Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от stefan_suny » 28 Окт 2022, 20:05

himik написа:Здравейте,

имам 325xi и имам прословутите вибрации.

Ето малко предистория. Като включвах задна се чуваше нещо, като стържене/жулене от вр на вр и го диагностицираха, като каре на заден кардан (към задния диф беше блокирало в едната посока). Изпратихме го в Технокардан и го рециклирахме (заедно с предното каре и баланс). Сложиха го и се получиха вибрации след 110. Върнахме кардана и го балансираха уж пак. Пак същото положение. Дори вибрациите се влошиха. Вече бяха след 90. Казаха, че не е добре този кардан и взех втора ръка и го направиха във Феликс, без никаква разлика във вибрациите. Рециклирах и преден кардан. Успеха беше нулев. (за съжаление не съм прочел съвета тогава да се балансира на определена дължина, но не вярвам да е от това). След около 800 км. започнаха силни вибрации, на цялото купе, дори се появи едно чукане ако карам повече. Обясниха, че проблема е в вътрешни карета на предни полуски и взех SKF полусоки. Сложих ги днес и проблема все още е там.

Интересното е, че когато запаля колата почти ги няма вибрациите. След като покарам 30тина минути се появяват и засилват доста. Ако карам по наклон доста по-бързо се получава това чукане, което е циклично. Сменихме маслата на дифовете и раздатката, на дифовете бяха чисти (сменял съм ги преди 5г) на раздатката беше тъмно. Тези вибрации първоначално се чувстват на волана после на цялото купе. Вече при чукането .... е лек ужас :)

Какво ще ме посъветвате да направя? Предполагам е раздатка вече ..... то не остана май друго? Някакъв съвет за сервиз?


Колега 2 неща искам да ти кажаМ
1. Като сте сваляли кардана, нещо друго правено ли е по колата? Визирам да са сменяни тампони на задния мост\диференциала\раздатката\мотора?
2. Не се филмирай с други неща, както го обясняваш си имаш проблем със задния кардан, Защото всички са големи специалисти дето ги правят, та обикновено се пренатягат каретата и се движат прекалено стегнато, а като покараш малко и като се позагрее кардана от изпускателната система и започват да затягат, оттам ти идват вибрациите и чукането вероятно. Каретата трябва да се движат съвсем леко, буквално без абсолютно никакво усилие! Другите кавали от Технокардан им бях пращал един преден кардан да го пряват....там заварят едни шайби на каретата да ги фиксират....е тоя дето е заварял абсолютен аматьор, не е подал масата където трябва и тока е минавал през каретата, движеха се на пресекулки, абсолютна мизерия. И да, има значение на колко са разпънати шлиците, който и каквото да ти разправя, за динамичния баланс е крайно важно разпределението на масата! Дали и какво значение ще окажат 1-2см не мога да твърдя, може и да не се усеща биене после, но защо да не го направиш както трябва, вместо да се обясняваш че няма значение?!



ogata написа:
IchoBMW написа:Здравейте!
За прословутите раздатки...скъса ми нервите!
Тупка малко, ама дразни, нямам вибрации, само когато я натисна рязко, докато ускори има леки, иначе и с 200, няма никакви шумове

Искам да я рециклирам, но един я отвори и ми каза че лагерите били добри, но зъбните колелета се изяли и имали луфт...
Взех от моргата, същата работа!

Къде мога да купя рециклирана, или да ми направят старата?
Не търся евтино, търся качество :)

Благодаря!


При NV124 раздатките рециклажа е ала-бала. От едната страна опората е нормален лагер, а от другата иглен. С времето игленният поддава, зъбчатките "увисват", а другият лагер се вкопава в корпуса и прави легло. Хвани фланеца на предният кардан - там лагера заминава първи, ще видиш че има радиален луфт. И на двете ти раздатки. Експерименталното решение е изработване на плоча на ЦНЦ от поне 12мм стомана за която да се захване корпуса, за да не изметне, наваряване на аргон, шлайфане до размер, нови лагери и зъбчатки в добро състояние. Радикалното решение е нова. И двете решения са за около 60 000км, защото толкова е живота на игленият лагер преди да направи същата простотия :

Номенклатурен номер : 27107509763
Описание : модифициранатрансмис
Ед.цена (с ДДС) : 7699.74 BGN



Пуснал съм тема какво и как се прави по раздатките. Не е нужно нищо да се наварява и т.н. лагера се лепи и става бетон \единствено е добре да се прави с дорник\. Писал съм и за други проблеми и решения. Моята е правена преди повече от 200к и засега всичко си е на мястото. Не знам колко време трябва да се кара с разбита раздатка че да се получи фрапиращо износване на зъбните колела, но аз такова не съм виждал на няколкото раздатки които съм отварял, както и не знам някой да е чупил такава раздатка. Разбира се износване има, но такова има и във всеки един от другите компоненти по трансмисията, което гарантира че тупкането не може да се изолира на 100%, но с подмяна на някои компоненти и ревизия на други, може да се сведе до НЕдразнещ минимум, поне при мен е така - трябва много рязко да сменям D-R-D-R за да усетя тупкане и то не винаги.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 29.11.2022
Пол: Мъж

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от bmwe46driver » 29 Ное 2022, 15:38

Абе колеги от скоро имам е46 Х-драйв дизел и се чудя може ли да се смъкне самата кола понеже никъде не намирам информация за смъкване на х-драйв :kuku:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Kurtov » 15 Дек 2022, 14:26

Здравейте.
Смених предните полуоски с GSP, ще видим колко ще изкарат.
Вие доволни ли сте от тях ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 19.07.2016
Пол: Мъж
Кара: Лагерница
Мечтае да кара: M4 G82
Детайли за колата: Бърза без спирачки

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от ceko88 » 01 Юни 2023, 20:03

Банда някои да знае дали рейките на 184 и 204кс дали са еднакви ,визирам xdrive :dunno:


от Kurtov » 15 Дек 2022, 14:26
Здравейте.
Смених предните полуоски с GSP, ще видим колко ще изкарат.
Вие доволни ли сте от тях ?

Много проблеми с тия маншони :no:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: София
Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от E30_DK » 18 Юни 2023, 12:40

Здравейте колеги,
извинявам се ако вече е коментирано, но не успях да намеря конкретен отговор.
Автоматичната скоростна кутия на 184к.с. xd и тази на 204к.с xd по какво се различават? В RealOEM са с различни номера, но чувам, че могло да се сложи кутия от 184 на мотор 204 - вярно ли е? Камбаната при 204 не е ли по-широка, като при 218 ? Раздатката все е NV124 - би трябвало да са еднакви ?
Забелязъл съм, че +/- на скоростния лост при двата мотора са на обратно - това има ли някакво отношение?

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 29.08.2020
Пол: Мъж

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от m57.turbalan » 18 Юни 2023, 14:10

E30_DK написа:Здравейте колеги,
извинявам се ако вече е коментирано, но не успях да намеря конкретен отговор.
Автоматичната скоростна кутия на 184к.с. xd и тази на 204к.с xd по какво се различават? В RealOEM са с различни номера, но чувам, че могло да се сложи кутия от 184 на мотор 204 - вярно ли е? Камбаната при 204 не е ли по-широка, като при 218 ? Раздатката все е NV124 - би трябвало да са еднакви ?
Забелязъл съм, че +/- на скоростния лост при двата мотора са на обратно - това има ли някакво отношение?
Лично съм слагал кутия от 204кс на 184кс мотор, единствено колата не беше 4х4. Също така ползвах хидрото от 184кс


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: София
Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от E30_DK » 19 Юни 2023, 21:36

[code][/code]
E30_DK написа:Здравейте колеги,
извинявам се ако вече е коментирано, но не успях да намеря конкретен отговор.
Автоматичната скоростна кутия на 184к.с. xd и тази на 204к.с xd по какво се различават? В RealOEM са с различни номера, но чувам, че могло да се сложи кутия от 184 на мотор 204 - вярно ли е? Камбаната при 204 не е ли по-широка, като при 218 ? Раздатката все е NV124 - би трябвало да са еднакви ?
Забелязъл съм, че +/- на скоростния лост при двата мотора са на обратно - това има ли някакво отношение?


И още един въпрос: скорости от 330d 204 само на задно (седан/купе) може ли да им се махне опашката за да се сложи раздатка?

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 29.08.2020
Пол: Мъж

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от m57.turbalan » 19 Юни 2023, 21:43

Няма как да монтираш на кутията за задно предаване раздатка. Кожуха на 4х4 кутията е издължен и по-различен.


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 629
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46XI

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Драгослав » 29 Юни 2023, 16:01

Колеги, здравейте,
Предстои ми в близо време да оставям колата ми в сервиз за неприятния ремонт свързан с отстраняване на теч на масло от гарнитура на картер + семеринг на колянов вал. Колата е 325XI ръчна кутия. Дано майстора да се справи, че за смяната на гарнитурата на картера е много разглобяване. Така и така ще е много работа и сваляне, тъъ съм решил да подменя доста неща.
Подготвил съм списък с части, които да купувам. Към монета, маховикът не е в списъка. За него ще прецени майстора, като свали кутията. Можете ли да ме посъветвате дали пропускам нещо. Също не знам дали при смяна на съединител е редно да се подмени и помпата, която е в списъка.

АРТИКУЛ АРТИКУЛНИ НОМЕРА КОЛИЧЕСТВО
Тампон раздатка 22316773125 1 скъсан е въпредки, че е сменяван в БМВ преди няколко години
Полуоска-лява 31607505199 1
Полуоска-дясна 31607505200 1
О-пръстен 31511213527 2 между диф и картер/ляво и дясно
Семеринг преден диф_л+д 33107505601 2
Семеринг преден диф_кардан 31521428678 1
Семеринг колянов вал_преден? 11142249532 1 не съм сигурен дали това е семеринга към скоростите.
Гарнитура картер 11131437237 1
О-пръстен_пръчка масло 11431740045 1
О-пръстен_датчик масло 12611744292 1
Пробка картер 11131273093 1
Съединител_D=240MM 21207531843 1
Помпа съединител 21526785966 1
Маслата и филтрите за мотора са ясни.

Дали се сещате за още нещо :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 146
Регистриран на: 1.08.2019
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: ВАЗ 2106 Turbo / BMW E46 330xi
Мечтае да кара: E30 M3 SPORT EVOLUTION / Е36 М3 / E46 M3
Детайли за колата: E36 - M43B18 --> M50B20 (Продадена)

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от DiscontroL » 29 Юни 2023, 21:08

Добре ще е да се сменят и двата семеринга на коляновия вал. Може да хвърлите по едно око на тампоните на двигателя. За друго не се сещам
Race cars is my escape from all bullshit in life...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от stefan_suny » 30 Юни 2023, 22:22

И дано майстора ти да знае как се сменя семиринга на дифа откъм кардана.....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 629
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46XI

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Драгослав » 01 Юли 2023, 16:46

stefan_suny написа:И дано майстора ти да знае как се сменя семиринга на дифа откъм кардана.....


Колега имаш нещо предвид ли?
Аз не знам този семеринг за смяна ли е, но мисля, че каквото е да се смени на кола на 20г е добре.
Но ако е нещо много сложно или рисково мога да го спестя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от stefan_suny » 02 Юли 2023, 15:03

Ами гайката на фланеца трябва да се затегне до абсолютно същото пожение на което е сега. Иначе лагерите на пиньона заминават, ако не го хванеш навреме и зъбите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от txl » 13 Юли 2023, 22:26

Ето още няколко добавки по въпроса на Драгослав, ако все още не е късно.

Тази предавателна кутия на ZF има проблеми с пиновете, които застопоряват предавките. Имаш ли трудно включване на задна или пета, когато кутията е студена? Ако да, може да използваш случая да ги смениш - странично на кутията са. Има сервизен бюлетин от БМВ за този проблем. Ето и едно видео: https://www.youtube.com/watch?v=DSDALWoO_LQ

Също така свалянето на кутията е добър момент да смениш всички втулки и тампончета по привода на лоста. Както и семеринга на привода, ако има нужда. Това е моят списък, но си провери всичко и сам за всеки случай:
втулка скоростен лост ОЕМ 25111220600
заден тампон shifting arm ОЕМ 25111222015
предни тампончета shifting arm 2х ОЕМ 25117519670
пластмасови шайби 2х ОЕМ 25111220439
осигуряващи пластинки 2х ОЕМ 25117571899
дунапренче ОЕМ 25111434194
пин каре скорости ОЕМ 23411466134
осигуряващ пръстен каре скорости ОЕМ 25111222451

БМВ казват, че някои от болтовете по предния мост трябва да се сменят на всеки демонтаж с нови. По спомен такива са между носещия квадрат на двигателя и купето само задните (4 на брой 07119902899), а предните - не. При мен един от задните се беше и късал, така че, не е лошо да се сменят.

Щом ще вадиш полуоските, може да провериш как са и лагерите на главините. Също и лагерът в "подпората" на дясната полуоска. БМВ продават цялата подпора заради лагера. Може обаче да се избие и набие нов лагер в подпората, за да не я купуваш цялата. Алуминиева е и ако се нагрее леко става лесно. Не съм си записал обаче размерите на лагера, трябва да се потърси из нета.

Изобщо, поле за действие по тия коли има колкото искаш :D Може да провериш как ти е карето на кормилния прът към рейката, като ще се пуска надолу моста.

P.S. Гарнитурки между колекторите и генерацията.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 629
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46XI

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Драгослав » 17 Юли 2023, 9:07

Колега, благодаря за препоръката.
Не знам майстора дали ще има нерви, желание и възможност да се занимава с дреболиите по скоростната кутия, но за втулките и тампоните по лоста би трябвало да ги смени. Не се бях сетил за тях. Излиза ми ремонтен комплект на FEBEST 1999-GB-KIT.
1999-gb-kit.jpg

Има дреболии, които ще се купуват отделно.
Относно болтовате на моста 07119902899. Не ги намирам налични. От къде си ги купил?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook