проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- onewg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Майсторе не знам кой разбира и кой не, ама до сега сам съм си поддържал колите и вървят, не ми се е налагало да ходя на сервизи нещо да ми правят.
Разликата е че, полу-синтетичното след 100000 километра ако не го сменяш често ще направи двигателя леш вътре от отлагания, понеже полу-синтетичните отлагат повече, което не е добре за хидравличните повдигачи.
Ако си сменяш по честичко маслото, няма никакъв проблем..
Единственият проблем е дали да слагаш полусинтерика и на 7 хиляди да я хвърляш, или да си сложиш пълна синтетика и да изкара 10-15 хиляди, разликата в цената не е чак толкова голяма за да се цигани човек..
Другото говорите за масла, мен ме интересува колко са луфтовете на тези двигатели който са на по 200 000-300 000 хиляди километра вече, че и на повече, понеже маслото се подбира според луфтовете на сглобката на двигателя!!!
Иначе най добре е да се слага това което е предписано в завода производител
Разликата е че, полу-синтетичното след 100000 километра ако не го сменяш често ще направи двигателя леш вътре от отлагания, понеже полу-синтетичните отлагат повече, което не е добре за хидравличните повдигачи.
Ако си сменяш по честичко маслото, няма никакъв проблем..
Единственият проблем е дали да слагаш полусинтерика и на 7 хиляди да я хвърляш, или да си сложиш пълна синтетика и да изкара 10-15 хиляди, разликата в цената не е чак толкова голяма за да се цигани човек..
Другото говорите за масла, мен ме интересува колко са луфтовете на тези двигатели който са на по 200 000-300 000 хиляди километра вече, че и на повече, понеже маслото се подбира според луфтовете на сглобката на двигателя!!!
Иначе най добре е да се слага това което е предписано в завода производител



Тиез коне искат да ядат....



- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
ами това с луфтовете е тъка ама никъде производителите не казват до 100000 едно масло след 200000 друго и от 300000 трето.Да не говорим,че колите на горубляне са от порядъка на 500 000 .Нищо,че пише 140 000.
То по логиката на колегата със схемата за температурата може и дизелите с 10w40 или 15w40 да караме.Аз дизел не карам де,ама някой да сложи 15w40 на ново поколение дизел пък после колегата да му даде пари за ремонт.
Защото по тая логика температурите в България са от -25 зимата до 40 градуса лятото.Няма смисъл от друг вид масло освен от 15w40. Да не говорим с какво масло се карат м-ковите мотори. '........там цифрите са ......w60 и т.н
И аз преди доста години като гледах подобна таблица и един преподавател от техническия университет ми обясняваше ,че тези стойности уж значат температури,а всъщност нещата не стоят точно така.
Не се заблуждавайте,че маслото ще обере луфтовете и ще стегне работата на мотора.Това е възможно в много начално износване.Примерно като съвсем нов един автомобил примерно се кара с 0w30 ,a след 100 000 с 0w40.Казвам примерно само.Затова в повечето препоръки на производителите има два вида вискозитети.Иначе най-добре всеки двигател да се кара с това масло което е удобрено и препоръчано от производителите на този двигател.
Всички имате едно кожено със сервизна история и още няколко книжки там.Там си пише с кои видове масла може да карате.То няма нужда от разсъждаване защото хората са го написали.
То по логиката на колегата със схемата за температурата може и дизелите с 10w40 или 15w40 да караме.Аз дизел не карам де,ама някой да сложи 15w40 на ново поколение дизел пък после колегата да му даде пари за ремонт.

Защото по тая логика температурите в България са от -25 зимата до 40 градуса лятото.Няма смисъл от друг вид масло освен от 15w40. Да не говорим с какво масло се карат м-ковите мотори. '........там цифрите са ......w60 и т.н
И аз преди доста години като гледах подобна таблица и един преподавател от техническия университет ми обясняваше ,че тези стойности уж значат температури,а всъщност нещата не стоят точно така.
Не се заблуждавайте,че маслото ще обере луфтовете и ще стегне работата на мотора.Това е възможно в много начално износване.Примерно като съвсем нов един автомобил примерно се кара с 0w30 ,a след 100 000 с 0w40.Казвам примерно само.Затова в повечето препоръки на производителите има два вида вискозитети.Иначе най-добре всеки двигател да се кара с това масло което е удобрено и препоръчано от производителите на този двигател.
Всички имате едно кожено със сервизна история и още няколко книжки там.Там си пише с кои видове масла може да карате.То няма нужда от разсъждаване защото хората са го написали.
Последна промяна dentamed на 28 Май 2017, 7:56, променена общо 2 пъти
- risto416
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 63
- Регистриран на: 25.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20A
- Мечтае да кара: Х 5
- Детайли за колата: Е46 318i 143к.с.2002г.комби автоматик
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
azarovlado написа:Само за протокола-винаги съм купувал скъпи масла 5w40 и в началото когато купих колата нямаше никакви ядове относно работа на двигател.Само за две години лека-полека почна при палене да се губи единият цилиндър.След смяна на свещите със скъпи иридиеви проблемът се задълбочи и започна никой път двигателя да се стартира от второто завъртане на стартера и така докато много трудно започна да пали.След много мъки и кви ли не диагностики се оказа износен вал на валвтроника. Та една от причините да се случи това имам и аз понеже още с паленето подкарвах колата с по-високи обороти понеже е бензинова (аз заради това избрах бензина пред дизела),но сега вече втора година след като смениха вала сутрин стартирам двигателя и го подкарвам лекичко или изчаквам малко да позагрее.Та мисълта ми е ,че не всичко се свежда до това какво пише на бутилката с масло.Просто самите двигатели не са това което бяха и стилът на шофиране изиграва много важна роля за живота на двигателя. Преди това карах едно старо ауди 80 със същият стил и там изобщо никога нямах проблем с двигателя.Знам че двете коли нямат нищо общо като технология, но и при двете имам по 5 години стаж и смея да твърдя, че следващата ми кола нямам да е бмв,понеже ми писна да давам много излишни пари ,щото искам да е перфектна.Сега някой ще каже ,че съм купил някаква евтина барака и съм уцелил кофти кола, но истината е,че купих много пазена кола, но самият ресурс на двигателя е направен до гаранцията- от там насетне се почват само смени на части, които не са никак евтини. Тва не го написах ,за да се оплаквам, а просто споделям преживявания, но не мога да отрека,че кола на толкова години още прави впечатление на улицата и дори продължава да се появява по абитуриентски балове![]()
![]()
Здравей колега,да те питам,как и с каква диагностика хванахте вала на валвтроника че е износен,моля да споделиш тук или на ЛС. Благодаря предварително.
- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
в Найси кар знам,че има възможност да се направи тест за износване на вала.Дано не се приеме за реклама.Но някъде по темите един колега беше писал за това как са му помогнали и са диагностицирали износването.Имат програма за износване на вала на валветроника.
- onewg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
dentamed написа:Иначе най-добре всеки двигател да се кара с това масло което е одобрено и препоръчано от производителите на този двигател.
Е това е до тук най смисленото мнение

Моята съм я карал с 10/40 никаква разлика не съм видял, поне аз, нито във вървенето нито в разхода, хондата мотора 1000цбр съм го карал с кастрол 15/50

Но ако завода дава 5/40 най добре е така...
Но аз съм сигурен че ако караш 10/40 и сменяш на 7К километра, няма да имаш никакви ядове..


Тиез коне искат да ядат....



- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
onewg написа:dentamed написа:Иначе най-добре всеки двигател да се кара с това масло което е одобрено и препоръчано от производителите на този двигател.
Е това е до тук най смисленото мнение![]()
Моята съм я карал с 10/40 никаква разлика не съм видял, поне аз, нито във вървенето нито в разхода, хондата мотора 1000цбр съм го карал с кастрол 15/50и никакъв проблем..
Но ако завода дава 5/40 най добре е така...
Но аз съм сигурен че ако караш 10/40 и сменяш на 7К километра, няма да имаш никакви ядове..
По тая логика може и с м10 да караш и да сменяш на 2К

Маслата имат и други показатели,освен вискозитет!Прочетете по този въпрос и ще ви се изяснят нещата.
Няма как на мотор работещ на 105 градуса да му е добре с 10в40.
Както казахте е най-добре да се кара с масло одобрено от производителя за да няма драми.Разлика в кратък период от време може и да не видиш,но това не значи,че няма.
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Ами вероятно най-добре е 5/40 и по честа смяна,тия сервизни интервали на 20 000 на мен ми се виждат прекалено големи.Сменям на 10 и това е. 

BMW POWER
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
ако се погледат тестове в нета - най-различни - доста е съмнително дали надписа "синтетично" , "100% синтетика" , "синтетична технология" и т.н. означват реално нещо ... и дали човек би могъл да има доверие на Castrol и Shell като цяло - нас основно те ни интересуват
общо взето на доста тестове Castrol показва трагични резулатати като сила на срез на масления филм и като образуване на замърсявания при високи температури
Shell / Pennzoil - от друга страна много рекламират технологията си за масла от природен газ, като силно миещи, много чисти като база и с добри свойства, на доста тестове се справят добре
та ... гледайте в нета, има стотици марки масла, изберете си някое за което имате наблюдение че е от сигурен източник, че на тест е ок ... сменяйте си го навреме и най-вече ... вземайте си читави филтри ако не надхвърля човек с нормално каране повече от 10-15хил някои 5в40 масла биха могли да се справят, но доста се предават около 6-7хил км ... явно присадките им толкова изкарват
има естествено и "супер масла" има колеги писали, че ги позлват и са си доволни , с големи пробези между смените без загуба на качества
всеки трябва да си прецени има ли време и желание да сменя на 6-12хил км или иска да си кара спокойно 15-20хил км .... варианти има много, върпоса е да не се сипе GTX или MAGNATEC и да караме по 15хил км .... щото просто не е за това предвиждано
общо взето на доста тестове Castrol показва трагични резулатати като сила на срез на масления филм и като образуване на замърсявания при високи температури
Shell / Pennzoil - от друга страна много рекламират технологията си за масла от природен газ, като силно миещи, много чисти като база и с добри свойства, на доста тестове се справят добре
та ... гледайте в нета, има стотици марки масла, изберете си някое за което имате наблюдение че е от сигурен източник, че на тест е ок ... сменяйте си го навреме и най-вече ... вземайте си читави филтри ако не надхвърля човек с нормално каране повече от 10-15хил някои 5в40 масла биха могли да се справят, но доста се предават около 6-7хил км ... явно присадките им толкова изкарват
има естествено и "супер масла" има колеги писали, че ги позлват и са си доволни , с големи пробези между смените без загуба на качества
всеки трябва да си прецени има ли време и желание да сменя на 6-12хил км или иска да си кара спокойно 15-20хил км .... варианти има много, върпоса е да не се сипе GTX или MAGNATEC и да караме по 15хил км .... щото просто не е за това предвиждано
- onewg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Имам един познат монтьор, та той познава вносителите на акумулатори масла, и ми казва така, всичко е от един варел, акумулаторите са един тип етикетите им се лепят тук, повечето масла същата работа..
Аз за това си взимам от познати в германия кастрол магнатек, а не от тук..
Иначе тук можеш да попаднеш на едно голямо ла
...
Аз за това си взимам от познати в германия кастрол магнатек, а не от тук..
Иначе тук можеш да попаднеш на едно голямо ла



Тиез коне искат да ядат....



- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Имаш един познат, който познава вносителите, които пък почти със сигурност познават и пълначите. И това за теб е реферанс за каквото и да е. Бетонна логика, стоманени доводи.. Имаш си друга тема, която превърна във седянка, тази е що-годе читава, бе човек!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Ако колата няма други проблеми и се кара с вискозитет препоръчан от производител и маслото се сменя на 10 000 няма за какво да се притеснявате.Подберете една хубава марка като бардал или мотул и не му мислете.Но най-важното е навременната смяна.
- baylazar
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 28.06.2015
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 318i 143k.с
- Мечтае да кара: 5 серия xdrive
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Я и аз да се намеся,че отдавна не съм писал
кастрол магнетик 5в40-7к км и аут...Преди това Бардал 10в40-6к км-аут...сега съм с мобил 0в30 2к км-има време ще видим.Моето наблюдение е ,че този наш мотор си е капризен на масло.Стига да е читав пак си иска своето и моето наблюдение е по рядко масло с по големи граници за темп разлика заради по високата температура на работа.В смисъл мисля че до 6-7 к км няма ядове,но после по малко почва да си го показва-моята не почва да го гори ами примерно тук таме причука ваносче слабо,като е работила по дълго време особено в града е малко по шумна от нормалното и ако си я юркал на сутринта пали за 1-2 секунди като трактор-това последното не знам от кво е.Но това си е мое мнение за моята барака.Смятам после да пробвам с мотул да видим и там разлика дали ще има.Успех с маслата.

- avelito
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 11.11.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 530i 272hp
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте колеги, колата ми е 316ti 115 к.с. 2001г - N42B18. От доста време имам следният проблем и не мога да намеря решение. Та значи проблемът е следния, при студен двигател колата пали, няма проблем с паленето, но вдига оборотите до към 2000, след което започват да падат много бавно и така докато излезе от синята зона, т.е. загрее. През това време колата претриса леко и ако подам газ съвсем леко, оборотите падат и колата се дави и понякога угасва. След като загрее (излезе от синьото), оборотите си заспиват и всичко е наред, колата си върви без проблем. Другото което съм забелязал вече при загряла кола, но това става много рядко и не мога да разбера при какви условия се появява, качва сама обороти понякога на празен ход с натиснат съединител! Не знам дали проблемите са свързани, но ще съм ви много благодарен ако някой даде предположение на какво могат да се дължат. (само да вметна, че съм сменил филтър/клапан картерни газове, почистен дебитомер, който си работи перфектно, на диагностика нищо не излиза).
Благодаря предварително!
Благодаря предварително!
- onewg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Пробвай с това което го продават в германия, и тогава виж дали ще е аут на 6К
Да та светна и аз нещо, че тук продават пълни боклуци, и не само маслата!!! за съжаление

Да та светна и аз нещо, че тук продават пълни боклуци, и не само маслата!!! за съжаление



Тиез коне искат да ядат....



- baylazar
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 28.06.2015
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 318i 143k.с
- Мечтае да кара: 5 серия xdrive
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Съгласен съм колега,за това спор няма.Коментара ми е спрямо маслата в България.А кастрола дето го бях сложил и изкара 7к беше от вносителя автотрейд......
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани