Лагер главина
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Лагер главина
Колеги искам да пусна тази тема за да не се заблудите понякога, а и защото и аз много се озадачих.
преди няколко дни ми сменяха биалетки и тампони на стабилизиращата щанга. Като свалига гумите се видя, че са почти заминали накладките и единия лагер главина. Значи като се завъртеше диска и се чуваше как стърже се едно нямаше вътре ни грес нито нищо. Най интересното е, че в движение изобщо не се чуваше виене. Другият лагер никакъв шум. Реших да го сменявам, защото така не може. Мислех да взема нова, но един познат ми каза, че има такива и ще ми даде. Сменихме главината с неговата, завъртяхме диска никакъв шум като другата. Качвам се щастлив и се почна едно виене, ужас. Върнах се вдигаме колата, всички гуми ги проверихме нищо не се чува. Карах 2-3 дни да видиме дали ще се оправи нещо ама не. Сменихме с друга днес пак от моя приятел и всичко се оправи. Сега нито шум нито виене как трябва да си бъде. Най интересното е, че първата главина дето си беше на колата ми нямаше никакви признаци, а беше много зле. Това не мога да си го обясня.
преди няколко дни ми сменяха биалетки и тампони на стабилизиращата щанга. Като свалига гумите се видя, че са почти заминали накладките и единия лагер главина. Значи като се завъртеше диска и се чуваше как стърже се едно нямаше вътре ни грес нито нищо. Най интересното е, че в движение изобщо не се чуваше виене. Другият лагер никакъв шум. Реших да го сменявам, защото така не може. Мислех да взема нова, но един познат ми каза, че има такива и ще ми даде. Сменихме главината с неговата, завъртяхме диска никакъв шум като другата. Качвам се щастлив и се почна едно виене, ужас. Върнах се вдигаме колата, всички гуми ги проверихме нищо не се чува. Карах 2-3 дни да видиме дали ще се оправи нещо ама не. Сменихме с друга днес пак от моя приятел и всичко се оправи. Сега нито шум нито виене как трябва да си бъде. Най интересното е, че първата главина дето си беше на колата ми нямаше никакви признаци, а беше много зле. Това не мога да си го обясня.
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Лагер главина
Колеги пускам темата с цел да проверявате главините и без да има някакви симптоми при движение
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Лагер главина
Ще ти кажа какво най-вероятно се е случило - не са стегнали лагера по правилния начин. Гайката на лагера е с шплент - може да е бил разхлабен и гайката да е играела. А стягането на лагер на главина е много особено - стяга се съвсем леко. Може да са го оставили хлабав - така на място не ручи, но под товар в движение бръмчи яко. А ако са го пристегнали в началото въртенето е тегаво, после става леко, а после почва да бръмчи яко. Не ме питай откъде го знам това....
Si non confectus, non reficiat.
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Лагер главина
Zagy написа:Ще ти кажа какво най-вероятно се е случило - не са стегнали лагера по правилния начин. Гайката на лагера е с шплент - може да е бил разхлабен и гайката да е играела. А стягането на лагер на главина е много особено - стяга се съвсем леко. Може да са го оставили хлабав - така на място не ручи, но под товар в движение бръмчи яко. А ако са го пристегнали в началото въртенето е тегаво, после става леко, а после почва да бръмчи яко. Не ме питай откъде го знам това....
Е точно на място като въртях диска се чуваше как трие яко а в движение нищо. Това ме учуди.
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Лагер главина
Zagy написа:Ще ти кажа какво най-вероятно се е случило - не са стегнали лагера по правилния начин. Гайката на лагера е с шплент - може да е бил разхлабен и гайката да е играела. А стягането на лагер на главина е много особено - стяга се съвсем леко. Може да са го оставили хлабав - така на място не ручи, но под товар в движение бръмчи яко. А ако са го пристегнали в началото въртенето е тегаво, после става леко, а после почва да бръмчи яко. Не ме питай откъде го знам това....
Странно аз пък знам, че лагер главина се стяга здраво и докрай поне в сервиза майсторите така ги натягат на всички когато е лагир главина, а когато е с конусни лагери например барабаните на пасат 2,3 или на голфовете задните лагери когато са с барабани тогав се натяга дограй и се връща четвърт оборот за да се остави не натегнат докрай и понеже са такива лагери.
Дори на брат ми бмв-то ги сменяхме заедно и там нятагането беше с една търба дълга 1 метър и вече две години няма проблем.
Там дето е ходил колеката пуснал темата да му сменят лагера момчетата на седмица правят по няколко бмв-та и се занимават със всичко съмнява ме да не могат да сменят един лагер явно този е бил заминал като неговия и затова е станало от втория път.
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Лагер главина
То вярно, че зависи дали е ролков или съчмен лагера... Но мисля, че и двата не се стягаха докрай - гайките са с шплентове и не могат да се развият.
Si non confectus, non reficiat.
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Лагер главина
oci е много прав за майсторите, че знаят много добре как се сменя лагера и не е проблема в тях. Пуснах темата пак казвам за това, че ме озадачи проблема с първия лагер - стържеше а не виеше в движение.
ПС за oci: днес оправихме нещата с Иван и всичко е Ок ама ти не се появи. Ако има проблем ще ти звънкам.
ПС за oci: днес оправихме нещата с Иван и всичко е Ок ама ти не се появи. Ако има проблем ще ти звънкам.
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Лагер главина
Zagy написа:То вярно, че зависи дали е ролков или съчмен лагера... Но мисля, че и двата не се стягаха докрай - гайките са с шплентове и не могат да се развият.
Шплентовете са точно за това да не се развият гайките, а не да ограничават до къде да се навива гайката. Затяга се яко, че иначе става лошо - луфт на гумата.
Re: Лагер главина
Zagy написа:То вярно, че зависи дали е ролков или съчмен лагера... Но мисля, че и двата не се стягаха докрай - гайките са с шплентове и не могат да се развият.
Както ти е казал колегата, конусните лагери не се стягат до край, другите се стягат с тръбата
- ivo752
- младши ентусиаст
- Мнения: 322
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: Mалката Виена
- Пол: Мъж
- Кара: Е60,530Д
- Мечтае да кара: влака
Re: Лагер главина
BaHka написа:Zagy написа:То вярно, че зависи дали е ролков или съчмен лагера... Но мисля, че и двата не се стягаха докрай - гайките са с шплентове и не могат да се развият.
Както ти е казал колегата, конусните лагери не се стягат до край, другите се стягат с тръбата
Много е важно да знаеш какъв лагер натягаш
- IKN
- младши ентусиаст
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Лагер главина
oci написа:
Странно аз пък знам, че лагер главина се стяга здраво и докрай поне в сервиза майсторите така ги натягат на всички когато е лагир главина, а когато е с конусни лагери например барабаните на пасат 2,3 или на голфовете задните лагери когато са с барабани тогав се натяга дограй и се връща четвърт оборот за да се остави не натегнат докрай и понеже са такива лагери.
Дори на брат ми бмв-то ги сменяхме заедно и там нятагането беше с една търба дълга 1 метър и вече две години няма проблем.
Там дето е ходил колеката пуснал темата да му сменят лагера момчетата на седмица правят по няколко бмв-та и се занимават със всичко съмнява ме да не могат да сменят един лагер явно този е бил заминал като неговия и затова е станало от втория път.
Точно така - имам ауди и съм му сменял всички лагери . Задните са конусни и се оставят по инструкция дори с
минимален луфт ,иначе заминават много бързо дори има опасност да превъртят вътрешните им гривни и да надерат
оста . Тогава се налага смяна и на оста на главината.
При предните лагери е точно обратно - стягат се с 250 Н.м. най малко . Обаче това е широк двуредов сачмен лагер,
който изисква сериозен осов натяг иначе заминава за норматив.
- tani bojilov
- младши ентусиаст
- Мнения: 348
- Регистриран на: 3.04.2010
- Местоположение: Банкя
- Пол: Мъж
- Кара: е 46 320д 136кс + чип
Re: Лагер главина
IKN написа:oci написа:
Странно аз пък знам, че лагер главина се стяга здраво и докрай поне в сервиза майсторите така ги натягат на всички когато е лагир главина, а когато е с конусни лагери например барабаните на пасат 2,3 или на голфовете задните лагери когато са с барабани тогав се натяга дограй и се връща четвърт оборот за да се остави не натегнат докрай и понеже са такива лагери.
Дори на брат ми бмв-то ги сменяхме заедно и там нятагането беше с една търба дълга 1 метър и вече две години няма проблем.
Там дето е ходил колеката пуснал темата да му сменят лагера момчетата на седмица правят по няколко бмв-та и се занимават със всичко съмнява ме да не могат да сменят един лагер явно този е бил заминал като неговия и затова е станало от втория път.
Точно така - имам ауди и съм му сменял всички лагери . Задните са конусни и се оставят по инструкция дори с
минимален луфт ,иначе заминават много бързо дори има опасност да превъртят вътрешните им гривни и да надерат
оста . Тогава се налага смяна и на оста на главината.
При предните лагери е точно обратно - стягат се с 250 Н.м. най малко . Обаче това е широк двуредов сачмен лагер,
който изисква сериозен осов натяг иначе заминава за норматив.
- bochogogogo
- младши ентусиаст
- Мнения: 381
- Регистриран на: 22.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: M6
Re: Лагер главина
А колеги имате ли инфо на предните лагер главини на Е46 седан дали могат да се избият старите лагери и да се набият нови или няма начин
Re: Лагер главина
bochogogogo написа:А колеги имате ли инфо на предните лагер главини на Е46 седан дали могат да се избият старите лагери и да се набият нови или няма начин
Направо цели главини, взимал съм от Митака и всичко е перфектно. А цената е такава че не си заслужава да правиш щурутии.
Sent from my GT-N5100 using Tapatalk
- bochogogogo
- младши ентусиаст
- Мнения: 381
- Регистриран на: 22.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: M6
Re: Лагер главина
Моите гари вият,но нямат грам луфт и си мисля че греста се е опекла.Дали ако сложа нова грес ще се подобри?
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани