Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Zagy » 16 Окт 2010, 16:55

И аз съм си мислил за такова нещо, Митак - мисля да се спра на М43 и М52 от бензинките и М47 и М47ТУ от печките :D

Засега пиша статийка за чиптунинга, след това ще нахвърлям малки статийки за горепосочените мотори. :mrgreen:
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 379
Регистриран на: 10.09.2009
Местоположение: Pleven (Bulgaria)
Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Rosendo » 16 Окт 2010, 17:19

Поздравления към колегата ''Zagy'' за темата.Както винаги право в целта,а и доста изчерпателна информация.
За да подкрепя думите му исках да споделя че и аз това лято смених софта на колата (330ци,М54 мотор) във София,при човек със много добро име в този бранш,но честно ефекта едвам се усещаше.Сега следваща стъпка е да му подсигуря достатъчно въздух и за това с интерес ще следя темата.
Поздрави

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1064
Регистриран на: 27.06.2009
Местоположение: sofiq
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 coupe 323ci
Детайли за колата: Някво купе 2.5

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от marto853. » 16 Окт 2010, 19:03

Ще чакам :yes:
новият ми номер: 0877787835

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Sharo » 16 Окт 2010, 19:10

Момчета ограничете спама за да може после да трия по-малко, когато темата е пълна, да махан ненужните мнения и да остане само полезното инфо.

Благодаря
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Zagy » 16 Окт 2010, 19:38

Чип тунинг (малко по-подробно):

Особеност на този тунинг се явява в това, че изменението характеристиките на мотора като мощност, въртящ момент, ограничение на максималните обороти и максималната скорост се постига без каквито и да било механически преработки. Единственото условие колата да има електронен блок за управление (ECU – engine control unit), който се поддава на препрограмиране.

Важно е да се знае, че всички мотори имат резервен ресурс от здравина и именно поради това е възможно да го напънем и той все още да работи достатъчно надеждно.

ECU и ползите:

ECU основно се състои от един или повече малки микрокомпютъра, които отговарят за регулирането на двигателя. Микрокомпютърът управлява програма, която е записана в паметта (чипове EPROM или Flash – оттам и името). ECU е отговорно за управлението и контрола на целия двигател - проверява, управлява и настройва всички негови важни функции. Това е в съответствие със зависимостта на товара на двигателя от оборотите и заобикалящите го условия (външна температура, плътност на въздуха и температура на самоя мотор...). Всичко това е възможно благодарение на информацията, получавана от множество сензори, които са способни да измерват налягане, температура, обороти, скорост и количество на въздуха с много висока точност. След това ECU прочита предварително запаметените стойности на горивната смес, запалването, налягането, ламбда сондата и т.н... По този начин през цялото време се изчислява и подобрява оптималният момент на запалване, оптималното количество на гориво в комбинация с необходимото налягане.

Цялата тази информация се оптимизира в процеса на чиптунинг. Това означава, че параметрите на горивната смес и налягането се измерват в целия диапазон на обороти на двигателя, преизчисляват се и се оптимизира характеристиката натоварване на двигателя/обороти в най-малките й детайли. В съответствие с това се постига увеличаване на мощността и по-голям въртящ момент. Подобрението на мощността и въртящия момент е осъществимо с 20-30% при турбо двигателите и с 5 -10% при атмосферните двигатели, което е причина за подобрение на ускорението, пъргавината и максималната скорост. Не забравяйте, че тези подобрения са строго специфични за всеки мотор.

Най-важните функции, които се оптимизират в процеса:

- Контрол на запалването – за да се използва горивото по ефективен начин важно е да се изчислява през цялото време най-добрия възможен момент на запалване в зависимост от обороти, товар, температура и други контролирани сигнали. При дизеловите двигатели – оптималното налягане на впръсканото гориво.

- Контрол на впръскването – във връзка с наличното количество въздух, обороти, товар и други колективни фактори ECU-то изчислява необходимото време за запалване и количеството на горивната смес. Това осигурява намаляването на консумацията на гориво, намаляването на вредните емисии и увеличаване на мощността на двигателя – демек това, което търсим.

- Контрол на налягането – при турбо двигателите, допълнително се изчислява налягането (и обикновенно се повишава – все пак зависи от конкретния мотор), за да нарасне ползата от горните изчисления.

Как влияе чиптунинга на различните видове двигатели:

Атмосферни двигатели - практиката показва, че при тях увеличаването на мощността и въртящия момент е в рамките на 5-10%. Това се отнася с еднаква сила както за бензиновите така и за дизеловите двигатели.

Турбодвигатели – тук вече става интересно – при този тип двигатели турбините позволяват нагнетяване на по-голямо количество въздух, ECU-то подава повече гориво и оттам постигане на по-голяма мощност. В случая мощността и въртящия момент може да се повиши с 20-30%, че и повече, в зависимост от конкретния мотор.

Колко здрав е чипнатия двигател? Противниците на чиптунинга са на мнение, че с увеличаването на мощността се намалява ресурса на двигателя и води до по-интензивното му износване – ами общо-взето има нещо вярно, но както вече обясних двигателя си има допълнителен заводски излишък от здравина и при кадърно чипване живота му не би трябвало да се промени драстично (чувал съм всякакви легенди – от това, че хич не се скъсява, до намаляване на живота с над 20% - не знам на кое точно да вярвам :oops: ). Основно износването на двигателя зависи от магарето зад волана – ако я караш като крадена няма да устиска много. Работата е в това, че всеки човек има свой стил на каране. Ако идио... водача познава само едно положение на педала на газта ще бере ядове, ако кара разумно лично аз не смятам, че ще има проблеми.

Положителни страни на чиптунинга:

На първо място ще кажа че удоволствието от карането е несравнимо (предстои да го разбера). Просто караш друга кола. И пак е твоя :mrgreen:

На път с интензивно движение позволява по-голяма възможност за рязко доускорение, което води и до по-лесно изпреварване и по-малко нерви.... щото тоя не мога да го мина, аааа.... :ranting:

Може да доведе до намален разход на гориво, колкото и странно да звучи това. Просто колата върви повече с по-малко натискане на газта. Все пак това невинаги е вярно де :D
Последна промяна Zagy на 03 Сеп 2011, 11:40, променена общо 1 път
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 595
Регистриран на: 4.04.2010
Местоположение: Мюнхен
Пол: Мъж
Кара: 320д Е46 136к.с
Мечтае да кара: BMW F10

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от shark1986 » 18 Окт 2010, 9:18

Колега ако на мойта и сложа чип колко коня ще стане и за колко парички излиза долу горе че в днешно време сме в криза :mhihi: ???БМВ 320д Е46 136к.с 99г.
ИзображениеИзображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Zagy » 18 Окт 2010, 10:26

shark1986 написа:Колега ако на мойта и сложа чип колко коня ще стане и за колко парички излиза долу горе че в днешно време сме в криза :mhihi: ???БМВ 320д Е46 136к.с 99г.

При чипване на 320d 136 коня мощността става средно между 160 и 170 коня, въртящия момент от 280Нм става между 340 и 360Нм, но зависи от чипа - има доста агресивни чипове, а има и умерени. Цената е според това кой ти го прави :D
Si non confectus, non reficiat.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 17.10.2010
Пол: Мъж

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Galarad » 18 Окт 2010, 21:32

Здравейте,

Имам 2 въпроса - веднъж поставен, има ли възможност за включване/изключването на тунинга? Най-интелигентно би било през борд компютъра, или с някакъв бутон може би?

Другият ми въпрос е, това официална екстра ли е - в смисъл, ако отидеш в Камор и поискаш да ти сложат тунинг, ще го направят ли?

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Zagy » 19 Окт 2010, 8:16

Galarad написа:Здравейте,

Имам 2 въпроса - веднъж поставен, има ли възможност за включване/изключването на тунинга? Най-интелигентно би било през борд компютъра, или с някакъв бутон може би?

Другият ми въпрос е, това официална екстра ли е - в смисъл, ако отидеш в Камор и поискаш да ти сложат тунинг, ще го направят ли?


1 - няма как да го включваш/изключваш - веднъж записан, новия софтуер си поема нещата по двигателя и това е;
2 - това не е официална екстра и в Камор няма как да ти поставят такъв софтуер;
Si non confectus, non reficiat.

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Dimitroff » 19 Окт 2010, 10:27

Бе то има опция за он и офф, но не става дума за ремап, а за т.н. мега скуйрт...
Устройство което ще ти докара повече ядове, отколкото удоволствие...

Изображение

Изображение

Изображение

Последната снимка е от един презокеански форум и ясно показва отношението на колегите към т.н. Megasqirt. :mhihi:

Добре е да се знае, че това е ... та*ак работа...вредите в един момент идват много повече от ползите!
Един добре направен ремап (т.н. чип тунинг) е в мнооооого по-добра алтернатива от тези глупости! :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 2.01.2010
Местоположение: Sofia / Haskovo
Пол: Мъж
Кара: E46 323 CI
Мечтае да кара: М5 (няма значение кой модел)

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от attodorov » 19 Окт 2010, 19:46

Колеги... моята гледна точка за атмосферния тунинг поне от това, което съм чел от английските и американските сайтове и от колеги :

- спортен филтър / студен въздух назорлен - това е пълна глупост според мен ... само скъсява живота на двигателя
- чип тунинг - пак голяма глупост
- всичко дето се пипа по самия двигател - ненужно . забравете ! това е уникално здрав и утвърдил се двигател, не го прецаквайте

За мен истинската врътка при атмосферния тунинг, която няколко колеги вкл. Zagy вече са споменали, и мисля сам да си приложа след време е :

1) добра оригинална генерация - ама цялата
2) всмукателни и изпускателни колектори
3) валове
4) не толкова свързано с мощност - ШПЕРЧЕ

сигурен съм че от горната комбинация, сравнено с всякакви компресори чипове и т.н. - за най-"малко" пари, ще карате тотално различна кола :)

това е истината за мен за тези бензини шестаци :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от uCnaHeTcA » 19 Окт 2010, 19:51

attodorov написа:Колеги... моята гледна точка за атмосферния тунинг поне от това, което съм чел от английските и американските сайтове и от колеги :

- спортен филтър / студен въздух назорлен - това е пълна глупост според мен ... само скъсява живота на двигателя
- чип тунинг - пак голяма глупост
- всичко дето се пипа по самия двигател - ненужно . забравете ! това е уникално здрав и утвърдил се двигател, не го прецаквайте

За мен истинската врътка при атмосферния тунинг, която няколко колеги вкл. Zagy вече са споменали, и мисля сам да си приложа след време е :

1) добра оригинална генерация - ама цялата
2) всмукателни и изпускателни колектори
3) валове
4) не толкова свързано с мощност - ШПЕРЧЕ

сигурен съм че от горната комбинация, сравнено с всякакви компресори чипове и т.н. - за най-"малко" пари, ще карате тотално различна кола :)

това е истината за мен за тези бензини шестаци :)

Айдее и цената отиде на едно добро турбиниране, а мощността - до никъде в сравнение с турбинирането... :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 2.01.2010
Местоположение: Sofia / Haskovo
Пол: Мъж
Кара: E46 323 CI
Мечтае да кара: М5 (няма значение кой модел)

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от attodorov » 19 Окт 2010, 19:55

Колега за турбинирането (най-често компресор, т.е. с ремък не от изгорелите) - съм напълно съгласен че качва мнооого повече...

идеята ми беше за ядовере които ще си докараш после с този компресор :)

аз лично не бих сложил турбо без да съм пипнал поне генерация и колектори, така че тези неща са различни, не са взаимно заменяеми да избираш между тях.

един компресор хубав кит с дюзи е 5000 долара поне - в щатите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 11.08.2009
Пол: Мъж

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от e36_Fanatik » 19 Окт 2010, 20:23

Много хубава тема - поздравления колега :yes:

Ще чакам с нетърпение продължението и се надявам да включиш нитро системите в твойте описания.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 143
Регистриран на: 7.05.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW Е63 individual
Мечтае да кара: BMW M6 G-POWER

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от BMW-Beast » 19 Окт 2010, 20:51

:bowdown: :bowdown: :bowdown: браво за темата !!!!!!!
39741Купи ли си кола... Или още караш MERCEDES !!!

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook