Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- nik4o_83
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 406
- Регистриран на: 6.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на ток
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП
Случилото се - случило. Интересно ми е защо никой не съветва какво да се прави в случай, че това се случи.
Изхождайки от процесите на работа на мотора би трябвало с едно бързо прекъсване на въздуха - да кажем откачане на колектора, някой въздуховод или др. по пътя на въздуха след турбото - мотора да се изгаси (така се прекъсва не само въздуха, ами и притока на масло в мотора, който е виновника за форсирането на тия високи обороти. Да не забравяме, че ел. ограничението се контролира от впръскването на горивото, а в случая като почне да влиза масло - няма контролиране. Затова и оборотите удрят след червеното).
Дайте някакви мнения да видим дали съвпадат с моето
Изхождайки от процесите на работа на мотора би трябвало с едно бързо прекъсване на въздуха - да кажем откачане на колектора, някой въздуховод или др. по пътя на въздуха след турбото - мотора да се изгаси (така се прекъсва не само въздуха, ами и притока на масло в мотора, който е виновника за форсирането на тия високи обороти. Да не забравяме, че ел. ограничението се контролира от впръскването на горивото, а в случая като почне да влиза масло - няма контролиране. Затова и оборотите удрят след червеното).
Дайте някакви мнения да видим дали съвпадат с моето

- xerial
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП
nik4o_83 написа:Случилото се - случило. Интересно ми е защо никой не съветва какво да се прави в случай, че това се случи.
Изхождайки от процесите на работа на мотора би трябвало с едно бързо прекъсване на въздуха - да кажем откачане на колектора, някой въздуховод или др. по пътя на въздуха след турбото - мотора да се изгаси (така се прекъсва не само въздуха, ами и притока на масло в мотора, който е виновника за форсирането на тия високи обороти. Да не забравяме, че ел. ограничението се контролира от впръскването на горивото, а в случая като почне да влиза масло - няма контролиране. Затова и оборотите удрят след червеното).
Дайте някакви мнения да видим дали съвпадат с моето
Правилно - за да се загаси двг в подобна ситуация е нужно да се спре притока на Въздух....
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП
За всички които не са преживявали тоя кошмар-нарича се маслен удар ! Случва се следното: при форсиране на двигателя,той засмуква масло през турбото ( поради счупен маслообиращ сегмент на бутало). Дори да загасиш двигателя- той се самофорсира,сякаш сега ще излита. Димът е гъст,черно-сив и пада ниско долу !!! Гаси се само с натоварване на двиг. на първа и яко спирачката !!! След 5 мин. палиш и може така да караш още 100 000 км ,но не трябва да се работи над 5000 оборота (всичко ще се повтори ). Повредата НЕ Е В ТУРБОТО !! Или мотора е на 600 000 и нагоре,или счупени маслообиращи сегменти. Не започвайте с дребните ремонти (турбо 300-650 лв,ГНП-?лв ). Мислете за основен или частичен ремонт ,какъвто се окаже при отварянето на мотора !!! Едва ли ще сте изненадани ? Откога двигателя ви харчи масло ??? Ако ви харчи -1л/1000км- това може да ви се случи още днес !!! Пази Боже !!! Ако около колектора турбото само е изхвърлило малко масло - пазете двигателя от граничното натоварване над 5500 -6000 оборота. И ако не дай си Боже това ви се случи не се плашете. Няма да гръмнете с автомобила !!! Шашнато включете на ПЪРВА със спирачка за да угасне животинчето Пийте един "ВАЛЕРИАН " и спокойно продължете напред Добре дошли в този отбор !!!
едно съдържателно мнение по случая от офроуд форума...
ако ви се случи подобно нещо с автоматик, единственият изход е да спрете въздуха. Примерно от гофрираната връзка която, поема от решетката. Късаш, запушваш с нещо и се молиш.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП
За всички които не са преживявали тоя кошмар-нарича се маслен удар ! Случва се следното: при форсиране на двигателя,той засмуква масло през турбото ( поради счупен маслообиращ сегмент на бутало). Дори да загасиш двигателя- той се самофорсира,сякаш сега ще излита. Димът е гъст,черно-сив и пада ниско долу !!! Гаси се само с натоварване на двиг. на първа и яко спирачката !!! След 5 мин. палиш и може така да караш още 100 000 км ,но не трябва да се работи над 5000 оборота (всичко ще се повтори ). Повредата НЕ Е В ТУРБОТО !! Или мотора е на 600 000 и нагоре,или счупени маслообиращи сегменти. Не започвайте с дребните ремонти (турбо 300-650 лв,ГНП-?лв ). Мислете за основен или частичен ремонт ,какъвто се окаже при отварянето на мотора !!! Едва ли ще сте изненадани ? Откога двигателя ви харчи масло ??? Ако ви харчи -1л/1000км- това може да ви се случи още днес !!! Пази Боже !!! Ако около колектора турбото само е изхвърлило малко масло - пазете двигателя от граничното натоварване над 5500 -6000 оборота. И ако не дай си Боже това ви се случи не се плашете. Няма да гръмнете с автомобила !!! Шашнато включете на ПЪРВА със спирачка за да угасне животинчето Пийте един "ВАЛЕРИАН " и спокойно продължете напред Добре дошли в този отбор !!!
Отчасти не съм съгласен с горното мнение - причината за самофорсирането на дизелите е или в износено турбо (оттам вкарва масло в мотора и го изгаря) или износени/счупени маслообиращи сегменти. Същото може да се случи и на атмосферен дизел.
при форсиране на двигателя,той засмуква масло през турбото ( поради счупен маслообиращ сегмент на бутало)
Това е пълна глупост. При сдали сегменти мотора засмуква масло през тях, а не през турбото.
Si non confectus, non reficiat.
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП
много нещо е изписано в онази тема, но малко се обърках да го синтезирам.
Според мен този от ГТП-то със сигурност не е форсирал на 2.5-3к, а на доста повече... И от там в комбинация с проблемите на колата се е случила случката.
Колата може и да ти е амортизирана, но не е причина да ти я чупят на някакъв шибан проформа ГТП.
Според мен този от ГТП-то със сигурност не е форсирал на 2.5-3к, а на доста повече... И от там в комбинация с проблемите на колата се е случила случката.
Колата може и да ти е амортизирана, но не е причина да ти я чупят на някакъв шибан проформа ГТП.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП
И аз не разбрах как ще засмуче масло през турбото ако е счупен маслен сегмент
Ако изкарва през турбото масло ще го изкара през ауспуха. Ама как да го дръпне през студения охлюв ако не е разбито турбото, през филтъра не може да минава масло, нали е филтър и минават само пари?
Някой ако може да го разясни това ще е добре.



Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП
А както казах не носете от 100 кладенеца вода.
Колата си е била счупена когато е отишъл до ГТП-то.
Просто това е било финала. А по-хубаво ли щеше да стане ако на 50 метра пред масова пешеходна пътека започне този процес?
Докато се осъзнаеш какво става може и целия ти живот да си съсипеш от последствията.
Просто няма значение кой колко е форсирал преди това. И тухла да сложиш на педала, оборотомера ще си закове малко преди 5000 оборота и ще си остане там без никакви последствия.
Пак казвам, че по официални документи теста за димност се прави при форсиране на максимални обороти и задържане на около половин секунда и след това се пуска педала на газта. Свалете си едно ръководство на някой газ анализатор и прочетете малко.
Ами просто цитата от горе се вижда, че не е писан от технически грамотен човек.
А и както сам си отговаряш, дали ще излезе маслото през топлата част или през студената е все тая. В единия случай си просто малко по-късметлия. За да се стигне до там то турбината е пътник. Най-често самата повреда на турбото през студената част е съпроводена с огромни пушеци, но с контролируемо горене. Или демек започва да изпуска масло, но в такова количество, което не е достатъчно на двигателя да си работи сам, без гориво. Когато турбината се счупи максимално "добре", или демек има голям механичен проблем, то минава голямо количество масло към студената част, което е достатъчно на двигателя, за да работи и само на масло. Или демек ти си вадиш ключа, ама от компресията и маслото в цилиндъра, си се получава и горенето в камерата, все едно си имаш и чисто гориво. Дизела си работи на 100% масло без никакъв проблем. Проблема при това става, че докато гори маслото в горивната камера, самия процес на горене не е контролируем. Или демек като се отварят и изпускателните клапани горенето продължава и в изпускателния колектор. Точно този тип горене като продължи малко по-дълго време се получават и описаните от колегата проблеми - стопени инжектори, бутала, клапани...
Това съчетано със завишените обороти - доста често над 6000 води и до механични повреди под буталата - най-често биели, колянов вал, лагери. Ако обаче оборотите не са били толкова големи, клапаните са успявали да се приберат навреме преди да се срещнат с буталата, то единствения проблем, който се наблюдава са само стопени неща между буталата и главата - клапани, дюзи, бутала, подгревна свещ, чело на главата.
п.п. Ограничителя по гориво идва на около 4800 оборота. Това като коментар към по-горните мнения. Демек като "ръчкаш" един дизел и там ти спира оборотомера.
Колата си е била счупена когато е отишъл до ГТП-то.
Просто това е било финала. А по-хубаво ли щеше да стане ако на 50 метра пред масова пешеходна пътека започне този процес?
Докато се осъзнаеш какво става може и целия ти живот да си съсипеш от последствията.
Просто няма значение кой колко е форсирал преди това. И тухла да сложиш на педала, оборотомера ще си закове малко преди 5000 оборота и ще си остане там без никакви последствия.
Пак казвам, че по официални документи теста за димност се прави при форсиране на максимални обороти и задържане на около половин секунда и след това се пуска педала на газта. Свалете си едно ръководство на някой газ анализатор и прочетете малко.
Ivo_Borisov написа:И аз не разбрах как ще засмуче масло през турбото ако е счупен маслен сегментАко изкарва през турбото масло ще го изкара през ауспуха. Ама как да го дръпне през студения охлюв ако не е разбито турбото, през филтъра не може да минава масло, нали е филтър и минават само пари?
Някой ако може да го разясни това ще е добре.
Ами просто цитата от горе се вижда, че не е писан от технически грамотен човек.
А и както сам си отговаряш, дали ще излезе маслото през топлата част или през студената е все тая. В единия случай си просто малко по-късметлия. За да се стигне до там то турбината е пътник. Най-често самата повреда на турбото през студената част е съпроводена с огромни пушеци, но с контролируемо горене. Или демек започва да изпуска масло, но в такова количество, което не е достатъчно на двигателя да си работи сам, без гориво. Когато турбината се счупи максимално "добре", или демек има голям механичен проблем, то минава голямо количество масло към студената част, което е достатъчно на двигателя, за да работи и само на масло. Или демек ти си вадиш ключа, ама от компресията и маслото в цилиндъра, си се получава и горенето в камерата, все едно си имаш и чисто гориво. Дизела си работи на 100% масло без никакъв проблем. Проблема при това става, че докато гори маслото в горивната камера, самия процес на горене не е контролируем. Или демек като се отварят и изпускателните клапани горенето продължава и в изпускателния колектор. Точно този тип горене като продължи малко по-дълго време се получават и описаните от колегата проблеми - стопени инжектори, бутала, клапани...
Това съчетано със завишените обороти - доста често над 6000 води и до механични повреди под буталата - най-често биели, колянов вал, лагери. Ако обаче оборотите не са били толкова големи, клапаните са успявали да се приберат навреме преди да се срещнат с буталата, то единствения проблем, който се наблюдава са само стопени неща между буталата и главата - клапани, дюзи, бутала, подгревна свещ, чело на главата.
п.п. Ограничителя по гориво идва на около 4800 оборота. Това като коментар към по-горните мнения. Демек като "ръчкаш" един дизел и там ти спира оборотомера.

Последна промяна JTD на 05 Фев 2012, 13:54, променена общо 1 път
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП
Ivo_Borisov написа:И аз не разбрах как ще засмуче масло през турбото ако е счупен маслен сегментАко изкарва през турбото масло ще го изкара през ауспуха. Ама как да го дръпне през студения охлюв ако не е разбито турбото, през филтъра не може да минава масло, нали е филтър и минават само пари?
Някой ако може да го разясни това ще е добре.
Идеята е, че се разбиват и втулките на студената перка, маслото влиза в турбината под налягане няколко бара и съответно лесно преодолява единия бар налягане дето турбото го създава и навлиза във въздушния поток към мотора, оттам почва да го изгаря вместо нафта и става мяууу... Иначе хвърля масло и през топлата перка и оттам в ауспуха, но това не е опасно - опасната е студената перка. Иначе турбото е след въздушния филтър и от него директно в мотора.
Si non confectus, non reficiat.
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП
JTD написа:Просто няма значение кой колко е форсирал преди това.
естествено че има значение

Ясно е, че луфта като стане по-голям ще се стигне до момент, в който от много по-ниски обороти може да се случи това, но той пък междувременно би могъл да усети някакви признаци на проблема.
А между другото пеперудките, които всички ние с охота си махама/махнахме биха ни спасили в такъв случая.... май
Последна промяна sub_eleven на 05 Фев 2012, 13:59, променена общо 1 път
- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП
sub_eleven написа:
ако ви се случи подобно нещо с автоматик, единственият изход е да спрете въздуха. Примерно от гофрираната връзка която, поема от решетката. Късаш, запушваш с нещо и се молиш.
за автоматик има и друг начин(не знам дали 100% деиства но има логика) с пожарогасителя пръскаме там откадето въздушния филтър смуче въздух и така спираме притока на кислород и спира двигателя.
друг варянт е спиране на въздуха към дебитомера
Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП
sub_eleven написа:JTD написа:Просто няма значение кой колко е форсирал преди това.
естествено че има значениеКолегата е могъл да си кара кой знае колко след това ако си е карал до 2-3000 оборота, както се кара дизел по принцип. Това форсиране според мен докарва прехвърляне на по-голямо количество от маслото като начално гориво в даден момент и от там се почва.
Ясно е, че луфта като стане по-голям ще се стигне до момент, в който от много по-ниски обороти може да се случи това, но той пък междувременно би могъл да усети някакви признаци на проблема.
Да, могъл е да кара, ако колата му е стояла в гаража.
Просто стечение на обстоятелствата, нищо друго.
Ако свали турбината съм 100% убеден, че ще види къде е проблема.
А и на място една турбина е доста разтоварена, или демек и на 4000 оборота няма такъв товар, какъвто може да и направиш на 2000 оборота в движение. Така, че това не са доводи.
Единствено е нямало да стане ако си е стояла колата в гаража до края на живота й.
п.п. А и никъде не пише, че дизел се кара до 2000-3000 оборота. Кара си се както всеки двигател. Имаш диапазон между празния ход и ограничителя. Или ако трябва да не сме толкова груби до около 4000 оборота. Никъде няма някой да ти каже, че не може дизел да си го караш с 4000 оборота. Все пак там си в 100% от силата му. Трябва ти мощ, държиш го на 4000, трябва ти празен ход държи си 750 оборота, това е.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП
да не разводняваме темата, но се кара, където е въртящия момент - доста преди 4000 оборота... Всеки да си кара както иска.
А пеперудките биха ли спасили положението ако ги има според вас при такъв проблем с турбото?
Ами ако проблемът не е тръгнал от турбото, а то в последствие е изтропало?
Би ли могло от друга страна да се причини примерно пък от гълтане точно на пеперудка при форсирането и отнемането на газта. От там за секунди стига до турбото, следва голяма механична повреда и нататък неконтролирано изгаряне на маслото.
А пеперудките биха ли спасили положението ако ги има според вас при такъв проблем с турбото?
Ами ако проблемът не е тръгнал от турбото, а то в последствие е изтропало?
Би ли могло от друга страна да се причини примерно пък от гълтане точно на пеперудка при форсирането и отнемането на газта. От там за секунди стига до турбото, следва голяма механична повреда и нататък неконтролирано изгаряне на маслото.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП
Въртящия момент е най голям някъде към 1750 оборота, поне при М47 е така. А иначе турбото на колега трябва да е много разбито за да стане това
Когато аз счупих моето, в кулера имаше съмсем малко масло и нямаше как да се форсира сама. Обаче ако я бях покарал така със сигурност щеше да дръпне повече масло и да стане същата случка. Във всеки случай кофти ситуация която неизбежно е щяла се случи 



- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП
също много възможно е да е станало: http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrolock
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Турбокомпресора счупи двигателя на 320Д 150к.с. при ГТП
sub_eleven написа:да не разводняваме темата, но се кара, където е въртящия момент - доста преди 4000 оборота... Всеки да си кара както иска.
А пеперудките биха ли спасили положението ако ги има според вас при такъв проблем с турбото?
Ами ако проблемът не е тръгнал от турбото, а то в последствие е изтропало?
Би ли могло от друга страна да се причини примерно пък от гълтане точно на пеперудка при форсирането и отнемането на газта. От там за секунди стига до турбото, следва голяма механична повреда и нататък неконтролирано изгаряне на маслото.
Пепрудките биха предовратили подобни случки...както и биха намалили тресенето при гасене...но пък биха направили същото мазало само ,без ремонт на турбо но ,от опит цената на ремонта е 90% еднаква,ако не и по-скъпа когато пеперудка влезе в цилиндъра - защото в повечето случаи отиваш,бутало,клапани и т.н
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани