малко мазало. Изчислих, че двигателя се е развъртял на около 14к оборота :mhihi: От толкова зор и ангренажните колела (двигателя е зацепен чрез зъбни колела, без вериги или ремъци) половината им зъби се бяха изронили.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП

Мнение от Dirty M5 driveR » 05 Фев 2012, 7:22

По-добре че е станало в пункта, а не докато изпреварваш някъде и се нуждаеш на 100% от мотора си. Ако се изгаси мотора навреме предполагам не е толкова фатално, но поработи ли повечко липсата на масло го изпържва и си е за основен, та и по-зле.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП

Мнение от Ivo_Borisov » 05 Фев 2012, 9:38

Колеги какви са тия 5-6 хиляди оборота дето си вкарвате печките? :shock: Оборотите не са ли ограничени до към 4500?
А за прегледа, аз като минавах не съм я държал на максимални обороти а тоя ми каза задръж на 3 хил ли беше или 2500, нещо такова. Ама не е на макс обороти. :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП

Мнение от slitter » 05 Фев 2012, 11:09

Ама четете хубаво кво пишат хората! Те не са пържили мотора на и над 4000 оборота, а вероятно са го държали на 2500 - 3000 хиляди, както при теб и в този момент се троши турбото и мотора сам се нагнетява до 4000 оборота изписани на таблото на оборотомера, а вероятно в действителност са били над 6000, демек дорде може!!! И тоя като се е видял в чудо вътре в купето се е опитал да загаси и не е успял, защото дори и да извадиш ключа, той продължава да си работи. Сега просължавам със собствена интерпретация: чудил се е как да го спре и е нахакал една първа, което според мен е довело до тоталното счупване - натоварването е толкова голямо, че се кривят биелите, реално равносилно е на воден удар, ако някой знае каквио означава това (получава се като караш в дълбоки води, ама е друга бира, не ми се обяснява, но ефекта е същия, а именно криви биели). Филмът не свършва до тук, омазани са не само биелите, омазано е всичко в допълнение с тези критични обороти, няма нужда да се повтаря, човека по-горе ги е изредил. Просто си проверявайте турбините, а една по-добра мярка би била да попитате вашия застраховател за застраховка на двигателите, защото явно рискът при дизелите е голям!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 890
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП

Мнение от sub_eleven » 05 Фев 2012, 11:12

имаше и друга тема с подобен случай.

Кое е задължителното условие за да се случи тази галимация... колата ти да похарчва масло, така ли?

Каква е логиката? Като харчи масло, маслото се отлага преди турбото нали така? Там ли се пали.... Или по-скоро турбото като се счупи от там започва да смуче въздух и се запалва от турбината към двигателя, докато го развърти и съсипе всичко там?

Какъв е извода? Ако колата не харчи масло, няма да има такъв проблем, дори да се счупи турбото нали? Ако харчи масло, няма ли това да доведе до амортизация на турбината в един момент така или иначе?

И имаше въпрос за автоматиците?
Последна промяна sub_eleven на 05 Фев 2012, 11:31, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП

Мнение от Ivo_Borisov » 05 Фев 2012, 11:29

slitter написа:Ама четете хубаво кво пишат хората! Те не са пържили мотора на и над 4000 оборота, а вероятно са го държали на 2500 - 3000 хиляди, както при теб и в този момент се троши турбото и мотора сам се нагнетява до 4000 оборота изписани на таблото на оборотомера, а вероятно в действителност са били над 6000, демек дорде може!!! И тоя като се е видял в чудо вътре в купето се е опитал да загаси и не е успял, защото дори и да извадиш ключа, той продължава да си работи. Сега просължавам със собствена интерпретация: чудил се е как да го спре и е нахакал една първа, което според мен е довело до тоталното счупване - натоварването е толкова голямо, че се кривят биелите, реално равносилно е на воден удар, ако някой знае каквио означава това (получава се като караш в дълбоки води, ама е друга бира, не ми се обяснява, но ефекта е същия, а именно криви биели). Филмът не свършва до тук, омазани са не само биелите, омазано е всичко в допълнение с тези критични обороти, няма нужда да се повтаря, човека по-горе ги е изредил. Просто си проверявайте турбините, а една по-добра мярка би била да попитате вашия застраховател за застраховка на двигателите, защото явно рискът при дизелите е голям!

Напълно съм съгласен с теб! :yes: За оборотите исках да кажа че на преглед не се държат максимални както пишат колегите а около 2-3 хиляди, не помня точно.

За максималните обороти на мотора имах предвид колегата JTD който пише че под 4500 не пада когато настъпва неговата кола което мисля е и таван и :bchug:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook