проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 1.01.2008
Кара: E60 525dA

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Amorphis » 01 Юни 2015, 21:08

Здрасти колега, мерси за отговора и аз го гледах официалния сервиз и мисля утре да им звънна. Модел на газовата точно не зная, къде мога да го видя някъде по самата уредба? В дружба дали чаткат тези Валвтроник двигатели?


Sent from my iPad using Tapatalk
E36 325TD
E36 M3 Evo
E39 525TDSt
E39 525TDStA
сега
E36 318i
Е60 525dA Sedan
E53 X5 3.0d SportPack

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: Шопско
Пол: Мъж
Кара: чайник

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от sas_88 » 01 Юни 2015, 21:36

Чаткат всичко,модела го пише на компютъра.Имай предвид ,че са скъпчии там затова отиди с повечко пари.

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 27.04.2012
Местоположение: Силистра
Пол: Мъж
Кара: e46;баничарка;скутер
Мечтае да кара: нещо което не се чупи

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivomek » 04 Юни 2015, 18:08

ivoaudi написа:Още едно голямо :no: от мен по въпроса за тоя двигател, но в същото време и няколко :yes: :yes: :yes: и ще се обоснова.Капризен си е,чуплив,изкуствено скъпа поддръжка.С моя имаше поредици от седмици наред ВСЕКИ нов Божи ден НОВ проблем.Платих я ТРИ пъти в резервни части и ме е вбесявала направо та чак почнах да вярвам в магии :mhihi: .Никак не е нормално според мен да се твърди, че датчик например на разпределителен вал(а и какъвто и да е датчик), че е консуматив????Бобините са консуматив,дебитомер,филтър картерни газове.....не ми се изброява.Оказва се, че колата е консуматив.Та те крушките на мигачите са по-здрави.Занимавам се с електроника и смея да твърдя, че си разбирам от нещата-НИКОЍ ДАТЧИК не може да е консуматив!Датчика(дебитомера) се поставя и за него се забравя, че някога е поставен.През всеки един датчик протичат милиампери ток и не е натоварен-същото е и с дебитомера и други подобни.Да добавя ли че ВСЕКИ ЕДИН от тях струва СТОТИНКИ и е нереално да се купуват по 200-700лв.Просто политика за да се печели здраво.
За колегите които корят отворилия темата, че си е купил уморена кола и не е гледал при покупката ще кажа следното.Колкото и да се чете една кола повечето потенциални проблеми не могат да бъдат предвидени.Колкото и да се зверите и умувате при покупката и намирате се пред сложен агрегат , коѝто пък е сложна съвкупност от много такива.Кое ще забележите при огледа-студената споѝка в лаѝт модула?Почти пропукания корпус на някоя бобина?Микро пукнатина в някоя пружина може би??Почти задръстен филтър картерни газове??Силно разяден отвътре радиатор или гърне????Сулфатизацията в акумулатора??Според мен всичко си е баш късмет.
Колкото до газта, че изпивала кръвчицата на двигателя и го износвала са абсолютни глупости!Точно обратното е, но на тая тема рядко чета смислени отговори, а си има теми по въпроса-тук си е офф да се говори за това.
И понеже наверно разбуних кошера с осите да поуспокоя малко нещата :mrgreen: .Въпросния двигател си е повече от супер когато е наред.Повече от хубав въртящ момент още в ниските(държи се по-добре дори от 2,2 литровия 170 коня а за 2,0 шестцилиндров 150 изобщо няма да споменавам),ултра икономичен и еластичен в същото време.Нещо което глупавите трактори нямат :mrgreen: и създават усещането за вървеж но за кратко в интервала с оборотите.Поддържан добре върви отлично и радва.С други думи този, коѝто може да си позволи зверската му поддръжка, ще се кефи истински.Поздрави! :bchug:

Колега ти описа моята кола.Голямо дърво е тоя мотор

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 17.11.2009
Пол: Мъж
Кара: Audi A3
Мечтае да кара: Lexus

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от milenvg » 08 Юни 2015, 14:06

ivomek написа:
ivoaudi написа:Още едно голямо :no: от мен по въпроса за тоя двигател, но в същото време и няколко :yes: :yes: :yes: и ще се обоснова.Капризен си е,чуплив,изкуствено скъпа поддръжка.С моя имаше поредици от седмици наред ВСЕКИ нов Божи ден НОВ проблем.Платих я ТРИ пъти в резервни части и ме е вбесявала направо та чак почнах да вярвам в магии :mhihi: .Никак не е нормално според мен да се твърди, че датчик например на разпределителен вал(а и какъвто и да е датчик), че е консуматив????Бобините са консуматив,дебитомер,филтър картерни газове.....не ми се изброява.Оказва се, че колата е консуматив.Та те крушките на мигачите са по-здрави.Занимавам се с електроника и смея да твърдя, че си разбирам от нещата-НИКОЍ ДАТЧИК не може да е консуматив!Датчика(дебитомера) се поставя и за него се забравя, че някога е поставен.През всеки един датчик протичат милиампери ток и не е натоварен-същото е и с дебитомера и други подобни.Да добавя ли че ВСЕКИ ЕДИН от тях струва СТОТИНКИ и е нереално да се купуват по 200-700лв.Просто политика за да се печели здраво.
За колегите които корят отворилия темата, че си е купил уморена кола и не е гледал при покупката ще кажа следното.Колкото и да се чете една кола повечето потенциални проблеми не могат да бъдат предвидени.Колкото и да се зверите и умувате при покупката и намирате се пред сложен агрегат , коѝто пък е сложна съвкупност от много такива.Кое ще забележите при огледа-студената споѝка в лаѝт модула?Почти пропукания корпус на някоя бобина?Микро пукнатина в някоя пружина може би??Почти задръстен филтър картерни газове??Силно разяден отвътре радиатор или гърне????Сулфатизацията в акумулатора??Според мен всичко си е баш късмет.
Колкото до газта, че изпивала кръвчицата на двигателя и го износвала са абсолютни глупости!Точно обратното е, но на тая тема рядко чета смислени отговори, а си има теми по въпроса-тук си е офф да се говори за това.
И понеже наверно разбуних кошера с осите да поуспокоя малко нещата :mrgreen: .Въпросния двигател си е повече от супер когато е наред.Повече от хубав въртящ момент още в ниските(държи се по-добре дори от 2,2 литровия 170 коня а за 2,0 шестцилиндров 150 изобщо няма да споменавам),ултра икономичен и еластичен в същото време.Нещо което глупавите трактори нямат :mrgreen: и създават усещането за вървеж но за кратко в интервала с оборотите.Поддържан добре върви отлично и радва.С други думи този, коѝто може да си позволи зверската му поддръжка, ще се кефи истински.Поздрави! :bchug:

Колега ти описа моята кола.Голямо дърво е тоя мотор

А и аз имам дежавю :-) за колегата с BRC-to в iX (4X4) темата има едно момче Slav4o той ще ти я оправи

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 27.04.2012
Местоположение: Силистра
Пол: Мъж
Кара: e46;баничарка;скутер
Мечтае да кара: нещо което не се чупи

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivomek » 10 Юни 2015, 19:25

milenvg написа:
ivomek написа:
ivoaudi написа:Още едно голямо :no: от мен по въпроса за тоя двигател, но в същото време и няколко :yes: :yes: :yes: и ще се обоснова.Капризен си е,чуплив,изкуствено скъпа поддръжка.С моя имаше поредици от седмици наред ВСЕКИ нов Божи ден НОВ проблем.Платих я ТРИ пъти в резервни части и ме е вбесявала направо та чак почнах да вярвам в магии :mhihi: .Никак не е нормално според мен да се твърди, че датчик например на разпределителен вал(а и какъвто и да е датчик), че е консуматив????Бобините са консуматив,дебитомер,филтър картерни газове.....не ми се изброява.Оказва се, че колата е консуматив.Та те крушките на мигачите са по-здрави.Занимавам се с електроника и смея да твърдя, че си разбирам от нещата-НИКОЍ ДАТЧИК не може да е консуматив!Датчика(дебитомера) се поставя и за него се забравя, че някога е поставен.През всеки един датчик протичат милиампери ток и не е натоварен-същото е и с дебитомера и други подобни.Да добавя ли че ВСЕКИ ЕДИН от тях струва СТОТИНКИ и е нереално да се купуват по 200-700лв.Просто политика за да се печели здраво.
За колегите които корят отворилия темата, че си е купил уморена кола и не е гледал при покупката ще кажа следното.Колкото и да се чете една кола повечето потенциални проблеми не могат да бъдат предвидени.Колкото и да се зверите и умувате при покупката и намирате се пред сложен агрегат , коѝто пък е сложна съвкупност от много такива.Кое ще забележите при огледа-студената споѝка в лаѝт модула?Почти пропукания корпус на някоя бобина?Микро пукнатина в някоя пружина може би??Почти задръстен филтър картерни газове??Силно разяден отвътре радиатор или гърне????Сулфатизацията в акумулатора??Според мен всичко си е баш късмет.
Колкото до газта, че изпивала кръвчицата на двигателя и го износвала са абсолютни глупости!Точно обратното е, но на тая тема рядко чета смислени отговори, а си има теми по въпроса-тук си е офф да се говори за това.
И понеже наверно разбуних кошера с осите да поуспокоя малко нещата :mrgreen: .Въпросния двигател си е повече от супер когато е наред.Повече от хубав въртящ момент още в ниските(държи се по-добре дори от 2,2 литровия 170 коня а за 2,0 шестцилиндров 150 изобщо няма да споменавам),ултра икономичен и еластичен в същото време.Нещо което глупавите трактори нямат :mrgreen: и създават усещането за вървеж но за кратко в интервала с оборотите.Поддържан добре върви отлично и радва.С други думи този, коѝто може да си позволи зверската му поддръжка, ще се кефи истински.Поздрави! :bchug:

Колега ти описа моята кола.Голямо дърво е тоя мотор

А и аз имам дежавю :-) за колегата с BRC-to в iX (4X4) темата има едно момче Slav4o той ще ти я оправи

кой го оправя тоя мотор,дайте го насам.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 24 Юни 2015, 17:29

Момчета, аз да ви кажа май тоя мотор успях да го подкарам и да стане човек от него!След сменени датчици разпр. вал, соленоиди ванос, дебитомер, бобини, свещи, ламбда сонда, филтър картерни газове, спукани гофрета, чистене дюзи, диагностики и баена къде ли не от кои ли не светила по света, включая оторизирани представителства, три пъти сваляне глава и дословно разлобяване валвтроник, проблема при мен се оказа доволно прост.Буквално всяко едно от нещата изброени горе даваше своя дан и двигателя заработваше все по-добре, но все оставяше нещо още.Намерих си промлема съвсем сам без никаква диагностика, използвайки просто ума си и познанията ми по ДВГ.
Непременно ще пиша от какво е било, засега само искам да я тествам още няколко дни, за да се убедя, че не се заблуждавам.И не-проблема за който говоря, дори не е споменат никъде из форума.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 27.04.2012
Местоположение: Силистра
Пол: Мъж
Кара: e46;баничарка;скутер
Мечтае да кара: нещо което не се чупи

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivomek » 29 Юни 2015, 16:41

ivoaudi написа:Момчета, аз да ви кажа май тоя мотор успях да го подкарам и да стане човек от него!След сменени датчици разпр. вал, соленоиди ванос, дебитомер, бобини, свещи, ламбда сонда, филтър картерни газове, спукани гофрета, чистене дюзи, диагностики и баена къде ли не от кои ли не светила по света, включая оторизирани представителства, три пъти сваляне глава и дословно разлобяване валвтроник, проблема при мен се оказа доволно прост.Буквално всяко едно от нещата изброени горе даваше своя дан и двигателя заработваше все по-добре, но все оставяше нещо още.Намерих си промлема съвсем сам без никаква диагностика, използвайки просто ума си и познанията ми по ДВГ.
Непременно ще пиша от какво е било, засега само искам да я тествам още няколко дни, за да се убедя, че не се заблуждавам.И не-проблема за който говоря, дори не е споменат никъде из форума.

тества ли колата колега?как се държи?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 11 Юли 2015, 1:49

Да, колега, сериозна промяна има в работата на мотора, обаче малко недоумявам защо.Ще обясня.Нещото, което изхвърлих е така наречения EGR, а за нашите мотори никъде нищо не пише за него като проблем и вече знам защо, но е факт-в моя случай промяната след затапване е осезаема.Така и не намерих логика защо се промени работата на мотора, защото първоначалната ми идея като го вадих е била съвсем грешна.Всъщност при нашия мотор въпросния клапан изобщо не е EGR, и изобщо никакви газове не рециркулират и нищо не се връща във всмукателните колектори.
Пълна мистерия.Имам си солидни знания по ДВГ, обаче недоумявам как така въпросния глупав клапан е бъркал работата на мотора ми досега.Безкрайно благодарен ще съм ако някой успее да хвърли някаква светлина.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 18.06.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 316i E46 N42B18

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от bigfinger » 14 Юли 2015, 21:40

Колега доколкото знам този мотор няма ЕГР.
Има клапан за вторичен въздух и помпа (която наподобява прахосмукачка). Работи само на студено за да компенсира богатата смес на студен двигател. Отваря се от налягането. :yes:

Поздрави!
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 17 Юли 2015, 21:26

Именно, съвсем прав си колега-въпросния двигател няма никакъв EGR!Заблудата е че навсякъде, ама навсякъде го пишат като EGR и това много ме подведе.Все пак благодаря за инфото.Аз само да потвърдя, че след като затапих въпросното нещо, двигателя определено работи сериозно по-добре!Никакво, ама никакво логично обяснение нямам защо, но определено не ми се струва, а е факт!Просто много ще съм радостен ако някой подхвърли логично обяснение.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1532
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ildivvy » 18 Юли 2015, 21:40

Всъщност,какво точно представлява въпросното нещо? Какво прави? Къде стои? Някакви примерни снимки? Така е малко неясно!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 20 Юли 2015, 14:21

На самия изпускателен колектор е набучено, отгоре.А за какво служи, отговора е за едно голямо нищо!Колегата отгоре го е пообяснил.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 4.10.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i и 520i
Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от inj.stoichev » 03 Сеп 2015, 18:53

,
Последна промяна inj.stoichev на 03 Сеп 2015, 19:29, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 4.10.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i и 520i
Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от inj.stoichev » 03 Сеп 2015, 18:54

Zagy написа:За 4000 км нищо няма да му стане на мотора от газта. Изчакай още 15-20К и пак ще говорим... :smoke:

Аз с моята минах 50 000 и пак нямам никакви ядове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 4.10.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i и 520i
Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от inj.stoichev » 03 Сеп 2015, 19:03

ivoaudi написа:Още едно голямо :no: от мен по въпроса за тоя двигател, но в същото време и няколко :yes: :yes: :yes: и ще се обоснова.Капризен си е,чуплив,изкуствено скъпа поддръжка.С моя имаше поредици от седмици наред ВСЕКИ нов Божи ден НОВ проблем.Платих я ТРИ пъти в резервни части и ме е вбесявала направо та чак почнах да вярвам в магии :mhihi: .Никак не е нормално според мен да се твърди, че датчик например на разпределителен вал(а и какъвто и да е датчик), че е консуматив????Бобините са консуматив,дебитомер,филтър картерни газове.....не ми се изброява.Оказва се, че колата е консуматив.Та те крушките на мигачите са по-здрави.Занимавам се с електроника и смея да твърдя, че си разбирам от нещата-НИКОЍ ДАТЧИК не може да е консуматив!Датчика(дебитомера) се поставя и за него се забравя, че някога е поставен.През всеки един датчик протичат милиампери ток и не е натоварен-същото е и с дебитомера и други подобни.Да добавя ли че ВСЕКИ ЕДИН от тях струва СТОТИНКИ и е нереално да се купуват по 200-700лв.Просто политика за да се печели здраво.
За колегите които корят отворилия темата, че си е купил уморена кола и не е гледал при покупката ще кажа следното.Колкото и да се чете една кола повечето потенциални проблеми не могат да бъдат предвидени.Колкото и да се зверите и умувате при покупката и намирате се пред сложен агрегат , коѝто пък е сложна съвкупност от много такива.Кое ще забележите при огледа-студената споѝка в лаѝт модула?Почти пропукания корпус на някоя бобина?Микро пукнатина в някоя пружина може би??Почти задръстен филтър картерни газове??Силно разяден отвътре радиатор или гърне????Сулфатизацията в акумулатора??Според мен всичко си е баш късмет.
Колкото до газта, че изпивала кръвчицата на двигателя и го износвала са абсолютни глупости!Точно обратното е, но на тая тема рядко чета смислени отговори, а си има теми по въпроса-тук си е офф да се говори за това.
И понеже наверно разбуних кошера с осите да поуспокоя малко нещата :mrgreen: .Въпросния двигател си е повече от супер когато е наред.Повече от хубав въртящ момент още в ниските(държи се по-добре дори от 2,2 литровия 170 коня а за 2,0 шестцилиндров 150 изобщо няма да споменавам),ултра икономичен и еластичен в същото време.Нещо което глупавите трактори нямат :mrgreen: и създават усещането за вървеж но за кратко в интервала с оборотите.Поддържан добре върви отлично и радва.С други думи този, коѝто може да си позволи зверската му поддръжка, ще се кефи истински.Поздрави! :bchug:


Подкрепям изказването и гледните точки

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook