Климатроник е46
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- pavel-m3
- Потребител
- Мнения: 20
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 - 320dA -04
- Мечтае да кара: BMW M3
Re: Климатроник е46
Колеги , никой ли няма мнение какъв е проблема при мен и как да го разреша?
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатроник е46
pavel-m3 написа:Колеги , никой ли няма мнение какъв е проблема при мен и как да го разреша?
Или се бъзика ел. клапана или пък управлението т.е модула на климатроника на го управлява коректно може да е проблема и в датчика за вътрешна температура който също се намира в управлението на климатроника и да мери по-висока температура.
Много си ми далече иначе бих го погледнал и ще разберем къде се крие проблема, но виждам, че си от Хасково, затова първо ако имаш познат с е46 сменете управленията иначе другия вариант е да се прекодира модула но тук ще ти трябва софтуер и после да се гледа на живи данни датчици, клапана и евентуално радиаторчето за парното.
Re: Климатроник е46
здравейте момчета при мен е проблема че изведнъж ми спря вентилатора и сега не духа от какво може да е
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатроник е46
nasi4ka написа:здравейте момчета при мен е проблема че изведнъж ми спря вентилатора и сега не духа от какво може да е
напиши в търсачката таралеж и ще разбереш къде се крие проблема.
- pavel-m3
- Потребител
- Мнения: 20
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 - 320dA -04
- Мечтае да кара: BMW M3
Re: Климатроник е46
Благодаря колега oci . За сега май ще си карам така и ще търся да пробвам с друго управление, а като имам път към Перник ще се обадя предварително да погледнеш на място къде е проблема.
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатроник е46
Аз съм в София така, че ако идваш към София пак мога да я погледна няма проблем.
Re: Климатроник е46
Здравейте, колеги!
Искам да благодаря на Oci за неговата бърза, коректна и немеркантилна реакция по повод разрешаване на моя проблем с климатроника. Човек като него заслужава само уважение, благодарност и много почерпки (заслужил си ги е с отношението към съфорумците, ФАКТ!).
С две думи ще разкажа моята одисея. Та , пътувам си аз от София към Сопот (за лека разходка по т.нар. въздушен град) при адски дъждовно време, като в един момент усетих, че предното стъкло започна да се запотява и то доста обилно. Проверявам как са духалките на прозореца и ... ЯДЕЦ, няма никой. Ужас!!! На вън вали като ... (да кажа из ведро), на жената и студено, а аз нямам никаква въздушна струя от духалките на прозореца и тези на централната конзола. В краката духа, та ще се разцепи направо. Няма такава греда!!! На връщане от Сопот какво ли не "тупках" по таблото. То не беше плъзгане на врътката (Топло/Студено - на централната конзола между двете духалки), то не беше удряне по повърхността на таблото, то не знам вече какво ли не подплясквах. Навън вали яко, на места адска мъгла, нищо не се вижда, аз мокър, жената и тя, парното блъска само в краката, прозорците мега запотени, аз - отворил задните джамове да влиза въздух, малко от малко да мога да виждам нещо напред, а жената вика "студено ми е" абе... да ви кажа направо ... трагедийка . Стигам аз до Сф., прибирам се и почвам да я мисля каруч...та от къде може да и е проблема! На другия ден гледах дали е добре обезвъзушена охл. система, проверявах т.нар. воден клапан ли е, какво (№4 от Реалое-ма), а тази пущиня неще и неще да тръгне. Филмирах се направо! Ново управление, прецакани (изгорели) моторчета, изгоряла ел. инсталация някъде измежду връзките и тн. Накрая ... звъннах на Oci, който между другото не познавам лично, и който на база моите обяснения ми даде предварителна ориентировъчна диагноза. Посъветва ме какво да проверя и най-вече КАК да го направя. Евала на такива хора!!! Казвам го не за друго, а защото веднага си пролича отношението му към хората. В разговора ни, нито веднъж не спомена и дори не намекна за нещо от сорта на: Да, ок ела в сервиза ми, що го видим на място, ще видим дали ще мога да го оправя и ще се разберем нещо (разбирай за финикийци). Напротив! Посъветва ме да си проверя буксите (връзките) между входящите кабели, управлението на климатроника и изходящите такива. За мой късмет, проблема се окази именно там. С две три раздвижвания на буксите (не свалях цялото управление, а само с напипване на кабелите) и духалките започнаха да си работят коректно, т.е. каквото задам на управлението, това се случваше. Така че, колеги, при проблем с климатроника, проверявайте и ел. връзките към и от управлението. От личен опит ви казвам, че след като ми бе казано какво и как да проверя, проблемът бе отстранен за 5 мин. В противен случай щях да го мисля 5 дена, че и да отидат едни ... лева.
Отново искам да изразя благодарността си към човека, Oci, защото той наистина се държа като човек и добър колега съфорумец.
Поздрави,
Искам да благодаря на Oci за неговата бърза, коректна и немеркантилна реакция по повод разрешаване на моя проблем с климатроника. Човек като него заслужава само уважение, благодарност и много почерпки (заслужил си ги е с отношението към съфорумците, ФАКТ!).
С две думи ще разкажа моята одисея. Та , пътувам си аз от София към Сопот (за лека разходка по т.нар. въздушен град) при адски дъждовно време, като в един момент усетих, че предното стъкло започна да се запотява и то доста обилно. Проверявам как са духалките на прозореца и ... ЯДЕЦ, няма никой. Ужас!!! На вън вали като ... (да кажа из ведро), на жената и студено, а аз нямам никаква въздушна струя от духалките на прозореца и тези на централната конзола. В краката духа, та ще се разцепи направо. Няма такава греда!!! На връщане от Сопот какво ли не "тупках" по таблото. То не беше плъзгане на врътката (Топло/Студено - на централната конзола между двете духалки), то не беше удряне по повърхността на таблото, то не знам вече какво ли не подплясквах. Навън вали яко, на места адска мъгла, нищо не се вижда, аз мокър, жената и тя, парното блъска само в краката, прозорците мега запотени, аз - отворил задните джамове да влиза въздух, малко от малко да мога да виждам нещо напред, а жената вика "студено ми е" абе... да ви кажа направо ... трагедийка . Стигам аз до Сф., прибирам се и почвам да я мисля каруч...та от къде може да и е проблема! На другия ден гледах дали е добре обезвъзушена охл. система, проверявах т.нар. воден клапан ли е, какво (№4 от Реалое-ма), а тази пущиня неще и неще да тръгне. Филмирах се направо! Ново управление, прецакани (изгорели) моторчета, изгоряла ел. инсталация някъде измежду връзките и тн. Накрая ... звъннах на Oci, който между другото не познавам лично, и който на база моите обяснения ми даде предварителна ориентировъчна диагноза. Посъветва ме какво да проверя и най-вече КАК да го направя. Евала на такива хора!!! Казвам го не за друго, а защото веднага си пролича отношението му към хората. В разговора ни, нито веднъж не спомена и дори не намекна за нещо от сорта на: Да, ок ела в сервиза ми, що го видим на място, ще видим дали ще мога да го оправя и ще се разберем нещо (разбирай за финикийци). Напротив! Посъветва ме да си проверя буксите (връзките) между входящите кабели, управлението на климатроника и изходящите такива. За мой късмет, проблема се окази именно там. С две три раздвижвания на буксите (не свалях цялото управление, а само с напипване на кабелите) и духалките започнаха да си работят коректно, т.е. каквото задам на управлението, това се случваше. Така че, колеги, при проблем с климатроника, проверявайте и ел. връзките към и от управлението. От личен опит ви казвам, че след като ми бе казано какво и как да проверя, проблемът бе отстранен за 5 мин. В противен случай щях да го мисля 5 дена, че и да отидат едни ... лева.
Отново искам да изразя благодарността си към човека, Oci, защото той наистина се държа като човек и добър колега съфорумец.
Поздрави,
Скромността не е добродетел
- ivo752
- младши ентусиаст
- Мнения: 322
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: Mалката Виена
- Пол: Мъж
- Кара: Е60,530Д
- Мечтае да кара: влака
Re: Климатроник е46
Да използвам темата за да не пускаме нова
Имам един въпрос: възможно ли е и какво ще се подобри или не от следната манипулация?
При мен клапана за климатроника е този:
а се чудя да монтирам този(той има някакво ел.моторче):
и евентоално ако става се чудя как да направя със захранването му
Имам един въпрос: възможно ли е и какво ще се подобри или не от следната манипулация?
При мен клапана за климатроника е този:
а се чудя да монтирам този(той има някакво ел.моторче):
и евентоално ако става се чудя как да направя със захранването му
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Батман
- младши ентусиаст
- Мнения: 430
- Регистриран на: 6.03.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: х5 4.6is
- Детайли за колата: трака..на 8 цилиндъра
Re: Климатроник е46
ivo752 написа:Да използвам темата за да не пускаме нова
той има някакво ел.моторче
Това е клапан с ел. водна помпа..
И на мен ми трябва схема за свързване на такъв клапан с помпа!
- ivo752
- младши ентусиаст
- Мнения: 322
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: Mалката Виена
- Пол: Мъж
- Кара: Е60,530Д
- Мечтае да кара: влака
Re: Климатроник е46
Батман написа:ivo752 написа:Да използвам темата за да не пускаме нова
той има някакво ел.моторче
Това е клапан с ел. водна помпа..
И на мен ми трябва схема за свързване на такъв клапан с помпа!
То ясно,че е ел. водна помпа,но за какво служи нали си има водна помпа
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатроник е46
ivo752 написа:Батман написа:ivo752 написа:Да използвам темата за да не пускаме нова
той има някакво ел.моторче
Това е клапан с ел. водна помпа..
И на мен ми трябва схема за свързване на такъв клапан с помпа!
То ясно,че е ел. водна помпа,но за какво служи нали си има водна помпа
Има ама явно при някой двигатели водната не е достатъчна за да имаш ефективно парно и са сложили тази помпа да повдигне налягането и то на празен ход на мотора към радиатора на парното и не само.
Други модели на БМВ имат екстрата REST, това е един бутон на климатроника, който като го натиснеш с помощта на тази помпа подържа температура в купето дири и на изгасен двигател, но загрял като използва температурата на мотора и може да държи топло купето поне 10-15 минути.
- DiGital
- младши ентусиаст
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: Климатроник е46
Тая помпа върти водата когато двигателя е спрян зада циркулира водата и вътре дае топло. Има схема на http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm ->Body->IHKA->Temperature control->Auxiliary water pump - предпазителя е 5-7.5А така, че е някаква слаба помпа. То при е46 е малко тъпо, защото зада работи IHKA-a трябва даси на контакт, а тогава консумацията на ток през акумулатора е голяма, трябвало е при положение 1 да се включва зада има смисъл
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатроник е46
DiGital написа:Тая помпа върти водата когато двигателя е спрян зада циркулира водата и вътре дае топло. Има схема на http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm ->Body->IHKA->Temperature control->Auxiliary water pump - предпазителя е 5-7.5А така, че е някаква слаба помпа. То при е46 е малко тъпо, защото зада работи IHKA-a трябва даси на контакт, а тогава консумацията на ток през акумулатора е голяма, трябвало е при положение 1 да се включва зада има смисъл
еми да така е просто REST функцията при която помпата работи дори и когато колата е заключена я има на е39, е38 и други модели но при е46 я няма
- b_velev
- младши ентусиаст
- Мнения: 548
- Регистриран на: 26.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 1999 BMW 320D
Re: Климатроник е46
Въпросният клапан може ли да се отвори по някакъв начин или е капсулован? Моя работи, но от време на време блокира и като го почукна малко се оправя. Ако го свалям, трябва ли да се обезвъздушава нещо? Доколкото се ориентирам по схемите, ако запуша двата маркуча, климатроника би трябвало да духа само студено, нали?
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатроник е46
b_velev написа:Въпросният клапан може ли да се отвори по някакъв начин или е капсулован? Моя работи, но от време на време блокира и като го почукна малко се оправя. Ако го свалям, трябва ли да се обезвъздушава нещо? Доколкото се ориентирам по схемите, ако запуша двата маркуча, климатроника би трябвало да духа само студено, нали?
Правилно си се ориентирал с маркучите, но първо свали клапана отвори го и го почисти хубаво най-вероятно е замърсен щом се оправя с почукване.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани