Климатроник е46
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
Re: Климатроник е46
slitter написа:nikim69 написа:Искам да питам за мойя климатронник / е-46/ на студено работи перфектно ,а на топло е слаб,и дори духа хлад,отделно клапите на краката и стаклото духат топло ,а тези в средата духат студено....майстора каза че требва да сезареди фреон.
Maйсторът ти е пълен тъпак!!! Топлото не зависи от фреона! Може и без грам фреон да караш и пак да духа топло. По-скоро е необходимо да врътнеш врътката от синьо към червено!
Ми благодаря ти slitter ,вратките бяха на нула,спести ми 60лв.А кога требва да почне да духа топло климатроника примерно сутрин когато е студена.На студено започва веднага да духа мойта а на топло след като загрее автомобила.
Re: Климатроник е46
Когато не е включен климатика-имам предвид не е натиснато копчето със снежинката си работи парното и при 7 градуса естествено духа топло. Ако средната врътка е на сините точки обаче отгоре духа хладен въздух. По-нагоре сложих линк /на руски/ за работата на климатроника или климатика.
- BMW_1914
- младши ентусиаст
- Мнения: 502
- Регистриран на: 1.05.2011
- Местоположение: РУСЕ
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 520dA
Re: Климатроник е46
NikVanov написа:Когато не е включен климатика-имам предвид не е натиснато копчето със снежинката си работи парното и при 7 градуса естествено духа топло. Ако средната врътка е на сините точки обаче отгоре духа хладен въздух. По-нагоре сложих линк /на руски/ за работата на климатроника или климатика.
Благодаря видях линка
но ми стана интересно, защо духа топло когато не е пуснат климатика (снежинката) , а навън е студено времето и би трябвало да вкарва в купето студен въздух от вън, а да духа топло само когато обърна врътките на червено тия градуси на дисплея имат значение само за климатика явно
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатроник е46
BMW_1914 написа:Може ли да ми се е прецакал нещо климатроника , освен горе споменатото присвирване което почна да се чува, от време на време, днес колата духа топло, като врътките ми са на трите сини точки, не сам ги въртял, звездичката не е пусната и в колата духа топло навън е 7 градуса сутринта
това е нормално колега защото така работи климатроника нали най-ниската температура която можеш да зададеш е 16 градуси и ти го пускаш, но ако в купето е под 16 градуса, а то е било толкова щом навън е 7 климатроника почва да духа топло в краката и на прозореца ако смениш и централната конзола на червените и от там ще почне да духа топло то нали затова са тия градуси на дисплея на управлението идеята е колкото зададеш толкова да бъдат ако вътре е 10 градуса а на управлението е 16 много ясно,че като пуснеш климатроника без снежинката /компресора/ ще духа топло защото ти един вид искаш вътре да тие 16 градуса и той ще се стреми да ги достигне като за целта използва топлия антифриз от малкия кръг на охладителнат система ако мога да се изразя по просто и започвада покачва температурата в купето до достигане на 16 градуса, и отчете ли датчика за вътрешна температура 16 градуса затваря ел. клапана на парното или го пусна на 10, 201 30 и т.н процента за да подържа зададената от теб температура.
Re: Климатроник е46
nikim69 написа:Ми благодаря ти slitter ,вратките бяха на нула,спести ми 60лв.А кога требва да почне да духа топло климатроника примерно сутрин когато е студена.На студено започва веднага да духа мойта а на топло след като загрее автомобила.
Мисля, че колегата oci отговори и на твоя въпрос с поста си отгоре!
- mistyrain
- младши ентусиаст
- Мнения: 786
- Регистриран на: 1.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F34 320d, E46 318i
- Мечтае да кара: F30 M3
- Детайли за колата: 320d GT '13 N47T
318i '98 M43TUB19
Re: Климатроник е46
Абе не съм баш съгласен. Според мен като врътнеш на сините точки започва да вкарва директно въздух от вън. Няма как според мен вън да е 7 градуса, ти да врътнеш на студено, демек клапата застава на позиция да вкарва директно въздух отвън без да го прекарва през радиаторчето на парното, и да ти духа топло. Някъде нещо клапите се ебават. И при мен има някакъв проблем. На топло струята въздух е една, а на студено на същата сила е 2 пъти по-силна. Но най-изнервящо е че духа духа топло, и незнайно защо решава че е стигнало температурата която му е зададена, примерно 27 а то е далеч от топло в купето, и започва да вкарва студен въздух. Някаква идея?
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатроник е46
mistyrain написа:Абе не съм баш съгласен. Според мен като врътнеш на сините точки започва да вкарва директно въздух от вън. Няма как според мен вън да е 7 градуса, ти да врътнеш на студено, демек клапата застава на позиция да вкарва директно въздух отвън без да го прекарва през радиаторчето на парното, и да ти духа топло. Някъде нещо клапите се ебават. И при мен има някакъв проблем. На топло струята въздух е една, а на студено на същата сила е 2 пъти по-силна. Но най-изнервящо е че духа духа топло, и незнайно защо решава че е стигнало температурата която му е зададена, примерно 27 а то е далеч от топло в купето, и започва да вкарва студен въздух. Някаква идея?
Като врътнеш на сините точки регулираш само централната клапа от там ще духа студено, но в краката и на стъклото ще духа топло защото там не можеш принудително да я завъртиш.
Именно това е което колега смята за проблем и това е нормално ако не го намирате за нормални си давайте парите на вятъра а повярвайте ми има хора който ще ви ги вземат без да се притесняват и ще ви кажат да смените един куп неща и после пак същото.
- mistyrain
- младши ентусиаст
- Мнения: 786
- Регистриран на: 1.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F34 320d, E46 318i
- Мечтае да кара: F30 M3
- Детайли за колата: 320d GT '13 N47T
318i '98 M43TUB19
Re: Климатроник е46
Ясно, разбрах. Иначе Oci имаш ли съвет за моя проблем? клапи? технически проблем при климатроника?
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатроник е46
mistyrain написа:Ясно, разбрах. Иначе Oci имаш ли съвет за моя проблем? клапи? технически проблем при климатроника?
Трябва да се провери датчика за вътрешна температура той се намира в самия модул на климатроника може да се е замърсил и да не мери правилно или пък да си е изместил характеристиките и да мери по висока температура от тази в купето и да затваря по раво от необходимото ел. клапана.
Трябва да се закачи на живи данни климатроника и да се види какво показва въпросния датчик може и да се свери с друг търнометър и така ще разбереш дали в него е проблема.
Аз имах подобен проблем на един колега пак от форума и се оправи само с прекодиране на модула на климатроника много странно но факт
- mistyrain
- младши ентусиаст
- Мнения: 786
- Регистриран на: 1.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F34 320d, E46 318i
- Мечтае да кара: F30 M3
- Детайли за колата: 320d GT '13 N47T
318i '98 M43TUB19
Re: Климатроник е46
Ясно. значи ми предстои да погледна първо защо като си работи на топло не духа толко стабилно топло ( предполагам клапи или задръстено радиаторче) и после ще погледна и това.
- bochogogogo
- младши ентусиаст
- Мнения: 381
- Регистриран на: 22.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: M6
Re: Климатроник е46
Климатроника не трябва ли да духа топло при студен мотор??Ии как се пуска?На колко градуса
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатроник е46
mistyrain написа:Ясно. значи ми предстои да погледна първо защо като си работи на топло не духа толко стабилно топло ( предполагам клапи или задръстено радиаторче) и после ще погледна и това.
Клапите нямат отношение по топло студено на бмв топлото се регулира с ел клапана докато при vw групата има клапа топло-студо там няма клапан, виж при теб как работи термостата и дали ти загрява малкия кръг този от който се ползва и парното или термостата е отворен и загрява и двата кръга и след това провери дали когато си на парно ел клапана отваря вътре в него има една клапа която отваря и затваряр и тя
често се разпада и засяда и може да е заседнала и да не отваря достатъчно клапана когато му вдигаш температурата, а това с радиатора да е мръсен е малко вероятно защото първо е климатичния радиатор и после е този за парното въздуха от вън обдухва изпарителя първо така че по вероятно е той да е зъмарсен до сега на бмв не ми се е случвало да се запуши радиаотрчето за парното за разлика от други марки коли да не изброявам
Re: Климатроник е46
oci написа:mistyrain написа:Ясно. значи ми предстои да погледна първо защо като си работи на топло не духа толко стабилно топло ( предполагам клапи или задръстено радиаторче) и после ще погледна и това.
Клапите нямат отношение по топло студено на бмв топлото се регулира с ел клапана докато при vw групата има клапа топло-студо там няма клапан, виж при теб как работи термостата и дали ти загрява малкия кръг този от който се ползва и парното или термостата е отворен и загрява и двата кръга и след това провери дали когато си на парно ел клапана отваря вътре в него има една клапа която отваря и затваряр и тя
често се разпада и засяда и може да е заседнала и да не отваря достатъчно клапана когато му вдигаш температурата, а това с радиатора да е мръсен е малко вероятно защото първо е климатичния радиатор и после е този за парното въздуха от вън обдухва изпарителя първо така че по вероятно е той да е зъмарсен до сега на бмв не ми се е случвало да се запуши радиаотрчето за парното за разлика от други марки коли да не изброявам
Колега подобен проблем и при мен.Климатроника е настроен на 26 градуса примерно карам , духа си топло и изведнъж почва да духа студено,трябва да вдигна на 32 градуса за да почне да духа пак топло,дали проблема е в този ел. клапан или в датчика за темп. на купето?
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатроник е46
mitkofast написа:oci написа:mistyrain написа:Ясно. значи ми предстои да погледна първо защо като си работи на топло не духа толко стабилно топло ( предполагам клапи или задръстено радиаторче) и после ще погледна и това.
Клапите нямат отношение по топло студено на бмв топлото се регулира с ел клапана докато при vw групата има клапа топло-студо там няма клапан, виж при теб как работи термостата и дали ти загрява малкия кръг този от който се ползва и парното или термостата е отворен и загрява и двата кръга и след това провери дали когато си на парно ел клапана отваря вътре в него има една клапа която отваря и затваряр и тя
често се разпада и засяда и може да е заседнала и да не отваря достатъчно клапана когато му вдигаш температурата, а това с радиатора да е мръсен е малко вероятно защото първо е климатичния радиатор и после е този за парното въздуха от вън обдухва изпарителя първо така че по вероятно е той да е зъмарсен до сега на бмв не ми се е случвало да се запуши радиаотрчето за парното за разлика от други марки коли да не изброявам
Колега подобен проблем и при мен.Климатроника е настроен на 26 градуса примерно карам , духа си топло и изведнъж почва да духа студено,трябва да вдигна на 32 градуса за да почне да духа пак топло,дали проблема е в този ел. клапан или в датчика за темп. на купето?
По скоро датчика за температурата в купето но има вариант и самото упревление което всъщност е модула на климатроника да не управлява добре ел. клапана и да го затваря по рано от необходимото т.е ти да му задаваш 27 гр а той за 27 приема 32 градуса например и затова при 32 почва да духа топло.
Трябва да се закачи на диагностика и да се види какво се случва с датчиците на климатроника и ще се разбере къде е проблема и дали изобщо има проблем.
- pavel-m3
- Потребител
- Мнения: 20
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 - 320dA -04
- Мечтае да кара: BMW M3
Re: Климатроник е46
Колеги, и аз имам подобен проблем с климатроника. Настроен е примерно на 24 градуса и си духа нормално топло, до момента когато вдигна над 110 км/ч или при около 2200 оборота постепенно спира да духа топло и започва да духа хладно, дори студено и така до момента в който намаля скоростта до 110 км/ч. Ако преди да вдигна тази скорост увелича температурата на над 28 градуса си духа постоянно топло. Смених електромагнитния клапан с друг, но проблема си остана. Имате ли някъкво виждане къде може да е проблема при мен?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани