проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 12 Май 2017, 0:04

Това е само на теория, а ти само на база части от нея даваш компетентни мнения и продължаваш да заблуждаваш. Първото е, че капачката отваря на 2, а не на 1 бар, но това наистина не е толкова важно. По-важното е какво се случва с уж отворения клапан на капачката при духнала гарнитура да речем. По твоите обяснения налягането би трябвало да не се вдигне никога над 2 бара, ама ей на, гърмят маркучи и радиатори на поразия :kuku: Странна работа. Та ей на, обяснявам: При навлезли газове в охл. с-ма те се оказват къде ли не из системата, вследствие на което нивото на охл. течност се покачва до момента в който не достигне отворения вече клапан на капачката. За течностите обаче отворът на този клапан не е предвиден. Излизат трудно и бавно, би трябвало да се сещаш за разликите м-у двата флуида. На практика за антифриза, отворения вече клапан се оказва буквално затворен. Следва рязко повишаване на налягането и гръм от най-слабата зона. Сега ако отново решиш да спориш машинално, все пак препрочети пак какво съм ти написал и помисли още веднъж.

Към Стилиан: Ако разширителното ти казанче е оригинално, в горния му край има улей по цялата му обиколка. Този улей най-вероятно е оцапан с изсъхнал антифриз и съответно оцветен. Изплакни наистина добре и изсуши улея да си стане пак черен и покарай така, настъпи я добре и по баири даже. Ако след някой друг ден отново ти се появи тоя същия изсушен антифриз по ръба се готви за глава.
Иначе за маркучите е трудно да ти се обясни твърдината им с думи. Грубо казано със средна човешка сила, палеца потъва на около 1,5см. Просто сравни с някой.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от onewg » 12 Май 2017, 5:44

PS. проверих го, наистина го дават два бара работно налягане :shock: :yes:

Близо два бара е автомобилната гума, така че не се чудете че маркуча е твърд. :paranoid:

Колега ivoaudi говоря че при нормално действие на системата, капачката трябва да регулира, при духнала гарнитура, тай самият газ вътре ще влоши циркулацията.. :bchug:
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 12 Май 2017, 8:02

всичко работи оптимлно само при здрав двигател.При духнала гарнитура няма как да се освободи налягането което наистина е два бара.Колега аз още в начлото ти споменах нещо ама ти не ме чу.Добре си махнал термостата за проба.И аз съм го правил за проба когато се съмнявах за гарнитура.Без термостат никога ама никога няма налягане в системата.Температурата е малко след синята зона и ако не надува от гарнитурата няма да имаш налягане в маркучите.Тествал съм го.Ако при липсата на термостат пак надува няма какво да се чудиш- гарнитура.При духнала гарнитура няма обезвъздушаване системата.Точно обезвъздушиш и пак надуе въздух и направи въздушна тапа.Бърка циркулацията,почва да надува и да загрява.Като караш по надълго от голямото налягане пръска я казанче я маркуч.Това дето пикае в казанчето трябва да е така и при ниски обороти,обаче ако прави въздушна тапа ту се оправя ту спира да пикае.И само при високи обороти прекарва антифриз в казанчето.Като намалиш пак набие въздух и се получава един порочен кръг.Парното се губи щото е най високо и набива често въздуха там.Направи един тест за изгурели газове.Ако губиш антифриз има и контрастно вещество.Има и тестове с манометър на казанчето да се види колко бара държи.Все интелигентни работи.Обаче ако не ти се дават пари пробвай изпитаните гаражни тестове.Те са не по малко сигурни.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 3.04.2007
Пол: Мъж
Кара: BMW

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от gavrone » 25 Май 2017, 16:18

Колеги,как ли ще се отрази на тоя мотор 10/40 пълна синтетика за лятото?
BMW POWER

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 25 Май 2017, 23:44

нищо няма да и стане с 10w40.аз съм пробвал. Но работи по-кофти с него,гори го повече ако по принцип гори масло.Защото аз пробвах когато още не бях правил ремонт и колата гореше масло.Но установих,че 10w40 го гори повече от 5w40.Странно ама факт.След като направих ремонта и колата спря нацяло да гори масло не съм карал с 10w40 и незнам как ще е но 5w40 вече грам не го гори.
10w40 е полусинтетика и формулата е друга.При студен старт няма добър маслен филм по детайлите и износването е по-голямо.Другото е,че има много тънки отвори на маслени магистрали които си искат масло с нисък вискозитет.Високата работна температура също иска пълна синтетика.
И още хиляди причини които не ми се пишат.По каталог го дават 0w40 или 5w40.
Много колеги сега ще вземат да спорят за географската ширина и за температурата в България и т.н .......Ама Гюнтер си го е написал

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 27.07.2011
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от azarovlado » 26 Май 2017, 13:15

Като знам какви "нежни" валове има тоз двигател, не бих рискувал с 10W40.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 3.04.2007
Пол: Мъж
Кара: BMW

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от gavrone » 26 Май 2017, 14:50

Отказвам се от10/40,но за протокола да отбележа,че имах предвид Кастрол Мултивалвс-10/40 ПЪЛНА синтетика,не е полу! :driving:
BMW POWER

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 26 Май 2017, 21:30

аз те разбрах ,че имаш предвид пълна синтетика.Но не рискувай с 10w40 просто няма смисъл от такъв вискозитет.
Иначе аз немска машина със слаба закалка на валове не съм виждал.Валовете се прецакват най-вече от мега лонглайф смени на масло от порядъка на 30 000 ,40 000,50 000.В италия е доста позната практика.
Само за протокола аз карах първия двигател с 10w40 65 000 км. След което го отворих за ремонт от който имаше нужда още откакто го взех.След като мерихме всичко вътре нямаше отклонения от нормите.Двигателя светеше.Просто проблема беше ,че предишния малоумник е прегрял колата и маслените сегменти бяха останали запекли в каналите.След пълен ремонт не гори грам масло вече,но се кара с 5w40.
Защо карах с 10w40, нямам обяснение.Абсолютна тъпотия от моя страна.Мислех си,че ще го гори по малко.Обаче преди ремонта смених с 5w40 и останових,че съм се заблуждавал.Гореше го по- малко.А след ремонта спря нацяло да гори масло.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 3.04.2007
Пол: Мъж
Кара: BMW

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от gavrone » 27 Май 2017, 16:24

dentamed написа:аз те разбрах ,че имаш предвид пълна синтетика.Но не рискувай с 10w40 просто няма смисъл от такъв вискозитет.
Иначе аз немска машина със слаба закалка на валове не съм виждал.Валовете се прецакват най-вече от мега лонглайф смени на масло от порядъка на 30 000 ,40 000,50 000.В италия е доста позната практика.
Само за протокола аз карах първия двигател с 10w40 65 000 км. След което го отворих за ремонт от който имаше нужда още откакто го взех.След като мерихме всичко вътре нямаше отклонения от нормите.Двигателя светеше.Просто проблема беше ,че предишния малоумник е прегрял колата и маслените сегменти бяха останали запекли в каналите.След пълен ремонт не гори грам масло вече,но се кара с 5w40.
Защо карах с 10w40, нямам обяснение.Абсолютна тъпотия от моя страна.Мислех си,че ще го гори по малко.Обаче преди ремонта смених с 5w40 и останових,че съм се заблуждавал.Гореше го по- малко.А след ремонта спря нацяло да гори масло.

Забравям за 10/40 на смяната сега пак ще взема 5/40.М-у другото аз повече от 10 000км. не карам масло,кавото и да е.Нямам им вяра. :bchug:
BMW POWER

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 216
Регистриран на: 27.01.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X4 F26 20D & S1000RR K67
Мечтае да кара: MV Agusta Superveloce S

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от KpuB4o » 27 Май 2017, 21:16

Аз също карам с 5/40, пробвах с 5/30 но ми гореше около литър за 10 000 км с 5/40 нямам никакъв проблем. Сменям масло задължително на всеки 10 000км

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от onewg » 27 Май 2017, 22:15

Защо карах с 10w40, нямам обяснение.Абсолютна тъпотия от моя


Ще усетиш разликата между 5/40 и 10/40 когато цъфнат цървулите на Настрадин Ходжа :lol: :lol:

Изображение

Едното масло го дават до -35 другото до -30, освен ако не си някой канадски дървар :lol: и не живееш някъде в Канада зимата..

Да питам, изобщо някой знае ли? какво означават означенията на маслата. :paranoid:
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 27.07.2011
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от azarovlado » 27 Май 2017, 23:14

Само за протокола-винаги съм купувал скъпи масла 5w40 и в началото когато купих колата нямаше никакви ядове относно работа на двигател.Само за две години лека-полека почна при палене да се губи единият цилиндър.След смяна на свещите със скъпи иридиеви проблемът се задълбочи и започна никой път двигателя да се стартира от второто завъртане на стартера и така докато много трудно започна да пали.След много мъки и кви ли не диагностики се оказа износен вал на валвтроника. Та една от причините да се случи това имам и аз понеже още с паленето подкарвах колата с по-високи обороти понеже е бензинова (аз заради това избрах бензина пред дизела),но сега вече втора година след като смениха вала сутрин стартирам двигателя и го подкарвам лекичко или изчаквам малко да позагрее.Та мисълта ми е ,че не всичко се свежда до това какво пише на бутилката с масло.Просто самите двигатели не са това което бяха и стилът на шофиране изиграва много важна роля за живота на двигателя. Преди това карах едно старо ауди 80 със същият стил и там изобщо никога нямах проблем с двигателя.Знам че двете коли нямат нищо общо като технология, но и при двете имам по 5 години стаж и смея да твърдя, че следващата ми кола нямам да е бмв,понеже ми писна да давам много излишни пари ,щото искам да е перфектна.Сега някой ще каже ,че съм купил някаква евтина барака и съм уцелил кофти кола, но истината е,че купих много пазена кола, но самият ресурс на двигателя е направен до гаранцията- от там насетне се почват само смени на части, които не са никак евтини. Тва не го написах ,за да се оплаквам, а просто споделям преживявания, но не мога да отрека,че кола на толкова години още прави впечатление на улицата и дори продължава да се появява по абитуриентски балове :clap: :clap: :clap:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 27 Май 2017, 23:27

това всеки го знае.Естествено,че температурата.
То може и с 15w40 да караш. Само че минералното масло ще и се отрази много добре.
http://www.autoreview.bg/advice/technic ... avtomobil/

по това в каква температурна зона живеем аз мога да карам по твоята логика с 15w40 .Ти би ли карал с такова защото аз не.
И аз от опит ти казвам,че когато колата гореше по 600 грама на 1000 км. 10w40 защото имаше проблем със сегментите с 5w40 гореше 300 грама на 1000 км. .Като и двете масла бяха мотул.С 10w40 двигателя работеше доста по шумно и грубо.След 10 000 примерно ако се забавя с 1000 км до смяната се разтропваха повдигачи.При 5w40 никога ама никога не съм чувал повдигач да трака.Просто едно е на хартия друго е практиката.Аз това което си дал като графика много добре го знам ама фактите се други.А и повечето масла с 10W40 вискозитет са полусинтетика.Има и марки със същия вискозитет които са пълна синтетика обаче не е богат избора.А за пълна и полусинтетика няма смисъл да спорим.Предполагам знаеш каква е разликата.
Аз ако знам ,че ще и стане нещо на колата нямаше да карам с 10W40.Нищо и няма на колата просто е безсмислено.Сложи го в хладилника и виж на -18 градуса в каква консистенция е и после си мисли какво пише за маслата.Аз съм слагал.Става гъсто като мед.А уж на -30 градуса трябва да няма проблем.

http://mywikimotors.com/n42b20/

тука хората са посочили дра вида вискозитет.Никъде не пише в зависимост от географската ширина.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 27 Май 2017, 23:50

е това,че бмв е автомобил с хиляди проблеми си е така колкото и да не ни се иска да го признаем.От проблем в проблем.Яки коли,визия,комфорт,динамика,спортен вид................всичко е уникално..........но здравината няма да я коментирам.Преди да си купя бмв имах други очаквания.Преди съм карал фият,голф и опел.Ами смешни марки ама нищо не съм пипал.На път не съм закъсвал и никога не съм се цапал.Това дори и с ново бмв няма как да се случи.Един приятел си купи ново бмв от м-кар и за 80 000 скъса верига.Нов двигател и след това гръмна турбината.Дебитомери и други дреболии като дюзи няма да споменавам.Ама хайде това е дизел.Обаче братовчед ми има една е-класа 2006 година спука я от каране и не е пипал нищо.И тя е дизел.
Бензиновите бмв-та по-стават ама дизелите са лекичко по трошливи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от (bubsa) » 27 Май 2017, 23:52

onewg написа:
Защо карах с 10w40, нямам обяснение.Абсолютна тъпотия от моя


Ще усетиш разликата между 5/40 и 10/40 когато цъфнат цървулите на Настрадин Ходжа :lol: :lol:

Изображение

Едното масло го дават до -35 другото до -30, освен ако не си някой канадски дървар :lol: и не живееш някъде в Канада зимата..

Да питам, изобщо някой знае ли? какво означават означенията на маслата. :paranoid:

Абе и ти ще дойдеш от всезнайковците,но нещо издишаш в поредна тема в която се изказваш като последна инстанция :winky:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook