бмв е46 компакт N42 двигател

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 16.02.2023

бмв е46 компакт N42 двигател

Мнение от GoranZlatanov » 16 Фев 2023, 11:57

Добър ден колеги,
имам следният проблем, когато е студено сутрин колата не иска да запали, но в случаят когато запали няма проблем до следващата сутрин.
Двигателят работи добре не тресе сменена е и горивната помпа дали може да е от датчика за температурата?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: бмв е46 компакт N42 двигател

Мнение от The Heartlistener » 16 Фев 2023, 19:42

Закачи колата на диагностика и виж записала ли е нещо.
Направи ъпдейт на софтуера с WinKFP. Дори и да ти звучи странно.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 16.02.2023

Re: бмв е46 компакт N42 двигател

Мнение от GoranZlatanov » 16 Фев 2023, 21:06

The Heartlistener написа:Закачи колата на диагностика и виж записала ли е нещо.
Направи ъпдейт на софтуера с WinKFP. Дори и да ти звучи странно.


Няма никакви записани грешки освен липсата на катализатор коятото отчита грешка на ламда сондата, но се съмнявам да е от това проблема. ( когато колата е прибрана в гаража няма никакви проблеми при паленето сутрин)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: бмв е46 компакт N42 двигател

Мнение от The Heartlistener » 17 Фев 2023, 14:07

Ъпдейт на софтуера. Този "зимен" проблем с първо палене се решаваше по този начин, назад в темата за N42 e писано за това. Друг е въпроса че с изкормен катализатор въобще не трябва да си с този софт (Евро 3/4) и работеща задна сонда. С колко общо сонди е колата - 2 или 4? N42B18 ли е мотора?
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 16.02.2023

Re: бмв е46 компакт N42 двигател

Мнение от GoranZlatanov » 18 Фев 2023, 10:44

N42b20a ще пробвам и със смяна на софтуера, но се съмнявам да се оправи от това.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: бмв е46 компакт N42 двигател

Мнение от The Heartlistener » 18 Фев 2023, 13:26

GoranZlatanov написа:N42b20a ще пробвам и със смяна на софтуера, но се съмнявам да се оправи от това.

Можеш да се съмняваш естествено, в такъв случай чакай още "идеи". Много хора с тоя двигател сме минали през това като проблем, аз също съм се съмнявал преди. Не пречи да опиташ. Ето решение с което ще елиминираш И проблема с премахнатия катализатор. Ако си само с 2 сонди - преди и след катализатора, Евро 3 (а предполагам че е точно така щом си с 20-ка) - изключваш предварително задната сонда от буксата и си инсталираш софт с номер 7551393, това е Евро2. Еку-то ще престане да търси задната сонда и в дългосрочен план няма да имаш никакви проблеми с лоши горивни адаптации, запалване, обороти и завишен разход на гориво (ако всичко друго е в ред, разбира се).
Въпросът е да си сигурен че изпускателния колектор е това:
http://alfa.kachi-snimka.info/vij2021.p ... 08127d.jpg
...а не това:
http://alfa.kachi-snimka.info/vij2021.p ... 08308a.jpg
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 16.02.2023

Re: бмв е46 компакт N42 двигател

Мнение от GoranZlatanov » 27 Фев 2023, 12:17

quick update:
Проблема се оказа от температурният датчик на радиатора след неговата подмяна проблема е решен със сутришното палене.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook