проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- baylazar
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 28.06.2015
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 318i 143k.с
- Мечтае да кара: 5 серия xdrive
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
avelito написа:Здравейте колеги, колата ми е 316ti 115 к.с. 2001г - N42B18. От доста време имам следният проблем и не мога да намеря решение. Та значи проблемът е следния, при студен двигател колата пали, няма проблем с паленето, но вдига оборотите до към 2000, след което започват да падат много бавно и така докато излезе от синята зона, т.е. загрее. През това време колата претриса леко и ако подам газ съвсем леко, оборотите падат и колата се дави и понякога угасва. След като загрее (излезе от синьото), оборотите си заспиват и всичко е наред, колата си върви без проблем. Другото което съм забелязал вече при загряла кола, но това става много рядко и не мога да разбера при какви условия се появява, качва сама обороти понякога на празен ход с натиснат съединител! Не знам дали проблемите са свързани, но ще съм ви много благодарен ако някой даде предположение на какво могат да се дължат. (само да вметна, че съм сменил филтър/клапан картерни газове, почистен дебитомер, който си работи перфектно, на диагностика нищо не излиза).
Благодаря предварително!
Колега при тези мотори един от проблемите е вал на валвото и механизмите по него.Това на диагностика не излиза или ако излиза е някаква ,която не всеки майстор има.И при всеки аномалията не е еднотипна.Просто предположение не съм сигурен.
- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
За оборотите и гасненето при палене в края на синята зона се оправя с ъпдейт на софта.Има доста писано.За оборотите които се покачват сами има повече варианта.Дросел,електронна газ-педала.Валветроник.
Тук иска повече ровене да се хване причината.
За маслата:
Аз съм навил 200 000 с мотул 'specific bmw ll04' 5w40. Удобрено от бмв.
Сменям само и единствено на 10 000.
Резултата:
Не гори грам.За 10 000 от max слиза до средата.Не се налага да се долива от смяна до смяна.Не трапа , не трака и работи сурер стегнато.Повдигач за 8 години не съм чул да плетрака.Незнам колко е френско маслото ама съм доволен.Уж пише франция.Преди да почна да слагам мотул бях много предобеден към тази марка.Ама се оказа,че французите правели и друго освен парфюми.
Тук иска повече ровене да се хване причината.
За маслата:
Аз съм навил 200 000 с мотул 'specific bmw ll04' 5w40. Удобрено от бмв.
Сменям само и единствено на 10 000.
Резултата:
Не гори грам.За 10 000 от max слиза до средата.Не се налага да се долива от смяна до смяна.Не трапа , не трака и работи сурер стегнато.Повдигач за 8 години не съм чул да плетрака.Незнам колко е френско маслото ама съм доволен.Уж пише франция.Преди да почна да слагам мотул бях много предобеден към тази марка.Ама се оказа,че французите правели и друго освен парфюми.
- avelito
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 11.11.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 530i 272hp
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Благодаря, колеги! А нокой да знае къде във Варна могат да ми ъпдейтнат софта?
- valentin_84
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 4.08.2016
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e90 325
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте някои може ли да ми каже какво поражда кодовете за грешка 2850 и 2852 контролен и реф. сензор на ванос . Грешките не могат да се изтрият . Изчистих соленоидите без ефект , смених обтегача на веригата че беше от стария модел с по голямата глава но ефект нулев. колата е мудна до 3000 оборота . карам бмш е46 143 коня 2002г н42б20а моля някои ако е имал този проблем и е намерил решение да сподели какво е
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
valentin_84 написа:Здравейте някои може ли да ми каже какво поражда кодовете за грешка 2850 и 2852 контролен и реф. сензор на ванос . Грешките не могат да се изтрият . Изчистих соленоидите без ефект , смених обтегача на веригата че беше от стария модел с по голямата глава но ефект нулев. колата е мудна до 3000 оборота . карам бмш е46 143 коня 2002г н42б20а моля някои ако е имал този проблем и е намерил решение да сподели какво е
Иди да ти прочетат колата със софтуер на BMW. Предполагам , че имаш неправилно зацепване или разтегната (прескочила) верига. Много малко вероятно е , да има проблем с ексцентрик вала.
А какви обороти държи на свободен ход и дали са стабилни ?
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
- valentin_84
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 4.08.2016
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e90 325
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Държи стабилни обороти 800 как може да се разбере дали е прескочила зъб
Държи ги кам 800 но след като Загрее а иначе студена при натискане на спирачка падат кам до 550 600
Държи ги кам 800 но след като Загрее а иначе студена при натискане на спирачка падат кам до 550 600
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
valentin_84 написа:Държи стабилни обороти 800 как може да се разбере дали е прескочила зъб
Държи ги кам 800 но след като Загрее а иначе студена при натискане на спирачка падат кам до 550 600
С читава диагностика може да се разбере дали има проблем по газоразределението / веригата.
Не са нормални тия обороти, особено на загрял мотор. Не е нормално и да падат оборотите, при натискане на спирачката - евентуален проблем с вакуум-помпата или сервото.
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
случвало ми се е на тоя двигатвл да падат оборотите при натискане на спирачката.Претриса и ги вдига.много неприятно беше.Грешките които записваше бяха свързани с датчика на разпределителния вал 27BB и 2782 .Няма оправия.Нито датчика беше проблемен ,нито центровка,верига или оптегач.Най-интересното е ,че нямаха триене тия грешки.Оборотите бяха около 800 при празен ход.Накрая за куриоз на всичко се оказа проблем в компа на колата.Смених го и след това успях да изтрия грешките.Никога повече не са се появявали и оборотите заспаха.Няма вече падане на оборотите при спиране и т.н.
Причината за повредата на компа беше защото единия кабел от буксата на датчика на разпределителния вал се беше скъсал и беше дал на късо.От там някоя пътека,съпротивление,резистор или нещо от сорта на ЕКУ-то се беше прецакало.
Причината пък да се скъса кабел е от някой малоумен предишен собственик.Най-вероятно е късала пистов ремък и е скъсала кабелите на датчика.След това те ги бяха завили само и сложили отгоре изолация.От топлината и вибрациите се бяха развили и докоснали кабелите.
Понякога тези коли са големи загадки.
Причината за повредата на компа беше защото единия кабел от буксата на датчика на разпределителния вал се беше скъсал и беше дал на късо.От там някоя пътека,съпротивление,резистор или нещо от сорта на ЕКУ-то се беше прецакало.
Причината пък да се скъса кабел е от някой малоумен предишен собственик.Най-вероятно е късала пистов ремък и е скъсала кабелите на датчика.След това те ги бяха завили само и сложили отгоре изолация.От топлината и вибрациите се бяха развили и докоснали кабелите.
Понякога тези коли са големи загадки.
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Няма мощност при първи старт-Странен проблем с 316i N42B18
Здравейте,
От около месец имам много странен проблем с колата.
Пали си нормално сутринта,но няма мощност,подавам газ и само се чува едно бучене трудно набира,разходомера не мърда повече от средата на трета и четвърта предавка!След като загася двигателя и запаля пак няма и помен от този проблем!Колата си върви и набира перфектно!
Сменени са горивен и въздушен филтър,буксите на всички датчици са почистени с контактен спрей,пробвана е с друг дебитомер същата работа!
Диагностиката показва само грешка датчик разпределителен вал-вход!И него го смених,но проблема си остава!
Някакви съвети!
Здравейте,
От около месец имам много странен проблем с колата.
Пали си нормално сутринта,но няма мощност,подавам газ и само се чува едно бучене трудно набира,разходомера не мърда повече от средата на трета и четвърта предавка!След като загася двигателя и запаля пак няма и помен от този проблем!Колата си върви и набира перфектно!
Сменени са горивен и въздушен филтър,буксите на всички датчици са почистени с контактен спрей,пробвана е с друг дебитомер същата работа!
Диагностиката показва само грешка датчик разпределителен вал-вход!И него го смених,но проблема си остава!
Някакви съвети!
- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
грешката с датчика изчезна ли след смяната?Ако не е значи проблема се върти там някъде.Верига,центровка,прескочил зъб,оптегач,ванус,соленоид.
Или странен проблем с компа за който писах малко по нагоре
Или странен проблем с компа за който писах малко по нагоре
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
След смяна на датчика продължава да дава същата грешка,но това със загубата на мощност се случи преди месец, датчика е сменен преди година.Относно веригата и оптегачите всичко е сменено преди 2000 км,веригата имаше луфт и вкарваше колата в авариен режим и светваше EML лампата.Сега нито EML нито CHEK светят!Сега смятам да разменя двата датчика на разпределителните валове!А за соленоидите не знам, не съм ги пипал!
- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
само от интерес ката святкаше eml каква грешка записваше?
размени местата на датчиците.Те са еднакви.Ако грешката не се смени виж на живи данни как работят ванусите и градусите на валовете.
размени местата на датчиците.Те са еднакви.Ако грешката не се смени виж на живи данни как работят ванусите и градусите на валовете.
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Когато светваше EML записваше въпросната грешна датчик рапр. вал вход и грешка датчик педал газ!Грешките се трият без проблем!
Живите данни показват: всмукателен ванос 78 градуса,испусквателен ванос 120 градуса-това е на 700 оборота,когато подам газ стойностите почти се изравняват между 90 и 100 градуса!
Живите данни показват: всмукателен ванос 78 градуса,испусквателен ванос 120 градуса-това е на 700 оборота,когато подам газ стойностите почти се изравняват между 90 и 100 градуса!
- KpuB4o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: 27.01.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X4 F26 20D & S1000RR K67
- Мечтае да кара: MV Agusta Superveloce S
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колеги здравейте, може ли да дадете мнение дали този клапан на картерни газове е за смяна. Виждам в Интернет на клапани и маркучите им как са пълни с гняс, но моя си е напълно чист. Вътре по мембраната няма нищо. Оригиналния е със щампа на производство месец и 2002год. Колата е на 164 000км по всичко личи реални. Питам как ви се струва, защото от 4 години имам колата и различни майстори са ми казвали че е за смяна.










- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
има една гумена мембрана вътре.Отвори го внимателно,за да не счупиш някоя пластмаса.Ако мембраната е здрава значи клапана е наред.То друго няма.Една мембрана и една пружина.Друг тест може да направиш без да отваряш клапана.Надуй тръбата която идва от капака на клапаните.Трябва да пропуска без проблем.След това надуй от страната която отива към колектора.Трябва да не пропуска въобще.Ако това е така мембраната е добре и клапана е наред.Не се заблуждавайте с тези клапани.Те всъщност са едно нищо.Просто газовете от повишеното картерно налягане да се нормализират за да не надуе през някой семеринг.А спиралата вътре е ,за да се утаи маслото което се е увлякло обратно в картера по трети маркуч на който има една съчма и пропуска едностранно.Газовете се отвеждат пък в колектора ,за да изгорят в цилиндъра и газовете да минат през катализаторите за екология.Това е.Клапана е едно нищо.Може и без него.Запушваш колектора и вадиш тръбата да си дими като на лада хахахах.
Не че аз бих го направил де.
Не че аз бих го направил де.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани