Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от chris_barnes » 14 Апр 2016, 22:31

Ако искаш колата да е надежна и да я караш евридей над 200 коня не може, иначе ще я окотиш :D
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от uCnaHeTcA » 15 Апр 2016, 1:01

Lenco написа:Както писах, маховиците за м20 са няколко модела. Предполагам не си взел двумасов. Ако си взел от тези, които са 7,5 кг ще трябва да се стругова от страната на мотора, че опира, после може да се балансира.
Ако си взел от най-леките, се сменя комплект със стартер, болтове и по-дълъг аксеален лагер (аз ползвам от е21/323 или 320/6). Феродовия диск е с демпферни пружини (става и без), но притискателния е задължително от едномасов модел (притискателната част е по-навътре от частта, която приляга на маховика).
Можеш да сгрешиш на много места, и ако само за това сваляш скорости, не си заслужава.

Не е ли 8.200 тоя със струговането ? Че на кантара толкова ми излезе...а го мислехме за 6.3 :mhihi: :dummy: Иначе съм 100% съгласен, мача е игран вече, като разбрахме за струговането по трудния начин :mhihi: И да, като цяло за 8.2 не си струва филма ако само за тва ще махаш кутията.
Мене ми е интересно за доработките на тоя мотор... не, че не се знаем със собственика, но искам и вашето мнение да чуя... Интересно ми стана и за валовете от м54... с 4.44 диф също съм карал, но не го издържах дълго, хората слагаха втора, аз се канех за пета :mhihi: :mhihi: Като цяло, разликата ни е валовете и горивната система, а вади доста повече кс :paranoid:
viewtopic.php?f=46&t=407092

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Lenco » 15 Апр 2016, 8:12

uCnaHeTcA написа:....

Да, най-срещания е 8,2, който не става без стъргане.
200 коня от 2000куб си е постижение, в което аз се съмнявам, поне с описаните модове.
4.44 диф :dunno: само със сликове за Цариградско до 170км/ч.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от virtualchild » 15 Апр 2016, 11:05

Bluebeast написа:Колеги имам BMW е46 touring 320 2004 година 150 коня 6 степенна ръчна скоростна кутия та искам да я напомпя но не разбирам много може ли да ме светнете откъде да започна ? аз мислех за чип като за начало и примерно ако сменя някоя час с друга колко ще струва и горе долу колко hp ще кача и скоростната ми кутия до колко коня може да издържи ? :dunno:



Производителя твърди, че кутията издържа 370Нм, но имай предвид, че това е често свързано със съединителя. Тоест ако смениш съединителя може и да може повече :dunno: .
http://www.zf.com/corporate/en_de/products/product_range/cars/cars_6_speed_manual_transmission.shtml#tabs1-1
Окачване и спирачки е също добра тема, за която може да помислиш. Ето малко инфо :
http://www.motoiq.com/Tech/TheUltimateGuidetoSuspensionHandling.aspx
:bchug:

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 7.03.2016
Пол: Мъж

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от BlackLo7u5 » 16 Апр 2016, 14:28

Имам въпросче от което сигурно ви е писнало, ама на 320д с чип, какво мога да направя, че да изтискам още някое друго конче? Колата е взета с чип не съм го поставял аз с ново спортно окачване е, мерси предварително.
п.п. 320 136 коньОвата версия. Ще бъда благодарен, ако ми обясните като на бетер идиот, понеже имам малко познания в тази сфера :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от KPETEH » 18 Апр 2016, 13:49

Смени маторя... !? :dunno:
Ти реално нямаш идея ква е колата в момента... избираш си некой тунер и отиваш там. Гледа кво имаш, маха го, слага си своето и си носи гаранция... После раздаваш газове, троши се ГНП-то, после турбината, късаш задния мост и накрая сменяш марката :mhihi:
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 7.03.2016
Пол: Мъж

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от BlackLo7u5 » 18 Апр 2016, 14:24

KPETEH написа:Смени маторя... !? :dunno:
Ти реално нямаш идея ква е колата в момента... избираш си некой тунер и отиваш там. Гледа кво имаш, маха го, слага си своето и си носи гаранция... После раздаваш газове, троши се ГНП-то, после турбината, късаш задния мост и накрая сменяш марката :mhihi:

Много си забавен, благодаря ти... Имам идея какво карам, само трябва да прочетеш пише си :), неща да сменям "маторя" исках нещо по-просто, другия път ако нямаш какво полезно да казваш, би било по-полезно да не се обаждаш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Gqbriel » 18 Апр 2016, 17:03

BlackLo7u5 написа:
KPETEH написа:Смени маторя... !? :dunno:
Ти реално нямаш идея ква е колата в момента... избираш си некой тунер и отиваш там. Гледа кво имаш, маха го, слага си своето и си носи гаранция... После раздаваш газове, троши се ГНП-то, после турбината, късаш задния мост и накрая сменяш марката :mhihi:

Много си забавен, благодаря ти... Имам идея какво карам, само трябва да прочетеш пише си :), неща да сменям "маторя" исках нещо по-просто, другия път ако нямаш какво полезно да казваш, би било по-полезно да не се обаждаш.

Това,че ти не си го разбрал какво иска да ти каже ;) нали...
Имаш идея какво караш - а какво караш,колко силна е колата,имаш ли данни?
От тук нататък само друго турбо евентуално и аванс на помпата - много много няма какво да пипаш по този прост мотор..има си една приказка No replacement for displacement ...имай предвид,че 15 годишна кола да я назобиш много - няма да държи дълго :yes:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от KPETEH » 18 Апр 2016, 17:07

Деба, пак излиза че се заяждам.
Ти казваш, че има чип дето ти не си слагал... Така ли е? Така е....
От тук насетне никой от другата страна на интернета не може да ти каже кви са му настройките и колко още му остава на тоя твоя туч. Разбираш ли?!
Е колегата е написал, турбина и тнт, ама това става само с друг ЧИП, така или иначе треа да се види кво има на тоя дето е в момента.... Ако беше казал, че е сток и нема чип, щеше да е в пъти по лесно... Ае успех.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 7.03.2016
Пол: Мъж

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от BlackLo7u5 » 18 Апр 2016, 23:30

Gqbriel написа:
BlackLo7u5 написа:
KPETEH написа:Смени маторя... !? :dunno:
Ти реално нямаш идея ква е колата в момента... избираш си некой тунер и отиваш там. Гледа кво имаш, маха го, слага си своето и си носи гаранция... После раздаваш газове, троши се ГНП-то, после турбината, късаш задния мост и накрая сменяш марката :mhihi:

Много си забавен, благодаря ти... Имам идея какво карам, само трябва да прочетеш пише си :), неща да сменям "маторя" исках нещо по-просто, другия път ако нямаш какво полезно да казваш, би било по-полезно да не се обаждаш.

Това,че ти не си го разбрал какво иска да ти каже ;) нали...
Имаш идея какво караш - а какво караш,колко силна е колата,имаш ли данни?
От тук нататък само друго турбо евентуално и аванс на помпата - много много няма какво да пипаш по този прост мотор..има си една приказка No replacement for displacement ...имай предвид,че 15 годишна кола да я назобиш много - няма да държи дълго :yes:

Колата е 170 коня на мотора, автоматик :) Благодаря наясно съм, че няма как да вкарам още дори и 50 коня без да трябва да се инвестира още в колата. Също така ми е ясно, че на дизел 2-ка двигател няма много опции ( даже хич) за ъпгрейд освен смяна. Та барем за това пуснах въпроса тук. Нещо от типа, махане на катализаторите или смяна на колекторите, какъв ефект ще има и т.н.
KPETEH написа:Деба, пак излиза че се заяждам.
Ти казваш, че има чип дето ти не си слагал... Така ли е? Така е....
От тук насетне никой от другата страна на интернета не може да ти каже кви са му настройките и колко още му остава на тоя твоя туч. Разбираш ли?!
Е колегата е написал, турбина и тнт, ама това става само с друг ЧИП, така или иначе треа да се види кво има на тоя дето е в момента.... Ако беше казал, че е сток и нема чип, щеше да е в пъти по лесно... Ае успех.


Ми така ми прозвуча, бе пич. Както казах, съм бая некомпетентен по този въпрос, та не знаех, че има значение сегашния чип за друго турбо и т.н.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от dr.peshev » 19 Апр 2016, 6:25

Хайде,стига толкова спам! :OT:
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 12.04.2011
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320D

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от didZ » 04 Май 2016, 8:09

Zagy написа:Сега малко да споделя за чипа при мен или иначе казано "Що тая кола не върви повече де.а нейната кожа" :conf: :mhihi:

Мотора е М47D20 - 1951cc, 16V (по 4 клапана на цилиндър), с турбокомпресор Гарет с променлива геометрия, с интеркулер;
Мощност - 136 кс при 4000об/мин
Въртящ момент - 280Нм при 1750об/мин

След смяната на софтуера според човека, който я прави, колата трябва да има следните характеристики:
Мощност - между 160 и 165кс при 4000об/мин
Въртящ момент - между 340 и 350Нм при 1950об/мин

Разликата се усеща най-вече след 2000 оборота - на 1ва и 2ра направо не си ще гумите (205/55/16 Дънлоп нещоситам...) - трябват задължително по-широки, че по светофарите ми порят задника :mrgreen: На 3та също върти гуми ако е дори малко мокро. Говоря за превъртане в движение - от място мисля, че няма нужда да споменавам :smoke:

Преди 2000 оборота колата поема една идея по-леко, усеща се, че мотора не се мъчи толкова, след 1500-1600 изтегля прилично по-добре, над 2000 вече казах...

Мощността се разгръща много по-плавно (преди имаше пик на около 3000 и нещо оборота, после спад след 4000) - сега е като тролей - колкото повече вдига оборотите, толкова повече се наема... а след 4000 става страшно :mhihi:

Подготовката за чипването включваше смяна на всички филтри (само тоя за картерните газове го чистих, но и него скоро ще го сменя), чистене на колектора (свалих 470 грама нагар - мерено с електронна везна), разкарах ЕГР-а и сложих на негово място права тръба, прегледах турбото (перфектен луфт, не е омаслено), чистене на радиатора и почистване на интеркулера. Разкарах и единия катализатор (тоя под седалките). По-натам мисля да махна и тоя след турбото.

Това е за М47. По-натам ще драсна и за другите мотори :smoke:

Колега, този мотор повече от 150-156к.с. не могат да се изкарат от него (на колелата) без да сменя турбо или помпа! Не знам кой ремапер ти е казал подобно нещо, но си закачи колата на дино. След максимално надуване на всичко, на колела с късмет вади 156 к.с... Разликата разбира се е огромна със 120 преди това... Със здраве!
-Как говориш, след като нямаш мозък?- попита Дороти. -Не знам-каза Плашилото-но тези,които нямат мозък,много обичат да говорят.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от vicho » 04 Май 2016, 10:21

didZ написа:
Zagy написа:Сега малко да споделя за чипа при мен или иначе казано "Що тая кола не върви повече де.а нейната кожа" :conf: :mhihi:

Мотора е М47D20 - 1951cc, 16V (по 4 клапана на цилиндър), с турбокомпресор Гарет с променлива геометрия, с интеркулер;
Мощност - 136 кс при 4000об/мин
Въртящ момент - 280Нм при 1750об/мин

След смяната на софтуера според човека, който я прави, колата трябва да има следните характеристики:
Мощност - между 160 и 165кс при 4000об/мин
Въртящ момент - между 340 и 350Нм при 1950об/мин



Колега, този мотор повече от 150-156к.с. не могат да се изкарат от него (на колелата) без да сменя турбо или помпа! Не знам кой ремапер ти е казал подобно нещо, но си закачи колата на дино. След максимално надуване на всичко, на колела с късмет вади 156 к.с... Разликата разбира се е огромна със 120 преди това... Със здраве!


нещо не си разбрал... 160-165 к.с. на вал, а не на колела :yes:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 31.03.2013
Пол: Мъж
Мечтае да кара: М3 Е92 ръчка
Детайли за колата: е36 325, 550 330 320 530

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от hun7er_ » 08 Май 2016, 16:12

Евала на Zagy за темата, много ми хареса!
Така колеги, предостои ми закупуване на 330ци фасе(Германия задълже) след което мисля веднага да започна с доработките като мисля да се доверя изцяло на Madnes motorsport. Нямам възможност за DIY просто защото не ги разбирам нещата толкова много. Решил съм да налея не малка сума за да я направя една малка М-ка както се изрази някой от колегите :mhihi:
От това което прочетох и разбрах, а те бяха бая неща мисля да започна от
1.Спортен филтър K&N
2.Хедърс(тея от про партс четох в др тема че никога не пасвали и трябвали да се донапасват после почвали да влизат газове в купето,абе К*р общо взето.... ако успея да намеря Schmiedman headers веднага ги взимам но по бг сайтовете ги няма или поне аз не мога да открия)
3.За генерацията твърдо съм се спрял на Eisenmann Supersprint + махане на всички катализатори и слагане на права тръба :twisted: :twisted:
https://www.autopower.bg/%D1%81%D0%BF%D ... is285.html
4.Накрая завършвам с чип или ремап на двигателя от протата в маднес 8)
Мисля че след всички тея неща наистина ще има резултат и то не малък.Веднъж направя ли ги, ще кача резултатите тук. Благодаря пак за темата :yes:
'Auto racing, bull fighting and mountain climbing are the only real sports.... all others are games." - Ernest Hemingway

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 23.11.2014
Местоположение: гр. София
Кара: be em we
Детайли за колата: 330ci e46

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от mu6a4 » 09 Май 2016, 21:42

hun7er_ написа:...


Здравей,

Искаш да идеш до Германия да си купиш кола или ще търсиш кола от тук внос Германия? Защото читава 330-ка в Германия под 10К(без докарването) се намира трудно. Говорим за подходяща кола за доработки. Предполагам няма да търсиш автоматик примерно? Така че го имай предвид.
1 - Спортен филтър няма да боли да се сложи, но навсякъде казват че резултатите са неоправдани.
2 - Тея от proparts не е ясно дали са налични все още, но даже и да не са - в madness предлагат някакви колектори все пак.
3 - Не скачаш ли на много пари вече по тоя начин? Особено с тая генерация... :dunno:
4 - Ремапа върви горе долу заедно със смяната на колекторите.

Резултат ще има и сигурно наистина няма да е малък, но пак няма да е M3. Ако наистина си склонен да налееш доста пари, може би е по-добре да се насочиш към M3 директно? :dunno:

Ако държиш на 330i/ci точно, търси по-скоро добре поддържана кола, защото този мотор има склонността да си губи конете. От там нататък, ако мотора е в много добро състояние - модификациите, които си заслужават евентуално са(подредени по важност): така наречените ebay-ски изпускателни колектори, remap, генерация, панелен K&N филтър или cold air intake(филтъра е пари на вятъра според мене).

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook