Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Сега малко да споделя за чипа при мен или иначе казано "Що тая кола не върви повече де.а нейната кожа"
Мотора е М47D20 - 1951cc, 16V (по 4 клапана на цилиндър), с турбокомпресор Гарет с променлива геометрия, с интеркулер;
Мощност - 136 кс при 4000об/мин
Въртящ момент - 280Нм при 1750об/мин
След смяната на софтуера според човека, който я прави, колата трябва да има следните характеристики:
Мощност - между 160 и 165кс при 4000об/мин
Въртящ момент - между 340 и 350Нм при 1950об/мин
Разликата се усеща най-вече след 2000 оборота - на 1ва и 2ра направо не си ще гумите (205/55/16 Дънлоп нещоситам...) - трябват задължително по-широки, че по светофарите ми порят задника На 3та също върти гуми ако е дори малко мокро. Говоря за превъртане в движение - от място мисля, че няма нужда да споменавам
Преди 2000 оборота колата поема една идея по-леко, усеща се, че мотора не се мъчи толкова, след 1500-1600 изтегля прилично по-добре, над 2000 вече казах...
Мощността се разгръща много по-плавно (преди имаше пик на около 3000 и нещо оборота, после спад след 4000) - сега е като тролей - колкото повече вдига оборотите, толкова повече се наема... а след 4000 става страшно
Подготовката за чипването включваше смяна на всички филтри (само тоя за картерните газове го чистих, но и него скоро ще го сменя), чистене на колектора (свалих 470 грама нагар - мерено с електронна везна), разкарах ЕГР-а и сложих на негово място права тръба, прегледах турбото (перфектен луфт, не е омаслено), чистене на радиатора и почистване на интеркулера. Разкарах и единия катализатор (тоя под седалките). По-натам мисля да махна и тоя след турбото.
Това е за М47. По-натам ще драсна и за другите мотори
Мотора е М47D20 - 1951cc, 16V (по 4 клапана на цилиндър), с турбокомпресор Гарет с променлива геометрия, с интеркулер;
Мощност - 136 кс при 4000об/мин
Въртящ момент - 280Нм при 1750об/мин
След смяната на софтуера според човека, който я прави, колата трябва да има следните характеристики:
Мощност - между 160 и 165кс при 4000об/мин
Въртящ момент - между 340 и 350Нм при 1950об/мин
Разликата се усеща най-вече след 2000 оборота - на 1ва и 2ра направо не си ще гумите (205/55/16 Дънлоп нещоситам...) - трябват задължително по-широки, че по светофарите ми порят задника На 3та също върти гуми ако е дори малко мокро. Говоря за превъртане в движение - от място мисля, че няма нужда да споменавам
Преди 2000 оборота колата поема една идея по-леко, усеща се, че мотора не се мъчи толкова, след 1500-1600 изтегля прилично по-добре, над 2000 вече казах...
Мощността се разгръща много по-плавно (преди имаше пик на около 3000 и нещо оборота, после спад след 4000) - сега е като тролей - колкото повече вдига оборотите, толкова повече се наема... а след 4000 става страшно
Подготовката за чипването включваше смяна на всички филтри (само тоя за картерните газове го чистих, но и него скоро ще го сменя), чистене на колектора (свалих 470 грама нагар - мерено с електронна везна), разкарах ЕГР-а и сложих на негово място права тръба, прегледах турбото (перфектен луфт, не е омаслено), чистене на радиатора и почистване на интеркулера. Разкарах и единия катализатор (тоя под седалките). По-натам мисля да махна и тоя след турбото.
Това е за М47. По-натам ще драсна и за другите мотори
Последна промяна Zagy на 26 Окт 2010, 16:48, променена общо 1 път
Si non confectus, non reficiat.
- Dimitroff
- Фен на тройките
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Zagy написа:Преглеждах то тоя сайт - според мен са малко оптимистични данните, но горе-долу са верни
И аз знам, че 320д 136 коня е около 120 на колелата примерно...
Имайте предвид, че при задното загубите са повече (имаме кардан, диф, карета и тем подобни), но пък при два автомобила с еднаква мощност и тегло задното печели старта
120 на колелата от 136к.с. мотор = или перфектно състояние...или жокери. ...сток 20-ка от улицата - може би между 100 и 110 к.с.
- xerial
- старши ентусиаст
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Zagy - махни на всяка цена катализатора след турбото...
- Dimitroff
- Фен на тройките
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
- S7
- старши ентусиаст
- Мнения: 1893
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Miami
- Кара: 330ci/X5 3.5i
- Мечтае да кара: трезвен
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Хора защо като махнах катализаторите колата умря преди си правеше спокойно 200 сега на 180 ми изкл. помпата колата е 320 д 136 коня? И аз май отивам скоро към чип.
- Dimitroff
- Фен на тройките
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Няма вариант само заради махнатия катализатор да се е спънала.
А ти защо не ги махна и двата, ами само единия?
Ако се слага чип - този след турбината трябва да е аут моментално!
А ти защо не ги махна и двата, ами само единия?
Ако се слага чип - този след турбината трябва да е аут моментално!
- S7
- старши ентусиаст
- Мнения: 1893
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Miami
- Кара: 330ci/X5 3.5i
- Мечтае да кара: трезвен
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Значи махнах ги и двата,а вчера един пич на събора в Плевен ми каза че сега нямало какво да спира изгорелите газове и затова по бързо излизали или нещо такова и каза да си сложа някво гарне на мястото на единия катализатор да излизали по бавно изг.газове,това поне до колкото разбрах иначе си е факт че преди се спъваше малко но пък си вдигаше 200 за норматив а сега греда,180 и толкова на една права преди Плевен.
- VRPerformance
- ентусиаст
- Мнения: 1106
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Не е съвсем вярно,зависи от колата,например Опелите имат бутон спорт които бутон включва работата на мотора по втора карта в ЕКУ-то,тоест при опел може да се направи чиптунинга да се включва и изключва и то в движение а може да се направи дори двойно чипване тоест чипва се нормалния режим на работа и след това се чипва режима спорт при други коли като ВАГ(Волксваген,Ауди,Сеат,Шкода) може да се направи да се превключчва чипа с прекодиране,но това се прави когато мотора не е запален а на старите коли с епром памети се включват паралелно два чип-а които се превключват с ключе Всичко това разбира се е по трудоемко и цената става по-висока,а както знаем всеки иска ефтино да си тунингова колата,има и доста пишман тунери които подбиват цените по-простата пречина че толкова могат и компенсират уменията си с ниска ценаZagy написа:Galarad написа:Здравейте,
Имам 2 въпроса - веднъж поставен, има ли възможност за включване/изключването на тунинга? Най-интелигентно би било през борд компютъра, или с някакъв бутон може би?
Другият ми въпрос е, това официална екстра ли е - в смисъл, ако отидеш в Камор и поискаш да ти сложат тунинг, ще го направят ли?
1 - няма как да го включваш/изключваш - веднъж записан, новия софтуер си поема нещата по двигателя и това е;
2 - това не е официална екстра и в Камор няма как да ти поставят такъв софтуер;
добре е при смяна на колекторите да има някаква промяна в софта за обогатяване на горивната смес,тогава ефекта е по-голямattodorov написа:колега специално за една добра оригинална перформанс генерация се съмнявам, че трябва да ремапвам.
иначе друг често срещан и лесен тунинг е смяна на input manifolda (всмукателни колектори) с такива от M50 двигател, мисля че и за това няма нужда от ремап. на M50 manifold-а са му по големи каналите просто и минава повече въздух съответно.
поправи ме ако греша. иначе ако намесим валове и т.н. - може би трябва да се пипа вече екуто... незнам не съм експерт, така съм чел само
няма вариант да ти върви по-слабо колата с премахнати катализатори,дори напротив трябва да върви по-добре и няма нужда от допълнителни гърнета и т.н....S7 написа:Значи махнах ги и двата,а вчера един пич на събора в Плевен ми каза че сега нямало какво да спира изгорелите газове и затова по бързо излизали или нещо такова и каза да си сложа някво гарне на мястото на единия катализатор да излизали по бавно изг.газове,това поне до колкото разбрах иначе си е факт че преди се спъваше малко но пък си вдигаше 200 за норматив а сега греда,180 и толкова на една права преди Плевен.
- rve
- ///Мтусиаст
- Мнения: 1079
- Регистриран на: 16.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ///М3 и още нещо
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
За Опелите не знам, но за БМВ не бих нарекъл използването на вградена "спортна" функция на DME-то "чиптунинг". S54 има такава, но тя по никакъв начин не влияе на разполагаемата мощност на двигателя. Т.е. с включен или изключен "Sport" бутон все си имам 343 к.с. и 365 Нм. Това, което реално се получава, е че в режим "Sport" се променя предавателната фунцкия между положението на педала на газта и положението на дроселовите клапи. Това не е особено трудно да се постигне като се има предвид, че връзката между двете е електрическа. Та в "Sport" режим реално се променя приемствеността на двигателя, а от там и вървежа на колата - моторът по-бързо достига максималната мощност, с по-малко натискане на педала на газта. Правил съм си експерименти - карам бавно по равен участък с постоянно положение на педала на газта: с натискането на "Sport" бутона колата се наемва все едно съм дал още газ, но аз педала не съм го пипал. Изключвам го и оборотите се връщат, където са били. Динамиката на автомобила наистина силно се подобравя в "Sport" режим на двигателя, но няма нищо общо с митовете за магическия бутон на волана в стил "Бързи и яростни" - натискаш го и "О! Чудо!"
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
VRPerformance написа:добре е при смяна на колекторите да има някаква промяна в софта за обогатяване на горивната смес,тогава ефекта е по-голям
Я раздуй в Скайп дали да минавам през теб тогава
Едит - ясно
Последна промяна uCnaHeTcA на 05 Ное 2010, 13:40, променена общо 1 път
Real.Eyes.Realize.Real.Lies
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
- VRPerformance
- ентусиаст
- Мнения: 1106
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
това за смукателите,не за изпускателните
- Shamanek
- младши ентусиаст
- Мнения: 263
- Регистриран на: 24.08.2009
- Местоположение: София / Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: f01 740xd LCI
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Така и така има тема за Тунинг да попитам нещо: Мойта е 320д 150 кс. Четох във форума, че не е много препоръчително да се слага чип на точно този двигател. Какво мога да направя за да кача малко конете? Нещо въздушен филтър спортен, да махам тея катализатори ( не знам даже дали не са махнати де ), мислех си да сменям турбото ако има някакъв вариант с някакво друго ? Дайте някакви мнения. Какво ще е най-подходящо ?
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Shamanek написа:Така и така има тема за Тунинг да попитам нещо: Мойта е 320д 150 кс. Четох във форума, че не е много препоръчително да се слага чип на точно този двигател. Какво мога да направя за да кача малко конете? Нещо въздушен филтър спортен, да махам тея катализатори ( не знам даже дали не са махнати де ), мислех си да сменям турбото ако има някакъв вариант с някакво друго ? Дайте някакви мнения. Какво ще е най-подходящо ?
И твойта може да се чипне, но турбинката е малка (доста по-малка от тази на 136-коньовия мотор) и вече работи почти на границата си. Иначе можеш да облекчиш мотора, като изчистиш колектора и АГР-клапана, махнеш катализаторите и слошиш един спортен филтър. Но не очаквай чудеса...
Si non confectus, non reficiat.
- Shamanek
- младши ентусиаст
- Мнения: 263
- Регистриран на: 24.08.2009
- Местоположение: София / Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: f01 740xd LCI
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Е да ама аз искам чудеса Само това ли е, което може да се направи по въпроса
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Shamanek написа:Е да ама аз искам чудеса Само това ли е, което може да се направи по въпроса
Ми без чип чудеса няма... освен ако не си Хари Потър
Но колата ще тръгне малко по-добре
Si non confectus, non reficiat.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани