Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Zagy » 26 Окт 2010, 12:59

Сега малко да споделя за чипа при мен или иначе казано "Що тая кола не върви повече де.а нейната кожа" :conf: :mhihi:

Мотора е М47D20 - 1951cc, 16V (по 4 клапана на цилиндър), с турбокомпресор Гарет с променлива геометрия, с интеркулер;
Мощност - 136 кс при 4000об/мин
Въртящ момент - 280Нм при 1750об/мин

След смяната на софтуера според човека, който я прави, колата трябва да има следните характеристики:
Мощност - между 160 и 165кс при 4000об/мин
Въртящ момент - между 340 и 350Нм при 1950об/мин

Разликата се усеща най-вече след 2000 оборота - на 1ва и 2ра направо не си ще гумите (205/55/16 Дънлоп нещоситам...) - трябват задължително по-широки, че по светофарите ми порят задника :mrgreen: На 3та също върти гуми ако е дори малко мокро. Говоря за превъртане в движение - от място мисля, че няма нужда да споменавам :smoke:

Преди 2000 оборота колата поема една идея по-леко, усеща се, че мотора не се мъчи толкова, след 1500-1600 изтегля прилично по-добре, над 2000 вече казах...

Мощността се разгръща много по-плавно (преди имаше пик на около 3000 и нещо оборота, после спад след 4000) - сега е като тролей - колкото повече вдига оборотите, толкова повече се наема... а след 4000 става страшно :mhihi:

Подготовката за чипването включваше смяна на всички филтри (само тоя за картерните газове го чистих, но и него скоро ще го сменя), чистене на колектора (свалих 470 грама нагар - мерено с електронна везна), разкарах ЕГР-а и сложих на негово място права тръба, прегледах турбото (перфектен луфт, не е омаслено), чистене на радиатора и почистване на интеркулера. Разкарах и единия катализатор (тоя под седалките). По-натам мисля да махна и тоя след турбото.

Това е за М47. По-натам ще драсна и за другите мотори :smoke:
Последна промяна Zagy на 26 Окт 2010, 16:48, променена общо 1 път
Si non confectus, non reficiat.

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Dimitroff » 26 Окт 2010, 13:29

Zagy написа:Преглеждах то тоя сайт - според мен са малко оптимистични данните, но горе-долу са верни :mrgreen:

И аз знам, че 320д 136 коня е около 120 на колелата примерно...

Имайте предвид, че при задното загубите са повече (имаме кардан, диф, карета и тем подобни), но пък при два автомобила с еднаква мощност и тегло задното печели старта :angel:


120 на колелата от 136к.с. мотор = или перфектно състояние...или жокери. :yes: ...сток 20-ка от улицата - може би между 100 и 110 к.с.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1780
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: 100-те лица
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d CBR 600RR
Мечтае да кара: F82 ,S1000RR

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от xerial » 26 Окт 2010, 15:55

Zagy - махни на всяка цена катализатора след турбото...
Изображение Изображение

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Dimitroff » 26 Окт 2010, 17:29

Неговите и двата ги няма :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1893
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Miami
Кара: 330ci/X5 3.5i
Мечтае да кара: трезвен

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от S7 » 31 Окт 2010, 10:03

Хора защо като махнах катализаторите колата умря :paranoid: преди си правеше спокойно 200 сега на 180 ми изкл. помпата :| колата е 320 д 136 коня? И аз май отивам скоро към чип.

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Dimitroff » 31 Окт 2010, 10:10

Няма вариант само заради махнатия катализатор да се е спънала.
А ти защо не ги махна и двата, ами само единия?

Ако се слага чип - този след турбината трябва да е аут моментално! :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1893
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Miami
Кара: 330ci/X5 3.5i
Мечтае да кара: трезвен

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от S7 » 31 Окт 2010, 11:47

Значи махнах ги и двата,а вчера един пич на събора в Плевен ми каза че сега нямало какво да спира изгорелите газове и затова по бързо излизали или нещо такова и каза да си сложа някво гарне на мястото на единия катализатор да излизали по бавно изг.газове,това поне до колкото разбрах :) иначе си е факт че преди се спъваше малко но пък си вдигаше 200 за норматив а сега греда,180 и толкова на една права преди Плевен.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1106
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от VRPerformance » 31 Окт 2010, 13:58

Zagy написа:
Galarad написа:Здравейте,

Имам 2 въпроса - веднъж поставен, има ли възможност за включване/изключването на тунинга? Най-интелигентно би било през борд компютъра, или с някакъв бутон може би?

Другият ми въпрос е, това официална екстра ли е - в смисъл, ако отидеш в Камор и поискаш да ти сложат тунинг, ще го направят ли?


1 - няма как да го включваш/изключваш - веднъж записан, новия софтуер си поема нещата по двигателя и това е;
2 - това не е официална екстра и в Камор няма как да ти поставят такъв софтуер;
Не е съвсем вярно,зависи от колата,например Опелите имат бутон спорт които бутон включва работата на мотора по втора карта в ЕКУ-то,тоест при опел може да се направи чиптунинга да се включва и изключва и то в движение :idea: а може да се направи дори двойно чипване тоест чипва се нормалния режим на работа и след това се чипва режима спорт :idea: при други коли като ВАГ(Волксваген,Ауди,Сеат,Шкода) може да се направи да се превключчва чипа с прекодиране,но това се прави когато мотора не е запален :idea: а на старите коли с епром памети се включват паралелно два чип-а които се превключват с ключе :idea: Всичко това разбира се е по трудоемко и цената става по-висока,а както знаем всеки иска ефтино да си тунингова колата,има и доста пишман тунери които подбиват цените по-простата пречина че толкова могат и компенсират уменията си с ниска цена :idea:

attodorov написа:колега специално за една добра оригинална перформанс генерация се съмнявам, че трябва да ремапвам.

иначе друг често срещан и лесен тунинг е смяна на input manifolda (всмукателни колектори) с такива от M50 двигател, мисля че и за това няма нужда от ремап. на M50 manifold-а са му по големи каналите просто и минава повече въздух съответно.

поправи ме ако греша. иначе ако намесим валове и т.н. - може би трябва да се пипа вече екуто... незнам не съм експерт, така съм чел само :)
добре е при смяна на колекторите да има някаква промяна в софта за обогатяване на горивната смес,тогава ефекта е по-голям :)

S7 написа:Значи махнах ги и двата,а вчера един пич на събора в Плевен ми каза че сега нямало какво да спира изгорелите газове и затова по бързо излизали или нещо такова и каза да си сложа някво гарне на мястото на единия катализатор да излизали по бавно изг.газове,това поне до колкото разбрах :) иначе си е факт че преди се спъваше малко но пък си вдигаше 200 за норматив а сега греда,180 и толкова на една права преди Плевен.
няма вариант да ти върви по-слабо колата с премахнати катализатори,дори напротив трябва да върви по-добре и няма нужда от допълнителни гърнета и т.н....

///Мтусиаст
Аватар
Мнения: 1079
Регистриран на: 16.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: ///М3 и още нещо

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от rve » 04 Ное 2010, 22:58

За Опелите не знам, но за БМВ не бих нарекъл използването на вградена "спортна" функция на DME-то "чиптунинг". S54 има такава, но тя по никакъв начин не влияе на разполагаемата мощност на двигателя. Т.е. с включен или изключен "Sport" бутон все си имам 343 к.с. и 365 Нм. Това, което реално се получава, е че в режим "Sport" се променя предавателната фунцкия между положението на педала на газта и положението на дроселовите клапи. Това не е особено трудно да се постигне като се има предвид, че връзката между двете е електрическа. Та в "Sport" режим реално се променя приемствеността на двигателя, а от там и вървежа на колата - моторът по-бързо достига максималната мощност, с по-малко натискане на педала на газта. Правил съм си експерименти - карам бавно по равен участък с постоянно положение на педала на газта: с натискането на "Sport" бутона колата се наемва все едно съм дал още газ, но аз педала не съм го пипал. Изключвам го и оборотите се връщат, където са били. Динамиката на автомобила наистина силно се подобравя в "Sport" режим на двигателя, но няма нищо общо с митовете за магическия бутон на волана в стил "Бързи и яростни" - натискаш го и "О! Чудо!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от uCnaHeTcA » 05 Ное 2010, 1:37

VRPerformance написа:добре е при смяна на колекторите да има някаква промяна в софта за обогатяване на горивната смес,тогава ефекта е по-голям :)

Я раздуй в Скайп дали да минавам през теб тогава :mhihi: :paranoid:
Едит - ясно :yes:
Последна промяна uCnaHeTcA на 05 Ное 2010, 13:40, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1106
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от VRPerformance » 05 Ное 2010, 2:06

това за смукателите,не за изпускателните :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 24.08.2009
Местоположение: София / Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: f01 740xd LCI

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Shamanek » 12 Ное 2010, 11:08

Така и така има тема за Тунинг да попитам нещо: Мойта е 320д 150 кс. Четох във форума, че не е много препоръчително да се слага чип на точно този двигател. Какво мога да направя за да кача малко конете? Нещо въздушен филтър спортен, да махам тея катализатори ( не знам даже дали не са махнати де ), мислех си да сменям турбото ако има някакъв вариант с някакво друго ? Дайте някакви мнения. Какво ще е най-подходящо ?

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Zagy » 12 Ное 2010, 11:26

Shamanek написа:Така и така има тема за Тунинг да попитам нещо: Мойта е 320д 150 кс. Четох във форума, че не е много препоръчително да се слага чип на точно този двигател. Какво мога да направя за да кача малко конете? Нещо въздушен филтър спортен, да махам тея катализатори ( не знам даже дали не са махнати де ), мислех си да сменям турбото ако има някакъв вариант с някакво друго ? Дайте някакви мнения. Какво ще е най-подходящо ?

И твойта може да се чипне, но турбинката е малка (доста по-малка от тази на 136-коньовия мотор) и вече работи почти на границата си. Иначе можеш да облекчиш мотора, като изчистиш колектора и АГР-клапана, махнеш катализаторите и слошиш един спортен филтър. Но не очаквай чудеса...
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 24.08.2009
Местоположение: София / Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: f01 740xd LCI

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Shamanek » 12 Ное 2010, 11:58

Е да ама аз искам чудеса :oops: Само това ли е, което може да се направи по въпроса :confused:

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Zagy » 12 Ное 2010, 12:21

Shamanek написа:Е да ама аз искам чудеса :oops: Само това ли е, което може да се направи по въпроса :confused:

Ми без чип чудеса няма... освен ако не си Хари Потър :mrgreen:

Но колата ще тръгне малко по-добре :yes:
Si non confectus, non reficiat.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook