Подгрев Ламбда сонди
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 206
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
Подгрев Ламбда сонди
Здравейте колеги. От известно време не ми работи подгрева на ламбда сондите преди катализатора. И се чудя и искам да проверя дали не ми е заминало релето или бушона за подгрева,само че не го знам кой е. Колата е е46- бензин М54-2003 год. Знаете ли кое точно е релето или бушона за подгрева на сондите ?
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Подгрев Ламбда сонди
Няма реле. Бушонът е №4 в кутията на компа, но той обслужва и релето на горивната помпа, така че забрави тази идея. Не допускаш ли варианта нагревателите просто да са изгорели? Което практически означава че сондите не работят.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Подгрев Ламбда сонди
По принцип може и да не е изгорял подгрева и пак да не работи сондата . Може да се погледнат живи данни от сензора и да се прецени . DME следи тока през реотана на подгрева и ако той не е в норми дори да не е прекъснат реотана пак може да дава грешка . Но би трябвало на студен мотор сондата да не работи докато не загрее , загряването предполагам DME го "усеща " по тока през подгрева който се променя със загряването на сондата .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Ивайло Димов
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 236
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Подгрев Ламбда сонди
Подгрятите сонди за тва имат подгрев .за да работят веднага след запалване на двигателя няма нужда да се се нагряват от газовете .Това е един от начините да се намалят вредните емисии и да се докара Евро 4 в ония години ,сондата подава информация веднага след стартиране на колата .Колегата да си направи една диагностика но сигурно е за смяна .
- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 206
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
Re: Подгрев Ламбда сонди
и в крайна сметка мога да си карам така колата без никакъв проблем,така ли да разбирам. Между другото намерих човек който може да ми ги изолира и премахне софтуерно ,но той самия ми каза,че тази процедура въобще не е желателна за тази кола и че нямало да ми хареса по негови думи как ще стане колата. И сега стоя и се чудя какво да правя. Моля ви давайте съвети. Благодаря !!!
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Подгрев Ламбда сонди
За съжаление няма да си караш колата без "никакъв проблем" - при това положение и с този софтуер. И с трупане на адаптациите проблемите ще се задълбочават, най-малкото ще усетиш и разхода на гориво как хвърчи нагоре. А ако нямаш и катализатори смяната на тия сонди ще стане сериен филм. Има си фабричен софтуер "безкат-без сонди" - опция 199. Въобще не става дума за бърникане в сегашния софт с програматори - при което резултатът винаги е компромисен. Ако се вкара заводския софт - всичко е ок, та с твоя човек ще си позволя да не се съглася. Аз от 5 лета съм така и не бих върнал Евро 3-4 за нищо на света - просто забравих за всички дразнещи проблеми с работата на мотора, чек-лампи и т.н.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- empar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 246
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: '02 E46 325i
- Детайли за колата: сива
Re: Подгрев Ламбда сонди
The Heartlistener написа:За съжаление няма да си караш колата без "никакъв проблем" - при това положение и с този софтуер. И с трупане на адаптациите проблемите ще се задълбочават, най-малкото ще усетиш и разхода на гориво как хвърчи нагоре. А ако нямаш и катализатори смяната на тия сонди ще стане сериен филм. Има си фабричен софтуер "безкат-без сонди" - опция 199. Въобще не става дума за бърникане в сегашния софт с програматори - при което резултатът винаги е компромисен. Ако се вкара заводския софт - всичко е ок, та с твоя човек ще си позволя да не се съглася. Аз от 5 лета съм така и не бих върнал Евро 3-4 за нищо на света - просто забравих за всички дразнещи проблеми с работата на мотора, чек-лампи и т.н.
От чисто любопитство, като мина на 199 как се усеща колата? Разход, вървеж?
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Подгрев Ламбда сонди
Вървеж и разход - без изменение, една идея по-добре в ниските. Перфектно запалване - зиме и лете. Перфектни ниски обороти.
Единствените условия са читав дебитомер и липса на паразитен въздух след него.
Единствените условия са читав дебитомер и липса на паразитен въздух след него.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- empar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 246
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: '02 E46 325i
- Детайли за колата: сива
Re: Подгрев Ламбда сонди
The Heartlistener написа:Вървеж и разход - без изменение, една идея по-добре в ниските. Перфектно запалване - зиме и лете. Перфектни ниски обороти.
Единствените условия са читав дебитомер и липса на паразитен въздух след него.
Дебитомерът е лесна работа, ама това другото, дето си споменал даже не знам какво е. Нещо за ядене ли е?
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Подгрев Ламбда сонди
empar написа:The Heartlistener написа:Вървеж и разход - без изменение, една идея по-добре в ниските. Перфектно запалване - зиме и лете. Перфектни ниски обороти.
Единствените условия са читав дебитомер и липса на паразитен въздух след него.
Дебитомерът е лесна работа, ама това другото, дето си споменал даже не знам какво е. Нещо за ядене ли е?
Напълно херметична всмукателна система, без утечки на въздух отвън, така става ли?... Явно си гладен .
За тази цел и вентилацията на резервоара е добре да се извади от всмукателния колектор, а дупката в него да се затапи. При колите с 199 е така.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 206
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
Re: Подгрев Ламбда сонди
Другата седмица карам талигата при майстор който ще се опита да открие и да оправи проблема с подгрева на сондите.Ако и там и тогава ударя на камък с това,минавам на 199 и каквото такова
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Подгрев Ламбда сонди
Изключете една от сондите от буксата и, после на женската букса (откъм инсталацията на колата) премерете пина с червено-бял кабел - това е плюса към нагревателя, там трябва да има постоянни 12V. Минусът към нагревателя се подава от компа - кафявия кабел.
П.С. Ако правиш 199, важно - всички сонди се изключват ПРЕДИ процеса на инсталиране. Иначе нищо няма да направите.
П.С. Ако правиш 199, важно - всички сонди се изключват ПРЕДИ процеса на инсталиране. Иначе нищо няма да направите.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- empar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 246
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: '02 E46 325i
- Детайли за колата: сива
Re: Подгрев Ламбда сонди
The Heartlistener написа:Напълно херметична всмукателна система, без утечки на въздух отвън, така става ли?
Аз много добре те разбрах, просто имам тикове от споменаването на паразитен въздух при М54.
Тъкмо вчера ми направиха много майсторски smoke test с една американска машинка и една едва видима цепка на долния маншон към дросела(хем го гледах преди месец обстойно докато чистех ICV-то) и тапата отзад на колектора(с B25 съм) се оказаха проблемни.
3лв. за тапата, 40 за маншона, ор'гинални и колата замърка като котенце.
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани