проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модул, реле на валвтроника, това са оставащите заподозрени. Не бързай с DME-то, че там нещата не са съвсем прости. Два хардуерни типа са с несъвместими помежду си софтуери.(Ако се стигне дотам се обади).
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Релето на Валвтроника вече го разкапсаловах снощи, че и аз за момента го бях набедил и паднах. Вътре има....второ капсуловано реле....малоумна история. Не че няма да го разкапсаловам и него и точно тоя тип съм правил 200 такива, ама се ядосах на поредната гениална немска мисъл и реших да го купя ново. Сглобих и отидох в Елит Кар, те пък го нямат и предлагат поръчка от ДЕ. Тоест, само си загубих деня, поредния.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
А защо мисля, че е ДМЕ, а не Модул Валв:
Забравих да спомена, че на 2 пъти бидейки спрял ми светна АСЦ, това едно. Второто е дроселовата клапа, която споменах, а третия звук, който остава след като дръпна буксата на дроселовата клапа вероятно идва от моторчето на ДИСА. На два пъти ми светна и акумулатора, бидейки колата на скорост(не усещам да има проблеми със зареждане), което го отдавам като неотчитане въртенето на колянов вал. Общото м-у всички тея неща е, че се управляват конкретно от ДМЕ. Днес ще го извадя, ще проверя за окиси, лоши спойки, ще потърся пробили танталови кондензатори и ще проследя захранванията. Лошото е, че съм болен и к**ва пак ми пропиля поредната отпуска. Много студено тук при вас в иначе хубавата България!:)
Онзиден се ядосах и ходих до Варна само да взема дроселовата клапа. Ба ти к**ва, 500км никакъв проблем. Спирам пред нас, бавя се 10 Мин, паля и....гасне след метър. Вбеси ме. Бях с висока температура, а неверницата само проблеми точно кога не бива.
Много благодаря за инфото за двете версии на ДМЕ. Бях го чел някъде това и ти го потвърди. Аз от обучения, ъпдейти, активации и всякакакви Софт неща не се интересувам просто щото съм мега карък и елементарни неща ми се конвертират в катастрофи.
ПС Прочетох всичките 80 стр и аз си знаех, че моя случай го е нямал никой!:)
Забравих да спомена, че на 2 пъти бидейки спрял ми светна АСЦ, това едно. Второто е дроселовата клапа, която споменах, а третия звук, който остава след като дръпна буксата на дроселовата клапа вероятно идва от моторчето на ДИСА. На два пъти ми светна и акумулатора, бидейки колата на скорост(не усещам да има проблеми със зареждане), което го отдавам като неотчитане въртенето на колянов вал. Общото м-у всички тея неща е, че се управляват конкретно от ДМЕ. Днес ще го извадя, ще проверя за окиси, лоши спойки, ще потърся пробили танталови кондензатори и ще проследя захранванията. Лошото е, че съм болен и к**ва пак ми пропиля поредната отпуска. Много студено тук при вас в иначе хубавата България!:)
Онзиден се ядосах и ходих до Варна само да взема дроселовата клапа. Ба ти к**ва, 500км никакъв проблем. Спирам пред нас, бавя се 10 Мин, паля и....гасне след метър. Вбеси ме. Бях с висока температура, а неверницата само проблеми точно кога не бива.
Много благодаря за инфото за двете версии на ДМЕ. Бях го чел някъде това и ти го потвърди. Аз от обучения, ъпдейти, активации и всякакакви Софт неща не се интересувам просто щото съм мега карък и елементарни неща ми се конвертират в катастрофи.
ПС Прочетох всичките 80 стр и аз си знаех, че моя случай го е нямал никой!:)
Последна промяна ivoaudi на 29 Яну 2022, 14:34, променена общо 1 път
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
...точно това е притеснителното - че има и грешка DME-Self test - RESET...
Тая к...ва я търпиш толкова години, ще я оправиш и тоя път.
Тая к...ва я търпиш толкова години, ще я оправиш и тоя път.
Последна промяна The Heartlistener на 29 Яну 2022, 14:39, променена общо 1 път
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Да. Знаех, че има и пето общо нещо и бях го забравил.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
The Heartlistener написа: Тая к...ва я търпиш толкова години, ще я оправиш и тоя път.
Това в студа дори не съм го допрочел Мисля, че намерих проблема. И тоя път обаче оправянето беше садо-мазо и то взаимно! Тук в планината сега вечер е -8 градуса. В малката уличка, където изгасна и отказа да се премести реже тънък ветрец и усещането е за -80, аз самия още съм си болен и кашлям, кихам, глава, температура, вкус, отпадналост, болки... всичко яко от съвременната гняс и усещането е за -800. Толкова съм и насъбрал, че Ковид е последния, който ще ме спре да я довърша. Много съм доволен, ся съм в хотела на топло и ме чакат вкусотии.
Утре ще направя пак тест и няма да забравя да пиша какво е било! Искам само да се потвърди среднощната диагноза на спокойствие.
Отново благодаря, Любо! Аз не съм забравил как ми помогна последния път и как категорично отказа и 2лв и то в момент, в който ти самия си имаше проблеми. Да те видят тук всички какъв си хубостник!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Умишлено добавям в друго мнение, че сега се сетих, а е ултра любопитно:
Подчертавам, че такова нещо на НИКОЙ друг по света няма как да се случи. Аз съм ЕДИНСТВЕНИЯ!:) Никой няма да повярва, знам, но утре ще го обясня, че е възможно:
Паля, работи, чакам, работи си. Светвам с ярко фенерче срещу ЕКУ и гасне........ Хора, има свидетели! Тествах го поне 15 пъти. Поне 15! работи, вс наред, няма проблеми, мърка. Светвам......ЕКУ се засрамва и гасне!!!!!!!!:)
Мислете ме за какъвто си искате!:) Утре ще доказвам!:)
Подчертавам, че такова нещо на НИКОЙ друг по света няма как да се случи. Аз съм ЕДИНСТВЕНИЯ!:) Никой няма да повярва, знам, но утре ще го обясня, че е възможно:
Паля, работи, чакам, работи си. Светвам с ярко фенерче срещу ЕКУ и гасне........ Хора, има свидетели! Тествах го поне 15 пъти. Поне 15! работи, вс наред, няма проблеми, мърка. Светвам......ЕКУ се засрамва и гасне!!!!!!!!:)
Мислете ме за какъвто си искате!:) Утре ще доказвам!:)
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Вярваме ти, вярваме ти... Искаме клип в YouTube!
Маг Иво и неговото срамежливо N42 ...
Маг Иво и неговото срамежливо N42 ...
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Опитвам се да ти върна отговор на лично и после въпросното писано не съществува в изходящи. Мн съм слаб по тез форумни гимнастики, та ще си позволя да постна тук, може пък на някой да му е интересно да научи някоя дреболия. Та:
И аз попрочетох за въпросната явно МНОГО РЯДКА грешка "DME-Self-Test-Reset". Поне аз не съм попадал на нея откакто се занимавам любителски с това. Информацията и в нет-а е бедна, но ето един цитат от сайт за поправка на автоелектроника /макар да става дума за Сименс-ите/:
"This is a Repair Service for any BMW E36 Z3 Series / E46 3 Series / E39 5 Series / X5 with M52TU / M54 Engines equipped with MS42 / MS43 DME's. Popular Fault codes may be one of the following below:
P0604 (Internal Control Module Random Access Memory (RAM) Error)
Control Unit Self Test
ECM SELF CHECK FAULT
INTERNAL CONTROL MODULE RANDOM ACCESS MEMORY
P0601 RAM CHECKSUM error
100 DME Control Unit -Self-Test Failed
All Those fault codes indicated that you need a NEW DME since your processor is now defective, However, We are able to repair this fault code and offer a 1 Year warranty on this particular repair. You do Not need to send a USED DME, You do Not need to buy a New / Re-manufactured DME."
Да, да. Наясно съм с подобни процедури. Това, което пишат за повредения процесор естествено са пълни глупости, ама той клиента така или иначе сигурно е готвач, проститутка или доктор:) Откъде да разбира. Най-често дистанционно възстановяват бъгнали бут сектори или чекват и заместват дефектни клъстери в паметта. Често процедурата си държи във времето, често не. Зависи най-вече от типа памет, а и метода на заместването. Имам наблюдения, че точно при БМВ резултатите са повече от добри във времето. Супер е, че се ровичкаш в подони дебри! Те хората, професионално занимаващи се с това не го правят и ги мързи да се усъвършенстват.
При мен хубавото е, че флаша си е здрав и не е бил той самия провокатор на проблема, а е бил принудително селф-тестиран:) Един път и на мен да ми провърви!:) Утре ще тествам отново и ще разказвам какви ги свърших.
И аз попрочетох за въпросната явно МНОГО РЯДКА грешка "DME-Self-Test-Reset". Поне аз не съм попадал на нея откакто се занимавам любителски с това. Информацията и в нет-а е бедна, но ето един цитат от сайт за поправка на автоелектроника /макар да става дума за Сименс-ите/:
"This is a Repair Service for any BMW E36 Z3 Series / E46 3 Series / E39 5 Series / X5 with M52TU / M54 Engines equipped with MS42 / MS43 DME's. Popular Fault codes may be one of the following below:
P0604 (Internal Control Module Random Access Memory (RAM) Error)
Control Unit Self Test
ECM SELF CHECK FAULT
INTERNAL CONTROL MODULE RANDOM ACCESS MEMORY
P0601 RAM CHECKSUM error
100 DME Control Unit -Self-Test Failed
All Those fault codes indicated that you need a NEW DME since your processor is now defective, However, We are able to repair this fault code and offer a 1 Year warranty on this particular repair. You do Not need to send a USED DME, You do Not need to buy a New / Re-manufactured DME."
Да, да. Наясно съм с подобни процедури. Това, което пишат за повредения процесор естествено са пълни глупости, ама той клиента така или иначе сигурно е готвач, проститутка или доктор:) Откъде да разбира. Най-често дистанционно възстановяват бъгнали бут сектори или чекват и заместват дефектни клъстери в паметта. Често процедурата си държи във времето, често не. Зависи най-вече от типа памет, а и метода на заместването. Имам наблюдения, че точно при БМВ резултатите са повече от добри във времето. Супер е, че се ровичкаш в подони дебри! Те хората, професионално занимаващи се с това не го правят и ги мързи да се усъвършенстват.
При мен хубавото е, че флаша си е здрав и не е бил той самия провокатор на проблема, а е бил принудително селф-тестиран:) Един път и на мен да ми провърви!:) Утре ще тествам отново и ще разказвам какви ги свърших.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Работи пущината! Разказвам от какво е, че и други може да се нахендрят като мен. Та:
Преди 2-3г бях вадил буксите на ЕКУ и по безбройните препоръки тук из толкова теми взех, че купих от първия железарски магазин контактен спрей, напръсках и нащраках буксите. Хубаво, ама с годините това мазното, което е останало се е конвертирано в нещо като масло и е проводимо. Към белите, които описах вчера, снощи се добави и клапан вентилация резервоар и някакво свистене, предполагам вентилатор охлаждане. Пълна боза, а всъщност не, но го разбрах късно. Играх си доста със схемата и опроводяването и всички до един се управляват от така наречения блок С в ЕКУ-то и точно в неговата букса имаше най-много масло! Лошото е, че аз първоначално се заблудих от грешката с понижено захранване и допуснах, че може да е имобилайзерът. Докато го изолирам и стана тъмно. После се заех да търся къси съединения, утечки, вериги, бях и още хубаво болен...моя процесор хич не бе наред и той.
Чак като влязах на светло с ЕКУ-то в ръка и разбрах какво се случва:
Въпросната консистенция с годините, влагата, окислението и разликите в температурите е станала частично проводима. Полупроводник:) Фотодиод:) Точно това е преливало иначе вече пълната чаша когато светна!:)
По някое време си мислех, че тая кола остава само за нощна, а за дневна ще трябва да си купя друга:)
Писах всичко това за да кажа просто по-внимателно с обилното пръскане на ел конектори, особено с по-високоомни вериги както е случая.
Преди 2-3г бях вадил буксите на ЕКУ и по безбройните препоръки тук из толкова теми взех, че купих от първия железарски магазин контактен спрей, напръсках и нащраках буксите. Хубаво, ама с годините това мазното, което е останало се е конвертирано в нещо като масло и е проводимо. Към белите, които описах вчера, снощи се добави и клапан вентилация резервоар и някакво свистене, предполагам вентилатор охлаждане. Пълна боза, а всъщност не, но го разбрах късно. Играх си доста със схемата и опроводяването и всички до един се управляват от така наречения блок С в ЕКУ-то и точно в неговата букса имаше най-много масло! Лошото е, че аз първоначално се заблудих от грешката с понижено захранване и допуснах, че може да е имобилайзерът. Докато го изолирам и стана тъмно. После се заех да търся къси съединения, утечки, вериги, бях и още хубаво болен...моя процесор хич не бе наред и той.
Чак като влязах на светло с ЕКУ-то в ръка и разбрах какво се случва:
Въпросната консистенция с годините, влагата, окислението и разликите в температурите е станала частично проводима. Полупроводник:) Фотодиод:) Точно това е преливало иначе вече пълната чаша когато светна!:)
По някое време си мислех, че тая кола остава само за нощна, а за дневна ще трябва да си купя друга:)
Писах всичко това за да кажа просто по-внимателно с обилното пръскане на ел конектори, особено с по-високоомни вериги както е случая.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте колеги! Имам странен проблем при студен старт колата е с н42б20 143к.с 318ти компакт. Когато загрее се оправя, но при студен старт то и времето сега е студено пали и тресе като трактор, понякога дори гасне. Като я покарам и позагрее гася после паля и си работи супер. Колата е с нов дебитомер бош, 4 нови свещи и бобини и нов мап сензор. При смяната на дебитомера първия път запали много добре викам си а оправи се ама после пак се върна към проблема.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
tensai написа:Здравейте колеги! Имам странен проблем при студен старт колата е с н42б20 143к.с 318ти компакт. Когато загрее се оправя, но при студен старт то и времето сега е студено пали и тресе като трактор, понякога дори гасне. Като я покарам и позагрее гася после паля и си работи супер. Колата е с нов дебитомер бош, 4 нови свещи и бобини и нов мап сензор. При смяната на дебитомера първия път запали много добре викам си а оправи се ама после пак се върна към проблема.
Преди години и аз имах този проблем. Правеше го само зимно време, при ниски температури, първо палене сутрин. След смяната на софтуера с безкат (s199) забравих за това. Колкото и нелогично да звучи.
Закачи колата на фирмен софтуер - вижте живи данни, грешки записани. Ако всичко е в ред /и преди да си сменил цялата периферия залудо/, смело можеш да направиш един ъпдейт на DME /с WinKFP/.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
dentamed написа:Колеги продавам модифициран двигател n42b20
в смисъл след пълен ремонт със сменени сегменти,лагери,гумички,гарнитури,с разпробиване на по дебели резби с други болтове
Не гори масло.Тестван е
Здравейте! Темата е стара, но дали все още продавате мотор n42b20? Благодаря ви!
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колегата dentamed от доста време не е влизал. Ако искаш пиши ми на лично, ще опитам да се свържа с него и ще го питам съгласен ли е да ти дам номера му.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- StoikoBimmer1
- Потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 2.01.2022
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318ci
- Мечтае да кара: e46 M3
- Детайли за колата: N46B20A
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Успях да оправя моя мотор n46b20a 318ci 2005 e46 220 000км
Веригате беше натрошена и беше запушила много маслени магистрали. Рецептата е почистени соленоиди, нови ваносни колела, нови датчици разпределителен вал и колянов вал дензо(не е нужно да са оригинални), нова верига, болт обтегач и пластмасови водачи, 4 пъти почистване с нафта и масло 50:50, нови маслозадържащи сигменти на разпределителните валове(един на изпускателя беше със счупен ключ), шлайф на глава и клапани(голям ефект) и най-важното нови 2бр non-return valves с нови уплътнения , които се намират между главата и блока (съчмата беше заседнала в пружината и не пускаше достатъчен дебит масло към ваносните колела)
Полезни проверки:
- проверка на налягането на маслото. На място, студен двигател трябва да е около 3-4бара.
- развивате соленоидите и въртите на стартер без бобини , за да видите дебита на масло визуално дали има разлика
След доста проби, опити и покупки имам останали 2 комплекта ваноси, 2бр соленоиди, 6бр датчика оригинални работещи втора ръка за разпределителни валове и един компютър DME bosch с последният фърмуър
Специални благодарности на The Heartlistener - благодарение на неговите съвети и насоки успях да си реша проблема.
Веригате беше натрошена и беше запушила много маслени магистрали. Рецептата е почистени соленоиди, нови ваносни колела, нови датчици разпределителен вал и колянов вал дензо(не е нужно да са оригинални), нова верига, болт обтегач и пластмасови водачи, 4 пъти почистване с нафта и масло 50:50, нови маслозадържащи сигменти на разпределителните валове(един на изпускателя беше със счупен ключ), шлайф на глава и клапани(голям ефект) и най-важното нови 2бр non-return valves с нови уплътнения , които се намират между главата и блока (съчмата беше заседнала в пружината и не пускаше достатъчен дебит масло към ваносните колела)
Полезни проверки:
- проверка на налягането на маслото. На място, студен двигател трябва да е около 3-4бара.
- развивате соленоидите и въртите на стартер без бобини , за да видите дебита на масло визуално дали има разлика
След доста проби, опити и покупки имам останали 2 комплекта ваноси, 2бр соленоиди, 6бр датчика оригинални работещи втора ръка за разпределителни валове и един компютър DME bosch с последният фърмуър
Специални благодарности на The Heartlistener - благодарение на неговите съвети и насоки успях да си реша проблема.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани