ПРОБЛЕМ 330cd ВИХРОВИ КЛАПИ

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 8.09.2022
Пол: Мъж

ПРОБЛЕМ 330cd ВИХРОВИ КЛАПИ

Мнение от corsv » 08 Сеп 2022, 13:44

Здрасти банда, имам следния порблем с 330цд, 204кс,2004г., колата ту дърпа ту не дърпа, с нов съединител е, турбото надува върви на гръм и после пускам газта и не върви, пускам пак газта натискам пак и пак върви.
Та предполагам влиза в авариен режим, изолирах си вихровите клапи, но понеже моторчето не е с вакуум а с ел. механизм и махнах лостчето и остана само рамото което се върти, като затапих с комплект алуминиеви тапи местата на вихровите клапи.
В INPA показва грешка за swirl flap actuator fault, въпроса ми е какво следва, може ли да се мапне и да се премахне софтуерно при е46, все пак е ел.модул?
Някой с опит ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: ПРОБЛЕМ 330cd ВИХРОВИ КЛАПИ

Мнение от zvetiko » 09 Сеп 2022, 9:32

Проблема не е във вихровите клапи, нещо друго е. Може да оставиш актуатора на вихровите клапи без буксата- тогава ще записва грешка, или с включена букса- тогава няма да записва грешка и движението му няма да пречи на нищо, но и при двата случая двигателя няма да влиза в авариен режим и да прави това, което описваш. Ако проблема е изникнал след работата по колектора, провери още веднъж дали всичко е направено правилно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: ПРОБЛЕМ 330cd ВИХРОВИ КЛАПИ

Мнение от Jordana » 09 Сеп 2022, 16:13

Всички тези актуатори са със стъпкови мотори които се адапират физически отворено затворено и става по ток . Ако е оставен свободен мотора но със буксата пак ще записва грешка щото ще се върти безконечно , няма как да си "хване " двете крайни положения на клапата . Поне такава е логиката при управлението на тия малките мотори . Конкретно в този мотор нямам идея дали може да се премахне софтуерно и дали изобщо в някой мотор може , просто споделям какво мисля . :dunno:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: ПРОБЛЕМ 330cd ВИХРОВИ КЛАПИ

Мнение от zvetiko » 09 Сеп 2022, 16:26

Заради счупена вихрова клапа съм изолирал вихровите клапи на N57- премахване на оста на клапите и лостовия механизъм на актуатора, при сложена букса не записва грешка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: ПРОБЛЕМ 330cd ВИХРОВИ КЛАПИ

Мнение от ceco_kd » 09 Сеп 2022, 21:43

Потвърждавам от първо лице или второ го бройте, защото колата на брат ми е с премахнати клапи, но мотора е оставен...грешки няма. Така, че кой какво мисли е едно, ама фактите говорят друго!

Изпратено от моят SM-A725F с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: ПРОБЛЕМ 330cd ВИХРОВИ КЛАПИ

Мнение от Jordana » 10 Сеп 2022, 12:36

Вихровите клапи както казах имат адаптация , при такова откачане на мотора е възможно да загуби адаптация . Вероятно не при всички става и зависи от ревизията на ЕКУто или бог знае от какво и на какво оказва влияние . Грешката която би трябвало да набива е 0046B7 при проблем с клапите .
The Service Engine Soon lamp (MIL) is illuminated. Fault Code 46B7, Swirl Flap Actuator, is stored in the
DDE.

Нямам особен опит с тоя проблем както вече казах , просто споделям какво мисля за вероятните причини за проблема на колегата .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 8.09.2022
Пол: Мъж

Re: ПРОБЛЕМ 330cd ВИХРОВИ КЛАПИ

Мнение от corsv » 21 Сеп 2022, 4:11

zvetiko написа:Проблема не е във вихровите клапи, нещо друго е. Може да оставиш актуатора на вихровите клапи без буксата- тогава ще записва грешка, или с включена букса- тогава няма да записва грешка и движението му няма да пречи на нищо, но и при двата случая двигателя няма да влиза в авариен режим и да прави това, което описваш. Ако проблема е изникнал след работата по колектора, провери още веднъж дали всичко е направено правилно.

Буксата е поставена и във ИНПА изкарва swirl flap actuator fault?

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook