DIY Смяна тампони на стаб. щанга и освежаване на стаб.щанга

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 126
Регистриран на: 29.10.2011
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: 745d, 530d, 335d
Мечтае да кара: Су-35
Детайли за колата: - Е36 320i (SOLD)
- E46 330i BlackSapphire (stage 2) (SOLD)
- E46 330ci (SOLD)
- E46 330cd 400+ hp (SOLD)
- E65 745d 400+ hp
- E60 530d 300+ hp
- E92 335d (Stage 3)

DIY Смяна тампони на стаб. щанга и освежаване на стаб.щанга

Мнение от MCPO » 23 Юни 2018, 1:10

От доста време усещах как предницата започва да блъска и трака все повече, а носачите бяха на едва 4000-5000 км както и биалетките. Реших да погледна какво е положението под колата и забелязах, че тампоните на стабилизиращата щанга са в ужасно състояние (ще се убедите в това малко по надолу) както и самата стабилизираща щанга, беше изключително корозирала .

Та разходих се до магазина закупих два чисто нови тампона SWAG, ръждопреобразовател ( само такъв имаше в магазина някаква куча марка е, но свърши работа) и черен спрей на Dupli Color, в гаража имах подходящ филер затова не закупих такъв.


Изображение

1. Вдигаме колата на крик и понеже дадох "крокодила" на приятел който така и не ми го върна :nono: , ми се наложи да ползвам оригиналният крик. След това сваляме и джантата.

Изображение

Изображение

2. Разкачете биалетката като държите контра отзад с ключ 17.


Изображение

3.Самата щанга е хваната с общо 4 гайки номер 13, по 2 от всяка страна, които също махате.

Изображение

4.Слагате джантата с гумата, сваляте колата и преминавате към другата страна като процедурата там се повтаря.

5. Стабилизиращата щанга е вече освободена и може да бъде изкарана.

Ето така изглеждаше тя при мен:

Изображение

Изображение

А това са самите тампони, оригинално трябва да са 23мм, а старите бяха някак си стигнали до завидните 26мм и стабилизиращата щанга играеше като луда. :dunno:

Изображение

СТАРИ:
Изображение

НОВИ:
Изображение

Свалих тампоните, биалетките и се захванах със самата щанга. Първо я минах със шкурка 80 като гледах да не взимам излишно от нея, за да не я изтъня. След това я минах с 500 на ръка на местата където беше необходимо и имаше все още ръжда, последва нанасяне на ръждопреобразователя на местата където не можеше да се мине с шкурка, напръсках с филер и след това напръсках със спрея.

Изображение

Изображение

Изображение

Имах и помощник :mhihi:

Изображение

Изображение

Изображение

6.Слагате всичко по щангата и я връщате по обратния ред.

Изображение

И накрая се получава УАУ ефекта тропането изчезна и всичко си дойде по местата. :ok:

Цялата процедура отне около 2-3 часа и около 30 лева с материалите. :bchug:

Ако сметнете, че темата не е полезна и мястото и не е тук може да я изместите. :)
"Силата не идва от физическия капацитет. Тя идва от неукротимата воля." - Ганди
BWM Team Dobrich Just Cavalli 

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 12.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e46 330d touring
Мечтае да кара: f30

Re: DIY Смяна тампони на стаб. щанга и освежаване на стаб.ща

Мнение от gogoferrari » 25 Юни 2018, 14:56

Супер е станало колега! Полезно.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook