Спадане на обороти и гасене на мотора при спиране

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 13.08.2019
Пол: Мъж

Спадане на обороти и гасене на мотора при спиране

Мнение от sente99 » 21 Май 2021, 13:13

След, като изчетох всичко по тази тема и не намерих нито едно решение, реших да обединя абсолютно цялата информация, която съм събрал от всички форуми на български и английски (и няколко руски).
Проблема: M52TU и M54 - при достигане на оптимална работна температура, когато се намаля на светофар при изключване от скорост и намаляне със спирачка, оборотите падат до 500 (или директно гасне). Понякога се възстановяват с клатене 500/1000.
В моя случай (и не само): Работещи коректно ламбда сонди (след това изключени софтуерно задни, тествано и с изключени предни - работа по дебитомер), тест с 3 дебитомера (2 оем, които работят коректно на всички закачени коли + адаптация и един мейле), 3 стъпкови мотора почистени перфектно, направен димен тест и никакво изтичане на вакуум, 2 диса клапи тествани и работещи коректно, с и без картерна вентилация (изкормена и запушена + димен тест), дросел с перфектна работа и абсолютно коректни измествания на клапата според показанията, датчици разпр. вал - долни 3бр. оем и горни 2бр. оем (всички тествани и на други коли), ревизирани на 100% ваноси (лагери, стоманени О пръстени, тефлонови и гумени) и за по-сигурно 2ра ревизия с друг комплект, алтернатор с нови четки и измерено напрежение в реално време с осцилоскоп, бобини щекери и свещи нормално работещи и сменяни с друг комплект от коректно работещ автомобил, налягане на горивна помпа в норми + налягане на рейла. Сменена е хидр. помпа, понеже виеше. Преинсталирано DME с версия 7528736. Абсолютно никакви грешки в паметта. Всеки един друг сензор, който не съм сменял с друг е прегледан и е с правилни показания.
Има монтиран газов инжекцион, при работа на газ ситуацията е същата. Тествано е и каране само на бензин с изключен генерално ГИ. След всяка една манипулация са изтривани адаптациите и е карано поне 300км.
Има тема, в която собственика си е решил проблема с обиране на луфта на реглажния винт на дросел клапата до изходно положение без задържане - тествано, не реши моя проблем.
При мен, проблема мога да го симулирам, когато леко чукна педала за газта до около 1000об/м., вдигат се и при сваляне пропадат до около 500. Автомобила директно гаснеше, но качих оборотите на 800 през ista за закърпване на положението.
Остават ми 2 предположения, до които не съм стигнал - преглед на всяка една маса (-) в двигателния отсег и преинсталиране на DME с най-нова версия и съответно euro 4.
Смятам, че темата би била полезна с насока и всички тествани от мен причини за проблема.
Споделете, как сте се справили вие с тази ситуация.

Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Спадане на обороти и гасене на мотора при спиране

Мнение от ivoaudi » 21 Май 2021, 19:30

Аз за пръв път виждам някой, който като прави нещо го прави толкова сериозно. Поздравления!
Какви са стойностите все пак на дебитомера при топъл мотор, изключени консуматори, и зареден, хубав акумулатор например? Това, което описваш се случва най-често при обеднена смес или поне аз така забелязвам от моя си, скромен опит. Димния тест не е абсолютен критерий, понякога обеднява и от абсурдни места, като вакуума на сервото например.
Друга идея-може да имаш проблем с аксиален лагер на коляновия вал :idea: Можеш да го хванеш лесно с всякаква диагностика
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 13.08.2019
Пол: Мъж

Re: Спадане на обороти и гасене на мотора при спиране

Мнение от sente99 » 21 Май 2021, 21:06

ivoaudi написа:Аз за пръв път виждам някой, който като прави нещо го прави толкова сериозно. Поздравления!
Какви са стойностите все пак на дебитомера при топъл мотор, изключени консуматори, и зареден, хубав акумулатор например? Това, което описваш се случва най-често при обеднена смес или поне аз така забелязвам от моя си, скромен опит. Димния тест не е абсолютен критерий, понякога обеднява и от абсурдни места, като вакуума на сервото например.
Друга идея-може да имаш проблем с аксиален лагер на коляновия вал :idea: Можеш да го хванеш лесно с всякаква диагностика
Заял съм се с този проблем и се надявам да съм в полза и на другите.
Стойностите на VDO дебитомерите са около 13 (kg/h не съм 100% сигурен за мерната единица според инпа). С мейле дебитомера е на около 14/15. Смесите са добре според ламбда сондите, при пълна адаптация до колкото помня около -0.22 лонг трим.
Вакуума на сервото сме го играли с приятел, при мен не е от там. При него педала на спирачките се втвърдяваше при агресивно каране и оборотите се меняха
Вакуума в колектора е около 0.5 бара според torque app, скоро ще измеря и с манометър.
Имам инпа, иста, бмв сканер и елм327. Как да хвана аксиален лагер на колянов вал?
Колата почти не харчи масло, казвам почти заради изкормената картерна вентилация.
Ако я запаля и оставя на място, дори цял ден, оборотите няма да мръднат, но в описаната ситуация се случва. Ако карам и с плавно подаване на газ и пусна газта преди да изключа от скорост, пак не се случва.
Планирал съм да разглобя DME/ECU и да проверя и замеря за повредени елементи и писти. От скоро карам без радио и сякаш когато се включи cut off на горивото за спадане на оборотите като пусна газта, цъква реле зад жабката и те пропадат. Все още обаче не знам кое е релето и какво го управлява.
Евентуално планирам и да забия евро 4 файл и да пробвам и с него.
Приемам всякакви тестове и предложения.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Спадане на обороти и гасене на мотора при спиране

Мнение от ivoaudi » 21 Май 2021, 22:23

Стойностите и на дебитомера и на сондите са наред, да. Явно наистина нямаш разреждане. За съжаление и аксиалните на коляновия отпадат, щото споменаваш, че ти го прави и в режим без аксиално натоварване, когато колата е в покой да речем. Не съм чел внимателно първия път, извинявай че те подведох. А ще го хванеш по живи данни като сравниш колко отваря моторчето на равен път и на някой хубав баир надолу, но както казах, отпада.
Обожавам заплетени казуси, особено кога не са на моята кола!:) За момента нищо друго смислено не ми теква, но ще помисля, може и да родя нещо.
Като предложение можеш да направиш два опита без всмукателен и изпускателен ванос :idea:
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 24.04.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: '2002 e46 M54B22

Re: Спадане на обороти и гасене на мотора при спиране

Мнение от LuboO » 21 Окт 2021, 11:55

sente99 написа:След, като изчетох всичко по тази тема и не намерих нито едно решение, реших да обединя абсолютно цялата информация, която съм събрал от всички форуми на български и английски (и няколко руски).
Проблема: M52TU и M54 - при достигане на оптимална работна температура, когато се намаля на светофар при изключване от скорост и намаляне със спирачка, оборотите падат до 500 (или директно гасне). Понякога се възстановяват с клатене 500/1000.
В моя случай (и не само): Работещи коректно ламбда сонди (след това изключени софтуерно задни, тествано и с изключени предни - работа по дебитомер), тест с 3 дебитомера (2 оем, които работят коректно на всички закачени коли + адаптация и един мейле), 3 стъпкови мотора почистени перфектно, направен димен тест и никакво изтичане на вакуум, 2 диса клапи тествани и работещи коректно, с и без картерна вентилация (изкормена и запушена + димен тест), дросел с перфектна работа и абсолютно коректни измествания на клапата според показанията, датчици разпр. вал - долни 3бр. оем и горни 2бр. оем (всички тествани и на други коли), ревизирани на 100% ваноси (лагери, стоманени О пръстени, тефлонови и гумени) и за по-сигурно 2ра ревизия с друг комплект, алтернатор с нови четки и измерено напрежение в реално време с осцилоскоп, бобини щекери и свещи нормално работещи и сменяни с друг комплект от коректно работещ автомобил, налягане на горивна помпа в норми + налягане на рейла. Сменена е хидр. помпа, понеже виеше. Преинсталирано DME с версия 7528736. Абсолютно никакви грешки в паметта. Всеки един друг сензор, който не съм сменял с друг е прегледан и е с правилни показания.
Има монтиран газов инжекцион, при работа на газ ситуацията е същата. Тествано е и каране само на бензин с изключен генерално ГИ. След всяка една манипулация са изтривани адаптациите и е карано поне 300км.
Има тема, в която собственика си е решил проблема с обиране на луфта на реглажния винт на дросел клапата до изходно положение без задържане - тествано, не реши моя проблем.
При мен, проблема мога да го симулирам, когато леко чукна педала за газта до около 1000об/м., вдигат се и при сваляне пропадат до около 500. Автомобила директно гаснеше, но качих оборотите на 800 през ista за закърпване на положението.
Остават ми 2 предположения, до които не съм стигнал - преглед на всяка една маса (-) в двигателния отсег и преинсталиране на DME с най-нова версия и съответно euro 4.
Смятам, че темата би била полезна с насока и всички тествани от мен причини за проблема.
Споделете, как сте се справили вие с тази ситуация.

Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk
Здравей!
Има ли развитие по твоя въпрос?
При мен са абсолютно същите симтоми, на e46 с M54B22. Получи се след като направих няколко неща наведнъж (и затова не знам към кое да се насоча). А именно: смяна гарнитура капак клапани (заради течове), смяна О-пръстен на конзолата на щека за масло към картер (оказа се, че е изчезнал даже), смяна свещи (старите бяха bosch platinum и по едната имаше отлагания като варовик с масло, новите са NGK по каталог), смяна масло.
Подобрението е, че го няма пропадането на обороти при смяна на предавки, което не можах да реша 7 г. Но се появи въпросния проблем с оборотите при намаляне и изключване от предавка и съответно гаснене. Това се случва като загрее.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 838
Регистриран на: 21.10.2007
Кара: 320i 1999г.

Re: Спадане на обороти и гасене на мотора при спиране

Мнение от Сладур1 » 02 Авг 2022, 16:54

Хм. и при мен се появи този проблем отскоро. Но, освен като изключа от скорост и намаля, гасне колата, макар и не всеки път. На няколко пъти гасне и като е студена , запалена на място. Паля, вадя я от гаража и докато заключа вратата, гасне. След което няма проблем, всичко си работи нормално.

Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Спадане на обороти и гасене на мотора при спиране

Мнение от stefan_suny » 04 Авг 2022, 19:55

От скоро карам без радио и сякаш когато се включи cut off на горивото за спадане на оборотите като пусна газта, цъква реле зад жабката и те пропадат. [/quote]


Зад жабката е релето на бензиновата помпа, а то се скапва понякога на тези коли. На газ обаче не е то причината, освен ако газовото не е направено при излизане от cut off да тръгва първо на бензин

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Спадане на обороти и гасене на мотора при спиране

Мнение от ivoaudi » 04 Авг 2022, 21:07

Cut off не изключва помпата! :idea:
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 6.05.2017
Местоположение: Хасково/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i M Sport
Мечтае да кара: със софийска регистрация

Re: Спадане на обороти и гасене на мотора при спиране

Мнение от AvoyzeN » 05 Авг 2022, 23:14

При мен има подобен симптом, но оборотите играя само и единствено когато колата е по енерция на свободна, имам работи за смяна по мотора като капак клапани, гарнитура на капака, ревизия на ваноси и други дреболии, ама не ми остава време и ме сънява че е от ваносите, ама докато не ги оправя не мога да твърдя.
Изображение

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook