m43 - грешка 73 dme:activation, map cooling

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 5.02.2023
Пол: Мъж

m43 - грешка 73 dme:activation, map cooling

Мнение от DLozev » 25 Апр 2023, 17:16

Здравейте,
При диагностика виждаме грешка 73 - dme:activation, map cooling. При INPA излиза - 115 - control grid-controller cooling. Изчетох доста и по чуждите форуми и насоката е горе температурния датчик на радиатора или датчика на термостата. Проверени са и двата, като всичко е наред при тях. Проверени са и кабелите до компютъра всичко е наред.
При INPA съответно виждаме 2 температури, едната е от датчика на радиатора, но другата със сигурност не е на термостата, тъй като при изключването му няма промяна в стойността.
Въпросите са ми 2:
1. Има ли трети температурен датчик на охладителната течност? Тъй като такъв не намираме.
2. Някой сблъсквал ли се е с конкретния проблем, съответно грешката и ситуацията на изправни температурни сензори и кабели.

Благодаря!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: m43 - грешка 73 dme:activation, map cooling

Мнение от The Heartlistener » 25 Апр 2023, 20:41

Това на термостата не е никакъв датчик, а нагревател. Той се активира от еку-то в определени режими на работа, за да може термостата да отвори бързо докрай и да падне температурата с доста градуси надолу.
Има два температурни датчика в мотора:
1.Температурен датчик на главата /намира се под всмукателния колектор/ - подава информация на еку-то за температурата в мотора, участва в смесообразуването, като данните от него се отчитат и на таблото.
2. Температурен датчик на радиатора /долния маркуч/ - подава информация каква е температурата към радиатора след отварянето на термостата, съответно еку-то да пусне перката.
Относно грешката - най-вероятно е изгорял нагревателя в термостата. Не е болка, термостатът ще си работи като обикновен такъв и си отваря на 105 гр.
Най-доброто за М43 е да смениш тоя термостат с такъв от М43 в Е36, без нагревател, на 95 гр. Пасва 1/1 като болтове, само се реже края на маркуча с щуцера и се слага обикновена скоба. Така ще поддържаш една по-нормална работна температура. ОЕМ номер - 11531739755
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Obretenov1499

Последни теми
Facebook